BlueBook, Sharing a world of Business Travel Expertise Annemieke Bossen Head of B2B Marketing Juni 2013.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Séminarie van de Foundation Séminaire de la Fondation Rotary is a volunteer organization with 33,000 clubs in over 200 countries and geographical areas.
Advertisements

User Centred Development
… een nieuwe zoekmachine! “Dear finance support desk customers, The search facility within the knowledge base will be improved to help you find information.
Reflections on life Sound on Reflecties op het leven. Geluid aan.
We all want to change the world “You say you want a revolution! Well, you know We all want to change the world” =AqC_Gma221M.
Delivering Value for Less A cceleration C enter for E ngagements Templates Oubollig of Agile Maurice Siteur ACE Service Manager Testing.
Deltion College Engels B2 Spreken/presentaties/subvaardigheid lezen [Edu/003] thema: Holland – coffee shops and euthanasia? can-do : kan een duidelijk.
English and IPC How to teach content through English.
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/008] theme: ‘I have to arrest you, you’ve stolen my heart’ … can-do : kan een eenvoudig face-to-face gesprek.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/003] thema: what have I done wrong…? can-do : kan s/ brieven schrijven over persoonlijke zaken © Anne Beeker.
Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014
DICK RIJKEN 30/03/01 DE WAAG AMSTERDAM. OMROEPEN? WAT? WAAROM?
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/006] thema: Euromail can-do : kan in persoonlijke s nieuws en standpunten van een ander becommentariëren.
Deltion College Engels C1 Spreken/Presentaties [Edu/004] thema ‘Today I will talk to you about… ‘ can-do : kan duidelijke, gedetailleerde beschrijving.
t Djippos Research Brought to you by : Milan Balk Martin Boon
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/002] thema: A book that deserves to be read can-do : kan duidelijke, gedetailleerde samenvatting geven van een gelezen.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/005]/subvaardigheid luisteren thema: ‘Pink pop and air-controllers on strike’ can-do : kan in een telefoongesprek.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/005] thema: The Weakest Link or Weekend Millionaire… can-do : kan in brieven of s feitelijke zaken beschrijven.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/007] thema: Mind twister or how to write an essay… can-do : kan heldere, goed gestructureerde uiteenzetting schrijven.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/006] thema: Dear editor,
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/001]/ subvaardigheid lezen thema: What a blooper…. can-do : kan taal flexibel en effectief gebruiken voor.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Robin van Lieshout MyCE. What is MyCE.com? Community Users share knowledge and news User interaction, building reputation 4 million unique visitors per.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/002] thema: how we celebrate birthdays can-do : kan een samenhangend verhaal schrijven.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/003]/ Subvaardigheid lezen Thema: Once upon a time… can-do : kan een verhaal(tje) vertellen © Anne.
Deltion College Engels B1 Lezen [Edu/002] thema: But I ‘ve read it in… can-do : kan hoofdthema en belangrijkste argumenten begrijpen van eenvoudige teksten.
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
C USTOMER A DVOCACY T HE C USTOMER C ONNECTION 28 januari 2009 NICOLETTE WURING.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
HOFAM vak Organisatie & Management les 10. Motivation 2 One secret for success in organizations is motivated and enthusiastic employees The challenge.
Creating local Europeana related networks Europeana taskforce Hans van der Linden 17/4/15.
2 december 2015, Privacy en de Digital Enterprise Vertrouwen in data.
Mavo 4.  Goal(s)  Letter Puzzle  Write a letter  Check the letters  Do assignments 4A, 5A, 6A & 7 in Student Book page 50  Evaluation.
Coming home Brand & hospitality by KLM W.E. Kooijman EVP Human Resources Air France KLM CSU Hospitality congres 24 september 2015.
Keuzevrijheid: lust of last?
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 14 januari 2016 Brugge Boeverbos With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
EPALE Vlaanderen INFOSESSIE Europese subsidieprogramma’s 27 oktober 2015 Gent With the support of the Erasmus+ Programme of the European Union.
Het “Nieuwe Werken” Ties Arts Oude wijn in nieuwe zakken? Of onontkoombaar……..
Alliantiemanagement PGM Open, 4 februari 2016 Prof. dr. Ard-Pieter de Man.
Gewoon (digitaal) ondernemen met de klant (aan tafel) Uden - 2 juni 2016 Ralph van Dam - Digital Marketing Strategist.
1 functie Presentation TEEB-stad tool The value of green infrastructure in cities Lian Merkx Platform31.
The Research Process: the first steps to start your reseach project. Graduation Preparation
Key Process Indicator Sonja de Bruin
Presteren onder druk.
Salt & Light Zout & Licht
Sector, Firm Size and ICT investments
EnTranCe: Centre of Expertise Energy “If we want things to stay as they are, things will have to change.” Dr. Ir. Jan-jaap Aue Hanze University of Applied.
TE CONNECTIVITY In a world where everything is connected
E22 Eastern Entrance to Riga
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
De taaltaak
Carlson Wagonlit Travel
ECOLAB; GEDREVEN DOOR ONZE MENSEN
Today: Chapter 2 Discuss SO 2 What to study for your test?
NL: We zitten in een Verandering van Tijdperken in plaats van een Tijdperk van Verandering.
Utrecht Attractive and Accessible: Focus on the User
ACTmodel van psychopathologie
opgevaren naar de hemel he ascended into heaven
A National Strategy for Public Libraries in the Netherlands
Living in the Promised Land Leven in het Beloofde Land
Empty handed here I come,
DE NAYER INSTITUUT Hogeschool voor Wetenschap & Kunst
EndNote in education.
Het huis, de school van morgen
Transcript van de presentatie:

BlueBook, Sharing a world of Business Travel Expertise Annemieke Bossen Head of B2B Marketing Juni 2013

BlueBiz BlueBiz een programma van Air France, KLM, Alitalia en Delta om bedrijven met een omzet minder dan Euro aan zich te binden Programma is beschikbaar in 120 landen Momenteel hebben bedrijven zich ingeschreven Positionering: the easiest way to reward your company Bedrijven sparen Blue Credits op ieder gevlogen ticket. 1 Blue Credit is 1 lokale valuta waard die men dus heel simpel kan gebruiken voor gratis tickets Deze bedrijven worden niet meer gemanaged door een traditionele accountmanager maar door virtueel account management Lokaal zijn er Service Desks en wordt de LCM aangevuld met lokale campagnes Programma wordt centraal ondersteund door een Life Cycle Management (LCM) aanpak 2

BlueBiz Doelgroep Het gaat om bedrijven wereldwijd die regelmatig met Air France, KLM, Alitalia en Delta vliegen (< euro omzet) De bedrijven komen uit verschillende industriële segmenten, er is geen bedrijvensegment wat de boventoon voert Deze bedrijven vallen over het algemeen binnen het MKB segment Marketingcommunicatie doelgroep: Op het moment van inschrijving wordt gevraagd om een contactpersoon namens het bedrijf In 70% van de gevallen is dit een secretaresse/office manager, in 20% van de gevallen is dit de eigenaar zelf (bij de kleinere bedrijven) en in 10% is dit een travel manager (bij de grotere bedrijven) Secretaresse is niet alleen verantwoordelijk voor het boeken van reizen maar voor tal van andere zaken, programma is dus simpel, ‘hassle-free’ en ondersteunt de secretaresse tijdens het boekingsproces 3

More fixed position in the DMU 4

Alarm: Changes in the DMP 5 -Companies (will) use more often online booking tools of travel agencies, less personal contact between travel agencies and companies. -Companies are looking for cost efficiency and book direct (to prevent costs of travel agencies) book online -Simple travel more often done by the traveller, more complex travel done by travel booker.

Trends in Social Marketing Social gateway: social media will bypass traditional marketing techniques as gateway to websites, promotions etc. Compelling content to enrich brand trust (brand is customer experience!) and to dominate google search results Social collaboration: give people access to what is needed to get their work done through interaction, connection and collaboration Social Authority: to be seen as an authority in your profession you need to have a social presence Internet of Things (IoT): interaction and communication between apps and people Smobile: people expect that your digital expercience will be optimized for mobile/social sharing 6

Social Collaboration fits perfectly together with the change in the DMP: Change in DMP: companies book more often online (using travel agents and airlines tools) and there is less personal contact with the travel agencies trend Social collaboration: give people access to what is needed to get their work done through interaction, connection and collaboration. 7

Clubs bevinden zich op het kruispunt tussen business travel en behoefte doelgroep Golf/running: hobby uitoefenen tijdens zakenreis Africa/China: business & business travel BlueBook: Booking business travel & business travel 8

Where do the B2B social collaboration tools fit into the DMU FB Club China FB Club Africa BlueBook 9

Core promise to companies: We make your company more efficient Cost efficient: contract + BlueBiz Business efficiency: Club China and Club Africa Biz traveller efficiency: Corporate recognition Booker efficiency: BlueBook We can actually promise and prove to companies that we are their partner in business! We are there when they need us, we are there to support them! 10

Let’s have a look at BlueBook 11 UnxcJCt4bC0&feature=youtu.be

BlueBook after two weeks 5% of members have visited BlueBook More then 1000 spots added More then 150 local guides 12