Case5: No-Audio Game: from design document to first prototype Tom Ramakers Cmd gad 30/05/2012
Planning Dinsdag 15/05 Woensdag 16/05 Donderdag 17/05 Vrijdag 18/05 Zaterdag 19/05 Zondag 20/05 Maandag 21/05 Dinsdag 22/05 Woensdag 23/05 Donderdag 24/05 Vrijdag 25/05 Zaterdag 26/05 Zondag 27/05 Maandag 28/05 Dinsdag 29/05 Woensdag 30/05 ideeën opdoen, eerste schetsen maken. 3d model maken “concept art maken” (tekenen op papier/digitaal/level design) werken aan het designdocument presentatie voorbereiden prototype maken
Groepsconcept -> mijn concept Basisconcept Goed vs slecht -> sport Sporter? Aanpassing platforms Aanpassing challenge
Levelopbouw Begin-midden-slot Verandering ritme
Interface
Game mechanics Lopen Platforms vullen Muziekbalk -> energiebalk
Game mechanics Continuous space Objects: - Speler - Muziek/energiebalk - bonussen - omzetstation Fysieke-mentale skills Chance in bonussen
Balance Challenge vs succes Meaningfull choices Competition vs cooperation
Puzzles Give a sense of progress Increase difficulty gradually Pyramid Structure Extends Interest
Lenzen Lens 25: goals - bovenliggende doel - onderliggende doel Lens 53:control Lens 75:the avatar
Artwork Eerste schets:
Artwork Vorm/kleurenstudies:
Artwork Storyboard:
Artwork 3D model:
Artwork Backgrounds:
Resultaat