 16 november : herfstfeest  Lessenserie ‘Homo in de klas’: ter inzage.  Facebookpagina: ouders derde klassen (contact:collega Hugo Scherff)

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De heer R. Schouten Mevrouw M. Dingemans
Advertisements

Profielkeuze 4 havo 17 februari 2014.
1 DE OUDER ALS COACH 3 VWOOSCAR ROMERO Donderdag 13 oktober 2011.
Indeling profielen schooljaar Havo Gemeenschappelijk deel Papiamentu (240) Nederlands (400) Engels (360) Algemene Natuurwetenschappen (120.
 16 november : herfstfeest  Lessenserie ‘Homo in de klas’: ter inzage.  Facebookpagina: ouders derde klassen (contact:collega Hugo Scherff)  Gebedsgroep:
Keuzebegeleiding Mevrouw Annemarie van der Plaat Decaan VWO 2.
Ouderavond Profielkeuze 3 HAVO
Voorlichting 4 VMBO INFORMATIE 4 havo
1PROFIELKEUZE 4 HAVOOSCAR ROMERO 9 oktober Agenda Opening. Wat valt er te kiezen? De ouder als coach. Gelegenheid voor vragen. Koffie/thee pauze.
Indeling profielen schooljaar Vwo Gemeenschappelijk deel Papiamentu (240) Nederlands (480) Engels (400) Algemene natuurwetenschappen (120)
Presentatie van de 4 profielen in het regulier onderwijs
Welkom.
DE OUDER ALS COACH 3 VWOOSCAR ROMERO Donderdag 11 oktober 2012.
DE OUDER ALS COACH 3 VWO OSCAR ROMERO Donderdag 3 oktober 2013.
Welkom op de voorlichtingsmiddag
18 november 2008 Op weg naar de Tweede Fase. A6 A5 A4 A3H3 H4 H VWO HAVO VMBO 2e F A S E Brugklas 2 Brugklas 1 De verschillende leerjaren.
HARTELIJK WELKOM. Ouderavond havo 3 profielkeuze
HARTELIJK WELKOM. Ouderavond havo 3 profielkeuze
HARTELIJK WELKOM. Ouderavond havo 3 profielkeuze Peter Tilman conrector havo/vwo Gerard van Gorkum decaan havo.
Voorlichting Profielkeuze VWO /2014 door: Ina Verbeek i
Voorlichting HAVO-3 en VWO-3. Leerjaar 2 leerling kiest leerroute resultaten leerling CSG Beilen adviseert.
1 DE OUDER ALS COACH 3 VWOOSCAR ROMERO Donderdag 7 oktober 2010.
Verwachtingen afspraak is afspraak we praten mét mensen en niet óver mensen de vrijblijvendheid voorbij we hebben aandacht voor elkaar we gaan voor kwaliteit.
Welkom.
Studiekeuzes van uw kind
Profielkeuze Havo-3 / Vwo-3 Teamleider I. Rensema Mentoren H. Haan (H3A) D.Smid (H3B) S. Rozeboom (V3) Decaan G. de Jong.
Voorlichting profielkeuze Havo 3 M.Memelink
4 Profielen C&M: Cultuur en Maatschappij E&M: Economie en Maatschappij
OUDERAVOND 3 VWO 9 december
OPLEIDINGENAVOND Jacob van Liesveldt
Keuzebegeleiding VWO VWO 3 gaat kiezen !!!
Profielkeuze voorlichting Presentatie : M. Speetjens (Coördinator in-uitstroom/decaan)
VOORLICHTINGSAVOND KLAS 3 VWO PROFIELKEUZE PROFIELKEUZE Keuzebegeleiding Mentor Qompas ProfielKeuze Decaan Voorlichtingsavond Dinsdag 25 november.
Informatieavond profielkeuze vwo 3 11 november 2013.
OPLEIDINGENAVOND Jacob van Liesveldt
Agenda: Welkom door Daphne Tijdpad van profielkeuze door Renske Profielen door Machiel Keuzeweb door Renske Uiteen met de mentoren Napraten.
Profielkeuze havo Schoter SG. Profielkeuze  Basisvorming  Klas 1, 2 en 3  Voor alle leerlingen gelijk  Tweede Fase  Bovenbouw havo en vwo  Keuzemogelijkheden.
2 stromen, 4 profielen N-stroom M-stroom Natuur & Techniek (N&T)
LOB 3 HAVO Schooljaar
RGO Middelharnis Voorlichtingsavond H3/A3 21 september 2015.
Keuzebegeleiding Mevrouw Annemarie van der Plaat Decaan VWO.
LOB 3 Atheneum Schooljaar Entree Insight LOB-methode Digitaal systeem LOB = Loopbaanoriëntatie en begeleiding.
Hartelijk welkom Tweede Fase Havo van het Bernardinuscollege Informatieavond 14 oktober 2015.
1 PROFIELKEUZE 4 HAVOOSCAR ROMERO 11 oktober 2011.
Informatieavond profielkeuze vwo 3 12 november 2014.
De profielkeuze op het Gymnasium Felisenum Drs. M. Kraanen (docent geschiedenis)
Anouk Filius Decaan (tweetalig) vwo, havo, mavo Profielkeuze havo.
Anouk Filius Decaan (tweetalig) vwo, havo, mavo Profielkeuze vwo.
Profielkeuze in de tweede fase 8 december Even Voorstellen Janneke Aitink: 3H1,3H2 Marieke Lutjeboer: 3H1.
Profielkeuze 4 havo 17 februari Agenda opening conrector profielkeuze met de mentor in de klas.
Wateringse Veld College Missouri 1 ouderavond havo/vwo 3 voorlichting Tweede Fase.
Januari 2012Profielkeuze 3 havo Linda van Vliet decaan havo afdeling Profielkeuze havo 2012.
LOB 3 HAVO Schooljaar Leerdoelen Ik weet welke profielen ik kan kiezen en wat ze inhouden Ik weet wat de consequenties van mijn profielkeuze.
Profielkeuze; voorlichting en begeleiding Havo onderbouw
Anouk Filius Decaan tto, atheneum, havo, mavo
Studiekeuzes van uw kind
LOB 3 HAVO Schooljaar
Gymnasium Felisenum Informatieavond klas 3
Informatie-avond VWO 3 Welkom
LOB 3 Atheneum Schooljaar
Welkom op deze voorlichtingsavond
Voorlichting Profielkeuze klas 3
Profielkeuze in de tweede fase
Welkom op deze voorlichtingsavond
LOB 3 VWO Schooljaar
Ouderavond AG 3 2 oktober 2018.
Informatieavond 3HAVo voorlichting decaan 10 oktober 2018
Ouderavond AG 3 2 oktober 2018.
LOOPBAANORIENTATIE en BEGELEIDING
Vakkenpakketkeuze klas 2  klas 3
Transcript van de presentatie:

 16 november : herfstfeest  Lessenserie ‘Homo in de klas’: ter inzage.  Facebookpagina: ouders derde klassen (contact:collega Hugo Scherff)

Mijn zoon, als je je verstand gebruikt, loopt mijn hart over van vreugde. Ik word vervuld van blijdschap als je een bedachtzaam oordeel hebt. Wees niet jaloers op zondaars, heb altijd ontzag voor de HEER. Dan heb je een toekomst, je hoop gaat niet verloren. Gebed

Voorbereiding tot een verantwoorde profielkeuze in de derde klassen havo CURSUS

Tweede Fase Havo Vakkenpakket Decaan Klas 3 Mevr H. Klamer

Onderwijs in de Tweede Fase gemeenschappelijk deel, 56 % vrije deel, 6 % Profiel cultuur en maatschappij Profiel cultuur en maatschappij Profiel economie en maatschappij Profiel economie en maatschappij Profiel natuur en techniek Profiel natuur en techniek Profiel natuur en gezondheid Profiel natuur en gezondheid

beslaat circa 56% van de studietijd ¦ Nederlands ¦ Engels ¦ Maatschappijleer ¦ Culturele en kunstzinnige vorming ¦ Bewegingsonderwijs ¦ Profielwerkstuk  Godsdienst*  Loopbaanoriëntatie* (LOB) beslaat circa 56% van de studietijd ¦ Nederlands ¦ Engels ¦ Maatschappijleer ¦ Culturele en kunstzinnige vorming ¦ Bewegingsonderwijs ¦ Profielwerkstuk  Godsdienst*  Loopbaanoriëntatie* (LOB)

1200 uur, ~ 38 %

Vast deel:  Economie  Geschiedenis  Wiskunde A Keuzedeel: één uit M&O, Aardrijkskunde en Moderne Vreemde Taal (Du/Fa) Vast deel:  Economie  Geschiedenis  Wiskunde A Keuzedeel: één uit M&O, Aardrijkskunde en Moderne Vreemde Taal (Du/Fa) 1200 uur, ~ 38 %

Vast deel  Natuurkunde  Scheikunde  Wiskunde B Keuzedeel Één uit: Biologie, NLT en Informatica Vast deel  Natuurkunde  Scheikunde  Wiskunde B Keuzedeel Één uit: Biologie, NLT en Informatica 1200 uur, ~ 38 %

Vast deel:  Wiskunde A of B  Biologie  Scheikunde Keuzedeel: één uit Aardrijkskunde, Natuurkunde en NLT Vast deel:  Wiskunde A of B  Biologie  Scheikunde Keuzedeel: één uit Aardrijkskunde, Natuurkunde en NLT 1200 uur, ~ 38 %

 Duits/Frans  Economie  Management en organisatie  Aardrijkskunde  Geschiedenis  Kunstvak (BV of Mu) BV kan niet naast Mu  Nat., Leven en Technologie  Informatica  Natuurkunde  Scheikunde  Biologie  BSM (Bewegen, sport en maatschappij) §één groot vak ( ) §te kiezen uit:

 Management & organisatie Alles wat een organisatie bezighoudt, zowel de financiën als de mensen en beslissingen.  Natuur, Leven en Technologie Combinatie van natuurkunde, biologie, scheikunde, wiskunde en fysische aardrijkskunde, projectmatig werken aan een thema.  Informatica Verwerken van informatie en organiseren van informatiestromen: Databases, websites, programmeren & projectmanagement.  Bewegen Sport en Maatschappij Zelf sporten, lesgeven, organiseren en de rol van sport in de maatschappij.

 CKV, LO en LOB: geen schoolex. cijfer  Gd, Maatsch.l. en Profielwerkstuk: cijfers gemiddeld tot één combinatiecijfer  CSE: Ne, MVT, en alle profielvakken, behalve BSM, Inf, en NLT.

 met de mentor  in aantal keuzelessen  met kleine groepen (halve klassen)  gebruik digitale methode  met de ouders/begeleiders  thuisopdrachten  samenspraak  met de decaan  2 keuzelessen, meer specifieke informatie  als er meer info nodig is

 CAPACITEITEN: WAT KAN IK?  INTERESSES: WAT VIND IK LEUK?  WAARDEN: WAT VIND IK BELANGRIJK?

 Wat zijn mijn capaciteiten en wat wil ik?  Waaruit kan ik kiezen en wat vraagt dat van mij?  Hoe breng ik dat bij elkaar?

LOOPBAAN OUDERS LEERLING SCHOOL

REFLECTEREN COMMUNICEREN

De Leerling is op Weg en moet ZELF KIEZEN

 tweede fase  Leerlingplein  decaan  Hulpmateriaal