Landcruiser Remsysteem. 2 15-inch geventileerde schijven, zwevende klauw met 1 zuiger 17-inch geventileerde schijven, vaste klauwen met 4 zuigers.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Vincent Poté Nelis Vandermeiren Simen Akkermans Kevin De Neef
Advertisements

Voorrangsregels bij rekenen (2)
M3F-MATEN - Tijd en Snelheid
Het directe en onder hoge druk inspuitsysteem door
Hoofdstuk 11.
Aflezen van analoge en digitale meetinstrumenten
De Bank Presenteerd: Nieuw in Nederland. De „DRIVE THRU“ pin automaat. Nu pinnen zonder Uw auto te verlaten. Om alle voordelen van dit nieuwe pinnen uit.
Dé Bank Presenteerd: Nieuw in Nederland. De „DRIVE THROUGH“ pin automaat. Nu pinnen zonder Uw auto te verlaten. Om alle voordelen van dit nieuwe pinnen.
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
Dit is spreekbeurt Van Joris Ozinga.
In Europa zijn er ongeveer 1,3 miljoen ongevallen en doden per jaar. (Bron: GDV – Gesamtverband der deutschen Versicherungswirtschaft (General.
MITSUBISHI LANCER EVO VIII
Anti Blokkeer Systeem Het anti blokkeer systeem is al enige jaren ingeburgerd in auto-rijdend Nederland. Door de jaren heen hebben zich diverse ontwikkeling.
Mountainbike RED BULL NPL JeffreyLamsfus. •D•Dit is de fiets die ik heb samengesteld na mijn ongeval.
Wat is er gerepareerd aan mijn auto?
 De Robot  Het Programma  Film By Martijn Hazenboom.
De wet van Pascal + toepassingen
M3F-MATEN - Tijd en Snelheid
(E)OBD.
Cilinders De motoren van de pneumatische automatisatie
De techniek achter de De universele as voor 10 ton extra!
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Richard Tibben Toolbox.
Basisgeheugenschakelingen
Welkom Voorstellen Bustechnologie ASI Actuator-Sensor-Interface
Logische schakelingen
Meet-, stuur- en regelsystemen
Werkcollege Elektrotechniek
SVR = Signaal Verwerking & Ruis
F. Rubben NI Lookout 1 06/RIS/05 - NI Lookout VTI Brugge F. Rubben, ing.
Snelheid.
Hoofdstuk 6: Controle structuren
Elke 7 seconden een nieuw getal
4K130 Signaalanalyse (vdMolengraft/Kok)
Les 12b : MODULE 1 Snedekrachten (4)
Les 12b : MODULE 1 Snedekrachten (4)
Bewegen Hoofdstuk 3 Beweging Ing. J. van de Worp.
Bewegen Hoofdstuk 3 Beweging Ing. J. van de Worp.
5.1 Definitie van vermogen
In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen. Uit de volgende drie vakjes kan je dan kiezen. Er is er telkens maar eentje juist. Ken je het juiste antwoord,
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Dirk Smets KHLim - dep. IWT Digitale Elektronica Programmeerbare Logica FPGA : Field Programmable Gate Array DIA 1 DIA 1 Verdere FPGA-producten Discontinued!
De FFT spectrumanalyzer
Les 9 Gelijkstroomschakelingen
Huurprijzen excl. 60€ vaste kosten 380€ 18 WC douche -1.8 Gemeenschappelijke ruimte.
Meet-, stuur- en regelsystemen
Automation SolutionsMFG/Pro Dutch usergroup 8 februari 2007 ISA S88 & S95 Het gebruik van deze normen in de productie.
Kilometer per uur.
BoeBot BoeBot heet u welkom.
Versie 1: ; v2: ; v3: ; v4:… ca. 50 minuten met maken van tekening (vraag 12) ca. 40 minuten zonder maken van tekening (vraag.
De Meetcyclus Control en/of Feedback Object Signaal Meting Analyse
Hydraulische remmen De les start over 5 seconden. Succes.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Lego Mindstorm.
350€ WC -1.1 Huurprijzen excl. 50€ vaste kosten 350€ WC € WC € WC € WC € WC €
september. STOP Stage: 1 & 2 9 m 10 m 12 m 11 m 9 m 4 x 200/300 Pleets 1 x 300 Stoppleet Stage: 1 Speed 4 x 300 Pleets 1 x 200/300 Stoppleet.
Standaard organisatie
6,50 euro In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Inhoud college Bespreken opdracht Lijnbalancering: TPM
23 september 2014 Niels Vanmarcke
Het is groter dan een vliegdekschip met matrozen en officieren. Het kan containes vervoeren met slechts 13 man Personeel.
1 BUE Middenkader 2004 Een eerste verkenning van de resultaten.
Rekenen op SMC Landelijk kader:  2014 eerste rekenexamens  2013 pilot  Voor havo 3F (voorbeeltoets)voorbeeltoets  Veel lezen, structuren, goed aanpak.
Standaardvormen Standaardnotatie Wetenschappelijke notatie
Display en temperatuur
Klein vaarbewijs II 6e bijeenkomst.
Systeemanalyse in 8 domeinen Dr. ir. Mark Van Paemel.
Versnellingsbak.
Transcript van de presentatie:

Landcruiser Remsysteem

2 15-inch geventileerde schijven, zwevende klauw met 1 zuiger 17-inch geventileerde schijven, vaste klauwen met 4 zuigers

3 Remsysteem Zonder VSC Vacuumrembekrachtiger Met VSC Hydraulische bekrachtiger

4 Remsysteem ABS met EBD, Brake Assist, A-TRC, VSC, DAC & HAC Separated of Yaw rate sensor and Deceleration sensor Integrated in deceleration Sensor Yaw Rate Sensor*  DAC, HAC Brake Control System (Added Item)* Passive TypeActive TypeSpeed Sensor N.A P-valve 3-ch with 4 sensor Previous Model AvailableStop Light Control Relay* EBDBrake Control Valve 4-ch with 4 sensorABS Control New ModelItems *: T.b.v. HAC & DAC op modellen met automaat en VSC

5 Remsysteem DLC3 Speed Sensor ABS Combination Meter Magnetic Rotor Steering Angle Sensor Brake Fluid Level Warning Switch Master Cylinder Pressure Sensor Stop Light Switch Pressure Switches M Crankshaft Position Sensor Throttle Position Sensor Accelerator Pedal Position Sensor Engine ECU Throttle Control Motor Center Diff. Lock Detection Switch L Position Switch Solenoid Relay Pump Motor Relays DAC Switch Skid Control ECU Yaw Rate Sensor Deceleration Sensor P/N Position Switch Brake Light Control Relay ABS met EBD, Brake Assist, A-TRC, VSC, DAC & HAC

6 Remsysteem Plaats van de componenten ABS/TRC ECU Remlicht- schakelaar G-kracht en draaihoeksensor DAC schakelaar VSC pieper Instrumentenpaneel (diverse controlelampjes) H / L schakelpook Stuurhoek- sensor DLC3 Schakelaar middendifferentieelsper

7 Remsysteem G-kracht en draaihoeksensor Geïntegreerd in één sensor G-krachtsensor Draaihoeksensor

8 Remsysteem –De weerstand van de diverse solenoids is verhoogd om de inschakelduur te verlengen Solenoid Druk reductie, vasthoudt en verhoogsolenoids (4 wielen x 2 solenoids) Accumulator en hoofdremcilinder solenoids (FL/FR) Continu inschakelduur L/C 120 Ongeveer 7.2  Ongeveer 4.3  3 minuten Conventio- neel type Ongeveer 5.0  Ongeveer 3.7  50 seconden Toelichting Gedissipeerd vermogen bij 13 V (P=I² x R) Nieuw model: 1.81² A x 7.2  = W Vorig model: 2.60² A x 5  = 33.8 W

9 Remsysteem Snelheidssensoren Actieve snelheidssensor (Meten vanaf 0 km/u) Passieve snelheidssensor (Meting betrouwbaar vanaf 3 km/u) Digitale uitgang Sensor- signaal Rijsnelheid Tijd Rijsnelheid Analoge uitgang Geen betrouwbaar signaal Tijd Sensor- signaal

10 Sensor- signaal Tijd Klik ! Remsysteem –Snelheidssensor Vaststellen van rijrichting

11 Remsysteem AB MRE A MRE B Vooruit ABABAB NSNSNSNS Achteruit –Snelheidssensoren met 2 MRE elementen Vaststellen van rijrichting

12 Remsysteem –Snelheidssensoren Vaststellen van rijrichting Sensor- signaal Tijd MRE A MRE B Sensor- signaal MRE A MRE B VooruitAchteruit

13 Bedankt