Wintersportreis 2012 Welkom op onze informatieavond!

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
SKIHAP 2013.
Advertisements

Fietstocht Moezel 19 – 22 augustus
Zomerkamp 2013 Tsjechië.
La Joue Du Loup, Frankrijk  Vertrek naar La joue du loup: › Zo  Vertrektijd: uur  Aankomst in La joue du Loup: › Ma 
Wintersport OSG Schoonoord 2011 woensdag 15 december 2010.
Programma 16 – 20 mei 2011 (onder voorbehoud). Maandag 16 mei 2011 • Reisdag • Vertrek ‘s nachts • Op eigen gelegenheid naar Schiphol • Verzamelen bij.
Terugblik Sevilla & Bezoek Spaanse twin aan Amsterdam
Sardinië Wijnreis. Speciale aanbieding: • Wijnreis Sardinië in september (do 16 – ma 20). • Wijnproeverijen, kookles, zeiltocht, excursies. • Overnachtingen.
Ljubljana-Bologna-Venetië 8-17 maart Bart, voorzitter Hasse, vice- voorzitter Rutger, penningmeester Barbera, vice- sponsoring Jori, sponsoring.
Welkom infoavond ministage 21 juni ministage Bütgenbach vooruitblik 2013 terugblik 2012.
SPACE-week Brugge 17 – 21 september leerlingen 6 begeleiders
Welkom bij de informatieavond Parijs schooljaar juli 2014.
bij de informatiebijeenkomst voor de van het Bernardinuscollege
Werkweek Praag 2010 Werkweek Praag 8 t/m 12 april 2013 Begeleiding:
Werkweek Londen 3e klassen
Buitenlandse reis Venetië ‘011
WINTERWEEK VAL CENIS Project Fontys in Snow.
Informatieavond winterkamp 2014
Berlijn accomodatieprogrammaopdrachten praktische zaken We gaan van zondag 3 t/m donderdag 7 maart.
Informatieavond Woensdag 9 januari 2013 Scholengemeenschap Coevorden
Verblijf Ardennen & Frankrijk
Welkom bij de 1 ste infoles van winterstage! Module A Ski les hoe en wat.
Schoolkamp Bergerhoeve
Bezoek Spaanse twin aan Amsterdam. Inhoud van deze avond Korte terugblik naar verblijf in Valencia Onderwerpen: het programma, de regels in het gastgezin,
Werkweek Praag 2012 Begeleiders: Maandag 26 maart: Mevr. Schaake
Noord Italië Piemonte - Barolo. Piemonte telt het grootste aantal kwaliteitswijnen van Italië. Op een strook van nauwelijks 20 kilometer vind je meerdere.
Programma Curaçao 17 t/m 24 november Radulphus – Reggesteyn
7 MAART Studiereisinformatieavond. Studiereis : Praag Vertrek: zondag 28 april uur aanwezig bij het station (links op de tunnel bij de.
Wenen t/m 11 mei MAVO 4 HAVO 5 VWO.
Ski-reis 2010 ROC Friese Poort Techniek en Uniformberoepen Emmeloord
Presentatie: Weekje Barcelona
Werkweek Praag 2010 Werkweek Praag 17 t/m 21 maart 2014 Begeleiders:
Studiereis 2009/2010 Portugal. Algemene informatie 12 maart t/m 21 maart 2010 Vertrek rond vanuit Utrecht Heenvlucht om vanuit Brussel. Aankomst.
Niet vergeten Zaterdag: Aankomst:10.15 de Fakkel (Italianen) CS (Fransen) Zondag:Family Day.
Ridderweekend Vrijdag 24 april 2009 t/m zondag 26 april De Heikop, Brunssum.
S.V.T.B. Curius 2 3 Vorige bijeenkomst S.V.T.B. Curius 4 Vorige bijeenkomst Voorstelrondje Wie ben je, wat doe je en wat ga je doen?
Informatieavond 7 maart Algemene info 52 deelnemers 2 B team’s 1 A team 1 Dames Senioren 70 teams doen mee!
Bezoek aan Shanghai en bezoek van Pinghe School
RSW 2007 Infoavond 14/12/2006. Agenda Datum RSW, thema, terrein Voorlopig programma Werkgroepjes Werkavonden Diversen / Indeling werkgroepjes.
RSW 2008 Infoavond 29/11/2007.
München 4 daagse stedentrip naar München € 209,- p.p. P.V. CeBuSta Heerlen gaat naar München van 10 oktober t/m 13 oktober –Deze prijs geldt alleen.
SPACE-week Brugge 22 – 26 september leerlingen 8 begeleiders
Welkom bij de informatieavond Parijs schooljaar
College 3 Winterkamp Inhoud * Laatste informatie algemeen * (spel)Regels en afspraken * Programma voor alle groepen * Avondprogramma * Uitdelen.
INFORMATIE OVER UITWISSELINGSPROGRAMMA MET DUITSLAND: GÜTERSLOH
Wintersport 2015.
In samenwerking met de sectie kunst en geschiedenis.
Woensdag 1 t/m vrijdag 3 april 2015
Ochtend indeling Tussen 7 en 8 opstaan/aankleden. Vanaf 8 uur ontbijten tot 9 uur. En brood klaar maken vertrekken naar belfort (uitzicht over de.
PROJECTWEEK 3 BBL & 3 PLM 22 t/m 25 juni 2015 Welkom Feiten en gegevens Doel van de projectweek Programma van de week Overige zaken Vragen.
WELKOM Presentatie Piter Jelles De Dyk en De Foorakker.
Werkweek Ardennen havo oktober Doel en opzet van deze avond  Doel:  Informatie krijgen over de werkweek  Vragen stellen aan school  Agenda:
Wintersurvival Tsjechië Programma voor ouders Vertrek; zondag 13 maart 2016 Tijd, uur Aankomst; donderdag 17 maart 2016 Tijd, circa
Skikamp Grotius College Schooljaar Vanaf klas 4 en Mavo 3 In samenwerking met Young Austria.
PROGRAMMA - ZIE PRESENTATIE & BOEKJE - DAGPROGRAMMA IS VERPLICHT, AVONDPROGRAMMA OPTIONEEL.
München 25 feb. – 1 maart 2013 H2G - H2F.  Begeleiders: Mentoren: Joop Jansen(H2G) Karlijn Moeskops (H2F) Overige begeleiders: Jessica van Tilborg Lianne.
Barcelona Waar gaan we naar toe? Hotel Fergus Montemar. Hotelregels: eigen verantwoordelijkheid !!!! Kamerindeling: is een.
Uitwisseling naar Noorwegen voor 3 Havo en 3 Vwo, schooljaar 2016/2017
Uitwisseling- Nederland
PCC SNOWCAMP januari t/m 3 februari 2018.
Wintersport 2018.
Wintersportreis 20 febr. – 24 febr november 2018.
Werkweek Berlijn
Winterkamp 2019 Leerjaar 2 en 3.
Cambridgereis voor 3TVWO
STEDENTRIP BERLIN "Verken Berlijn en ontdek jezelf"
Winterkamp 2020 Leerjaar 2 en 3.
WELKOM ouders/verzorgers
Deze presentatie is vanaf morgen terug te vinden op de site
Transcript van de presentatie:

Wintersportreis 2012 Welkom op onze informatieavond! Vragen die u nog had Liefst antwoord door middel van filmpjes met leerlingen Welkom op onze informatieavond!

Zaterdag 25 februari - zaterdag 3 maart Rennweg am Katschberg 2012 Zaterdag 25 februari - zaterdag 3 maart Zorg voor de leerling op het Hoeksch lyceum: Dyslectieverklaring al contact voor de vakantie Eerste maand al een dictee tijdens de Nederlandse les: leerlingen voor extra RT hulp Warme overdracht basisachool De ll. staat centraal, daar draait alles om. We proberen er voor te zorgen dat de lln. zich prettig voelen en goed begeleid worden om dat eruit te halen wat er in zit. Dat doen we met een heleboel mensen. Een heleboel lln. hebben niet al die mensen nodig, maar als er problemen zijn dan proberen dat via de juiste persoon aan te pakken. In eerste instantie is de mentor erg belangrijk. Lln. hebben een mentor waarvan ze les krijgen, maar ook een studieles en ze kunnen voor van alles bij de mentor terecht, die hen zo goed mogelijk probeert te helpen en te begeleiden. Ik had een keer 2 brugklaslln.die allebei erg veel moeite hadden met wennen. Dat komt eigenlijk nooit voor. Die lln. zagen het soms helemaal niet zitten. Afspraak was dat ze dan naar de mentor konden gaan, maar als die er niet was gingen ze naar de conciërges, die er van af wisten en die maakten dan een praatje, gaven een kopje thee en als het dan weer ging brachten ze die lln. weer naar de klas. Dan krijgen de kinderen natuurlijk van allerlei verschillende docenten les. Ook daar kun je terecht als je wil. Dan zijn ouders natuurlijk erg belangrijk. Op de basisschool liepen ouders nogal eens binnen of deden mee met allerlei activiteiten. Nu is dat toch wat verder weg en hoor je als ouders ook niet altijd alles van je kind. Vanuit school proberen we zodra er iets is contact met ouders te leggen. Dat kan zijn over resultaten, pesten, gedrag, motivatie enz. (Ik werd ingeseind dat lln. via hyves lelijke dingen over elkaar schreven en daarover is direct met ouders contact opgenomen) Wij vinden het ook prettig als u als ouder bijtijds contact opneemt als er iets is bv pesten, ook als dat onderweg naar school gebeurt of niet door lln. Van de eigen klas. Dan komen we meteen bij de teamleider, die in de volgende ring staat. Die gaat met dat soort dingen aan de slag. Hoe eerder je daar iets mee doet des te beter het is. De teamleider houdt ook absenties bij, daar kan verlof aangevraagd worden, als je eruit gestuurd wordt moet je je bij hem melden. Hij regelt alles voor alle brugklassen. Op de Hoefsmid hebben we ook een remedial teacher. Hij begeleidt lln. met dyslexie. Hij zorgt er ook voor dat er na een aantal weken een dictee bij nederlands wordt afgenomen om zo te kijken of er kinderen zijn met vermoedelijk dyslexie. Elk jaar weer blijkt toch dat er enkele lln. zijn die toch dyslectisch zijn , maar waarvan dat in de basisschoolperiode niet is vastgesteld. Lln. Met een dyslexieverklaring krijgen extra faciliteiten bv meer tijd bij een repetitie of een repetitie met groter lettertype. De remedial teacher bekijkt met de ll. wat er wenselijk is en zet dat op een kaart. De vakdocenten krijgen doorgegeven wie er dyslectisch is en waarmee ze rekening dienen te houden. Indien nodig kunnen we ook problemen met lln. Via de remedial teacher aan een orthopedagoog voorleggen. Bv. Ik heb wel eens lln. gehad waarvan uiteindelijk bleek dat ze PDD-NOS hadden, een vorm van autisme. Het is toch wel erg belangrijk dat dat wordt onderkend, anders zie je alleen maar problematisch gedrag en vaak gaat het ten koste van leerprestaties. Zo kun je zo’n ll. Natuurlijk weer zo goed mogelijk begeleiden. Een dyslexiecoach hebben we wel op het Actief College, niet op het Hoeksch Lyceum. Een vertrouwenspersoon is iemand waarbij je terecht kan als je problemen hebt, die je misschien niet zomaar aan iemand wil vertellen en waarvan je niet weet wat je er mee moet.Maar waar je wel veel last van hebt en dan kun je misschien niet goed je hoofd erbij houden op school en met je werk. Er is een mannelijke en een vrouwelijke docent waarbij je terecht kunt. Het woord vertrouwen zegt al: deze persoon mag het zonder jouw toestemming niet met een ander hebben over wat je verteld hebt. Als je samen afspreekt dat het met iemand besproken moet worden om je verder te helpen dan natuurlijk wel. Een decaan komt in de latere leerjaren om de hoek kijken om je te helpen om goede keuzes in school te maken over vakkenpakketten en profielen. Het Zorgadviesteam bestaat uit een aantal mensen die zorglln. Bespreken en bekijken hoe ze het beste begeleid kunnen worden. Rugzakbegeleiding; als iemand bep. problemen heeft kan de school een rugzak aan vragen voor extra begeleiding. Je ziet het al voor je dat iemand met een echte rugzak omloopt, maar eigenlijk is het een bedrag, we noemen dat een zak met geld, dat de school kan gebruiken voor die extra hulp. Dat kan wel eens zijn als iemand autistisch is.

Reisorganisatie Huski Zaltbommel, aangesloten bij S.G.R. Rennweg am Katschberg 2012 Reisorganisatie Huski Zaltbommel, aangesloten bij S.G.R. Zorg voor de leerling op het Hoeksch lyceum: Dyslectieverklaring al contact voor de vakantie Eerste maand al een dictee tijdens de Nederlandse les: leerlingen voor extra RT hulp Warme overdracht basisachool De ll. staat centraal, daar draait alles om. We proberen er voor te zorgen dat de lln. zich prettig voelen en goed begeleid worden om dat eruit te halen wat er in zit. Dat doen we met een heleboel mensen. Een heleboel lln. hebben niet al die mensen nodig, maar als er problemen zijn dan proberen dat via de juiste persoon aan te pakken. In eerste instantie is de mentor erg belangrijk. Lln. hebben een mentor waarvan ze les krijgen, maar ook een studieles en ze kunnen voor van alles bij de mentor terecht, die hen zo goed mogelijk probeert te helpen en te begeleiden. Ik had een keer 2 brugklaslln.die allebei erg veel moeite hadden met wennen. Dat komt eigenlijk nooit voor. Die lln. zagen het soms helemaal niet zitten. Afspraak was dat ze dan naar de mentor konden gaan, maar als die er niet was gingen ze naar de conciërges, die er van af wisten en die maakten dan een praatje, gaven een kopje thee en als het dan weer ging brachten ze die lln. weer naar de klas. Dan krijgen de kinderen natuurlijk van allerlei verschillende docenten les. Ook daar kun je terecht als je wil. Dan zijn ouders natuurlijk erg belangrijk. Op de basisschool liepen ouders nogal eens binnen of deden mee met allerlei activiteiten. Nu is dat toch wat verder weg en hoor je als ouders ook niet altijd alles van je kind. Vanuit school proberen we zodra er iets is contact met ouders te leggen. Dat kan zijn over resultaten, pesten, gedrag, motivatie enz. (Ik werd ingeseind dat lln. via hyves lelijke dingen over elkaar schreven en daarover is direct met ouders contact opgenomen) Wij vinden het ook prettig als u als ouder bijtijds contact opneemt als er iets is bv pesten, ook als dat onderweg naar school gebeurt of niet door lln. Van de eigen klas. Dan komen we meteen bij de teamleider, die in de volgende ring staat. Die gaat met dat soort dingen aan de slag. Hoe eerder je daar iets mee doet des te beter het is. De teamleider houdt ook absenties bij, daar kan verlof aangevraagd worden, als je eruit gestuurd wordt moet je je bij hem melden. Hij regelt alles voor alle brugklassen. Op de Hoefsmid hebben we ook een remedial teacher. Hij begeleidt lln. met dyslexie. Hij zorgt er ook voor dat er na een aantal weken een dictee bij nederlands wordt afgenomen om zo te kijken of er kinderen zijn met vermoedelijk dyslexie. Elk jaar weer blijkt toch dat er enkele lln. zijn die toch dyslectisch zijn , maar waarvan dat in de basisschoolperiode niet is vastgesteld. Lln. Met een dyslexieverklaring krijgen extra faciliteiten bv meer tijd bij een repetitie of een repetitie met groter lettertype. De remedial teacher bekijkt met de ll. wat er wenselijk is en zet dat op een kaart. De vakdocenten krijgen doorgegeven wie er dyslectisch is en waarmee ze rekening dienen te houden. Indien nodig kunnen we ook problemen met lln. Via de remedial teacher aan een orthopedagoog voorleggen. Bv. Ik heb wel eens lln. gehad waarvan uiteindelijk bleek dat ze PDD-NOS hadden, een vorm van autisme. Het is toch wel erg belangrijk dat dat wordt onderkend, anders zie je alleen maar problematisch gedrag en vaak gaat het ten koste van leerprestaties. Zo kun je zo’n ll. Natuurlijk weer zo goed mogelijk begeleiden. Een dyslexiecoach hebben we wel op het Actief College, niet op het Hoeksch Lyceum. Een vertrouwenspersoon is iemand waarbij je terecht kan als je problemen hebt, die je misschien niet zomaar aan iemand wil vertellen en waarvan je niet weet wat je er mee moet.Maar waar je wel veel last van hebt en dan kun je misschien niet goed je hoofd erbij houden op school en met je werk. Er is een mannelijke en een vrouwelijke docent waarbij je terecht kunt. Het woord vertrouwen zegt al: deze persoon mag het zonder jouw toestemming niet met een ander hebben over wat je verteld hebt. Als je samen afspreekt dat het met iemand besproken moet worden om je verder te helpen dan natuurlijk wel. Een decaan komt in de latere leerjaren om de hoek kijken om je te helpen om goede keuzes in school te maken over vakkenpakketten en profielen. Het Zorgadviesteam bestaat uit een aantal mensen die zorglln. Bespreken en bekijken hoe ze het beste begeleid kunnen worden. Rugzakbegeleiding; als iemand bep. problemen heeft kan de school een rugzak aan vragen voor extra begeleiding. Je ziet het al voor je dat iemand met een echte rugzak omloopt, maar eigenlijk is het een bedrag, we noemen dat een zak met geld, dat de school kan gebruiken voor die extra hulp. Dat kan wel eens zijn als iemand autistisch is.

Begeleiding Mevrouw Prooij Meneer Janssen Meneer Bentlage Mevrouw Hoek 3 ski- en snowboardbegeleiders van Huski buschauffeur Zorg voor de leerling op het Hoeksch lyceum: Dyslectieverklaring al contact voor de vakantie Eerste maand al een dictee tijdens de Nederlandse les: leerlingen voor extra RT hulp Warme overdracht basisachool De ll. staat centraal, daar draait alles om. We proberen er voor te zorgen dat de lln. zich prettig voelen en goed begeleid worden om dat eruit te halen wat er in zit. Dat doen we met een heleboel mensen. Een heleboel lln. hebben niet al die mensen nodig, maar als er problemen zijn dan proberen dat via de juiste persoon aan te pakken. In eerste instantie is de mentor erg belangrijk. Lln. hebben een mentor waarvan ze les krijgen, maar ook een studieles en ze kunnen voor van alles bij de mentor terecht, die hen zo goed mogelijk probeert te helpen en te begeleiden. Ik had een keer 2 brugklaslln.die allebei erg veel moeite hadden met wennen. Dat komt eigenlijk nooit voor. Die lln. zagen het soms helemaal niet zitten. Afspraak was dat ze dan naar de mentor konden gaan, maar als die er niet was gingen ze naar de conciërges, die er van af wisten en die maakten dan een praatje, gaven een kopje thee en als het dan weer ging brachten ze die lln. weer naar de klas. Dan krijgen de kinderen natuurlijk van allerlei verschillende docenten les. Ook daar kun je terecht als je wil. Dan zijn ouders natuurlijk erg belangrijk. Op de basisschool liepen ouders nogal eens binnen of deden mee met allerlei activiteiten. Nu is dat toch wat verder weg en hoor je als ouders ook niet altijd alles van je kind. Vanuit school proberen we zodra er iets is contact met ouders te leggen. Dat kan zijn over resultaten, pesten, gedrag, motivatie enz. (Ik werd ingeseind dat lln. via hyves lelijke dingen over elkaar schreven en daarover is direct met ouders contact opgenomen) Wij vinden het ook prettig als u als ouder bijtijds contact opneemt als er iets is bv pesten, ook als dat onderweg naar school gebeurt of niet door lln. Van de eigen klas. Dan komen we meteen bij de teamleider, die in de volgende ring staat. Die gaat met dat soort dingen aan de slag. Hoe eerder je daar iets mee doet des te beter het is. De teamleider houdt ook absenties bij, daar kan verlof aangevraagd worden, als je eruit gestuurd wordt moet je je bij hem melden. Hij regelt alles voor alle brugklassen. Op de Hoefsmid hebben we ook een remedial teacher. Hij begeleidt lln. met dyslexie. Hij zorgt er ook voor dat er na een aantal weken een dictee bij nederlands wordt afgenomen om zo te kijken of er kinderen zijn met vermoedelijk dyslexie. Elk jaar weer blijkt toch dat er enkele lln. zijn die toch dyslectisch zijn , maar waarvan dat in de basisschoolperiode niet is vastgesteld. Lln. Met een dyslexieverklaring krijgen extra faciliteiten bv meer tijd bij een repetitie of een repetitie met groter lettertype. De remedial teacher bekijkt met de ll. wat er wenselijk is en zet dat op een kaart. De vakdocenten krijgen doorgegeven wie er dyslectisch is en waarmee ze rekening dienen te houden. Indien nodig kunnen we ook problemen met lln. Via de remedial teacher aan een orthopedagoog voorleggen. Bv. Ik heb wel eens lln. gehad waarvan uiteindelijk bleek dat ze PDD-NOS hadden, een vorm van autisme. Het is toch wel erg belangrijk dat dat wordt onderkend, anders zie je alleen maar problematisch gedrag en vaak gaat het ten koste van leerprestaties. Zo kun je zo’n ll. Natuurlijk weer zo goed mogelijk begeleiden. Een dyslexiecoach hebben we wel op het Actief College, niet op het Hoeksch Lyceum. Een vertrouwenspersoon is iemand waarbij je terecht kan als je problemen hebt, die je misschien niet zomaar aan iemand wil vertellen en waarvan je niet weet wat je er mee moet.Maar waar je wel veel last van hebt en dan kun je misschien niet goed je hoofd erbij houden op school en met je werk. Er is een mannelijke en een vrouwelijke docent waarbij je terecht kunt. Het woord vertrouwen zegt al: deze persoon mag het zonder jouw toestemming niet met een ander hebben over wat je verteld hebt. Als je samen afspreekt dat het met iemand besproken moet worden om je verder te helpen dan natuurlijk wel. Een decaan komt in de latere leerjaren om de hoek kijken om je te helpen om goede keuzes in school te maken over vakkenpakketten en profielen. Het Zorgadviesteam bestaat uit een aantal mensen die zorglln. Bespreken en bekijken hoe ze het beste begeleid kunnen worden. Rugzakbegeleiding; als iemand bep. problemen heeft kan de school een rugzak aan vragen voor extra begeleiding. Je ziet het al voor je dat iemand met een echte rugzak omloopt, maar eigenlijk is het een bedrag, we noemen dat een zak met geld, dat de school kan gebruiken voor die extra hulp. Dat kan wel eens zijn als iemand autistisch is.

Telefoonnummers Karin Hoek 06-44710967 Clemens Bentlage 06-24345078 Alle deelnemers ontvangen een schoolpasje met daarop de mobiele nummers van de Hoeksch Lyceum begeleiders Huski Zaltbommel 030-8000600 Zorg voor de leerling op het Hoeksch lyceum: Dyslectieverklaring al contact voor de vakantie Eerste maand al een dictee tijdens de Nederlandse les: leerlingen voor extra RT hulp Warme overdracht basisachool De ll. staat centraal, daar draait alles om. We proberen er voor te zorgen dat de lln. zich prettig voelen en goed begeleid worden om dat eruit te halen wat er in zit. Dat doen we met een heleboel mensen. Een heleboel lln. hebben niet al die mensen nodig, maar als er problemen zijn dan proberen dat via de juiste persoon aan te pakken. In eerste instantie is de mentor erg belangrijk. Lln. hebben een mentor waarvan ze les krijgen, maar ook een studieles en ze kunnen voor van alles bij de mentor terecht, die hen zo goed mogelijk probeert te helpen en te begeleiden. Ik had een keer 2 brugklaslln.die allebei erg veel moeite hadden met wennen. Dat komt eigenlijk nooit voor. Die lln. zagen het soms helemaal niet zitten. Afspraak was dat ze dan naar de mentor konden gaan, maar als die er niet was gingen ze naar de conciërges, die er van af wisten en die maakten dan een praatje, gaven een kopje thee en als het dan weer ging brachten ze die lln. weer naar de klas. Dan krijgen de kinderen natuurlijk van allerlei verschillende docenten les. Ook daar kun je terecht als je wil. Dan zijn ouders natuurlijk erg belangrijk. Op de basisschool liepen ouders nogal eens binnen of deden mee met allerlei activiteiten. Nu is dat toch wat verder weg en hoor je als ouders ook niet altijd alles van je kind. Vanuit school proberen we zodra er iets is contact met ouders te leggen. Dat kan zijn over resultaten, pesten, gedrag, motivatie enz. (Ik werd ingeseind dat lln. via hyves lelijke dingen over elkaar schreven en daarover is direct met ouders contact opgenomen) Wij vinden het ook prettig als u als ouder bijtijds contact opneemt als er iets is bv pesten, ook als dat onderweg naar school gebeurt of niet door lln. Van de eigen klas. Dan komen we meteen bij de teamleider, die in de volgende ring staat. Die gaat met dat soort dingen aan de slag. Hoe eerder je daar iets mee doet des te beter het is. De teamleider houdt ook absenties bij, daar kan verlof aangevraagd worden, als je eruit gestuurd wordt moet je je bij hem melden. Hij regelt alles voor alle brugklassen. Op de Hoefsmid hebben we ook een remedial teacher. Hij begeleidt lln. met dyslexie. Hij zorgt er ook voor dat er na een aantal weken een dictee bij nederlands wordt afgenomen om zo te kijken of er kinderen zijn met vermoedelijk dyslexie. Elk jaar weer blijkt toch dat er enkele lln. zijn die toch dyslectisch zijn , maar waarvan dat in de basisschoolperiode niet is vastgesteld. Lln. Met een dyslexieverklaring krijgen extra faciliteiten bv meer tijd bij een repetitie of een repetitie met groter lettertype. De remedial teacher bekijkt met de ll. wat er wenselijk is en zet dat op een kaart. De vakdocenten krijgen doorgegeven wie er dyslectisch is en waarmee ze rekening dienen te houden. Indien nodig kunnen we ook problemen met lln. Via de remedial teacher aan een orthopedagoog voorleggen. Bv. Ik heb wel eens lln. gehad waarvan uiteindelijk bleek dat ze PDD-NOS hadden, een vorm van autisme. Het is toch wel erg belangrijk dat dat wordt onderkend, anders zie je alleen maar problematisch gedrag en vaak gaat het ten koste van leerprestaties. Zo kun je zo’n ll. Natuurlijk weer zo goed mogelijk begeleiden. Een dyslexiecoach hebben we wel op het Actief College, niet op het Hoeksch Lyceum. Een vertrouwenspersoon is iemand waarbij je terecht kan als je problemen hebt, die je misschien niet zomaar aan iemand wil vertellen en waarvan je niet weet wat je er mee moet.Maar waar je wel veel last van hebt en dan kun je misschien niet goed je hoofd erbij houden op school en met je werk. Er is een mannelijke en een vrouwelijke docent waarbij je terecht kunt. Het woord vertrouwen zegt al: deze persoon mag het zonder jouw toestemming niet met een ander hebben over wat je verteld hebt. Als je samen afspreekt dat het met iemand besproken moet worden om je verder te helpen dan natuurlijk wel. Een decaan komt in de latere leerjaren om de hoek kijken om je te helpen om goede keuzes in school te maken over vakkenpakketten en profielen. Het Zorgadviesteam bestaat uit een aantal mensen die zorglln. Bespreken en bekijken hoe ze het beste begeleid kunnen worden. Rugzakbegeleiding; als iemand bep. problemen heeft kan de school een rugzak aan vragen voor extra begeleiding. Je ziet het al voor je dat iemand met een echte rugzak omloopt, maar eigenlijk is het een bedrag, we noemen dat een zak met geld, dat de school kan gebruiken voor die extra hulp. Dat kan wel eens zijn als iemand autistisch is.

Programma zaterdag 25 februari 17:00 uur aanwezig, 17:30 uur vertrek Koffers niet toegestaan Voldoende eten/drinken mee voor avond, nacht en ochtend Zorg voor de leerling op het Hoeksch lyceum: Dyslectieverklaring al contact voor de vakantie Eerste maand al een dictee tijdens de Nederlandse les: leerlingen voor extra RT hulp Warme overdracht basisachool De ll. staat centraal, daar draait alles om. We proberen er voor te zorgen dat de lln. zich prettig voelen en goed begeleid worden om dat eruit te halen wat er in zit. Dat doen we met een heleboel mensen. Een heleboel lln. hebben niet al die mensen nodig, maar als er problemen zijn dan proberen dat via de juiste persoon aan te pakken. In eerste instantie is de mentor erg belangrijk. Lln. hebben een mentor waarvan ze les krijgen, maar ook een studieles en ze kunnen voor van alles bij de mentor terecht, die hen zo goed mogelijk probeert te helpen en te begeleiden. Ik had een keer 2 brugklaslln.die allebei erg veel moeite hadden met wennen. Dat komt eigenlijk nooit voor. Die lln. zagen het soms helemaal niet zitten. Afspraak was dat ze dan naar de mentor konden gaan, maar als die er niet was gingen ze naar de conciërges, die er van af wisten en die maakten dan een praatje, gaven een kopje thee en als het dan weer ging brachten ze die lln. weer naar de klas. Dan krijgen de kinderen natuurlijk van allerlei verschillende docenten les. Ook daar kun je terecht als je wil. Dan zijn ouders natuurlijk erg belangrijk. Op de basisschool liepen ouders nogal eens binnen of deden mee met allerlei activiteiten. Nu is dat toch wat verder weg en hoor je als ouders ook niet altijd alles van je kind. Vanuit school proberen we zodra er iets is contact met ouders te leggen. Dat kan zijn over resultaten, pesten, gedrag, motivatie enz. (Ik werd ingeseind dat lln. via hyves lelijke dingen over elkaar schreven en daarover is direct met ouders contact opgenomen) Wij vinden het ook prettig als u als ouder bijtijds contact opneemt als er iets is bv pesten, ook als dat onderweg naar school gebeurt of niet door lln. Van de eigen klas. Dan komen we meteen bij de teamleider, die in de volgende ring staat. Die gaat met dat soort dingen aan de slag. Hoe eerder je daar iets mee doet des te beter het is. De teamleider houdt ook absenties bij, daar kan verlof aangevraagd worden, als je eruit gestuurd wordt moet je je bij hem melden. Hij regelt alles voor alle brugklassen. Op de Hoefsmid hebben we ook een remedial teacher. Hij begeleidt lln. met dyslexie. Hij zorgt er ook voor dat er na een aantal weken een dictee bij nederlands wordt afgenomen om zo te kijken of er kinderen zijn met vermoedelijk dyslexie. Elk jaar weer blijkt toch dat er enkele lln. zijn die toch dyslectisch zijn , maar waarvan dat in de basisschoolperiode niet is vastgesteld. Lln. Met een dyslexieverklaring krijgen extra faciliteiten bv meer tijd bij een repetitie of een repetitie met groter lettertype. De remedial teacher bekijkt met de ll. wat er wenselijk is en zet dat op een kaart. De vakdocenten krijgen doorgegeven wie er dyslectisch is en waarmee ze rekening dienen te houden. Indien nodig kunnen we ook problemen met lln. Via de remedial teacher aan een orthopedagoog voorleggen. Bv. Ik heb wel eens lln. gehad waarvan uiteindelijk bleek dat ze PDD-NOS hadden, een vorm van autisme. Het is toch wel erg belangrijk dat dat wordt onderkend, anders zie je alleen maar problematisch gedrag en vaak gaat het ten koste van leerprestaties. Zo kun je zo’n ll. Natuurlijk weer zo goed mogelijk begeleiden. Een dyslexiecoach hebben we wel op het Actief College, niet op het Hoeksch Lyceum. Een vertrouwenspersoon is iemand waarbij je terecht kan als je problemen hebt, die je misschien niet zomaar aan iemand wil vertellen en waarvan je niet weet wat je er mee moet.Maar waar je wel veel last van hebt en dan kun je misschien niet goed je hoofd erbij houden op school en met je werk. Er is een mannelijke en een vrouwelijke docent waarbij je terecht kunt. Het woord vertrouwen zegt al: deze persoon mag het zonder jouw toestemming niet met een ander hebben over wat je verteld hebt. Als je samen afspreekt dat het met iemand besproken moet worden om je verder te helpen dan natuurlijk wel. Een decaan komt in de latere leerjaren om de hoek kijken om je te helpen om goede keuzes in school te maken over vakkenpakketten en profielen. Het Zorgadviesteam bestaat uit een aantal mensen die zorglln. Bespreken en bekijken hoe ze het beste begeleid kunnen worden. Rugzakbegeleiding; als iemand bep. problemen heeft kan de school een rugzak aan vragen voor extra begeleiding. Je ziet het al voor je dat iemand met een echte rugzak omloopt, maar eigenlijk is het een bedrag, we noemen dat een zak met geld, dat de school kan gebruiken voor die extra hulp. Dat kan wel eens zijn als iemand autistisch is.

Programma zondag 26 februari Rond 08.30 uur aankomst in ‘Katschtalerhof’ Omkleden Vertrek naar skigebied Uitgifte ski- en snowboardmateriaal skipas en pistekaart Aanvang lessen beginners Voorskiën en -snowboarden gevorderden Zorg voor de leerling op het Hoeksch lyceum: Dyslectieverklaring al contact voor de vakantie Eerste maand al een dictee tijdens de Nederlandse les: leerlingen voor extra RT hulp Warme overdracht basisachool De ll. staat centraal, daar draait alles om. We proberen er voor te zorgen dat de lln. zich prettig voelen en goed begeleid worden om dat eruit te halen wat er in zit. Dat doen we met een heleboel mensen. Een heleboel lln. hebben niet al die mensen nodig, maar als er problemen zijn dan proberen dat via de juiste persoon aan te pakken. In eerste instantie is de mentor erg belangrijk. Lln. hebben een mentor waarvan ze les krijgen, maar ook een studieles en ze kunnen voor van alles bij de mentor terecht, die hen zo goed mogelijk probeert te helpen en te begeleiden. Ik had een keer 2 brugklaslln.die allebei erg veel moeite hadden met wennen. Dat komt eigenlijk nooit voor. Die lln. zagen het soms helemaal niet zitten. Afspraak was dat ze dan naar de mentor konden gaan, maar als die er niet was gingen ze naar de conciërges, die er van af wisten en die maakten dan een praatje, gaven een kopje thee en als het dan weer ging brachten ze die lln. weer naar de klas. Dan krijgen de kinderen natuurlijk van allerlei verschillende docenten les. Ook daar kun je terecht als je wil. Dan zijn ouders natuurlijk erg belangrijk. Op de basisschool liepen ouders nogal eens binnen of deden mee met allerlei activiteiten. Nu is dat toch wat verder weg en hoor je als ouders ook niet altijd alles van je kind. Vanuit school proberen we zodra er iets is contact met ouders te leggen. Dat kan zijn over resultaten, pesten, gedrag, motivatie enz. (Ik werd ingeseind dat lln. via hyves lelijke dingen over elkaar schreven en daarover is direct met ouders contact opgenomen) Wij vinden het ook prettig als u als ouder bijtijds contact opneemt als er iets is bv pesten, ook als dat onderweg naar school gebeurt of niet door lln. Van de eigen klas. Dan komen we meteen bij de teamleider, die in de volgende ring staat. Die gaat met dat soort dingen aan de slag. Hoe eerder je daar iets mee doet des te beter het is. De teamleider houdt ook absenties bij, daar kan verlof aangevraagd worden, als je eruit gestuurd wordt moet je je bij hem melden. Hij regelt alles voor alle brugklassen. Op de Hoefsmid hebben we ook een remedial teacher. Hij begeleidt lln. met dyslexie. Hij zorgt er ook voor dat er na een aantal weken een dictee bij nederlands wordt afgenomen om zo te kijken of er kinderen zijn met vermoedelijk dyslexie. Elk jaar weer blijkt toch dat er enkele lln. zijn die toch dyslectisch zijn , maar waarvan dat in de basisschoolperiode niet is vastgesteld. Lln. Met een dyslexieverklaring krijgen extra faciliteiten bv meer tijd bij een repetitie of een repetitie met groter lettertype. De remedial teacher bekijkt met de ll. wat er wenselijk is en zet dat op een kaart. De vakdocenten krijgen doorgegeven wie er dyslectisch is en waarmee ze rekening dienen te houden. Indien nodig kunnen we ook problemen met lln. Via de remedial teacher aan een orthopedagoog voorleggen. Bv. Ik heb wel eens lln. gehad waarvan uiteindelijk bleek dat ze PDD-NOS hadden, een vorm van autisme. Het is toch wel erg belangrijk dat dat wordt onderkend, anders zie je alleen maar problematisch gedrag en vaak gaat het ten koste van leerprestaties. Zo kun je zo’n ll. Natuurlijk weer zo goed mogelijk begeleiden. Een dyslexiecoach hebben we wel op het Actief College, niet op het Hoeksch Lyceum. Een vertrouwenspersoon is iemand waarbij je terecht kan als je problemen hebt, die je misschien niet zomaar aan iemand wil vertellen en waarvan je niet weet wat je er mee moet.Maar waar je wel veel last van hebt en dan kun je misschien niet goed je hoofd erbij houden op school en met je werk. Er is een mannelijke en een vrouwelijke docent waarbij je terecht kunt. Het woord vertrouwen zegt al: deze persoon mag het zonder jouw toestemming niet met een ander hebben over wat je verteld hebt. Als je samen afspreekt dat het met iemand besproken moet worden om je verder te helpen dan natuurlijk wel. Een decaan komt in de latere leerjaren om de hoek kijken om je te helpen om goede keuzes in school te maken over vakkenpakketten en profielen. Het Zorgadviesteam bestaat uit een aantal mensen die zorglln. Bespreken en bekijken hoe ze het beste begeleid kunnen worden. Rugzakbegeleiding; als iemand bep. problemen heeft kan de school een rugzak aan vragen voor extra begeleiding. Je ziet het al voor je dat iemand met een echte rugzak omloopt, maar eigenlijk is het een bedrag, we noemen dat een zak met geld, dat de school kan gebruiken voor die extra hulp. Dat kan wel eens zijn als iemand autistisch is.

Programma zondag 26 februari Rond 16:00 uur terugkeer naar hotel Hotel ‘Katschtalerhof’: halfpension vanaf het diner op zondag 26 februari tot en met het ontbijt op vrijdag 2 maart Zorg voor de leerling op het Hoeksch lyceum: Dyslectieverklaring al contact voor de vakantie Eerste maand al een dictee tijdens de Nederlandse les: leerlingen voor extra RT hulp Warme overdracht basisachool De ll. staat centraal, daar draait alles om. We proberen er voor te zorgen dat de lln. zich prettig voelen en goed begeleid worden om dat eruit te halen wat er in zit. Dat doen we met een heleboel mensen. Een heleboel lln. hebben niet al die mensen nodig, maar als er problemen zijn dan proberen dat via de juiste persoon aan te pakken. In eerste instantie is de mentor erg belangrijk. Lln. hebben een mentor waarvan ze les krijgen, maar ook een studieles en ze kunnen voor van alles bij de mentor terecht, die hen zo goed mogelijk probeert te helpen en te begeleiden. Ik had een keer 2 brugklaslln.die allebei erg veel moeite hadden met wennen. Dat komt eigenlijk nooit voor. Die lln. zagen het soms helemaal niet zitten. Afspraak was dat ze dan naar de mentor konden gaan, maar als die er niet was gingen ze naar de conciërges, die er van af wisten en die maakten dan een praatje, gaven een kopje thee en als het dan weer ging brachten ze die lln. weer naar de klas. Dan krijgen de kinderen natuurlijk van allerlei verschillende docenten les. Ook daar kun je terecht als je wil. Dan zijn ouders natuurlijk erg belangrijk. Op de basisschool liepen ouders nogal eens binnen of deden mee met allerlei activiteiten. Nu is dat toch wat verder weg en hoor je als ouders ook niet altijd alles van je kind. Vanuit school proberen we zodra er iets is contact met ouders te leggen. Dat kan zijn over resultaten, pesten, gedrag, motivatie enz. (Ik werd ingeseind dat lln. via hyves lelijke dingen over elkaar schreven en daarover is direct met ouders contact opgenomen) Wij vinden het ook prettig als u als ouder bijtijds contact opneemt als er iets is bv pesten, ook als dat onderweg naar school gebeurt of niet door lln. Van de eigen klas. Dan komen we meteen bij de teamleider, die in de volgende ring staat. Die gaat met dat soort dingen aan de slag. Hoe eerder je daar iets mee doet des te beter het is. De teamleider houdt ook absenties bij, daar kan verlof aangevraagd worden, als je eruit gestuurd wordt moet je je bij hem melden. Hij regelt alles voor alle brugklassen. Op de Hoefsmid hebben we ook een remedial teacher. Hij begeleidt lln. met dyslexie. Hij zorgt er ook voor dat er na een aantal weken een dictee bij nederlands wordt afgenomen om zo te kijken of er kinderen zijn met vermoedelijk dyslexie. Elk jaar weer blijkt toch dat er enkele lln. zijn die toch dyslectisch zijn , maar waarvan dat in de basisschoolperiode niet is vastgesteld. Lln. Met een dyslexieverklaring krijgen extra faciliteiten bv meer tijd bij een repetitie of een repetitie met groter lettertype. De remedial teacher bekijkt met de ll. wat er wenselijk is en zet dat op een kaart. De vakdocenten krijgen doorgegeven wie er dyslectisch is en waarmee ze rekening dienen te houden. Indien nodig kunnen we ook problemen met lln. Via de remedial teacher aan een orthopedagoog voorleggen. Bv. Ik heb wel eens lln. gehad waarvan uiteindelijk bleek dat ze PDD-NOS hadden, een vorm van autisme. Het is toch wel erg belangrijk dat dat wordt onderkend, anders zie je alleen maar problematisch gedrag en vaak gaat het ten koste van leerprestaties. Zo kun je zo’n ll. Natuurlijk weer zo goed mogelijk begeleiden. Een dyslexiecoach hebben we wel op het Actief College, niet op het Hoeksch Lyceum. Een vertrouwenspersoon is iemand waarbij je terecht kan als je problemen hebt, die je misschien niet zomaar aan iemand wil vertellen en waarvan je niet weet wat je er mee moet.Maar waar je wel veel last van hebt en dan kun je misschien niet goed je hoofd erbij houden op school en met je werk. Er is een mannelijke en een vrouwelijke docent waarbij je terecht kunt. Het woord vertrouwen zegt al: deze persoon mag het zonder jouw toestemming niet met een ander hebben over wat je verteld hebt. Als je samen afspreekt dat het met iemand besproken moet worden om je verder te helpen dan natuurlijk wel. Een decaan komt in de latere leerjaren om de hoek kijken om je te helpen om goede keuzes in school te maken over vakkenpakketten en profielen. Het Zorgadviesteam bestaat uit een aantal mensen die zorglln. Bespreken en bekijken hoe ze het beste begeleid kunnen worden. Rugzakbegeleiding; als iemand bep. problemen heeft kan de school een rugzak aan vragen voor extra begeleiding. Je ziet het al voor je dat iemand met een echte rugzak omloopt, maar eigenlijk is het een bedrag, we noemen dat een zak met geld, dat de school kan gebruiken voor die extra hulp. Dat kan wel eens zijn als iemand autistisch is.

Dagprogramma maandag t/m donderdag Ontbijtbuffet in hotel (aanwezigheid verplicht) Vertrek per bus naar skigebied Ski- en snowboardlessen en vrij skiën en snowboarden (minimaal 3 personen) Lunch op de piste (niet inclusief) Vertrek per bus naar hotel Inkopen bij supermarkt (controle bij kassa) Rond 16:00 uur terugkeer naar hotel Zorg voor de leerling op het Hoeksch lyceum: Dyslectieverklaring al contact voor de vakantie Eerste maand al een dictee tijdens de Nederlandse les: leerlingen voor extra RT hulp Warme overdracht basisachool De ll. staat centraal, daar draait alles om. We proberen er voor te zorgen dat de lln. zich prettig voelen en goed begeleid worden om dat eruit te halen wat er in zit. Dat doen we met een heleboel mensen. Een heleboel lln. hebben niet al die mensen nodig, maar als er problemen zijn dan proberen dat via de juiste persoon aan te pakken. In eerste instantie is de mentor erg belangrijk. Lln. hebben een mentor waarvan ze les krijgen, maar ook een studieles en ze kunnen voor van alles bij de mentor terecht, die hen zo goed mogelijk probeert te helpen en te begeleiden. Ik had een keer 2 brugklaslln.die allebei erg veel moeite hadden met wennen. Dat komt eigenlijk nooit voor. Die lln. zagen het soms helemaal niet zitten. Afspraak was dat ze dan naar de mentor konden gaan, maar als die er niet was gingen ze naar de conciërges, die er van af wisten en die maakten dan een praatje, gaven een kopje thee en als het dan weer ging brachten ze die lln. weer naar de klas. Dan krijgen de kinderen natuurlijk van allerlei verschillende docenten les. Ook daar kun je terecht als je wil. Dan zijn ouders natuurlijk erg belangrijk. Op de basisschool liepen ouders nogal eens binnen of deden mee met allerlei activiteiten. Nu is dat toch wat verder weg en hoor je als ouders ook niet altijd alles van je kind. Vanuit school proberen we zodra er iets is contact met ouders te leggen. Dat kan zijn over resultaten, pesten, gedrag, motivatie enz. (Ik werd ingeseind dat lln. via hyves lelijke dingen over elkaar schreven en daarover is direct met ouders contact opgenomen) Wij vinden het ook prettig als u als ouder bijtijds contact opneemt als er iets is bv pesten, ook als dat onderweg naar school gebeurt of niet door lln. Van de eigen klas. Dan komen we meteen bij de teamleider, die in de volgende ring staat. Die gaat met dat soort dingen aan de slag. Hoe eerder je daar iets mee doet des te beter het is. De teamleider houdt ook absenties bij, daar kan verlof aangevraagd worden, als je eruit gestuurd wordt moet je je bij hem melden. Hij regelt alles voor alle brugklassen. Op de Hoefsmid hebben we ook een remedial teacher. Hij begeleidt lln. met dyslexie. Hij zorgt er ook voor dat er na een aantal weken een dictee bij nederlands wordt afgenomen om zo te kijken of er kinderen zijn met vermoedelijk dyslexie. Elk jaar weer blijkt toch dat er enkele lln. zijn die toch dyslectisch zijn , maar waarvan dat in de basisschoolperiode niet is vastgesteld. Lln. Met een dyslexieverklaring krijgen extra faciliteiten bv meer tijd bij een repetitie of een repetitie met groter lettertype. De remedial teacher bekijkt met de ll. wat er wenselijk is en zet dat op een kaart. De vakdocenten krijgen doorgegeven wie er dyslectisch is en waarmee ze rekening dienen te houden. Indien nodig kunnen we ook problemen met lln. Via de remedial teacher aan een orthopedagoog voorleggen. Bv. Ik heb wel eens lln. gehad waarvan uiteindelijk bleek dat ze PDD-NOS hadden, een vorm van autisme. Het is toch wel erg belangrijk dat dat wordt onderkend, anders zie je alleen maar problematisch gedrag en vaak gaat het ten koste van leerprestaties. Zo kun je zo’n ll. Natuurlijk weer zo goed mogelijk begeleiden. Een dyslexiecoach hebben we wel op het Actief College, niet op het Hoeksch Lyceum. Een vertrouwenspersoon is iemand waarbij je terecht kan als je problemen hebt, die je misschien niet zomaar aan iemand wil vertellen en waarvan je niet weet wat je er mee moet.Maar waar je wel veel last van hebt en dan kun je misschien niet goed je hoofd erbij houden op school en met je werk. Er is een mannelijke en een vrouwelijke docent waarbij je terecht kunt. Het woord vertrouwen zegt al: deze persoon mag het zonder jouw toestemming niet met een ander hebben over wat je verteld hebt. Als je samen afspreekt dat het met iemand besproken moet worden om je verder te helpen dan natuurlijk wel. Een decaan komt in de latere leerjaren om de hoek kijken om je te helpen om goede keuzes in school te maken over vakkenpakketten en profielen. Het Zorgadviesteam bestaat uit een aantal mensen die zorglln. Bespreken en bekijken hoe ze het beste begeleid kunnen worden. Rugzakbegeleiding; als iemand bep. problemen heeft kan de school een rugzak aan vragen voor extra begeleiding. Je ziet het al voor je dat iemand met een echte rugzak omloopt, maar eigenlijk is het een bedrag, we noemen dat een zak met geld, dat de school kan gebruiken voor die extra hulp. Dat kan wel eens zijn als iemand autistisch is.

Avondprogramma maandag t/m donderdag Diner, 3 gangen + saladebar -water op tafel -overige dranken (geen alcohol) bestellen en betalen aan de bar voorafgaand aan het diner Een gemeenschappelijke verblijfsruimte beschikbaar in het hotel Van 20.00-23.00 uur bar open 16+ : max. 2 alcoholische consumpties (uitsluitend bier en wijn) In overleg met buschauffeur een avondactiviteit Zorg voor de leerling op het Hoeksch lyceum: Dyslectieverklaring al contact voor de vakantie Eerste maand al een dictee tijdens de Nederlandse les: leerlingen voor extra RT hulp Warme overdracht basisachool De ll. staat centraal, daar draait alles om. We proberen er voor te zorgen dat de lln. zich prettig voelen en goed begeleid worden om dat eruit te halen wat er in zit. Dat doen we met een heleboel mensen. Een heleboel lln. hebben niet al die mensen nodig, maar als er problemen zijn dan proberen dat via de juiste persoon aan te pakken. In eerste instantie is de mentor erg belangrijk. Lln. hebben een mentor waarvan ze les krijgen, maar ook een studieles en ze kunnen voor van alles bij de mentor terecht, die hen zo goed mogelijk probeert te helpen en te begeleiden. Ik had een keer 2 brugklaslln.die allebei erg veel moeite hadden met wennen. Dat komt eigenlijk nooit voor. Die lln. zagen het soms helemaal niet zitten. Afspraak was dat ze dan naar de mentor konden gaan, maar als die er niet was gingen ze naar de conciërges, die er van af wisten en die maakten dan een praatje, gaven een kopje thee en als het dan weer ging brachten ze die lln. weer naar de klas. Dan krijgen de kinderen natuurlijk van allerlei verschillende docenten les. Ook daar kun je terecht als je wil. Dan zijn ouders natuurlijk erg belangrijk. Op de basisschool liepen ouders nogal eens binnen of deden mee met allerlei activiteiten. Nu is dat toch wat verder weg en hoor je als ouders ook niet altijd alles van je kind. Vanuit school proberen we zodra er iets is contact met ouders te leggen. Dat kan zijn over resultaten, pesten, gedrag, motivatie enz. (Ik werd ingeseind dat lln. via hyves lelijke dingen over elkaar schreven en daarover is direct met ouders contact opgenomen) Wij vinden het ook prettig als u als ouder bijtijds contact opneemt als er iets is bv pesten, ook als dat onderweg naar school gebeurt of niet door lln. Van de eigen klas. Dan komen we meteen bij de teamleider, die in de volgende ring staat. Die gaat met dat soort dingen aan de slag. Hoe eerder je daar iets mee doet des te beter het is. De teamleider houdt ook absenties bij, daar kan verlof aangevraagd worden, als je eruit gestuurd wordt moet je je bij hem melden. Hij regelt alles voor alle brugklassen. Op de Hoefsmid hebben we ook een remedial teacher. Hij begeleidt lln. met dyslexie. Hij zorgt er ook voor dat er na een aantal weken een dictee bij nederlands wordt afgenomen om zo te kijken of er kinderen zijn met vermoedelijk dyslexie. Elk jaar weer blijkt toch dat er enkele lln. zijn die toch dyslectisch zijn , maar waarvan dat in de basisschoolperiode niet is vastgesteld. Lln. Met een dyslexieverklaring krijgen extra faciliteiten bv meer tijd bij een repetitie of een repetitie met groter lettertype. De remedial teacher bekijkt met de ll. wat er wenselijk is en zet dat op een kaart. De vakdocenten krijgen doorgegeven wie er dyslectisch is en waarmee ze rekening dienen te houden. Indien nodig kunnen we ook problemen met lln. Via de remedial teacher aan een orthopedagoog voorleggen. Bv. Ik heb wel eens lln. gehad waarvan uiteindelijk bleek dat ze PDD-NOS hadden, een vorm van autisme. Het is toch wel erg belangrijk dat dat wordt onderkend, anders zie je alleen maar problematisch gedrag en vaak gaat het ten koste van leerprestaties. Zo kun je zo’n ll. Natuurlijk weer zo goed mogelijk begeleiden. Een dyslexiecoach hebben we wel op het Actief College, niet op het Hoeksch Lyceum. Een vertrouwenspersoon is iemand waarbij je terecht kan als je problemen hebt, die je misschien niet zomaar aan iemand wil vertellen en waarvan je niet weet wat je er mee moet.Maar waar je wel veel last van hebt en dan kun je misschien niet goed je hoofd erbij houden op school en met je werk. Er is een mannelijke en een vrouwelijke docent waarbij je terecht kunt. Het woord vertrouwen zegt al: deze persoon mag het zonder jouw toestemming niet met een ander hebben over wat je verteld hebt. Als je samen afspreekt dat het met iemand besproken moet worden om je verder te helpen dan natuurlijk wel. Een decaan komt in de latere leerjaren om de hoek kijken om je te helpen om goede keuzes in school te maken over vakkenpakketten en profielen. Het Zorgadviesteam bestaat uit een aantal mensen die zorglln. Bespreken en bekijken hoe ze het beste begeleid kunnen worden. Rugzakbegeleiding; als iemand bep. problemen heeft kan de school een rugzak aan vragen voor extra begeleiding. Je ziet het al voor je dat iemand met een echte rugzak omloopt, maar eigenlijk is het een bedrag, we noemen dat een zak met geld, dat de school kan gebruiken voor die extra hulp. Dat kan wel eens zijn als iemand autistisch is.

Avondprogramma maandag t/m donderdag Vanaf 22.00 uur verblijf je alleen in de eigen kamer of in de algemene verblijfsruimte Stilte op de gangen; houd rekening met de overige hotelgasten Om 23.30 uur geldt bedtijd voor iedereen, op de eigen kamer Zorg voor de leerling op het Hoeksch lyceum: Dyslectieverklaring al contact voor de vakantie Eerste maand al een dictee tijdens de Nederlandse les: leerlingen voor extra RT hulp Warme overdracht basisachool De ll. staat centraal, daar draait alles om. We proberen er voor te zorgen dat de lln. zich prettig voelen en goed begeleid worden om dat eruit te halen wat er in zit. Dat doen we met een heleboel mensen. Een heleboel lln. hebben niet al die mensen nodig, maar als er problemen zijn dan proberen dat via de juiste persoon aan te pakken. In eerste instantie is de mentor erg belangrijk. Lln. hebben een mentor waarvan ze les krijgen, maar ook een studieles en ze kunnen voor van alles bij de mentor terecht, die hen zo goed mogelijk probeert te helpen en te begeleiden. Ik had een keer 2 brugklaslln.die allebei erg veel moeite hadden met wennen. Dat komt eigenlijk nooit voor. Die lln. zagen het soms helemaal niet zitten. Afspraak was dat ze dan naar de mentor konden gaan, maar als die er niet was gingen ze naar de conciërges, die er van af wisten en die maakten dan een praatje, gaven een kopje thee en als het dan weer ging brachten ze die lln. weer naar de klas. Dan krijgen de kinderen natuurlijk van allerlei verschillende docenten les. Ook daar kun je terecht als je wil. Dan zijn ouders natuurlijk erg belangrijk. Op de basisschool liepen ouders nogal eens binnen of deden mee met allerlei activiteiten. Nu is dat toch wat verder weg en hoor je als ouders ook niet altijd alles van je kind. Vanuit school proberen we zodra er iets is contact met ouders te leggen. Dat kan zijn over resultaten, pesten, gedrag, motivatie enz. (Ik werd ingeseind dat lln. via hyves lelijke dingen over elkaar schreven en daarover is direct met ouders contact opgenomen) Wij vinden het ook prettig als u als ouder bijtijds contact opneemt als er iets is bv pesten, ook als dat onderweg naar school gebeurt of niet door lln. Van de eigen klas. Dan komen we meteen bij de teamleider, die in de volgende ring staat. Die gaat met dat soort dingen aan de slag. Hoe eerder je daar iets mee doet des te beter het is. De teamleider houdt ook absenties bij, daar kan verlof aangevraagd worden, als je eruit gestuurd wordt moet je je bij hem melden. Hij regelt alles voor alle brugklassen. Op de Hoefsmid hebben we ook een remedial teacher. Hij begeleidt lln. met dyslexie. Hij zorgt er ook voor dat er na een aantal weken een dictee bij nederlands wordt afgenomen om zo te kijken of er kinderen zijn met vermoedelijk dyslexie. Elk jaar weer blijkt toch dat er enkele lln. zijn die toch dyslectisch zijn , maar waarvan dat in de basisschoolperiode niet is vastgesteld. Lln. Met een dyslexieverklaring krijgen extra faciliteiten bv meer tijd bij een repetitie of een repetitie met groter lettertype. De remedial teacher bekijkt met de ll. wat er wenselijk is en zet dat op een kaart. De vakdocenten krijgen doorgegeven wie er dyslectisch is en waarmee ze rekening dienen te houden. Indien nodig kunnen we ook problemen met lln. Via de remedial teacher aan een orthopedagoog voorleggen. Bv. Ik heb wel eens lln. gehad waarvan uiteindelijk bleek dat ze PDD-NOS hadden, een vorm van autisme. Het is toch wel erg belangrijk dat dat wordt onderkend, anders zie je alleen maar problematisch gedrag en vaak gaat het ten koste van leerprestaties. Zo kun je zo’n ll. Natuurlijk weer zo goed mogelijk begeleiden. Een dyslexiecoach hebben we wel op het Actief College, niet op het Hoeksch Lyceum. Een vertrouwenspersoon is iemand waarbij je terecht kan als je problemen hebt, die je misschien niet zomaar aan iemand wil vertellen en waarvan je niet weet wat je er mee moet.Maar waar je wel veel last van hebt en dan kun je misschien niet goed je hoofd erbij houden op school en met je werk. Er is een mannelijke en een vrouwelijke docent waarbij je terecht kunt. Het woord vertrouwen zegt al: deze persoon mag het zonder jouw toestemming niet met een ander hebben over wat je verteld hebt. Als je samen afspreekt dat het met iemand besproken moet worden om je verder te helpen dan natuurlijk wel. Een decaan komt in de latere leerjaren om de hoek kijken om je te helpen om goede keuzes in school te maken over vakkenpakketten en profielen. Het Zorgadviesteam bestaat uit een aantal mensen die zorglln. Bespreken en bekijken hoe ze het beste begeleid kunnen worden. Rugzakbegeleiding; als iemand bep. problemen heeft kan de school een rugzak aan vragen voor extra begeleiding. Je ziet het al voor je dat iemand met een echte rugzak omloopt, maar eigenlijk is het een bedrag, we noemen dat een zak met geld, dat de school kan gebruiken voor die extra hulp. Dat kan wel eens zijn als iemand autistisch is.

Programma vrijdag 2 maart Wakker worden Tassen inpakken Kamer opruimen Ontbijt Vertrek naar skigebied Laatste ski- en snowboarddag (geen les) Vertrek per bus naar hotel Omkleden Vertrek naar Nederland Zorg voor de leerling op het Hoeksch lyceum: Dyslectieverklaring al contact voor de vakantie Eerste maand al een dictee tijdens de Nederlandse les: leerlingen voor extra RT hulp Warme overdracht basisachool De ll. staat centraal, daar draait alles om. We proberen er voor te zorgen dat de lln. zich prettig voelen en goed begeleid worden om dat eruit te halen wat er in zit. Dat doen we met een heleboel mensen. Een heleboel lln. hebben niet al die mensen nodig, maar als er problemen zijn dan proberen dat via de juiste persoon aan te pakken. In eerste instantie is de mentor erg belangrijk. Lln. hebben een mentor waarvan ze les krijgen, maar ook een studieles en ze kunnen voor van alles bij de mentor terecht, die hen zo goed mogelijk probeert te helpen en te begeleiden. Ik had een keer 2 brugklaslln.die allebei erg veel moeite hadden met wennen. Dat komt eigenlijk nooit voor. Die lln. zagen het soms helemaal niet zitten. Afspraak was dat ze dan naar de mentor konden gaan, maar als die er niet was gingen ze naar de conciërges, die er van af wisten en die maakten dan een praatje, gaven een kopje thee en als het dan weer ging brachten ze die lln. weer naar de klas. Dan krijgen de kinderen natuurlijk van allerlei verschillende docenten les. Ook daar kun je terecht als je wil. Dan zijn ouders natuurlijk erg belangrijk. Op de basisschool liepen ouders nogal eens binnen of deden mee met allerlei activiteiten. Nu is dat toch wat verder weg en hoor je als ouders ook niet altijd alles van je kind. Vanuit school proberen we zodra er iets is contact met ouders te leggen. Dat kan zijn over resultaten, pesten, gedrag, motivatie enz. (Ik werd ingeseind dat lln. via hyves lelijke dingen over elkaar schreven en daarover is direct met ouders contact opgenomen) Wij vinden het ook prettig als u als ouder bijtijds contact opneemt als er iets is bv pesten, ook als dat onderweg naar school gebeurt of niet door lln. Van de eigen klas. Dan komen we meteen bij de teamleider, die in de volgende ring staat. Die gaat met dat soort dingen aan de slag. Hoe eerder je daar iets mee doet des te beter het is. De teamleider houdt ook absenties bij, daar kan verlof aangevraagd worden, als je eruit gestuurd wordt moet je je bij hem melden. Hij regelt alles voor alle brugklassen. Op de Hoefsmid hebben we ook een remedial teacher. Hij begeleidt lln. met dyslexie. Hij zorgt er ook voor dat er na een aantal weken een dictee bij nederlands wordt afgenomen om zo te kijken of er kinderen zijn met vermoedelijk dyslexie. Elk jaar weer blijkt toch dat er enkele lln. zijn die toch dyslectisch zijn , maar waarvan dat in de basisschoolperiode niet is vastgesteld. Lln. Met een dyslexieverklaring krijgen extra faciliteiten bv meer tijd bij een repetitie of een repetitie met groter lettertype. De remedial teacher bekijkt met de ll. wat er wenselijk is en zet dat op een kaart. De vakdocenten krijgen doorgegeven wie er dyslectisch is en waarmee ze rekening dienen te houden. Indien nodig kunnen we ook problemen met lln. Via de remedial teacher aan een orthopedagoog voorleggen. Bv. Ik heb wel eens lln. gehad waarvan uiteindelijk bleek dat ze PDD-NOS hadden, een vorm van autisme. Het is toch wel erg belangrijk dat dat wordt onderkend, anders zie je alleen maar problematisch gedrag en vaak gaat het ten koste van leerprestaties. Zo kun je zo’n ll. Natuurlijk weer zo goed mogelijk begeleiden. Een dyslexiecoach hebben we wel op het Actief College, niet op het Hoeksch Lyceum. Een vertrouwenspersoon is iemand waarbij je terecht kan als je problemen hebt, die je misschien niet zomaar aan iemand wil vertellen en waarvan je niet weet wat je er mee moet.Maar waar je wel veel last van hebt en dan kun je misschien niet goed je hoofd erbij houden op school en met je werk. Er is een mannelijke en een vrouwelijke docent waarbij je terecht kunt. Het woord vertrouwen zegt al: deze persoon mag het zonder jouw toestemming niet met een ander hebben over wat je verteld hebt. Als je samen afspreekt dat het met iemand besproken moet worden om je verder te helpen dan natuurlijk wel. Een decaan komt in de latere leerjaren om de hoek kijken om je te helpen om goede keuzes in school te maken over vakkenpakketten en profielen. Het Zorgadviesteam bestaat uit een aantal mensen die zorglln. Bespreken en bekijken hoe ze het beste begeleid kunnen worden. Rugzakbegeleiding; als iemand bep. problemen heeft kan de school een rugzak aan vragen voor extra begeleiding. Je ziet het al voor je dat iemand met een echte rugzak omloopt, maar eigenlijk is het een bedrag, we noemen dat een zak met geld, dat de school kan gebruiken voor die extra hulp. Dat kan wel eens zijn als iemand autistisch is.

En dan nog…… Kamerindeling Wat doen we met leerlingen die zich niet aan gestelde regels houden? Dokter/ziekenhuis Zorg voor de leerling op het Hoeksch lyceum: Dyslectieverklaring al contact voor de vakantie Eerste maand al een dictee tijdens de Nederlandse les: leerlingen voor extra RT hulp Warme overdracht basisachool De ll. staat centraal, daar draait alles om. We proberen er voor te zorgen dat de lln. zich prettig voelen en goed begeleid worden om dat eruit te halen wat er in zit. Dat doen we met een heleboel mensen. Een heleboel lln. hebben niet al die mensen nodig, maar als er problemen zijn dan proberen dat via de juiste persoon aan te pakken. In eerste instantie is de mentor erg belangrijk. Lln. hebben een mentor waarvan ze les krijgen, maar ook een studieles en ze kunnen voor van alles bij de mentor terecht, die hen zo goed mogelijk probeert te helpen en te begeleiden. Ik had een keer 2 brugklaslln.die allebei erg veel moeite hadden met wennen. Dat komt eigenlijk nooit voor. Die lln. zagen het soms helemaal niet zitten. Afspraak was dat ze dan naar de mentor konden gaan, maar als die er niet was gingen ze naar de conciërges, die er van af wisten en die maakten dan een praatje, gaven een kopje thee en als het dan weer ging brachten ze die lln. weer naar de klas. Dan krijgen de kinderen natuurlijk van allerlei verschillende docenten les. Ook daar kun je terecht als je wil. Dan zijn ouders natuurlijk erg belangrijk. Op de basisschool liepen ouders nogal eens binnen of deden mee met allerlei activiteiten. Nu is dat toch wat verder weg en hoor je als ouders ook niet altijd alles van je kind. Vanuit school proberen we zodra er iets is contact met ouders te leggen. Dat kan zijn over resultaten, pesten, gedrag, motivatie enz. (Ik werd ingeseind dat lln. via hyves lelijke dingen over elkaar schreven en daarover is direct met ouders contact opgenomen) Wij vinden het ook prettig als u als ouder bijtijds contact opneemt als er iets is bv pesten, ook als dat onderweg naar school gebeurt of niet door lln. Van de eigen klas. Dan komen we meteen bij de teamleider, die in de volgende ring staat. Die gaat met dat soort dingen aan de slag. Hoe eerder je daar iets mee doet des te beter het is. De teamleider houdt ook absenties bij, daar kan verlof aangevraagd worden, als je eruit gestuurd wordt moet je je bij hem melden. Hij regelt alles voor alle brugklassen. Op de Hoefsmid hebben we ook een remedial teacher. Hij begeleidt lln. met dyslexie. Hij zorgt er ook voor dat er na een aantal weken een dictee bij nederlands wordt afgenomen om zo te kijken of er kinderen zijn met vermoedelijk dyslexie. Elk jaar weer blijkt toch dat er enkele lln. zijn die toch dyslectisch zijn , maar waarvan dat in de basisschoolperiode niet is vastgesteld. Lln. Met een dyslexieverklaring krijgen extra faciliteiten bv meer tijd bij een repetitie of een repetitie met groter lettertype. De remedial teacher bekijkt met de ll. wat er wenselijk is en zet dat op een kaart. De vakdocenten krijgen doorgegeven wie er dyslectisch is en waarmee ze rekening dienen te houden. Indien nodig kunnen we ook problemen met lln. Via de remedial teacher aan een orthopedagoog voorleggen. Bv. Ik heb wel eens lln. gehad waarvan uiteindelijk bleek dat ze PDD-NOS hadden, een vorm van autisme. Het is toch wel erg belangrijk dat dat wordt onderkend, anders zie je alleen maar problematisch gedrag en vaak gaat het ten koste van leerprestaties. Zo kun je zo’n ll. Natuurlijk weer zo goed mogelijk begeleiden. Een dyslexiecoach hebben we wel op het Actief College, niet op het Hoeksch Lyceum. Een vertrouwenspersoon is iemand waarbij je terecht kan als je problemen hebt, die je misschien niet zomaar aan iemand wil vertellen en waarvan je niet weet wat je er mee moet.Maar waar je wel veel last van hebt en dan kun je misschien niet goed je hoofd erbij houden op school en met je werk. Er is een mannelijke en een vrouwelijke docent waarbij je terecht kunt. Het woord vertrouwen zegt al: deze persoon mag het zonder jouw toestemming niet met een ander hebben over wat je verteld hebt. Als je samen afspreekt dat het met iemand besproken moet worden om je verder te helpen dan natuurlijk wel. Een decaan komt in de latere leerjaren om de hoek kijken om je te helpen om goede keuzes in school te maken over vakkenpakketten en profielen. Het Zorgadviesteam bestaat uit een aantal mensen die zorglln. Bespreken en bekijken hoe ze het beste begeleid kunnen worden. Rugzakbegeleiding; als iemand bep. problemen heeft kan de school een rugzak aan vragen voor extra begeleiding. Je ziet het al voor je dat iemand met een echte rugzak omloopt, maar eigenlijk is het een bedrag, we noemen dat een zak met geld, dat de school kan gebruiken voor die extra hulp. Dat kan wel eens zijn als iemand autistisch is.

En dan nog…… I.D. kaart/paspoort Zorgverzekeringspasje Reisverzekering met wintersportdekking, zelf afsluiten Dieet, allergie Medicijngebruik Zorg voor de leerling op het Hoeksch lyceum: Dyslectieverklaring al contact voor de vakantie Eerste maand al een dictee tijdens de Nederlandse les: leerlingen voor extra RT hulp Warme overdracht basisachool De ll. staat centraal, daar draait alles om. We proberen er voor te zorgen dat de lln. zich prettig voelen en goed begeleid worden om dat eruit te halen wat er in zit. Dat doen we met een heleboel mensen. Een heleboel lln. hebben niet al die mensen nodig, maar als er problemen zijn dan proberen dat via de juiste persoon aan te pakken. In eerste instantie is de mentor erg belangrijk. Lln. hebben een mentor waarvan ze les krijgen, maar ook een studieles en ze kunnen voor van alles bij de mentor terecht, die hen zo goed mogelijk probeert te helpen en te begeleiden. Ik had een keer 2 brugklaslln.die allebei erg veel moeite hadden met wennen. Dat komt eigenlijk nooit voor. Die lln. zagen het soms helemaal niet zitten. Afspraak was dat ze dan naar de mentor konden gaan, maar als die er niet was gingen ze naar de conciërges, die er van af wisten en die maakten dan een praatje, gaven een kopje thee en als het dan weer ging brachten ze die lln. weer naar de klas. Dan krijgen de kinderen natuurlijk van allerlei verschillende docenten les. Ook daar kun je terecht als je wil. Dan zijn ouders natuurlijk erg belangrijk. Op de basisschool liepen ouders nogal eens binnen of deden mee met allerlei activiteiten. Nu is dat toch wat verder weg en hoor je als ouders ook niet altijd alles van je kind. Vanuit school proberen we zodra er iets is contact met ouders te leggen. Dat kan zijn over resultaten, pesten, gedrag, motivatie enz. (Ik werd ingeseind dat lln. via hyves lelijke dingen over elkaar schreven en daarover is direct met ouders contact opgenomen) Wij vinden het ook prettig als u als ouder bijtijds contact opneemt als er iets is bv pesten, ook als dat onderweg naar school gebeurt of niet door lln. Van de eigen klas. Dan komen we meteen bij de teamleider, die in de volgende ring staat. Die gaat met dat soort dingen aan de slag. Hoe eerder je daar iets mee doet des te beter het is. De teamleider houdt ook absenties bij, daar kan verlof aangevraagd worden, als je eruit gestuurd wordt moet je je bij hem melden. Hij regelt alles voor alle brugklassen. Op de Hoefsmid hebben we ook een remedial teacher. Hij begeleidt lln. met dyslexie. Hij zorgt er ook voor dat er na een aantal weken een dictee bij nederlands wordt afgenomen om zo te kijken of er kinderen zijn met vermoedelijk dyslexie. Elk jaar weer blijkt toch dat er enkele lln. zijn die toch dyslectisch zijn , maar waarvan dat in de basisschoolperiode niet is vastgesteld. Lln. Met een dyslexieverklaring krijgen extra faciliteiten bv meer tijd bij een repetitie of een repetitie met groter lettertype. De remedial teacher bekijkt met de ll. wat er wenselijk is en zet dat op een kaart. De vakdocenten krijgen doorgegeven wie er dyslectisch is en waarmee ze rekening dienen te houden. Indien nodig kunnen we ook problemen met lln. Via de remedial teacher aan een orthopedagoog voorleggen. Bv. Ik heb wel eens lln. gehad waarvan uiteindelijk bleek dat ze PDD-NOS hadden, een vorm van autisme. Het is toch wel erg belangrijk dat dat wordt onderkend, anders zie je alleen maar problematisch gedrag en vaak gaat het ten koste van leerprestaties. Zo kun je zo’n ll. Natuurlijk weer zo goed mogelijk begeleiden. Een dyslexiecoach hebben we wel op het Actief College, niet op het Hoeksch Lyceum. Een vertrouwenspersoon is iemand waarbij je terecht kan als je problemen hebt, die je misschien niet zomaar aan iemand wil vertellen en waarvan je niet weet wat je er mee moet.Maar waar je wel veel last van hebt en dan kun je misschien niet goed je hoofd erbij houden op school en met je werk. Er is een mannelijke en een vrouwelijke docent waarbij je terecht kunt. Het woord vertrouwen zegt al: deze persoon mag het zonder jouw toestemming niet met een ander hebben over wat je verteld hebt. Als je samen afspreekt dat het met iemand besproken moet worden om je verder te helpen dan natuurlijk wel. Een decaan komt in de latere leerjaren om de hoek kijken om je te helpen om goede keuzes in school te maken over vakkenpakketten en profielen. Het Zorgadviesteam bestaat uit een aantal mensen die zorglln. Bespreken en bekijken hoe ze het beste begeleid kunnen worden. Rugzakbegeleiding; als iemand bep. problemen heeft kan de school een rugzak aan vragen voor extra begeleiding. Je ziet het al voor je dat iemand met een echte rugzak omloopt, maar eigenlijk is het een bedrag, we noemen dat een zak met geld, dat de school kan gebruiken voor die extra hulp. Dat kan wel eens zijn als iemand autistisch is.

Bedankt voor uw aandacht Vragen die u nog had Liefst antwoord door middel van filmpjes met leerlingen Heeft u nog vragen?