Hans Slender Lectoraat Sportwetenschap

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Social Media Strategy Model
Advertisements

Activatie Platformen LED Screens buiten het stadion
Mobile Apps Hartelijk welkom en dank voor de uitnodiging om te komen vertellen over sociale media en digitale/mobiele media.
•Groei in smartphone gebruik •Smartphone altijd bij de hand •Steeds sneller mobiel internet •Eenvoudige en snelle communicatie.
Lindenhout gaat 2.0, jij ook?
Estro Educatie / 13 januari 2012 / 1 Talking about my generation.
Het inzetten van social media voor het vak Duits in de tweedeklassen havo/vwo op het Candea College. M.T Roggenthien.
Voorbeelden van innoverende toekomstige techniek bij C-Leren?
All Media are SOCIAL Eenleven zonder media, is dat mogelijk? Media spelen een belangrijke rol in ons sociale leven en zijn een primaire levensbehoefte.
TiteldiaVoorbeeld lay-out Ontdek Rotterdam. Met je telefoon! Presentatie & demonstratie Apptown Stefan Verhoeve, 18 april 2013.
De Vonk van Hoogezand-Sappemeer Woldwijkcentrum 13 maart 2013.
Presentatie voor groepen
COVS en de website Presentatie voor VCN en districten 30 maart 2013.
Gaat u scoren met het WK-voetbal in Brazilië?. Hallo, wij zijn Scorito! Fijn dat u met ons wilt kennismaken. Scorito levert online sportgames op het gebied.
People & Places. Publiceer Blog Creeer Mobiel Samenwerken.
Jongeren, internet en seksualiteit
Welkom bij deze bijeenkomst voor praktijkopleiders Met als thema: De jeugd van tegenwoordig Apeldoorn, 8 juni 2009.
We’re social, now what?. Hoe belangrijk is social media/online?
Projectgroep 2 Stefan van der Post Gert Jan van Putten Dion van Velzen
Paul Niehuis Leon Kurvers Ewout Boers Pieter-Jan Voskamp
1 unit Sport & Cultuur Unit Sport & Cultuur Verenigingsdag 2013, 28 augustus.
Les 5 Nieuwe Media Lab: Hoe veranderen nieuwe media sport? 1. Actieve sportbeleving: Nieuwe manieren om te meten wat je doet, nieuwe manieren om sport.
Ledenvergadering 23 september Agenda Wat is Rhode? Ontwikkelingen Doel/Missie werkgroep Te ontwikkelen beleid Huidige status.
Social media voor (ouderen)organisaties Scholingsochtend SBOG ‘Kennismaken met social media’ Maandag 5 maart 2012.
De impact van nieuwe & social media
Verenigingsdag 2013, 28 augustus
Media en Creativiteit 6 - Identiteit
Wij gaan op reis met ……… Lot.
Brainstorm sociale media in het onderwijs
Marco Leeuwerink Politie Hollands Midden Openbaar of gesloten?
Woensdagochtend presentaties 2012/2013 Woensdag 17 oktober 2012 Overzicht Sociale Media.
Op weg naar de goede vraag SIA RAAK-Publiek project
1 Social Media in de klas Film gebruik social media onderwijs 18 januari 2011.
Online Media Plan LOHC Nieuwe media commissie
Research. Over Forte Solutions Concurrentie Interactieve Boeken Onze Mogelijkheden Hoe inzetten? Welke uitgever? Voor- en nadelen.
Hoofdstuk 2: Opgroeien in een gemedialiseerde wereld
BLOG PRESENTATIE 14 OKTOBER 2014RICK SEVERS. A/B TEST Ook voor midden/klein bedrijf Voorbeeld Bol.com: Homepage A en Homepage B.
Quick scan Janneke Delisse, Renée van Os, Jan Jurriëns
Sportevenementen: the next step
Grip op IT.
@albertschot ICT in het onderwijs. Trends Digital Native.
Vraaggericht aanbod creëren. Lage Mierde, 13 november 2012Albert van Schendel 1.
Social media presentatie
London Online Information 4 december Webanalytics Communities Collaboration Web 2.0 Social Web Multichannel Traffic Conversie Accountability.
Cultuurforum Herent Donderdag 26/3 Tim Guily Tikke1.
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Training voorbeeld voor
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
Identiteit 2.0 Bron afbeelding:
Samenwerkingen festivals & ondernemers >> Inzichten vanuit onderzoek.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Communicatie & Programmering Stelling van Amsterdam Doelstellingen Vergroten naamsbekendheid van de forten van de Stelling van Amsterdam Bevorderen van.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
DE NIEUWE SPORTCONSUMENT? HET NIEUWE SPORT CONSUMEREN! Ontwikkelingen in 'passieve' sportbeleving vanuit het perspectief van een marketeer. Nationaal Hockey.
Groningse sportevenementen ambitie Sportevenementen.
Team Communicatie 6 enthousiaste vrijwilligers Eind 2012 gestart Persvoorlichting, sociale media, evenementen, Kampong TV, interne communicatie, evenementen.
Fan beleving Hink Jan Apotheker
WK Wielrennen De legacy van grote sportevenementen
Hans Slender Lectoraat Praktijkgerichte Sportwetenschap
Social Media & Sport Deel I
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
‘Vernieuwing van het businessmodel van uw evenement'.’
De meerwaarde van side-events
Hans Slender Lectoraat Praktijkgerichte Sportwetenschap
De meerwaarde van side-events
Welkom! Kennisbijeenkomst ‘Free publicity en social media’
Transcript van de presentatie:

Hans Slender Lectoraat Sportwetenschap Presentatie Sociale media en (sport)evenementen Kenniscentrum evenementen 3 april 2013 Hans Slender Lectoraat Sportwetenschap

Hans Slender www.twitter.com/hansslender www.linkedin.com/in/hansslender www.slideshare.net/hansslender www.delicious.com/hansslender www.sportnext.nl

Welcome digital natives

Oppervlakkig en lui? Individualistisch? Ongeïnteresseerd? Hangen voor de pc? óf? Slimmer, sneller en socialer? Trouw en degelijk? Betrokken? Altijd connected? vs. digital immigrants

Waar zitten de mensen?

Sociale media zijn niet het zoveelste marketingcommuni-catie kanaal. Wat dan wel? 1. Communicatie 2. Beleving 3. Innovatie

1. Communicatie

Regie

Control centre

Geïnformeerd worden

Eigen app?

2. Beleving Verdiepen: Mobiel Slimme stadions Interactieve scoreborden Verbreden: Meebeslissen Side-events Ontmoeting Verlengen: Communities Games Blogs Registratie Beleving 1.0: Geen mobiel Onpersoonlijk Bron: Gijsbregt Brouwer

Beleving verlengen

Beleving verdiepen: engagement Sven Kramer: Voorspel mijn tijd op de 5 km en win mijn schaatspak: #5KMSK

Two screen tango: Extra informatie via laptop, mobiel of ipad Voorbeeld

Augmented reality tijdens wedstrijd

Innovatie

Four steps (POST): People Objectives Strategy Technology

1. People Wie zijn geïnteresseerd? Waarom zijn zij Wat is hun online gedrag?

2. Objectives Vergroten fanbase Fan engagement, betrokkenheid Imago veranderen Interessant zijn voor sponsoren Media aandacht Netwerken en innovatie

3. Strategy Wie zijn wij als evenement? Wat maakt ons bijzonder en authentiek? Welke verhalen hebben wij te vertellen? Wat is onze identiteit en imago? Hoe kunnen wij de interactie met deelnemers en bezoekers aangaan?

4. Technology