Liliane de Voogd CO1K, fontys ACI Mei 2013 QDAY FESTIVAL 2013/KINGSDAY APRIL, AMSTERDAM
Opdracht: bezoek een festival van minimaal 5000 bezoekers en minimaal 3 podia Activiteit: ga op zoek naar het verdienmodel Betekenis verdienmodel: het beschrijft de manier waarop een organisatie geld verdient TO DO
Amsterdam Bij het Olympisch Stadion bezoekers Grootste festival tijdens Koninginnedag Nationale en internationale artiesten Groot dancefeest ALGEMENE INFORMATIE
12:00-22:30 Gemiddeld €20 per kaartje m2 5 stages Als eerste uitverkocht van alle grote festivals op 30 april Goede line-up en spetterende acts ALGEMENE INFORMATIE
Georganiseerd door drie organisaties: -Valtifest -Apenkooi -GirlsLoveDJs Een bond voor opgericht; de Koninklijke Nederlandse Party Bond (KNPB) Bond organiseerde het daar voor de tweede keer ALGEMENE INFORMATIE
PROGRAMMA
POSTER
Kaartverkoop: kaarten x €20 = € VERDIENMANIER
Consumptieopbrengst: -Prijs per consumptie €1, bezoekers x ongeveer 15 consumpties -€ 1,80 x x 15 = € VERDIENMANIER
Sponsors: o.a. -Pepsi -Sourz -Heineken -Redbull -Jillz VERDIENMANIER
Moeilijk te bepalen hoeveel geld er binnen komt door Sponsors Per sponsor verschillend VERDIENMANIER
Promotie -Zo veel mogelijk bezoekers trekken -Alle kaarten verkopen VERDIENMANIER
Kaartverkoop€ Consumptieopbrengst€ SponsorsOnbekend VERDIENMODEL
Gebied uitbreiden waardoor je meer kaarten kunt verkopen VERDIENMODEL VERBETEREN
De consumpties duurder maken VERDIENMODEL VERBETEREN
Meer sponsors werven VERDIENMODEL VERBETEREN
Meer en betere promotie maken VERDIENMODEL VERBETEREN
Vragen om subsidie van de overheid VERDIENMODEL VERBETEREN
Kaarten duurder maken VERDIENMODEL VERBETEREN
=player_embedded&v=1BINxRM18w8 THE AFTERMOVIE 2012