Gent, 4 mei 2010 Wat denken de Belgische vakantiegangers vandaag van sociale media? Anne Verhaeghe.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Optellen en aftrekken tot 20
Advertisements

= 1 uur vóór zonsondergang uur
Word Wijs! ? een initiatief van GSIW Actiegroep Leren-Werken • promotor: de Stap - Studieadviespunt Gent • duur project: 1/10/2012 tot 30/9/2013 • 1 fulltime.
Onderzoek naar de recreatieve verblijfstoerist in de kunststeden
Downloaden: Ad-aware. Downloaden bestaat uit 3 delen: •1. Zoeken naar de plek waar je het bestand kan vinden op het internet •2. Het nemen van een kopie.
Denk aan de sociale competentie
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
1 Enquête: Hoe 'social' ben jij online? MSN, Juni 2010.
20 jaar Open Monumentendagen 2008 RESULTATEN VAN PUBLIEKE OPINIEPEILING Nobody’s Unpredictable Oktober 2008 IPSOS BELGIUM Waterloo Office Park Drève Richelle,
Tijs Pijls Netwerk EVC 17 maart Wat is het Actieplan Kwaliteit? Flankerend aanbod vanuit de overheid; Overheid laat hiermee zien dat ze verantwoordelijkheid.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
prNBN D addendum 1 Deel 2: PLT
De Kalender en De Seizoenen Ellen Adriansens Gegradueerde in de ergotherapie BuSo – OV 2 – 2 e graad Algemene en Sociale Vorming Raamplan BuSo.
1 Trip Amsterdam Trip Amsterdam D e A r a b i e r D e A r a b i e r.
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
De gekte voorbij Clientgestuurd de markt op Workshop Opdrachten verwerven in pyjama? Scip-Conferentie
Leer de namen van de noten 2
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
Vergaderen Gebruikt materiaal Actie! Office3 bso blz. a Benoem het materiaal in de tweede kolom in je boek op blz b In de derde kolom.
WISKUNDIGE FORMULES.
Workshop contentstrategie
Projectweek.
1 Diplomaruimte Infosessie studenten Faculteit Sociale Wetenschappen.
H51 12 resolutie H51 PHOTOSHOP 1 audiovisueel centrum meise.
Wat levert de tweede pensioenpijler op voor het personeelslid? 1 Enkele simulaties op basis van de weddeschaal B1-B3.
Professionele ontwikkeling
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Presentatie over wasberen
Presentatie over tijgers
woordpakket nummer 14c Je zorgt voor een vulpen en een groene balpen. Je ziet de woorden van het woordpakket gedurende 3 seconden. Je hebt 10 seconden.
CityInMyPocket- studiedag 26 september CityInMyPocket “Kan dat in een vrouwensacoche?”
Inkomen les 14 Begrippen & 65 t/m Begrippen Primaire sector Bedrijven die zaken aan de natuur onttrekken (landbouw, jacht, bosbouw, visserij)
Regionale en Ruimtelijke Statistieken CBS
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
SAMENWERKING WO EN HBO BIJ AANSLUITINGSONDERZOEK V0-HO Rob Andeweg DAIR 7 en 8 november 2007.
Denk aan de sociale competentie
1. Levensbeschouwing en communicatie
Wat is Wajong? Masterclass maart 2010 Een paar feiten vooraf…. Beeldvorming Wajongers niet eenduidig In media en daarbuiten divers gepresenteerd Positief.
Eerst even wat uitleg. Klik op het juiste antwoord als je het weet.
C op de rechterhand M F het binnenste peloton buigt af en rijdt een volte op de andere hand. telkens een.
A H M F K EB C x 87 Afwenden bij A en C, openen en doorlaten (rechtshouden, 1e peloton, dames tussendoor).
A H M F K EB C x 91 Van hand veranderen voor de X splitsen en Rechangeren. Met de nieuwe partner op.
A H M F K EB C x 85 Korte zijde bij C 2 e secties volte 14 m en op afstand komen ( 0,5 rijbaan)
A H M F K EB C x 88. Korte zijde bij A en C changement met gebroken lijnen (opsluiten!) Daarna rijden.
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap
Enquête.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Watervogels herkennen
Programma 25 e Netwerkmeeting 21 oktober uur: Rob Pereira, inleiding uur: Christian Keysers, spiegelneuronen en empathie,
USABILITY MYTHBUSTERS BASTIAAN KLOOSTER & PETER AKERBOOM CONGRES WEBREDACTIE 2011.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Kwesties rond ict verbonden
Algemene Ondernemersvaardigheden
9.50 uur = 1 uur na zonsopgang uur11.50 uur12.50 uur 21 december kortste dag zon het laagst schaduw van een gebouw 60 m lang, 40 m breed, 40 m hoog.
1 Kwaliteitsvol en betaalbaar wonen voor iedereen Vlakbij binnenstad en in het groen Duurzaam en toekomstgericht.
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 5 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
ZijActief Koningslust
Gezondheid oudere migranten in Utrecht (selectie)
3/23/2015 | 1 Healthwise Congres ‘Kwaliteit van Leven’ E-Health workshop - Eveline Hage Over de mogelijkheden van e-Health in ouderenwelzijn On?
Voorwaarts in draf met tweeën linkerhand en aansluiten A H M F K EB C x.
Vraag 1: Wat is het thema van de kinderboekenweek?
Boekhouden is het op regelmatige basis registreren en rapporteren
HOM - COM Ledenvergadering 21 / 06 / Efficiënt en Onderzoek van 2007 en bevestigd in 2010 Slechts 1 op 3 van de s wordt gelezen 9 tips.
1 BUE Middenkader 2004 Een eerste verkenning van de resultaten.
Sociale media bij HR & jobs
Transcript van de presentatie:

Gent, 4 mei 2010 Wat denken de Belgische vakantiegangers vandaag van sociale media? Anne Verhaeghe

2 WES-Reisomnibusenquête Reisomnibusenquête, wat?  Instapenquête  volwassen Belgen  Maart – september Vragen?  In welke mate laat u zich leiden door ervaringen van andere vakantiegangers op het internet? - Passief  In welke mate schrijft u zelf vakantie ervaringen neer op het internet? – Actief Basis  Potentiële vakantiegangers (=+/- 75% van de volwassen Belgen)

In welke mate laten potentiële vakantiegangers zich leiden door de ervaringen die andere vakantiegangers noteren op het internet?

4 Bij keuze bestemming en/of logies

5 Bestemming  logies Helemaal wel Eerder wel Helemaal wel

6 Leeftijd

7 Bestemmingskeuze

8 Vakantiefrequentie

9 Touroperatorfrequentie

10 Wie laat zich leiden? Profiel! Helemaal/eerder laten leiden door ervaringen op het internet 87% gaat minstens elk jaar op vakantie 56% Vlaming 71.6% hoogste/hogere sociale middenklasse 67.9% jaar 55.5% touroperator reiziger 96.8% neemt minstens het buitenland in overweging

Door welke websites of welk type websites laten potentiële vakantiegangers zich leiden bij het organiseren of het boeken van een vakantie?

12 Virtuele sociale netwerken of discussiefora

13 Toeristische blogs over steden of regio’s

14 Websites, reisencyclopedieën met reisinformatie bijeen gebracht door verschillende personen

15 Tripplanners met suggesties van trips of routes in bepaalde steden/regio’s

16 Websites met kaarten van google.maps waar foto’s, video’s, routes en/of tekst aan gelinkt zijn

17 Websites met vakantiebeoordelingen voor en door vakantiegangers

In welke mate plaatsen potentiële vakantiegangers zelf een ervaring of een beoordeling op het internet?

19 Van een gekozen bestemming en/of logies

20 Bestemming  logies

21 Leeftijd