Leiden University. The university to discover. Feedback exercise 2.6 -Open attributes.xml and attributes.dtd -DTD prescribes how document instance should.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
M/V in de kerk Man and woman in the Church Doelen: informeren, bezinnen, oefenen Goals: to inform, to reflect, practice 1 december: de bijbel | the Bible.
Advertisements

The stock market will go up De beurswaarden zullen stijgen YESNO JA NEEN Is Jefken a good person ? Is Jefken een goed mens ? YES NO JA NEEN Is Lonny a.
Order placed Should be Nederland Netherlands can be removed here, just Scancorner Instead of ‘undefined’ -> ‘geen’ New logo should be displayed here. COUNTS.
Requirements -People are able to make their own memorial page, called a memori -The website will be build first in Dutch for extension.nl, then copied.
The future met “will” en “shall”
Een alternatief voorstel Naar aanleiding van bestudering van de IAASB voorstellen denkt de NBA na over een alternatief. Dit alternatief zal 26 september.
Alfalab Microtoponiemenproject Expertmeeting (annotaties) Meertens Instituut 8 April 2010 Charles van den Heuvel Virtual Knowledge Studio for the Humanities.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/002]/ subvaardigheid lezen thema: Order, order…. can-do : kan een bijeenkomst voorzitten © Anne Beeker.
Internet vriendschap Internet friendship
Leiden University. The university to discover. XML 3 – feedback transcription -XML syntax: content 1 woord onleesbaar reason="bad handwriting"
ETHOS PROJECT: PROGRESS Follow-up & feedback end of year 1.
You do remember, don’t you?
Thursday, 10 July 2014 donderdag 10 juli 2014 Click Klik.
Teams on the frontline Geert Stroobant De Heide - Balans
From: Julia larissa Ian and Maartje.. SCHOON WATER PROJECT Door Julia, larissa, Ian, en Maartje.
zaterdag 19 juli 2014 Saturday, 19 July 2014 I see what you don’t see I come from another galaxy My earthal life was not the intention I was meant.
en ‘If-zinnen’ (klik hier als je meteen naar If-zinnen wilt.)
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie ©1989 Mercy Publishing 1/3 Faithful One (Brian Doerksen) Faithful One, so unchanging Getrouwe.
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 2001 Marty Sampson / Hillsong Publishing 1/4 KING OF MAJESTY (Marty Sampson) 1. You know that.
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 1993 Kingsway's Thankyou Music 1/10 I WILL OFFER UP MY LIFE (Matt Redman) 1. I will offer up.
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 1999 City Bible Music 1/10 BELIEVE (Donna Lasit) I say on sunday how much I want revival Op.
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie ® 1995 Hillsongs Australia / Universal Songs 1/4 I GIVE YOU MY HEART (Reuben Morgan) This is.
Sunday, 03 August 2014 zondag 3 augustus 2014 Click Klik.
zondag 3 augustus 2014 Click Klik Sunday, 03 August 2014.
TOV! Openingsavond Het thema is Spreuken. Bidden.
Wijs of eigen-wijs.
HOM - COM Ledenvergadering 08 / 10 / Easeus-Partition-Master- Home-Edition Link software: Master-Home-Edition/ _4-
From computer power and human reason. Joseph Weizenbaum.
Simple en continuous tenses Met of zonder –ing. Alle tijden kun je in het Engels met of zonder –ing-form maken: I sleep… I slept… I had slept… I will sleep…
Deltion College Engels B1 Gesprek voeren [Edu/001]
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/005] thema: applying for a job can-do : kan een eenvoudig sollicitatiegesprek voeren © Anne Beeker Alle.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/007] theme: Can I have my money back… can-do : kan minder routinematige situaties aan © Anne Beeker Alle.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/004]/ thema: There are lies, damned lies and statistics... can-do : kan complexe informatie en adviezen.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/004] thema: (No) skeleton in the cupboard can-do: kan een samenhangend verhaal schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/006]/subvaardigheid schrijven notulen en kort voorstel thema: ‘What shall we do about non- active group.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/007] Thema: Soap(s) can-do : kan met enig detail verslag doen van ervaringen, in dit geval, rapporteren.
Deltion College Engels En Projectopdracht [Edu/001] thema: research without borders can-do/gesprekken voeren : 1. kan eenvoudige feitelijke informatie.
Deltion College Engels C1 Spreken/Presentaties [Edu/006] thema ‘I hope to convince you of… ‘ can-do : kan een standpunt uiteenzetten voor een publiek van.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/004]/ subvaardigheid lezen thema: reporting a theft can-do : kan formulieren waarin meer informatie gevraagd wordt,
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: ‘I was wondering what you think of…’ can-do : kan deelnemen aan de conversatie bij zeer formele.
Writing exercise This one goes into your language portfolio!!! You have until the end of the week to hand it in… (So you have a little longer than it says.
Telecommunicatie en Informatieverwerking UNIVERSITEIT GENT Didactisch materiaal bij de cursus Academiejaar
Telecommunicatie en Informatieverwerking UNIVERSITEIT GENT Didactisch materiaal bij de cursus Academiejaar
Future (toekomst) Je krijgt 2 verschillende vormen van Future.
Woorden als or, and, but, when, because, so en since gebruiken we om twee zinsdelen te koppelen. Voorbeeld in het Nederlands: De dvd was erg duur maar.
Grammar 3 Must = moeten (van jezelf) Should = Zou moeten (van jezelf) It’s getting late. I must go now. It’s getting late. I should go now. Mustn’t = moeten.
All right 1thv unit 7 gr 2.1 en 2.2.
Kantoorautomatisering Prof. dr. ir. W. Philips Didactisch materiaal bij de cursus Academiejaar
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 1998 Vineyard Songs (UK/EIRE) 1/8 LORD REIGN IN ME (Brenton Brown. Ned. Tekst: Melinda Noorman)
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © th Time Music / Kingsway's Thankyou Music 1/5 LORD OF THE DANCE (Kevin Prosch) Lord of.
International Primary Curriculum
Lesson 10. Today’s class  Check homework  Passive  Punctuation  Homework.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/003] thema: what have I done wrong…? can-do : kan s/ brieven schrijven over persoonlijke zaken © Anne Beeker.
Wednesday, 01 April 2015 woensdag 1 april 2015 Click Klik.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/006] Thema: “The radio station“ can-do : kan een publiek toespreken, kan verzonnen gebeurtenissen.
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Why me Lord? Waarom ik Vader. What did I ever done? Wat heb ik ooit gedaan.
Lesson 5. Today’s lesson Check homework Grammar: present perfect Presentations Spelling basics.
Sunday, 19 April 2015 zondag 19 april 2015 Click Klik.
Monday, 20 April 2015 maandag 20 april 2015 Click Klik.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
Skin by Roald Dahl What do you think this text will be about?
Lamb to the Slaughter Who or what is ‘the Lamb to the Slaughter’ in this story?
29 / 30 March /20 Business English Werkboek B1 Sector Administratie N3-4 Unit 8.
ABILITY = IN STAAT ZIJN.
Woordvolgorde in Engelse bevestigende en vragende zinnen.
Today: Chapter 2 Discuss SO 2 What to study for your test?
Assignment: calling for a meeting about internet use at work
[Description – 160 Characters] [Location]  [Website]
This title must precisely present your idea
Transcript van de presentatie:

Leiden University. The university to discover. Feedback exercise 2.6 -Open attributes.xml and attributes.dtd -DTD prescribes how document instance should be formed -Apply DTD-rules in XML document -Don’t forget to associate the DTD to your XML document! -Self-check: validate.

Leiden University. The university to discover. Feedback exercise 2.7 -Open entities.xml -Note: DTD embedded in the document instance! (dis)advantages? -Replace non-ASCI-characters: é = é ‘ = ' è = è < = < ê = ê

Leiden University. The university to discover. Feedback transcriptions -Choose file formats wisely; -Beware of the separation of form and content; -Differentiate between notes-to-self, mark-up, and transcription proper.

Leiden University. The university to discover. Feedback transcriptions -Some Word or Rich Text files (.docx /.rtf ), (dis)advantages? {\rtf1\ansi\ansicpg1252\cocoartf1187\cocoasubrtf390 {\fonttbl\f0\fswiss\fcharset0 Helvetica;} {\colortbl;\red255\green255\blue255;} \paperw11900\paperh16840\margl1440\margr1440\vieww1 0800\viewh8400\viewkind0 \pard\tx566\tx1133\tx1700\tx2267\tx2834\tx3401\tx39 68\tx4535\tx5102\tx5669\tx6236\tx6803\pardirnatural \f0\fs24 \cf0 Dr. Mendes de Leon\ Sarphatistraat 1G\ Spreekuur 1 1/2-3\ \ Amsterdam, 27.XI.00\ \

Leiden University. The university to discover. Feedback transcriptions -Some HTML-files. (dis)advantages? p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica; min-height: 14.0px} Amsterdam 5 Mei 1900 WelEdele Heer! Ter verdere beoordeling zend ik U  weer eene novelle derzelfde verzameling, en wel N°, 6,,Werotsjka", waarmee ik tot pag. 101 van het boekje ben gevorderd. Novellen […]

Leiden University. The university to discover. Feedback transcriptions -Hard returns do not equal line breaks in XML! […] die tijd de correctie ~c. 1 woord onleesbaar~ bezorgen / Met de meeste achting / ~c. 2 woorden onleesbaar~ / Dr. D. Mac. Gillavry Heelkundige Keizersgracht 304 Spreekuur: Dinsd. Donderd. en Zaterd. 1-3

Leiden University. The university to discover. Feedback transcriptions -Nor does indenting or justification work: Amsterdam 19 April 1900 Den WelEd. Heer J. C. Tadema Haarlem WelEd. Heer! Door overlading van werkzaamheden, was ik niet voor 't begin April in de gelegen,, heid aan de vertaling der beide Russische boekjes te beginnen. Thans met 5 novellen (18 pag tekst) uit het eene werkje gereed, acht ik 't voor u en mij zaak, dat ik u die als proeven van inhoud ter kennismaking toezend. Zij wijken geheel af van het gewone novellen- type, maar zijn echt Russisch, juiste grepen uit den boezem des volks, vrij veel volks,, mond, dat nu juist niet heel pleizierig voor den vertaler is […]

Leiden University. The university to discover. Feedback transcriptions -Indicate precisely what you can read: Dear Sir/ I ~c. 1 word illegible~ with/ pleasure your/ ~c. 1 word illegible~ one edition/ of the S.C./ My forthcoming//

Leiden University. The university to discover. Feedback transcriptions -That includes letterheads, signatures, dates, etc! [letterhead here] Durch einen unglücklichen zwischen fall bedaure ich verhindert worden zu sein, mein versprechen v&#xF6llig zu halten; freue mich aber hiermit den rest des Manu scriptes einzusenden. Ein Inhaltsübersicht u. sach - und namensregister mit einer seite verbesserungen muß noch hin- zukommen; ich kann aber die register nicht vollenden, da ich erst die 5 ersten bogen erhalten habe. Hochachtungsvoll E. Nestle

Leiden University. The university to discover. Feedback transcriptions -Note that this is not TEI-XL yet; include comments to aid you in the conversion! […] uitgeverswereld zullen u weker wil in staat stellen omtrent dit laatste zekerheid te verkrijgen. [next page] Gaarne vernam ik, of gij bereidt [bereidt -> interpretation, hole in the text bere(...)] zijt op [op -> interpretation, hole in the text, unreadable] mijn voorslag in te gaan. Hoogachtend: [unreadable, ?lwdw?]: J.A.N. Knuttel Litt. Cand. Leiden Breestraat 77

Leiden University. The university to discover. Today: transcriptions to TEI -Open template TEI-document, and read Guidelines -Start transcribing the