31 oktober
Programma 360˚ feedback en competentieontwikkeling toepassing 360˚ feedback in stage. ervaringen vanuit de praktijk. afronding
360˚feedback en competentieontwikkeling Instrument; brede informatie krijgen functioneren. gedrag in de praktijk. gedragscriteria gekoppeld aan beroepscompetenties/beroepsprofiel. helpt blinde vlek verkleinen geeft inzicht sterke punten en ontwikkelpunten Geeft een beter zelfbeeld van functioneren. (Reekers 2004)
VV 360˚feedback en competentieontwikkeling - waarneming i.p.v. interpretatie. - ontwikkelingsgericht i.p.v. beoordelend - feedbackontvanger bepaalt ontwikkelpunten - afspraken vastleggen en evalueren - cyclisch - vertrouwelijk - feedback regels toepassen - positieve bekrachtiging en kritische kanttekening - (Schreurs e.a. 2011) -
Toepassen 360˚ feedback in stage Opdracht 1. Werk in 2 tallen en vul je zelf een feedback formulier en een voor je collega. 2. Lees de feedback aandachtig door 3. Vraag eventueel verduidelijking 4. Formuleer leerpunten voor jezelf en bedenk hoe je daar aan gaat werken. 5. Noteer hoe je deze werkwijze ervaren hebt
procedure Voorbereiding Uitvoer Verwerking Inbreng in presentatie Beoordeling
Voorbereiding, uitvoer en verwerking Student heeft de leiding Aandachtspunten: - Vertrouwelijkheid - Omgaan met feedback/reflectie - Verwerken tot nieuwe leerpunten - Juiste manier van feedback geven
Inbreng presentatie en beoordeling Student presenteert terugblik en ontwikkelpunten tijdens beoordeelmomenten Werkt punten concreet uit in zijn vervolg(start)document Beoordeling richt zich op de reflectie en de vertaling naar nieuwe leerpunten
Ervaringen vanuit de praktijk Positieve ervaringen Knelpunten terugkoppeling
Afronding TOP-TIP-TOP Reacties workshop Afsluiting
Bronnen Reekers, M Coachen in het hoger beroepsonderwijs. Nelissen; Soest. Schreurs, B.,Evers, A. en Alphen, L, Leren op de werkplek in samenhang organiseren met 360 graden feedback, twee casestudies. Ruud de Moor centrum - Open Universiteit.