31 oktober. Programma  360˚ feedback en competentieontwikkeling  toepassing 360˚ feedback in stage.  ervaringen vanuit de praktijk.  afronding.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Competentieprofielen 10 juni Overzicht 10 juni 2014 • 2 • 2.
Advertisements

StartDOCUMENT Petje op petje af Muziek van holland spot of fimpje.
POP in de praktijk van Hogeschool Windesheim stelling 1 : een POP stimuleert de dialoog tussen leidinggevenden en medewerker stelling 2: een POP staat.
Stap voor stap het gezin in beeld VHT binnen thuisbegeleiding
Vaardigheden van de coach Bijeenkomst 2
Reflectievaardigheden en instrumenten
Een goed gesprek Jan Harmen Rietman Schouten & Nelissen.
HGW en gesprekken met leerlingen
Reflectievaardigheden en instrumenten
Bijeenkomst 8 Summatieve toetsing
Medmec04 les 3 Engagement.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
CO-CREATIE MEDMEC 03 Docent: Elske Revelman de Vries Product ontwerper.
Medmec04 week 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 8.
Medmec04 les 4 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
Certificeren van assessoren __________________________________ Workshop congres LLL op een HOger plan! Erkennen van Verworven Competenties Antoinette van.
Proces en Product.
Vernieuwing verzorging
Leergemeenschappen in de klas: een reflexieve start (workshop)
Medmec04 les 1 Engagement.
3600 feedback kwaliteit BPV Kwaliteitsspiegel
Reflectie.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Rotterdam, Leren in de praktijk.
Tessa Blom Kinder- en jeugdpsycholoog, hockeytrainer
Competentieprofielen
Programma Doel van vanmiddag Uitgangspunten HGW Opdrachten Evaluatie.
Workshop Werken met een P.O.P. vrijdag 26 september 2014
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Inhoud workshop Wat is de bedoeling van het V2- assessment?
 Informeren over aanpassingen van de assessments in jaar 3 en jaar 4  Informeren over uitbreiding beoordelingscategorieën en toepassingen  Richtlijnen.
Medmec04 les 1 Engagement.
Den Haag 13 november 2012 i-COACH Opleiding i-COACH 2012 Leontine van Schie Ruud Westra 1.
Medmec04 les 1 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
Medmec04 Engagement.
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Workshop evalueren Dcp
Werken in een arbeidsorganisatie H1 Organiseren van het werk Entreeopleiding Logistiek.
Werkveldconferentie 13 november 2014
Module ‘Kijken naar Kinderen’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 2 Pascal van Schajik.
De rode draad in opleiden binnen AAOS
Praktijkervaring en reflectie
Praktijkervaring & Reflectie
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Startbijeenkomst BPV 1 september Wat moet vandaag in orde zijn 1.POK moet ingeleverd zijn. 2.Deskundigheidsverklaring moet ingeleverd zijn. 3.Indien.
Reflecteren.
LEERJAAR 1 SAW.  Introductie bijeenkomst Periode W3S1AR en W3S1BR van 8 Februari t/m 22 April  Minimaal 250 uur werken  Begeleiding door een MWB docent.
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ orde in de klas
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ interpersoonlijk leraargedrag en orde in de klas Bijeenkomst oktober oktober 2015.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Regie op je eigen loopbaan: workshops ter inspiratie
Hoofdstuk 2: Organiseren van het werk Werken in een arbeidsorganisatie.
Begeleiden van authentieke, complexe opdrachten in het groene onderwijs Dag 2 Naam trainer(s)
Rollen binnen het werkplekleren
Training 3 Kennis van programma van de student en kunnen werken met de instrumenten (bv. werken met leerwerkplan, rubric, evaluatieformulier), Binnen verschillende.
Basistraining Ontwikkelingsgericht coachen voor werkplekbegeleiders
Theorie.
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Workshop “de coachende praktijkopleider”
Logo Eye Opener: gemaakt door Taco Bals
Communicatie 3e les.
Jij als werkplekbegeleider!
PowerPoint Taal Bijeenkomst 7: Evalueren op schoolniveau
Jij als werkplekbegeleider!
Gesprekstechnieken Les 6.
Inspelen op Innovaties
Inspelen op innovaties
Succescriteria voor Spreekvaardigheid
Cijferloos lesgeven bij talen
Transcript van de presentatie:

31 oktober

Programma  360˚ feedback en competentieontwikkeling  toepassing 360˚ feedback in stage.  ervaringen vanuit de praktijk.  afronding

360˚feedback en competentieontwikkeling  Instrument; brede informatie krijgen functioneren.  gedrag in de praktijk.  gedragscriteria gekoppeld aan beroepscompetenties/beroepsprofiel.  helpt blinde vlek verkleinen  geeft inzicht sterke punten en ontwikkelpunten  Geeft een beter zelfbeeld van functioneren. (Reekers 2004)

VV 360˚feedback en competentieontwikkeling - waarneming i.p.v. interpretatie. - ontwikkelingsgericht i.p.v. beoordelend - feedbackontvanger bepaalt ontwikkelpunten - afspraken vastleggen en evalueren - cyclisch - vertrouwelijk - feedback regels toepassen - positieve bekrachtiging en kritische kanttekening - (Schreurs e.a. 2011) -

Toepassen 360˚ feedback in stage Opdracht 1. Werk in 2 tallen en vul je zelf een feedback formulier en een voor je collega. 2. Lees de feedback aandachtig door 3. Vraag eventueel verduidelijking 4. Formuleer leerpunten voor jezelf en bedenk hoe je daar aan gaat werken. 5. Noteer hoe je deze werkwijze ervaren hebt

procedure  Voorbereiding  Uitvoer  Verwerking  Inbreng in presentatie  Beoordeling

Voorbereiding, uitvoer en verwerking  Student heeft de leiding Aandachtspunten: - Vertrouwelijkheid - Omgaan met feedback/reflectie - Verwerken tot nieuwe leerpunten - Juiste manier van feedback geven

Inbreng presentatie en beoordeling  Student presenteert terugblik en ontwikkelpunten tijdens beoordeelmomenten  Werkt punten concreet uit in zijn vervolg(start)document  Beoordeling richt zich op de reflectie en de vertaling naar nieuwe leerpunten

Ervaringen vanuit de praktijk  Positieve ervaringen  Knelpunten  terugkoppeling

Afronding TOP-TIP-TOP Reacties workshop Afsluiting

Bronnen  Reekers, M Coachen in het hoger beroepsonderwijs. Nelissen; Soest.  Schreurs, B.,Evers, A. en Alphen, L, Leren op de werkplek in samenhang organiseren met 360 graden feedback, twee casestudies. Ruud de Moor centrum - Open Universiteit.