Kennis maken met biologie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Indeling van het dierenrijk.
Advertisements

HET RIJK VAN DE DIEREN.
Dieren Door ELIAS EN CASPER.
Ordening samenvatting.
Gewervelde.
Natuur- weten-schappen
Bacteriën Schimmels Planten Dieren
T1. Wat is biologie? B1. Levend – dood - levenloos
Bacteriën Schimmels Planten Dieren
Indeling van het dierenrijk
Allemaal beestjes Wereldoriëntatie les 1.
Voortplanting en Ontwikkeling
Thema 1 Stofwisseling Basisstof 4 K4
Examentraining Biologie
Ordening.
Classificeren van dieren
Dieren met een wervelkolom
Indeling van het dierenrijk
Thema 1. Wat is biologie? Bij dit thema horen 2 practica:
Ademhaling en Verbranding
Zintuigen bij dieren Deelopdracht 3.
De chordadieren Michelle borghers.
Bioloog Het beroep.
Welkom Presentatie door: Klas IMD14 Projectgroep 4.
Practicum bij paragraaf 3
Eisen werkstuk: Kaft met titel Inhoudsopgave Inleiding Bronnenlijst
Hoofdstuk 7 Paragraaf 7.5.
Thema 1 Basisstof 2 tekenen
Thema 5: Evolutie (en ordening) = biodiversiteit B
13.3 Soorten veranderen Evolutie.
Geleedpotigen en gewervelden
Leskaart 2: Metamorfose
Vissen of walvisachtigen Gebruikte symbolen Ga naar mijn volgende dia Ga naar mijn voorgaande dia Ik wil nog even mijn informatie raadplegen.
Bacteriën Schimmels Planten Dieren
Gewervelde dieren Tweezijdig symmetrisch. Gewervelde dieren Inwendig skelet.
Natuurgetrouwe tekening: In deze tekening geef je zo nauwkeurig mogelijk alle delen weer. Schematische tekening: In deze tekening geef je alleen de belangrijkste.
Thema planten - Les Fotosynthese -
Planten Dieren Bacteriën Schimmels
Thema 4: Ordening Het dierenrijk (1).
Thema 4 Ordening.
1HA2 Ordening.
Biologie.
ADEMHALING Gaswisseling = uitwisselen van zuurstof tegen koolstofdioxide.
Gewervelde dieren.
Blokboek - Natuur 7 Les 1 - Zoogdieren.
Welkom.
Huisvesting Les 1.
Bacteriën Schimmels Planten Dieren
VISSEN BLOKBOEK NATUUR - LES 12.
Koudbloedige en warmbloedige dieren
Gaswisseling 4 VMBO - BK.
Indeling van het dierenrijk
Bouw van gewervelde dieren
Zintuiglijke waarneming
Botten, gewrichten en spieren
Voeren en verzorgen Periode 1 – Taxonomie, rasgroepen en rassen
2.5 skelet en leefwijze 1 H/V.
Ordening Hoofdstuk 4.
Vandaag Les 6: Dieren Wat Tijd Start 5 Schimmelbrood : opdracht
Voortplanting en Ontwikkeling
H6: Anatomie & Fysiologie
Microscopie practicum
Transcript van de presentatie:

Kennis maken met biologie Hoofdstuk1 Kennis maken met biologie

Kennis maken met biologie 1.2 Een zelfportret

1.2 Een zelfportret Waarnemen: informatie uit de omgeving krijgen Doe je met: Ogen, neus, oren, tong huid

Ogen, neus, oren, tong huid Organen Buitenkant van je lichaam Ze heten: Zintuigen

Waarnemingen Kun je vastleggen Kun je doen door: beschrijven tekenen natuurgetrouw schematisch

Tekening Natuurgetrouw alle details verschil tussen individuen

Tekening Schematisch belangrijkste onderdelen geen verschil tussen individuen

Tekenregels met potlood grote tekening teken wat je ziet rechts ruimte voor namen maak eerst schets

Tekenregels 6. controleer vorm en grootte 7. dikke strakke lijnen 8. schrijf naam onderdelen trek dikke lijn (horizontaal) 9. naam van de tekening

Tekenregels Je eigen naam datum eventueel vergroting

Eikenblad bladsteel bladrand bladmoes bladschijf zijnerf hoofdnerf

Indelen in groepen Nodig zijn eigenschappen Je let op overeenkomsten En op verschillen

Verdieping Gewervelde dieren

Dieren met een ruggengraat: Gewervelde dieren vissen amfibieën reptielen vogels Zoogdie-ren

Vis huid met schubben ademt met kieuw koudbloedig jongen uit ei

Amfibie huid met slijm ademt met long en kieuw koudbloedig jongen uit ei

Reptiel huid met schubben ademt met longen koudbloedig jongen uit ei

Vogel huid met veren ademt met longen warmbloedig jongen uit ei

Zoogdier huid met haren ademt met longen warmbloedig levendbarend