Internationale marketing Svend Hollensen Nederlandse bewerking: Hans Engbers Angelo Mulder Internationale marketing
Figuur 11.1 Kanaalbeslissingen Internationale marketing
Internationale marketing Figuur 11.2 Een hypothetisch distributiekanaal op de Japanse consumentenmarkt Internationale marketing
Figuur 11.3 Drie marktdekkingstrategieën Internationale marketing
Figuur 11.4 Factoren die de kanaalbreedte beïnvloeden Internationale marketing
Figuur 11.5 Verticale integratie Internationale marketing
Figuur 11.6 Criteria voor het evalueren van buitenlandse distributeurs Internationale marketing
Internationale marketing Tabel 11.1 Een voorbeeld van de evaluatie van distributeurs aan de hand van selectiecriteria uit figuur 11.6 Internationale marketing
Internationale marketing Figuur 11.7 Elementen die onderdeel moeten uitmaken van overeenkomsten met een buitenlandse tussenpersoon (distributeur) Internationale marketing
Figuur 11.8 Desintermediatie en herintermediatie Internationale marketing
Internationale marketing Figuur 11.9 De verschuiving van verkopers- naar kopersinitiatief in koper-/verkoperrelaties Internationale marketing
Figuur 11.10 Onderdelen van het internationale communicatieproces Internationale marketing
Tabel 11.2 Typische communicatie-instrumenten (media) Internationale marketing
Figuur 11.11 De belangrijkste internationale reclame beslissingen Internationale marketing
Tabel 11.3 Doelgroepen voor pr Internationale marketing
Tabel 11.4 Organisatiestructuur verkoopteams Internationale marketing
Internationale marketing Figuur 11.12 Een combinatie van direct mail (databasemarketing) en persoonlijke verkoop Internationale marketing
Tabel 11.5 Voor- en nadelen van types verkoopteams Internationale marketing
Internationale marketing Figuur 11.13 De rol van internetcommunicatie in het koopproces van klanten Internationale marketing