Internationale marketing

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Internationale marketing
Advertisements

(c) Forte, 2007 Communicatieplan voor innovaties AIG-IVPV, dinsdag 13 november 2007.
Internationale marketing. Inhoud  aankomst  bezienswaardigheden  internationale opdracht  leerpunten.
Marketingcommunicatiemix
Digitale tools: SlideShare
Customer confidential
H15 – Waarde leveren door ketenmanagement
MASTER HANDELSWETENSCHAPPEN
Advanced Business Information Solutions Webvertising.
4 P´s en 3 R-en MK01.
Hoofdstuk 5 Consumentengedrag
Business Marketing Sabine Vermuyten
Hoofdstuk 5 Sportsponsoring en direct marketing
Excursie.
Ketenmanager & Innovatiemakelaar
Woensdag 23 april 2003 Het virtuele loket EYES e-loket
03. Van hand veranderen met partner ruil van hand veranderen, openen en doorlaten nu op de linkerhand. van hand veranderen met partner-ruil bij X, we blijven.
1 HOORCOLLEGE Hoorcollege CRM en Interactieve marketing (Thema Marketing & Communicatie Sjo Smeets)
1 HOORCOLLEGE Customer Relationship Management
Social media Door Niels Verheyden en Aaron Saam (V4C)
H8: Distributie.
Cross Media.
Europese projecten in gemeenten
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H13 – Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring DE WAARDEPROPOSITIE.
Advanced Business Information Solutions Interactieve marketing.
H14 – Persoonlijke verkoop, verkoop-management en direct marketing
Reclameontwerp: boodschapstrategieën en creatieve uitwerking
De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 OHT 1.1 Geïntegreerde communicatie In dit hoofdstuk.
Public relations In dit hoofdstuk zul je het volgende leren:
OHT 3.1 De Pelsmacker, Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Hoe marketingcommunicatie werkt In dit hoofdstuk.
OHT 8.1 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Mediaplanning In dit hoofdstuk zul je het volgende.
OHT 16.1 De Pelsmacker, Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Persoonlijke verkoop In dit hoofdstuk zul.
OHT 7.1 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Reclame In dit hoofdstuk zul je het volgende.
Verkoper of Accountmanager: Sales Force Automation Callcenter- agent Direct: Website Fax Direct: Telefoon Direct: Kiosk Intermediair: Extranet Kantoor/outlet:
Hoofdstuk 3: Sportsponsoring en PR
Internationale marketing
Internationale marketing
Marketing: Veranderingen in Belang en Rol
Hoofdstuk 16 Reclame en public relations.
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
Computertechniek 2 – ARM assembler Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology 1  D3EEMS1  programmed I/O: de.
OHT 11.1 De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Sponsoring In dit hoofdstuk zul je het volgende.
Business Marketing Management
Wat verwacht de klant? 15e NCCC 31 maart 2011 Prof. dr. Gaby Odekerken-Schröder
1. 2 Communicatie producten voor ISP's en ICT-resellers kennisoverdracht, support en logistieke oplossingen  Actief sinds 1993  Internet, security en.
Business Marketing Management
Marketing H3 Marketingmix Commercieel medewerker.
[Productnaam] Marketingplan
NETWORK MARKETING. KOPER Aangebracht 1 ste level Aangebracht 2 e level Aangebracht 2 e level 3e level Aangebracht 2 e level Aangebracht 2 e level Aangebracht.
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012.
'Créateur D'automobiles' 1 Herpositionering Renault.
Hoofdstuk 11 Persoonlijke verkoop, databasemarketing en customer relationship management.
Marketing 5 havo.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Internationale marketing De sociaal-culturele omgeving Svend Hollensen Nederlandse bewerking: Hans Engbers Angelo Mulder.
Plaats: Distributie en Promotie: Communicatie Hoofdstuk 11.
H 8 Marketingcommunicatiebeleid 1.Inzicht in marketingcommunicatie 2.De rol van reclame in het communicatiebeleid 3.Communicatiedoelgroep en -doelstellingen.
Marketingplan [Productnaam]
Een goed product maken is niet genoeg …
2/6/2018 Marketingplan Uw naam.
[Productnaam] Marketingplan
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Transcript van de presentatie:

Internationale marketing Svend Hollensen Nederlandse bewerking: Hans Engbers Angelo Mulder Internationale marketing

Figuur 11.1 Kanaalbeslissingen Internationale marketing

Internationale marketing Figuur 11.2 Een hypothetisch distributiekanaal op de Japanse consumentenmarkt Internationale marketing

Figuur 11.3 Drie marktdekkingstrategieën Internationale marketing

Figuur 11.4 Factoren die de kanaalbreedte beïnvloeden Internationale marketing

Figuur 11.5 Verticale integratie Internationale marketing

Figuur 11.6 Criteria voor het evalueren van buitenlandse distributeurs Internationale marketing

Internationale marketing Tabel 11.1 Een voorbeeld van de evaluatie van distributeurs aan de hand van selectiecriteria uit figuur 11.6 Internationale marketing

Internationale marketing Figuur 11.7 Elementen die onderdeel moeten uitmaken van overeenkomsten met een buitenlandse tussenpersoon (distributeur) Internationale marketing

Figuur 11.8 Desintermediatie en herintermediatie Internationale marketing

Internationale marketing Figuur 11.9 De verschuiving van verkopers- naar kopersinitiatief in koper-/verkoperrelaties Internationale marketing

Figuur 11.10 Onderdelen van het internationale communicatieproces Internationale marketing

Tabel 11.2 Typische communicatie-instrumenten (media) Internationale marketing

Figuur 11.11 De belangrijkste internationale reclame beslissingen Internationale marketing

Tabel 11.3 Doelgroepen voor pr Internationale marketing

Tabel 11.4 Organisatiestructuur verkoopteams Internationale marketing

Internationale marketing Figuur 11.12 Een combinatie van direct mail (databasemarketing) en persoonlijke verkoop Internationale marketing

Tabel 11.5 Voor- en nadelen van types verkoopteams Internationale marketing

Internationale marketing Figuur 11.13 De rol van internetcommunicatie in het koopproces van klanten Internationale marketing