Interactive marketing communications financieel management les 3.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Stilstaan bij parkeren Dat houdt ons in beweging
Advertisements

Performance management
Management Informatie en Business Intelligence voor uw kantoor
10 tips voor een gouden start Groeitips
Opdracht Begroting - rekening.
Agenda:  Voorstellen  Het Hyundai Mobiliteitsplan; Zorgvrij leasen  Rekenvoorbeeld  Eventuele bezwaren  Het vervolg…
Bedrijfspresentatie Promavise
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
Systems Engineering 24 april 2007.
2 interactive marketing communications.
financieel management les 2
voor de zomervakantie tot
Niveau 4 Kerntaak 1: personeelsmanagement Blz. 15
De kracht van MySolution
Online Marketing in het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Dé complete online werkplek met de kracht van Office 365
3 interactive marketing communications.
WERK aan de WINKEL Het Verschil Maken college akkoord met de titel.
Figuur 16.1 Factoren die van invloed zijn op de prijszetting
Productpricing Steef Visser RA en Aart in ’t Veld.
Betrouwbaarheidstypologie
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
Workshop contentstrategie
Enterprise Resource Planning (ERP)
Projectmanagement Week 8 31 maart Agenda De PM tools van het kernproject Planning Begroting Statusrapport Actie- en besluitenlijst Afronding van.
Projectmanagement Week 5 8 maart 2010
Interactive marketing communications financieel management les 2.
Projectmanagement Week 6 9 maart Agenda De PM deliverables van het kernproject Planning Begroting Projectverslag  kort Afronding van een project.
Agenda  Lessen (6)  tot  hs 30
Mediatheek R5 Good practice Economische instituten.
13.1 Budgettering Ondernemingsplan: Planning als prognose:
Algemene voorziening Huishoudelijke hulp (en plan voor HHT)
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
Algemene voorziening Huishoudelijke hulp (en plan voor HHT)
Voorraadbeheer en bestellen
Henriëtte Sperling, 12 december 2014
Goederenverwerking H1 Voorraadadministratie bijhouden Manager Handel.
Webintense Biedt; Een Totaal Oplossing Zonder investering Zonder koopverplichting.
Het nut van Business Planning
Dé enige Cloudoplossing voor Vast, Mobiel en Microsoft Lync
Voorraadbeheer en bestellen
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
Cross Media. Functies binnen team Strategie Voorbereiden van debriefings Op de hoogte blijven van (markt) ontwikkelingen van klanten / concurrenten Adviseren.
Voorraadbeheer en bestellen
4. Online strategie Internet scorecard
Game till you shop Team 2 Joep Voorn Mike van Rossum
Bedrijfseconomie H4 De functie van begrotingen Junior accountmanager.
Sales Tips.
IAM  V1 Kernproject Week 7. IAM - HvA Programm Case team Anneton 2 einddeliverables De begroting.
DMK – week 2.
Consulting in de praktijk Gast college-cyclus Rivio Rotterdam voorjaar 2006.
H3 Inzicht.
BUSINESS IT & MANAGEMENT Instituut voor Bedrijfskunde.
BUSINESS IT & MANAGEMENT Instituut voor Bedrijfskunde.
Doel 1: Actieplan Leerbanen ‘top of mind houden’ loopvermogen zonder uitbreiding versterken Contacten warm houden Contactmomenten uitbreiden Van 100 naar.
Sociale Verzekeringsbank Betaling & overzicht Tim Eijpe Tjitske Nieboer.
Test 1 Present.me uurloonberekening. Maandsalaris  Maandsalaris als je fulltime (voltijd) zou werken.
Pag. 1 Elementen van een goede presentatie: » Voorstellen van uw bedrijf; » Waarin onderscheidt uw bedrijf zich van anderen in de markt; » Op welke manier.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
We gaan van start met een filmpje!
Ondernemerschap E43.
Afspraken inzet leden Kenniskring VOR bij RWS
Le Credit Sportif: Meer plezier van je kantine!
Agenda Danial en Chris Business Process Management Achterzijde van het zorgproces Proces van zorg naar marge Management informatie op data uit Nedap Behoefte:
Le Credit Sportif: Meer plezier van je kantine!
Financiële planning (deel 2)
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Vergelijkingen oplossen
ProjectManager Making it easy.
Transcript van de presentatie:

interactive marketing communications financieel management les 3

interactive marketing communications wrap up bruto-marge bureau-inkomen ebitda ebit ebt salesfunnel onderhanden werk orderportefeuille

interactive marketing communications wrap up bruto marge in % EBITDA% EBIT% gemiddeld tarief per uur gemiddelde omzet per FTE

interactive marketing communications oefening urenomzet (EUR 1.000) md00 csd ad am strateeg consultant junior consultant creativen developers sub totaal3.406 afboeken payable hours4%136 bureau omzet3.270

interactive marketing communications leerdoelen les 3 1.het maken van een projectbegroting/planning 2.inzicht verwerven in uurtarieven 3.time material/fixed budget/fixed price 4.commercieel aanbieden hiervan 5.uitvoeren van een analyse

interactive marketing communications tarieven account client services director 160,- account director 140,- account manager 120,- account executive 90,- strategie strategy director 160,- creative director 160,- senior consultant 120,- consultant 100,- junior consultant 80,- creatie art director 120,- copywriter 120,- designer 100,- integrator 80,- content editor 80,- realisatie software architect 120,- lead developer 120,- system architect 120,- software developer 100,- servicedesk developer 80,- system administrator 80,-

uurtarieven bureaukosten managen van werk is normatief 20% fixed price opslag is normatief 25%

interactive marketing communications opbouw kosten, concurrentie, markt wat kost iemand nou per uur –Salaris –Auto –Sociale lasten –Premies –Bezetting

overeenkomst? aanbod & aanvaarding theorie voorstel is aanbod tegenvoorstel is aanbod als akkoord op een aanbod dan pas aanvaarding! let bij het aanbod ook op factoren als: soort deal planning levering facturering betaling

soort deal wij bieden onze werkzaamheden aan obv 1 van de volgende mogelijkheden: time & material: alle uren worden op basis van nacalculatie periodiek in rekening gebracht op basis van vooraf vastgestelde tarieven, wij hebben een inspanningsverplichting o.b.v. flexibele functionaliteit, risico voor project bij klant fixed price: o.b.v. fixed functionaliteit wordt het totale project uitgevoerd tegen een vooraf bepaalde aanneemsom, die gebaseerd is op het fixed budget verhoogd met een risicopremie van 25%, wij hebben een resultaatverplichting, risico voor project bij ons fixed budget: alle uren worden op basis van nacalculatie periodiek in rekening gebracht op basis van vooraf vastgestelde tarieven, waarbij het budget de indicatie van het totale project is, er is sprake van een gedeelde verantwoordelijkheid en risico o.b.v. flexibele functionaliteit

2 servicedesk ovk’s green duidelijkheid bereikbaar binnen kantoortijden persoonlijke aandacht gold LIFO (before green) flat fee tarief vast aantal uren per maand escalatie buiten kantoortijden

interactive marketing communications project zo snel mogelijk een rekening sturen opknippen in stukken (salami) onderdelen: –concept –uitwerking concept –art en copy –realisatie en techniek –beheer en hosting –management en coördinatie

interactive marketing communications Case 1 Maak een concept begroting voor een bank voor het maken van een complete website. De post fotografie mag PM genomen worden. Ga uit van cms zonder ingewikkelde modules en koppelingen. Uren/functie/tarief

interactive marketing communications Case 2 Bied dit project aan op 3 manieren n.a.v. je begroting, tm/fb/fp