Veranderingen binnen communicatie door de komst van internet.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
TWITTEREN = KWETTEREN DOOR EDITH HELWEGEN & HEIDY AMORY.
Advertisements

Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
Moderne Media Marketing, verkoop, distributie Sessie 7.
Wat is interactieve marketing?
Internet door de jaren heen. Beginsituatie •Wij werken met WPS in Adobe readers, dit wordt op de computer gelezen •De lesstof is erg verouderd en teveel.
Presentatie/demo website
Digitaal Presenteren Publiek boeien Aandacht vasthouden s.
Holly Cheung, Mellissa Geustskens, Cindy de Gilder en Cleo Graaf klas Groen.
Inleiding. Inleiding Geschiedenis Verlichting + technologische ontwikkelingen bourgeoisie  alternatieve journalistiek.
Lemelerveld is van de kaart ! 5 oktober 2007 Koopzondag Clemens van Ewijk – Auto van Ewijk.
Communiceren met ouders
Weblogs en Wiki’s (in het onderwijs) Pierre Gorissen SURF SiX / Fontys Hogescholen 13 januari 2005.
Deel 3 (individueel) visionboard 90 minuten Character in visionboard.
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
Totale communicatie Juli Totale communicatie Juli 2009.
PowerPoint.
Pia Terstroet (Terpm) les 1 Mail: Wiki: Media en creativiteit MEDMC101D Creative.
Deel 3 – visionboard – uur Character in visionboard.
berichtgeving in de media
Nieuw relatiemanagement, SCRM
Wat is internet? Vandaag gaan we ontdekken wat internet is? Hoe vaak zijn de leerlingen online? Welk apparaat gebruiken ze? Stel ze eens wat vragen en.
Vereer de HEER naar zijn Woord Preek over zondag 35.
CinekidStudio: zelf doen geeft inzicht!. Introductie Games (serious games / cots games) Virtuele werelden Playful digital tools Onderzoek naar het gebruik.
Social Media. Vormen:  Fotosites: Fickr, Picasa, PhotobucketFickrPicasaPhotobucket  Microblogs: TwitterTwitter  Social Bookmarking: deliciousdelicious.
 Introductie  Hoofdstuk 1 t/m 4 en 7 & 8  The Filter Bubble en online marketing  The Filter Bubble en de toekomst  The Filter Bubble en organisaties.
Verzorgingsstaat Wie moeten we verzorgen?. De ideale verzorgingsstaat Hoe beïnvloedt de media onze mening over de verzorgingsstaat? 2 voorwaarden zodat.
25/09/2014 | pag. 1 PULSE Nieuwe media en het vergroten van het draagvlak voor ontwikkelingsamenwerking Leo Van Audenhove & Chris Vleugels.
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Politieke Wetenschappen, KU Leuven
Door Oscar & Jochem Door Oscar & Jochem.
Vollebergh Kappers “The New Local Influencer” Eerste kick-off meeting Vollebergh Kappers online strategie 9 oktober 2013.
Het maken van een spreekbeurt
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Wat is Social Media? Verzamelnaam voor alle internet toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te delen: Tekst (nieuws, artikelen)
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux DE WAARDEPROPOSITIE.
Social media presentatie
Made by: BadBoysBroekhin
Presenteren en communiceren
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 5. Social Media II.
Hocus Pocus met Alfons Alfrink Regisseur Torill Kove Land Noorwegen Jaartal 2013 Tijd 72 minuten Taal Nederlands gesproken Groep 3/4.
Voorlopig plan trends Waar zijn we achter?  Resultaten desk  Mening van experts Wat hebben we bedacht?  Het idee Vragen?
Ramòn Janssen –H4B Niels Killaars –H4B © RJNK. 1: Wat is Social Media? 2: De rol van social media in marketing & internetstrategie 3: De sterke punten.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Het Digitaal Educatief Produkt Waar haal je dat vandaan?
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Training Bijeenkomst 1. 2 Type mediagebruiker Mediajunkie Mediafoob Mediagebruiker Medium Mediagebruiker Light Ik ben een … omdat …
 ‘Hoe maak ik een goed filmpje?’ En hoe kan ik hem gebruiken?
Titel van de presentatie. Dagbladen 7 landelijk, oplage 2 miljoen, naast Metro, Spits, Dag en de Pers. Steeds lager aantal regionale titels, ruim.
9 oktober 2014 | Raymond de Niet, Beeldredactie-RPT 1 Verbeelding bij het PBL Tell me, Show me, Involve me.
Muzieklandschap Doel van deze module Een schets van het werkveld creëren aan de hand van relevante voorbeelden en veranderingen in de muziekindustrie.
Handige apparaten Stap 1 Apparaten zie je overal.
De sociale sportvereniging op internet Janne Kuipers
Sociale media. Wat zijn sociale media? Social media is een paraplubegrip voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Internet of Things (IoT)
Kantoorboekhandel Van Atten
Doelgroep: producent van communicatiemiddelen
Lesbrief Markt & Overheid
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
MEDIAWIJSHEID IS MEER DAN MEDIAGEBRUIK
Sociale media.
H1 Media en communicatie
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
H2 Soorten media.
Infographics Wat is de functie van infographics en hoe haal ik belangrijke informatie uit ze? NU Nederlands 2F.
Wat heb je nodig: Pen en papier en een fototoestel.
Wat doet media? Hoe wordt media gebruikt?
De praktijk: kinderen van 0 tot 4 jaar
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Welkom! Kennisbijeenkomst ‘Free publicity en social media’
Transcript van de presentatie:

Veranderingen binnen communicatie door de komst van internet

Een nieuw medium... Internet is een relatief nieuw medium. sinds 10 jaar beschikbaar voor consumenten de afgelopen 5 jaar is het gebruik door consumenten explosief gegroeid

Vergelijking ‘traditionele’ media 1.Geschreven woord (bijv. Boek) klein tot middelgroot publiek lezer kiest bewust voor het boek tekst is linear opgebouwd tekst kan voorzien worden van (statische) tekeningen, grafieken en foto’s informatie is vastgelegd, kan niet meer worden veranderd

Vergelijking ‘traditionele’ media 2.Beeld (bijv. Televisie) groot publiek kijker kiest zelf een televisiekanaal, maar is overgeleverd aan de gekozen beelden beelden volgen elkaar chronologisch op beelden bewegen en zijn voorzien van muziek, commentaar, enz. informatie is acteel

Vergelijking ‘traditionele’ media 3.Internet wereldwijd publiek bezoekers kiezen een onderwerp, maar bepalen zelf hoe ze de informatie consumeren websites zijn multimediaal: tekst, muziek, illustraties en filmpjes informatie is zeer actueel: niet plaats en tijdgebonden

Nieuwe mogelijkheden tot communiceren met de doelgroep digitale bedrijfsfolder veiling overzichtssite discussie weblog ‘nieuwe televisie’

Kenmerken Internet Communicatie ‘de klant is koning’ bezoekers ‘zappen/surfen’ langs websites het is ‘nooit klaar’