Veranderingen binnen communicatie door de komst van internet
Een nieuw medium... Internet is een relatief nieuw medium. sinds 10 jaar beschikbaar voor consumenten de afgelopen 5 jaar is het gebruik door consumenten explosief gegroeid
Vergelijking ‘traditionele’ media 1.Geschreven woord (bijv. Boek) klein tot middelgroot publiek lezer kiest bewust voor het boek tekst is linear opgebouwd tekst kan voorzien worden van (statische) tekeningen, grafieken en foto’s informatie is vastgelegd, kan niet meer worden veranderd
Vergelijking ‘traditionele’ media 2.Beeld (bijv. Televisie) groot publiek kijker kiest zelf een televisiekanaal, maar is overgeleverd aan de gekozen beelden beelden volgen elkaar chronologisch op beelden bewegen en zijn voorzien van muziek, commentaar, enz. informatie is acteel
Vergelijking ‘traditionele’ media 3.Internet wereldwijd publiek bezoekers kiezen een onderwerp, maar bepalen zelf hoe ze de informatie consumeren websites zijn multimediaal: tekst, muziek, illustraties en filmpjes informatie is zeer actueel: niet plaats en tijdgebonden
Nieuwe mogelijkheden tot communiceren met de doelgroep digitale bedrijfsfolder veiling overzichtssite discussie weblog ‘nieuwe televisie’
Kenmerken Internet Communicatie ‘de klant is koning’ bezoekers ‘zappen/surfen’ langs websites het is ‘nooit klaar’