Voorstellen: Rixt, Rene & Lisette -> kort rondje groep

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Een schooldag in groep 1, 2 en
Advertisements

Programma – Voorstellen & verwachtingen
Workshop SENS Zwolle, 22 november 2012
Media en creativiteit •Mail: •Wiki: • vakgroep: Media.
Facility Management & Ideamanagement A PERFECT MATCH René Blok
Teamleren, hoe werkt dat?
Innoveren met … duurzaam ondernemen. Inleidend verhaal bij titel dia Vandaag proeverij duurzaam innoveren. Wat aan bod komt is een selectie van alle soorten.
Februari 2010 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Doelstelling Joure Ambachtstad: juni 2012 juli
Sietske van Berkel Jan Visscher
Spelregelwijzigingen Instructies Spelregelwijzigingen: Gebruik gele vlag bij de jurytafel Een speler die tijdens de serie wordt uitgesloten,
Abstracte kunst & Onderwijs anders leren kijken - anders leren denken
10 Topstukken Verhalen Expo en experiment Herman Tibosch – november 2013.
Afspraken en regels.
Kunst die je in verwarring brengt …
Het bedenken van een onderwerp
Media en creativiteit Herfst les 7. Mindmapping Mindmapping is ontwikkeld door de psycholoog Tony Buzan. Hij paste mindmapping in een groter geheel van.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
CO-CREATIE MEDMEC 03 Docent: Elske Revelman de Vries Product ontwerper.
MedMec 04 Engagement The Game Called Life
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki) Altijd bij vragen de slides van de vorige.
Speelse pedagogiek Joop Berding 9 juni 2011 Symposium t.g.v. het afscheid van Jan van der Born.
Presentatie over tijgers
The art of game design Hoofdstuk 20 en 21.
Vormgeven en Materialen 21 nov Massimals by Design Office Takebayashi Scroggin (D.O.T.S.) It’s an architectural installation that feels more like.
Menno Wisselink Mid Year Assessment Kort over mij Menno Wisselink, IMT
+ Menno Wisselink Mid Year Assesment Inhoud - Over Mij - Schoolwerk - Werk buiten school.
Thema: mijn schaduw verrast me
Thema 1. Wat is biologie? Bij dit thema horen 2 practica:
Kennisdelen - 7 februari 2013
Programma Diversiteit en Anti Discriminatie HBO-I Docentendag 30 maart 2010 Ineke van Halsema.
Programma – 13.55Voorstellen & verwachtingen – 14.15Jongerenstrategie – Jongerenprojecten – 14.45Voorbeelden uit de praktijk.
Drie verschillende tekeningen
CinekidStudio: zelf doen geeft inzicht!. Introductie Games (serious games / cots games) Virtuele werelden Playful digital tools Onderzoek naar het gebruik.
Zaalbriefing Commissie Spelregels KNHB, 2012.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
Woerden, 27 mei BASKETBALL UNITES STREETBALL StreetwiseCity StreetballStreetball Masters College Streetball.
Ontwikkelingspatroon scheidsrechter
Door Berdien de Wilde & Jacinta Hebers
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 1.
Workshop arbeidsmarktinformatie (PSW/UWV),
Stedennetwerk DuurzaamDoor Terugblik en vooruitzicht oktober, Jan Eelco Jansma.
Optische illusie Tekenopdracht groep 7.
Snel op gang met brainmapping
Werken aan creativiteit Het Kunstexperiment – Werkplaats Kindergemeenschap.
Welkom op donderdag 22 januari 2015 Vanaf 17:00 tot 19:00 uur (incl
Brikki Informatiedocument voor het workshoptraject van Stichting Cinekid i.o.v. Stichting KUVO Woerden 2014.
Aboriginal dot painting
Technisch tekenen Aanzichten.
Governance en systeemtoezicht Rian Vos Coördinerend/specialist senior inspecteur IGZ.
Workshop Landelijke intervisie
Opdrachten maken met Smartbook 7 oktober 2014
Superhelden, we kennen ze allemaal
Bierbrouwerij Heineken Amsterdam Door: Rob Maat
1 Bedrijfssimulatie. Uitgangspunten Geen rollenspel Eerlijk spel Meerdere ronden.
GEMEENTEMUSEUM: WONDERKAMERS Door: Manon, Julia, Iris Klas: 4H2.
DIY MET KUNSTENAARS FOOD DESIGN MET KATJA GRUIJTERS Zie notities voor meer informatie voor de docent.
DIY MET KUNSTENAARS MAAK EEN POSTER MET PHILIPPE APELOIG Zie notities voor meer informatie voor de docent.
Lesmateriaal bij Wat de vakman?! Aflevering 1: Marc Mulders (glas) i.s.m. De Pont museum Lesmateriaal bij Wat de vakman?! Aflevering 1: Marc Mulders (glas)
Lesmateriaal bij Wat de vakman?! Aflevering 4: Ted Noten (design) i.s.m. Stedelijk Museum Amsterdam Lesmateriaal bij Wat de vakman?! Aflevering 4: Ted.
Diy met kunstenaars maak een natuurfoto met Elspeth diederix
Stiftgedichten.
Vis in het water Genesis 1:20-23
ME, YOU: KUNSTCREW! KUNSTPROJECT MET MUSEUM KRANENBURGH IN BERGEN
Serious Playground a teachers tool to teach art Inleiding/ introductie
MBO College Airport Presentatie Verdraaid Goed Onderwijs
4 Keuze vakken, Durf jij er voor te gaan ?
Meetkunst Een verbinding tussen beeldende kunst en meetkunde
How to Kijken naar kunst Procesgericht werken stimuleren.
Transcript van de presentatie:

Voorstellen: Rixt, Rene & Lisette -> kort rondje groep

Senior medewerker educatie Shenifa Walker Alumnus Blikopener Marlous van Gastel Senior medewerker educatie Shenifa Walker Alumnus Blikopener Wat is educatie en wat heeft het eigenlijk te bieden en voor wie?

BLIKOPENERS IN HET STEDELIJK MUSEUM Inspiratie voor MBO-ers CREATIVE EXPERIENCE RPC Docentendag 14 november 2013, De Rooi Pannen Tilburg Wat is educatie en wat heeft het eigenlijk te bieden en voor wie?

Het Stedelijk Museum, sinds 23 september open voor het publiek Het Stedelijk Museum, sinds 23 september open voor het publiek. Het grootste museum voor moderne kunst in Nederland. Een paar maanden lang was dit de façade van het museum. Vandaag gaan wij vertellen hoe wij ons op een heel specifiek onderdeel van de organisatie hebben gericht, een onderdeel dat tegelijk de hele organisatie raakt.

STEDELIJK MUSEUM AMSTERDAM Who of you has ever visited the Stedelijk Museum? It is located at the Museum square in Amsterdam. But what actually makes the Stedelijk Museum the Stedelijk Museum?

Is it about the way the building looks today. Well I don’t think so Is it about the way the building looks today? Well I don’t think so. This is not a museum. Or at least. I am missing something here: art, people and … dialogue.

You all find an artwork in your envelop!

Well why not ask them directly Well why not ask them directly? The next program I like to talk to you about is Blikopeners. Blikopeners is in fact a Dutch word for can opener. But we are talking about something different here. It also means: glace or a look. Blikopeners are methaphoracolly speaking ‘eye openers. Young people who open your eyes and mind to new ideas and

BLIKOPENERS: PEER-EDUCATION Blikopeners is a peer education program. The whole idea of peer education is making your own peers enthusiastic about something, in this case: modern & contemporary art. But who are the Blikopeners? Blikopeners are a divers group of young people, aged 15-19 years old with different kinds of backgrounds, from all walks of life. Some know quite a lot about art, some know nothing at all, but they have one thing in common: they have an open mind towards art & museums.

2008 / 2010 We started this program when we started traveling through town. And all these years Blikopeners were very loyal and positive and really helped us out to connect throughout the whole city and beyond. This was the first group of Blikopeners

2010/ 2011 This was the second

2011/2012 The third group

2012/2013 And the current group, they were chosen during the introduction day we organized this year.

Kennismakingsdag This year 175 young people applied with writing a motivation letter. We inveted them all giving them a great day but also making a selection at the end of the day.

2013/2014 And the current group, they were chosen during the introduction day we organized this year.

BLIKOPENER TOURS But what do they do? When you are a Blikopener you will give tours…

BLIKOPENER WORKSHOPS Organize workshops…

BLIKOPENER EVENTS Events…

BLIKOPENER EVENTS BUITEN HET MUSEUM De Blikopeners aanpak geeft dan langzaam aan meer vertrouwen: nieuwste zet is dat zij hun eigen zaal hebben gekregen in het museum, waar zij letterlijk en figuurlijk de host zij geworden van hun eigen ruimte. http://vimeo.com/50290703

BLIKOPENER SPOT And host your own space/gallery in the reopened museum…

WHAT THE ART?! Right now Blikopeners are making their own television program that will be aired on national television. They will interview artists from our collection, ask the ‘bold’ questions in fact everybody likes to be answered. Finally they ask the artist for a instruction to make your own artwork at school.

CONSERVATOR: Martijn van Nieuwenhuijzen “Het laat zien dat je door te kijken en samen over kunst te praten vrij snel tot de kern van een kunstwerk kan komen. Het was interessant om de volwassen inzichten van een jonge generatie te horen.” Maar dit is eigenlijk waar het om gaat: voorbeeld van hoe de staf van het museum deelt in het enthousiastme voor dit project hoe hun ideeen over jongeren en jonge bezoekers gaandeweg veranderen.

Heldere regels en kaders, daarbinnen veel vrijheid BLIKOPENERS INSPIREREN Leren van en met elkaar in de praktijk: participatie, samenwerken en peer education Heldere regels en kaders, daarbinnen veel vrijheid Proffesionele kunst en eigen leefwereld als uitgangspunt Proces is belangrijker dan resultaat Maar dit is eigenlijk waar het om gaat: voorbeeld van hoe de staf van het museum deelt in het enthousiastme voor dit project hoe hun ideeen over jongeren en jonge bezoekers gaandeweg veranderen.

BLIKOPENERS & STUDIO MONIKER http://www.arttube.nl/nl/video/Stedelijk/WTA_Moniker Maar dit is eigenlijk waar het om gaat: voorbeeld van hoe de staf van het museum deelt in het enthousiastme voor dit project hoe hun ideeen over jongeren en jonge bezoekers gaandeweg veranderen.

ONVERWACHTE = TOELAATBAAR CONDITIONAL DESIGN & STUDIO MONIKER SAMENWERKEN PROCES = PRODUCT ONVERWACHTE = TOELAATBAAR REGELS IN PLAATS VAN PLAN DAT GEWENST RESULTAAT WEERGEEFT Maar dit is eigenlijk waar het om gaat: voorbeeld van hoe de staf van het museum deelt in het enthousiastme voor dit project hoe hun ideeen over jongeren en jonge bezoekers gaandeweg veranderen.

CREATIVITEIT & OUT OF THE BOX Maar dit is eigenlijk waar het om gaat: voorbeeld van hoe de staf van het museum deelt in het enthousiastme voor dit project hoe hun ideeen over jongeren en jonge bezoekers gaandeweg veranderen.

CREATIVITEIT & OUT OF THE BOX Maar dit is eigenlijk waar het om gaat: voorbeeld van hoe de staf van het museum deelt in het enthousiastme voor dit project hoe hun ideeen over jongeren en jonge bezoekers gaandeweg veranderen.

CREATIVITEIT & OUT OF THE BOX Maar dit is eigenlijk waar het om gaat: voorbeeld van hoe de staf van het museum deelt in het enthousiastme voor dit project hoe hun ideeen over jongeren en jonge bezoekers gaandeweg veranderen.

CREATIVITEIT & OUT OF THE BOX Maar dit is eigenlijk waar het om gaat: voorbeeld van hoe de staf van het museum deelt in het enthousiastme voor dit project hoe hun ideeen over jongeren en jonge bezoekers gaandeweg veranderen.

BLIKOPENERS & STUDIO MONIKER http://www.arttube.nl/nl/video/Stedelijk/WTA_Moniker_A Maar dit is eigenlijk waar het om gaat: voorbeeld van hoe de staf van het museum deelt in het enthousiastme voor dit project hoe hun ideeen over jongeren en jonge bezoekers gaandeweg veranderen.

X Elke speler heeft een andere kleur stift CONDITIONAL DESIGN WORKSHOP The Beach X Speel met 4 spelers X Elke speler heeft een andere kleur stift X Met de klok mee krijgt elke speler de beurt X Eerste beurt: plaats een stip X Volgende beurt: Plaats een stip in het midden van de grootste, lege ruimte op het papier X Stop met tekenen als het strand te vol is Maar dit is eigenlijk waar het om gaat: voorbeeld van hoe de staf van het museum deelt in het enthousiastme voor dit project hoe hun ideeen over jongeren en jonge bezoekers gaandeweg veranderen.

X Elke speler heeft een andere kleur stift CONDITIONAL DESIGN WORKSHOP Perfect Circle X Speel met 4 spelers X Elke speler heeft een andere kleur stift X Met de klok mee krijgt elke speler maximaal 30 sec. de beurt (houd de tijd bij met een stopwatch) X Eerste beurt: teken een gevulde cirkel in het midden van het papier X Volgende beurt: Verbeter de ronde vorm door de buitenste lijnen te vergroten X Stop wanneer je een perfecte cirkel hebt Maar dit is eigenlijk waar het om gaat: voorbeeld van hoe de staf van het museum deelt in het enthousiastme voor dit project hoe hun ideeen over jongeren en jonge bezoekers gaandeweg veranderen.

STEDELIJK.NL/BLIKOPENERS STEDELIJK.NL/WHATTHEART ARTTUBE.NL MEER STEDELIJK.NL/BLIKOPENERS STEDELIJK.NL/WHATTHEART ARTTUBE.NL STUDIOMONIKER.COM Maar dit is eigenlijk waar het om gaat: voorbeeld van hoe de staf van het museum deelt in het enthousiastme voor dit project hoe hun ideeen over jongeren en jonge bezoekers gaandeweg veranderen.

WHAT THE ART?! AFLEVERINGEN EN LESMATERIAAL LINKS BLIKOPENER TOUR BLIKOPENER SPOT WHAT THE ART?! AFLEVERINGEN EN LESMATERIAAL RONDLEIDING OP MAAT Maar dit is eigenlijk waar het om gaat: voorbeeld van hoe de staf van het museum deelt in het enthousiastme voor dit project hoe hun ideeen over jongeren en jonge bezoekers gaandeweg veranderen.

Vragen educatie@stedelijk.nl

Vragen?