MULTICHANNELING CE / SPM week 3. OPBOUW LESSEN Week 1 - Introductie - Wat is MCH Hfdst 1 HOM Week 2 - Introductie E-Business - Achtergronden Retail -

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

Virale filmpjes op het internet: alleen maar leuk, of zit er meer achter? alleen maar leuk, of zit er meer achter?
BUREAU VOOR i-COMMERCE
M. van cann business unit manager. Patiëntenvereniging  Kennis/informatie  Netwerk  Lobby  Contact bevorderen Online CommunitiesMicroblogs Wiki's.
Agenda Blok 1 - Evolutie van Cloud Computing
Woensdag, 27 juni 2007 Presentatie Snakeware New Media / MerkMakers Nieuwe Media.
Meer klanten, meer conversie door “User centric mobile identity management” Mario Houthooft LIN.K nv Rotterdam
MMT.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Wat is interactieve marketing?
Social Technographics Hoe ontwikkel je een succesvolle social media strategie? Reineke Reitsma Director, Consumer Technographics Forrester Research 11.
Soorten bedrijven & hoofdzuilen internetmarketing
MULTICHANNELING CE / SPM week 3.
Ferry Jainathsingh Jelitza Naarden Gregory Plet
Digitale tools: SlideShare
MULTICHANNELING | DIGITALE MARKETING
Bewegend beeld versturen vanaf de mobiele telefoon.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Internet (websites, webshops) Intranet (interne website, CRM, databases, digitaalarchief) Mobiele Marketing (sms, mobiel internet,
 QI&feature=related QI&feature=related.
MULTICHANNELING | DIGITALE MARKETING
Sex, drugs and rock n' roll 2.0: Wat kunnen we leren van evenementen? Dr. Walther Ploos van Amstel Vrije Universiteit/TNO Mobility.
Providing your knowledge, skills and business contacts Whitepaper Marketing 5 gouden tips uit de praktijk In 30 minuten.
Social Business MARKETINGPIONEERS Sonja Loth | Social Inc. 31 JAN.
Paul Niehuis Leon Kurvers Ewout Boers Pieter-Jan Voskamp
MULTICHANNELING | DIGITALE MARKETING
Strategische Marketing Planning
Finance & Business Control
Welkom bij de cursus Handig met Internet! Handig met Internet -Wat doet u al met internet? -Wat wilt u nog meer met internet doen? -Hoe kunt u beter.
Advanced Business Information Solutions Webvertising.
§4.3 Wat ik koop beslis ik zelf?
MULTICHANNELING CE / SPM week 2.
Minicollege Bedrijfsbezoek
Introduction multimedia. convergence standards retrieval applications & technology.
1 HOORCOLLEGE Hoorcollege CRM en Interactieve marketing (Thema Marketing & Communicatie Sjo Smeets)
1 HOORCOLLEGE Customer Relationship Management
MULTICHANNELING // DIGITALE MARKETING week 2
Lezingenreeks : weefsels Introductie wiki. Wat is een wiki? Wiki From Wikipedia, the free encyclopedia A wiki is computer software that allows users to.
Advanced Business Information Solutions Interactieve marketing.
MULTICHANNELING CE / SPM week 5.
MULTICHANNELING // DIGITALE MARKETING
Marketing: Veranderingen in Belang en Rol
INTERNET het communicatie-instrument voorbij Introductie.
1 GfK Retail and TechnologyThe Netherlands20 September 2014 Judith Manenschijn Consultant Media & Leisure GfK Retail and Technology Judiths Weather Forecast.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)
Rework website Status op stafvergadering Bart Nelis Gent: #239/ docentengang Brussel: /naast bibliotheek.
1 De ontdekking van Web 2.0 Presentatie Team Ordina type hier de datum 19 april 2007.
Hoofdstuk 2 Strategy and Models for the Virtual World Jelmer Lavèn
Link Popularity Het principe van linkpopulariteit kun je als volgt samenvatten: hoe meer webpagina's er naar een bepaalde webpagina linken, des te belangrijker.
Marketing H3 Marketingmix Commercieel medewerker.
Inbound Marketing Plan
Commercieel beleid 1 H1 Marketing voor de winkelformule en retailmix
Mobile Marketing. Wat is Mobile Marketing? Welke vormen zijn er? De toekomst... De doelgroep en het effect Wat zijn de wettelijke regels? De voor en nadelen...
Activiteiten ANWB online e- commerce 1. 2 Algemene bij te houden zaken Relevante nieuwsitems plaatsen op blog m.b.v. Wordpress Persoonlijke ontwikkeling:
Marketing H2 Marketingmix Junior Accountmanager.
Marketing College 3 Het marketingnetwerk.
Commercieel beleid 1 Filiaalmanager
Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012.
4. Online strategie Internet scorecard
DMK – week 2.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
Interactieve Marketing Bob van de Geer & Chrisitian Best.
Workshop Video Marketing Roadmap naar vrijheid Anton van Schendel.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3.
Crossmedia in een marketing fullservice bureau
INSPIRATIESESSIE.
Internetmarketing en oefentoets
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Hoofdstuk 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten
Transcript van de presentatie:

MULTICHANNELING CE / SPM week 3

OPBOUW LESSEN Week 1 - Introductie - Wat is MCH Hfdst 1 HOM Week 2 - Introductie E-Business - Achtergronden Retail - Traditioneel naar Online marketing - Online marketingstrategie Hfdst 2 & 3 HOM Week 3 - Web 1.0, 2.0, Online marketingmix Hfdst 4 & 5 HOM Week 4 - E Business - Introductie opdracht website analyses (presentatie wk 6) - Wat maakt een goede website? Week 5 - ICT-model - Usability Hfdst 6 HOM Week 6 - Presentatie Website analyse Week 7 - marketing - SEO - Online strategie Hfdst 9 HOM Week 8 - Microsites - Introductie E- marketingplan (inleveren wk 14) Hfdst 11 HOM Week 9 - E commerce meets F Commerce - Social Media Hfdst 12 HOM Week 10 GASTSPREKER Week 11 - Het plan, de campagne - Mobile marketing Hfdst 16 HOM Week 12 - Trends en ontwikkelingen - MCH - Shopping 3.0 Week 13 - Herhaling Week 14 - E-marketingplan inleveren

• Lage Kosten • Groot bereik • Bijsturen van campagnes bij tegenvallende conversie • Sterke relatiegerichtheid • Conversie percentage van de sitebezoekers de omzetting van sitebezoek naar een bepaald conversiedoel, bijv. een bestelling of betaling, doorgaans uitgedrukt als een percentage van de sitebezoekers dat converteert tot het conversiedoel.conversiedoel RECAP VORIGE WEEK – VOORDELEN ONLINE MARKETING

• marketing • marketing is een vorm van permissiemarketing: – Opt-in – Opt-out nterruptiemarketing • Permissiemarketing vs Interruptiemarketing RECAP VORIGE WEEK: PERMISSIEMARKETING

1. Internet als missie 2. Internet als kritische succesfactor 3. Internet als strategisch hulpmiddel RECAP VORIGE WEEK: ONLINE STRATEGIEËN

-Web 2.0? Web 3.0! -Online marketingmix van alle middelen en het 4R-model Hoofdstuk 4 & 5 HOM VANDAAG

Hoofdstuk 4 HOM WEB 1.0, 2.0, 3.0

bibliotheek • De handige bibliotheek waar info werd aangeboden. aanbod • Info aanbod, multimediale presentatie, virtuele communicatie, direct marketing en ‘aanwezig zijn’ behoren bij Web 1.0. enmerken • Kenmerken van Web 1.0: 1.Intreding CMS 2.Flash intro’s 3.Online directories 4.MP3’s downloaden WEB 1.0

WEB 1.0 NAAR WEB 2.0

Web 2.0 kenmerken • 4 voorbeelden van Web 2.0 kenmerken: 1.Er is veel bereidheid tot delen van info, nieuws, ervaringen, etc (sharing) 2.Prive en zakelijk online netwerken is een dagelijkse bezigheid 3.Bijv. mobiele telefoons zorgen voor user- generated content zoals video’s en foto’s 4.Het web heeft ook zakelijk een sterk sociaal karakter gekregen WEB 2.0

• Multimedialiteit • Virtualiteit • Connectiviteit Was Nieuwe Media eerst een bedreiging Nu is de toegevoegde waarde erkend. OF

1.Social networking en communities 2.Social media 3.Crowdsourcing 4.User-generated content 5.Collaboration en sharing FOCUS WEB 2.0

APPLE SITE WEB 1.0

APPLE SITE WEB 2.0

Waar Web 2.0 sociaal en open is, maakt Web 3.0 het internetters nog makkelijker nog makkelijker door : • vergaande relevante koppelingen van technieken, media, profielen, content en databases. • Kernwoorden zijn relevantie en location based. WEB 3.0

Hoofdstuk 5 HOM ONLINE MARKETING MIX

Prijs Cost Plaats Convenience Product Consumer Value Promotie Communication ONLINE MARKETINGMIX: 4P’S NAAR 4C’S

• Een aanvullend marketingmodel met 10P’s E-business • Gebaseerd op de Amerikaanse Internetaanpak met focus op E-business/sales. 4C’S NAAR… 10P’S

• Positioning • Packaging • Portals • Pathways • Pages • Personalization • Progression • Payments • Processes • Performance 10 P’S

POSITIONING: WEHKAMP

PACKAGING: BOL.COM

PORTALS: STARTPAGINA

PATHWAYS • Juiste wegen die naar een site leiden: – Social media – Affiliate netwerken – Zoekmachinemarketing – Domeinnaam zelf!

Beperkt compact aanbod linken aan relevante content PAGES: TU DELFT

Gepersonaliseerde advertising obv cookies PERSONALISATION: ZALANDO

PROGRESSION • Hoe converteert een klant? – Online aankoop – Aanvragen brochure – Terugkerend bezoek aan de site – etc

PAYMENTS

PROCESSES • Routing • Processen • Frontend / Backend • Functioneel ontwerp

PERFORMANCE

Twee soorten doelstellingen: • Doelstelling direct afgeleide van de marketingdoelstelling en – strategie • Gekwantificeerde doelstellingen die meetbaar en concreet zijn. ONLINE DOELSTELLINGEN

CONVERSIE DOELSTELLINGEN

• Zoekmachinemarketing • Social Media • Viral Marketing • E mailmarketing • Affiliates ( • Mobile Marketing • Contentstrategie • Online video Advertising • Microsites ( ONLINE MIDDELEN

ZOEKMACHINEMARKETING

VIRALE MARKETING: DRIES ROELVINK

MICROSITES: ANWB

• Het 4R-model voor succes online campagnes. – Relevantie – Rich – Retentie – Reactie & rendement 4R-MODEL

VOLGENDE WEEK • E-Business • Introductie opdracht website analyses • Wat maakt een goede website?