Jaguar’s Channel Marketing Wim Verbeurgt.  Jaguar  Block Exemption  Jaguar’s Channel Marketing  kanaalstructuur  aantal dealers  contract / standaarden.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ingeborg Van Wonterghem Directeur Ingro
Advertisements

Bereik de prospecten die uw mailing willen !. July Agendapunten Update Resultaten van de test-mailing 2005 Voorstelling van de nieuwe mailing.
Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Hoe word je de beste verssupermarkt van Nederland?
Uw garantie op Kwaliteit & Service ,80 € - 4,00 € Hugo Verrieststraat 94 – BE 8800 Roeselare – – T(+32)
Welkom op de website van VTDO Mijn naam is Hans Blauw, adviseur in telefonie en data. 80% van alle bedrijven heeft haar telefonie en data niet optimaal.
Productcertificatie en certificatie van beveiligingsondernemingen.
Averechtse selectie & marktfalen “Een Experiment”
GfG ® Ook uw gemoedsrust verdient vakantie! Voyages réservés, voyages assurés !
Salesmanagement Hoofdstuk 5 en 7.
Distributiebeleid Case: Gopher Publishers.
“De verbindende schakel in de glasvezel sector”
Aankoop van duurzame consumenten goederen: Hoe denkt de consument… Steven Van Belleghem Sr. Consultant InSites Consulting.
Welkom Doel van dit event 3 geteste criteria  Brandstofefficiëntie gemeten aan de hand van de rolweerstand  Grip op nat wegdek  Extern rolgeluid.
De marketing-instrumenten
Inhoud Algemene Bedrijfsvoorstelling Producten Marketing strategie
01 van 06 Portal4U Loe Hameleers Twan Saleming Klanten: Wat kost dat artikel? Wanneer wordt geleverd? Die werkt hier niet meer.. Die factuur ken ik niet.
Training Omgaan met service
Tuin – Timmer – Watermanagement Watermanagement Op het gebied van watertechniek zijn wij uitermate goed ontwikkeld en hebben wij u veel te bieden. Dit.
Risico’s en contracten
Welvaartsverlies Pareto-efficiëntie.
1 1 Diagnoseadvies van de sociale partners over O&O en innovatie ‘Naar een meer innovatieve economie’ 18 september 2006.
4 P´s en 3 R-en MK01.
NHTV - 21 maart 2003 Marketing Mix. Achtergrond Erasmus Universiteit Rotterdam – Bedrijfseconomie, afstudeerrichting Marketing – Michigan State University.
Business Marketing Sabine Vermuyten
H8: Distributie.
H7: Productmanagement.
Marketing presentatie
Marketing presentatie
Kennismaking NCOI Wie ben je, wat doe je, wat wil je leren?
PRESENTATIE: IRIS KUSTER EN MARTE TRA DATUM: 22 OKTOBER 2009 Wat Zou Google Doen?
"Hoe klantenbinding de waarde van uw onderneming kan maximaliseren”
Presentatie Marktverkenning & Behoefteonderzoek Groep 2 Klas 2F.
Inhoud Hoe het allemaal begon… Wat is Easykitchening? Hoe zijn we te werk gegaan? Wat zijn de behaalde resultaten? Evenement ‘Kwistnix’ Wat hebben we.
Easykitchening. Inhoud Wat is Easykitchening? Hoe zijn we te werk gegaan? Wat zijn de behaalde resultaten? Wat hebben we geleerd?
Label “Erkend Verkooppunt Hoeveproducten”
Business Marketing Management
Service Apotheek Farmaceutische zorg
Herbalife Outer Nutrition
BEDRIJVENSAFARI Woensdag 11 November ARA Het bedrijf Ongeveer 35 jaar geleden opgericht 70 communicatiespecialisten 3 afdelingen - ARA M/V -> Arbeidsmarkcommunicatie.
Telfort Postpaid Buitenlandbundels - live op 28 juli
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
-> sponsors en sportclubs verdienen het samen!
Middenstandsvereniging Heusden-Zolder vzw heet u welkom
Get 5 Get Rich Get 5 Rich. © 2001 Goovaerts & Menick Wat Zou u Doen of Kopen Als u Zoveel Geld Zou Hebben en Niet Op De Prijzen Zou Hoeven Letten?
Agenda  Les  wkn  hs 2 1 omzet en afzet  bestuderen tb 32 tm 36 maken 2.1 tm 2.5 (wb tm 60)
Ouderavond Vwo 6 en Havo 5 4 oktober 2012 Welkom op de Trompet M. Lorijn, afdelingsleider V6 C. Ligthart, afdelingsleider H5 a.i. N. Turkenburg, decaan.
Detailhandel algemeen
Toegestane uitzonderingen voor de verkoop met verlies.
Welkom op het Virtualisatie Seminar Hotel Mitland, 8 Oktober 2009.
Inhoud Ontstaan en Geschiedenis van SAP SAP anno 2002 / 2003 SAP in België en Luxemburg SAP Wereldwijd Producten Opbouw SAP Evolutie Omzet, Winst en Personeelsbestand.
TESLA MOTORS Paspoort.
Marketing 5 havo.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 1 Vraag en aanbod.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 13 Plaats.
Premium Cloud Backup Makkelijk.Veilig.Betrouwbaar.
Informatie management HC2
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Hoofdstuk 4 Distributie (plaats)
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Entrepreneural Landscape of Suriname Een toelichting op het commercialiseren van Intellectuele Eigendom.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Created by BM|DESIGN|ER Henri Nefkens B.V.. Created by BM|DESIGN|ER PARTNERS Marketingbureau Poetsbedrijf Accesoires inbouwservice VALUE PROPOSITION Kwaliteit.
Uw garantie op Kwaliteit & Service 9(4) €0,80 - €5+ Hugo Verrieststraat 94 – BE 8800 Roeselare – – T(+32)
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
KNVI Congres Introductie BI.
Met Walking Dinner Party voor nog meer persoonlijk contact!
Minimaal €221,- per maand minder
Transcript van de presentatie:

Jaguar’s Channel Marketing Wim Verbeurgt

 Jaguar  Block Exemption  Jaguar’s Channel Marketing  kanaalstructuur  aantal dealers  contract / standaarden  marges  investeringsbonus  verkoop  training  naverkoop agenda

 behoort tot Ford Motor Company (1989)  divisie luxemerken : Premier Automotive Group  samen met Aston Martin, Land Rover, Volvo Jaguar

gamma van 2 modellen XJ berline (°1968) XK sportwagen (°1996) Jaguar in de jaren 1990

 nichespeler  met een trouw verdelersnet  lage rotatie, hoge winstmarges  beperkte klantendatabase... ... van high potentials  weinig prospectie  fleet-markt  communicatie :  advertising : ad hoc  veel evenementen :  vooral branding, weinig tactisch Jaguar in de jaren 1990

 gamma van 4 modellen  naast XJ berline en XK sportwagen  middenklasser : S-TYPE (°1999)  compacte berline : X-TYPE (°2001)  vanaf 2003 : introductie dieselmotoren (2.0 en 2.7 V6 Twin Turbo) Jaguar in de jaren 2000

 grotere niches  hogere rotatie, lagere winstmarges  de klantendatabase breidt uit... ... en prospectie wordt noodzakelijk  actieve bewerking van de fleet-markt  communicatie :  ruim 50% advertising  nog steeds evenementen :  branding  én tactische acties (optiepakketten) Jaguar in de jaren 2000

Jaguar in de jaren 1990

Jaguar in de jaren 2000

 uitzonderingsregeling automobielsector tot 30/09/03  combinatie van selectieve en exclusieve distributie  contractueel afgebakende zones : exclusiviteit  geen actieve verkoop buiten de zone  passieve verkoop in EU aan eindklanten toegelaten  multi-merken :  gescheiden showrooms verplicht  gemeenschappelijk atelier toegelaten  verkoop én service : altijd samen aanbieden  concessie overlaten : met goedkeuring invoerder Block Exemption

 vanaf 01/10/03 : kiezen tussen exclusieve en selectieve distributie  selectief :  exclusieve dealerzones bestaan niet meer  vrije en actieve verkoop aan eindklanten in de EU toegelaten  invoerder kan bijkomende dealers aanstellen  multi-merken : samen in 1 showroom  showroom : afzonderlijke verkoopzones met merkidentiteit  scheiding verkoop - naverkoop  volgende stap 01/10/05 :  dealers kunnen vrij bijkomende verkooppunten opzetten in EU After Block Exemption

 kanaalstructuur : fabriek HQ invoerder dealer erkende hersteller consument consument Jaguar’s channel marketing

 kanaalstructuur : fabriek HQ invoerder dealer erkende hersteller consument consument Jaguar’s channel marketing product

 kanaalstructuur : fabriek HQ invoerder dealer erkende hersteller consument consument Jaguar’s channel marketing • product • prijs • promotie product

 kanaalstructuur : fabriek HQ invoerder dealer erkende hersteller consument consument Jaguar’s channel marketing • product • prijs • promotie • product • promotie product

 kanaalstructuur : fabriek HQ invoerder dealer erkende hersteller consument consument Jaguar’s channel marketing • product • prijs • promotie • product • promotie • plaats product

 kanaalstructuur : fabriek HQ invoerder dealer erkende hersteller consument consument Jaguar’s channel marketing • product • prijs • promotie • product • promotie • plaats product

 contract dealer – invoerder  relatie dealer-invoerder bezegeld door contract  contract concessie & contract erkende hersteller  relatie in evenwicht  voorbeeld :  jaarlijks business plan  geen verkoop buiten EU Jaguar’s channel marketing

 contract dealer – invoerder  relatie dealer-invoerder bezegeld door contract  contract concessie & contract erkende hersteller  relatie in evenwicht  voorbeeld :  jaarlijks business plan  geen verkoop buiten EU  standaarden  meer in detail  checklist semestriële audit  voorbeeld :  wachtruimte voor klanten  openingsuren Jaguar’s channel marketing

 aantal dealers  invoerder bepaalt hoeveel en waar  criteria :  nationaal objectief (aantal wagens)  optimaal inspelen op marktpotentieel  leefbaarheid dealers  maar : vanaf okt  buitenlandse dealers kunnen zich hier vrij vestigen voorwaarde : in eigen land een Jaguar dealership hebben  erkend door invoerder voorwaarde : beantwoorden aan kwaliteitsnormen Jaguar’s channel marketing

 dealermarge 100 Jaguar’s channel marketing

 dealermarge 100 vast variabel Jaguar’s channel marketing

 dealermarge 100 vast variabel kwaliteit volume / mix Jaguar’s channel marketing

 investeringsbonus  investeringen in inrichting showroom of werkplaats  vooraf goedgekeurd door invoerder  invoerder betaalt tot 50% van investeringen terug  over 5 jaar  resultaatgebonden Jaguar’s channel marketing

 investeringsbonus : voorbeeld  investering dealer : € 1000  investeringsbonus : € 500 max.  verspreid over 5 jaar : € 100 / jaar  dealer kan die € 100 / jaar recupereren als % van zijn omzet nieuwe wagens  hij verkoopt 200 wagens en recupereert € 100  hij verkoopt 50 wagens en recupereert slechts € 25 Jaguar’s channel marketing

 verkoop afdeling  publiprom :  invoerder bepaalt communicatiestrategie  en wil dat dealers die strategie volgen  wie advertentie-formats van de invoerder gebruikt, ontvangt 50% tussenkomst op mediakost  de dealer kan mailings aankopen aan forfaitair tarief  catalogi / prijslijsten :  verdeler ontvangt gratis pakket o.b.v. objectieven  softwarepakket :  database wagenspecificaties  met prijzen van alle opties  up-to-date gehouden door invoerder  database prospectgegevens  prospecten opvolgingssysteem  module om professionele offertes af te drukken Jaguar’s channel marketing

 trainingen  de invoerder organiseert trainingen :  nieuwe producten  opfrissingscursus  producttrainingen (verkopers)  technische trainingen (technici)  verkooptrainingen (verkopers) : prospectie, afsluiten  trainingen op specifieke programma’s  bv. dealer website creëren en updaten  verplichte aanwezigheid Jaguar’s channel marketing

 naverkoop afdeling  onderhoudsintervallen gecommuniceerd bij aankoop  onderhoud :  vervangwagen  wagen gepoetst  afgehaald aan huis en teruggebracht  telefonisch contact achteraf  check klantentevredenheid  onderhoudsprogramma  forfaitaire werktijden  interactieve receptie  in plaats van frustratie-moment  een kwalitatief contactmoment creëren Jaguar’s channel marketing

 uitzonderingsregeling automobielsector tot 30/09/03  combinatie van selectieve en exclusieve distributie  contractueel afgebakende zones : exclusiviteit  geen actieve verkoop buiten de zone  passieve verkoop in EU aan eindklanten toegelaten  multi-merken :  gescheiden showrooms verplicht  gemeenschappelijk atelier toegelaten  verkoop én service : altijd samen aanbieden  concessie overlaten : met goedkeuring invoerder Block Exemption

 vanaf 01/10/03 : kiezen tussen exclusieve en selectieve distributie  selectief :  exclusieve dealerzones bestaan niet meer  vrije en actieve verkoop aan eindklanten in de EU toegelaten  invoerder kan bijkomende dealers aanstellen  multi-merken : samen in 1 showroom  showroom : afzonderlijke verkoopzones met merkidentiteit  scheiding verkoop - naverkoop  volgende stap 01/10/05 :  dealers kunnen vrij bijkomende verkooppunten opzetten in EU After Block Exemption

 kanaalstructuur : fabriek HQ invoerder dealer erkende hersteller consument consument Jaguar’s channel marketing

 kanaalstructuur : fabriek HQ invoerder dealer erkende hersteller consument consument Jaguar’s channel marketing product

 kanaalstructuur : fabriek HQ invoerder dealer erkende hersteller consument consument Jaguar’s channel marketing • product • prijs • promotie product

 kanaalstructuur : fabriek HQ invoerder dealer erkende hersteller consument consument Jaguar’s channel marketing • product • prijs • promotie • product • promotie product

 kanaalstructuur : fabriek HQ invoerder dealer erkende hersteller consument consument Jaguar’s channel marketing • product • prijs • promotie • product • promotie • plaats product

 kanaalstructuur : fabriek HQ invoerder dealer erkende hersteller consument consument Jaguar’s channel marketing • product • prijs • promotie • product • promotie • plaats product

 contract dealer – invoerder  relatie dealer-invoerder bezegeld door contract  contract concessie & contract erkende hersteller  relatie in evenwicht  voorbeeld :  jaarlijks business plan  geen verkoop buiten EU Jaguar’s channel marketing

 contract dealer – invoerder  relatie dealer-invoerder bezegeld door contract  contract concessie & contract erkende hersteller  relatie in evenwicht  voorbeeld :  jaarlijks business plan  geen verkoop buiten EU  standaarden  meer in detail  checklist semestriële audit  voorbeeld :  wachtruimte voor klanten  openingsuren Jaguar’s channel marketing

 aantal dealers  invoerder bepaalt hoeveel en waar  criteria :  nationaal objectief (aantal wagens)  optimaal inspelen op marktpotentieel  leefbaarheid dealers  maar : vanaf okt  buitenlandse dealers kunnen zich hier vrij vestigen voorwaarde : in eigen land een Jaguar dealership hebben  erkend door invoerder voorwaarde : beantwoorden aan kwaliteitsnormen Jaguar’s channel marketing

 dealermarge 100 Jaguar’s channel marketing

 dealermarge 100 vast variabel Jaguar’s channel marketing

 dealermarge 100 vast variabel kwaliteit volume / mix Jaguar’s channel marketing

 investeringsbonus  investeringen in inrichting showroom of werkplaats  vooraf goedgekeurd door invoerder  invoerder betaalt tot 50% van investeringen terug  over 5 jaar  resultaatgebonden Jaguar’s channel marketing

 investeringsbonus : voorbeeld  investering dealer : € 1000  investeringsbonus : € 500 max.  verspreid over 5 jaar : € 100 / jaar  dealer kan die € 100 / jaar recupereren als % van zijn omzet nieuwe wagens  hij verkoopt 200 wagens en recupereert € 100  hij verkoopt 50 wagens en recupereert slechts € 25 Jaguar’s channel marketing

 verkoop afdeling  publiprom :  invoerder bepaalt communicatiestrategie  en wil dat dealers die strategie volgen  wie advertentie-formats van de invoerder gebruikt, ontvangt 50% tussenkomst op mediakost  de dealer kan mailings aankopen aan forfaitair tarief  catalogi / prijslijsten :  verdeler ontvangt gratis pakket o.b.v. objectieven  softwarepakket :  database wagenspecificaties  met prijzen van alle opties  up-to-date gehouden door invoerder  database prospectgegevens  prospecten opvolgingssysteem  module om professionele offertes af te drukken Jaguar’s channel marketing

 trainingen  de invoerder organiseert trainingen :  nieuwe producten  opfrissingscursus  producttrainingen (verkopers)  technische trainingen (technici)  verkooptrainingen (verkopers) : prospectie, afsluiten  trainingen op specifieke programma’s  bv. dealer website creëren en updaten  verplichte aanwezigheid Jaguar’s channel marketing

 naverkoop afdeling  onderhoudsintervallen gecommuniceerd bij aankoop  onderhoud :  vervangwagen  wagen gepoetst  afgehaald aan huis en teruggebracht  telefonisch contact achteraf  check klantentevredenheid  onderhoudsprogramma  forfaitaire werktijden  interactieve receptie  in plaats van frustratie-moment  een kwalitatief contactmoment creëren Jaguar’s channel marketing

CHANNEL AND SME Luxemburg 30 April 04 Fujitsu Siemens Computers Partner Policy

CHANNEL AND SME Luxemburg 30 April 04 Get Fujitsu Siemens Computers Get Business More Info? Visit our stand or come to our 16H