Indeling Presentatie Aanleiding Doel & Kern Project Aanpak

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET DIGITALE ARBEIDSPLEIN Het Digitale Arbeidsplein is een website ontwikkeld in het kader van het project “Zelfmanagement van de eigen loopbaan” van MeijerConsult.
Advertisements

Titel van de presentatie - Voetregel1 TYPE HIER DE TITEL VAN DE PRESENTATIE IN KAPITAAL OVER MEERDERE REGELS RUIMTE VOOR EEN SUBTITEL Naam van de spreker.
WWW’s World Wide Webs. Webshops trowaa.nl bol.com Onderwijs tudelft.nl steenenbrug.nl Non-profit organisatie rodekruis.nl demaakbaremens.org Onze sites.
Symbaloo is de leukste en makkelijkste start op internet
Analyse klantgerichte websites
Organisatie van een website
Workshop Zoekmachine optimalisatie workshop internet marketing
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les Navigatie I-C1#, datum.
W.H. Kaper, AMSTEL-instituut1/16 Website ontwerp met voorbeelden.
Introductie Er zijn verschillende manieren om producten te presenteren. Zo kan ieder product een eigen ‘look en feel’ krijgen om zo verschillende doelgroepen.
Voortgangspresentatie Project Eenmaal Andermaal Groep 16 Presentatoren: Paul Polkamp en Errel Kelly ` Demonstrator: Martijn Kraaijevanger.
Websites maken Waarom? Voor Wie? Hoe?
Marktonderzoek Danneels
Gaat u scoren met het WK-voetbal in Brazilië?. Hallo, wij zijn Scorito! Fijn dat u met ons wilt kennismaken. Scorito levert online sportgames op het gebied.
Website usability Door Niels Verheyden en Aaron Saam (V4C)
Hoe is de usability van een website te optimaliseren? Remco Slager & Ruben van Uden.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
Corporate Guidelines.
Door: Marvin Peters & Frank van Esch
Analyse Intranet Evy Jansen – Loredana Falone – Anke Coenen
Online Marketing in het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Briefing V1, blok 3 Case CC.
Structuur presentatie
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
De Natuurwinkel Kernwaarden Imago Doelgroep
Het oog wil oog wat. Kijk ook op
Den Haag 25 januari 2011 Hogeschool van Arnhem en Nijmegen.
Online Marketing voor het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Boomstructuur toekomstige student:
Presentatie De Rijks Canon
= de visuele presentatie van een organisatie
Chantal Joore Mandy Maes Marc van Aa Roxy Dammers Tooske ten Klooster
Rabobank Zoetermeer Sponsor v/h SeniorWeb Stichting Seniorweb Zoetermeer Cursus WEB!Pro.
het bouwen van een website
Geen natuurlijke kleur. Het moet groen,bruin, zandkleurig etc. zijn. Maar geen blauw. Logo en plaatjes van het bedrijf.
COPYWRITING Valentine Vercruysse Julie Mestdagh Ulrike Vermaercke COPYWRITING Valentine Vercruysse Julie Mestdagh Ulrike Vermaercke.
Excel Oplossingen MAATWERK voor alle diensten en organisaties die betaalbare oplossingen zoeken voor hun administratieve afhandeling.
1.Concurrentieanalyse Lessius Hogeschool
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Website Usability.
Meer bekendheid via je Website
HOFVANTWENTE.NL is vernieuwd! Bekijk in deze presentatie de nieuwe functies!
E.care ED AssessmentTool
Afdrukken: Uw printer maakt mogelijk niet precies dezelfde afdrukken als onze printers, dus maak wel een paar testafdrukken. Experimenteer met de instelling.
Website Usability Anouk Wassenbergh & Dimfy Lambriex V4.
Structuur presentatie  Inleiding  Master MPC  Nieuwe website  Structuur  Inhoud  Lay-out  Conclusie.
Presentatie Website Oldtimer Caravan Club
Guy Leys Gerd Anthonis Denise Bossyns. Uitgangspunt E-leren F2f leren Leraar = begeleider Opmaak + presentatie leermateriaal Aantrekkelijk en uitdagend.
Webdesign & (Digital) Marketing Portfolio Stage
Content en lay-out in e-leren versus f2f leren Guy Leys Gerd Anthonis Denise Bossyns.
VIOT website Marjan Beneens ▪ Sabrina Carlier ▪ Caroline Michielssen
 Leiden van een organisatie  ontwikkelingen sturen en beïnvloeden  beheersen van processen.
Content Management Systeem. Maart 2000Case: World Online International2 Klantprofiel I World Online International BV is een beursgenoteerde Pan-Europese.
The Creative ones 3 concept ideeën David Kimpel Laura Prins
MM2 webcommunicatie Mijn gegevens:
Planning Usability Week 1: Wat is usability, Homepage H1,2 Week 2: Navigatiestructuur, Zoekdienst, Servicepagina’s H3,4,5 Week 3: Ontwerp en Webschrijven.
UVW LinkedIn Presentatie
Inrichten van de webwinkel. Meest voorkomende fouten in-e-commerce-design-and-how-to-avoid-them/
WAT HEB IK AL? -Logo -Mijn eigen website - Daan Wolfs Music - Facebook pagina (zowel privé als zakelijk) - Facebook prive - Facebook zakelijk -LinkedIn.
Uitleg Umbraco - Powerpoint Presentatie
Niets is wat het lijkt.
Eindproject Project verpakking IMT Lars en Luka Presenteer datum
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Sway.
Campagne-middelen Hoe in te zetten? Yvonne Polman Relatiemanager.
Northwind traders Wie wij zijn Ondertitel brochure of bedrijfsslogan
Het aanpassen van Microsoft SharePoint Onlinewebsite
‘Dordrecht 800 jaar stad’ De marketing van Gerben Baaij,
DRIE pilaren van Een gebruikersgerichte website
De website.
Transcript van de presentatie:

Projectplan Website Meertalige Professionele Communicatie Universiteit Antwerpen

Indeling Presentatie Aanleiding Doel & Kern Project Aanpak Concurrentieanalyse Doel & Doelgroepen Algemene Boomstructuur Usability & Gebruiksgemak Vormgeving; Look & Feel Promotie website Demonstratie Testpagina’s Vragen & Discussie

Aanleiding Opdrachtgever wil website Overzichtelijker Systematischer Gestructureerder Bereiken door: Goed navigatiesysteem Makkelijke oriëntatie Hiërarchie in indeling

Doel & Kern project Website wordt centraal communicatiemiddel naar de doelgroepen toe. Speerpunten: - Website efficiënter maken - Website overzichtelijker maken - Website aantrekkelijker maken (met eigen identiteit) Succes wanneer: Website naamsbekendheid genereert het imago van MPC verbetert en gemotiveerde studenten geworven worden

Aanpak Wensen van de opdrachtgever: vragenlijst Wensen van de doelgroep: vragenlijsten per doelgroep Om in te spelen op de concurrentie: concurrentieanalyse + ondersteunende literatuur

Concurrentieanalyse ManCom (Hogeschool Gent) Master meertalige communicatie (Universiteit Nijmegen) Master meertalige communicatie Lessius Institut für Translation und Mehrsprachige Kommunikation Köln Institut für Kommunikations-wissenschaft Münster

ManCom Vlotte navigatie Iconen Vormgeving Splash-page Andere vormgeving alumni Geen gemeenschappelijke informatie

Master Meertalige Communicatie Huisstijl & vormgeving Navigatie Snelmenu’s en hyperlinks Lengte tekst Alles op 1 pagina Niet rechtstreeks bereikbaar

Master Meertalige Communicatie Lessius Huisstijl Verticale & horizontale navigatie overal idem Eenvoudig Lengte pagina Slechts 1 contactpersoon Beperkte informatie

Institut für Translation und Mehrsprachige Kommunikation Köln Pad & navigatiestructuur Goed overzicht Actueel Lege website Grote foto & pictogrammen Grote navigatiebalk

Institut für Kommunikations-wissenschaft Münster Navigatie Twitter en RRS Snelmenu’s 2 verticale balken Centrale navigatie

Samenvatting concurrentieanalyse Horizontale navigatie Verticale dieptestructuur Pad Snelmenu’s 1 scherm Leesbaarheid Geen onduidelijkheden

Home Doel en doelgroepen Studiekiezer Alumni Student Medewerker Bedrijven

Studiekiezer Profiel: - studenten met BA/MA diploma - gemotiveerde studenten die meedenken en meewerken Doel: werven, selecteren, informeren, aanmeldingsproces faciliteren

Alumni Profiel: oud-studenten MPC (die eventueel een bijdrage willen leveren aan het optimaliseren van de richting MPC) Doel: networken, informeren, contacteren

Student Profiel: Studenten die reeds ingeschreven zijn voor MPC Doel: informeren

Medewerker Profiel: Alle medewerkers van de master MPC Doel: interne PR, informeren

Bedrijven Profiel: Bedrijven die geïnteresseerd zijn in het aanwerven van studenten die de richting MPC gevolgd hebben Doel: uitstraling, imago, naamsbekendheid creëren

Usability & Gebruiksgemak Bron: Website Usability van W. van der Put Horizontale navigatie: doelgroepen Dieptestructuur: uitrolmenu per doelgroep Maximum aantal klikken 2 of 3 Verticale navigatie: algemeen (contact, FAQ e.d.) Meerdere wegen leiden naar dezelfde informatie Beperkte interactiemogelijkheden (onderhoudsvriendelijkheid) Contact (uitgesplitst per doelgroep/functie) Zoekfunctie + Hyperlinks in lopende tekst + ‘breadcrumbs’ altijd zichtbaar (vb.home>studiekiezers>programma’s)

Vormgeving en Look & Feel Doelstelling van het grafisch ontwerp: We willen een nieuwe MPC website ontwerpen.  naast nieuwe, heldere structuur nieuwe elementen. We willen de MPC zo presenteren als het is: professioneel, innovatief en duidelijk gestructureerd. We willen een unieke „look & feel“ creeëren die herkenbaar, origineel en aantrekkeilijk voor de doelgroepen is. We willen de MPC een eigen look geven door een logo, specifieke beelden en eventueel een extra steunkleur

Kleurenkeuze en huisstijl Kleuren houden rekening met de beslissende kleuren van de huisstijl van Universiteit Antwerpen. De specifieke rood en blauw kleurschakering wordt bewaard. Door een nieuwe steunkleur zou MPC zich onderscheiden van de UA site zonder de link ermee te verliezen. Huisstijl wij houden rekening met de bestaande huisstijl in Lettertype Kleurgebruik Algemene vormgeving Banner en logo van UA De plaats van een zoekoptie

Logo Het logo wordt ontworpen om de MPC een eigen look te kunnen geven. Het logo zal zoals MPC professioneel, duidelijk en modern zijn. Het logo bevat ervoor geen overdreven beelden of icons maar: Het logo heeft zijn eigen innovatief lettertype. Het logo wordt boven de menulijst geplaatst.

Design Indeling van de pagina: Logo bovenaan de menulijst links Zoekfunctie bovenaan rechts Informatie over MPC in het centrum Daaronder actuele informatie De verticale menulijst bevat: Nieuws, academische kalender, les- en examenrooster, studiegids, links, contact, FAQ De horizontale menulijst bevat: studiekiezers, alumni, studenten, medewerkers, bedrijven Look & feel: De kern van de pagina is de duidelijk gestructureerde informatie

Ons design onderstreept de professionaliteit van MPC: Geen overdreven gebruik van beelden en icons want wij hechten belang aan de hoogwaardige inhoud. Beelden zijn toepasselijk voor de doelgroepen. Beelden zullen aanspreken. Niet informeren. Beelden transporteren een identieke look. De beelden zijn gekozen naar samenhang en esthetiek. Beelden kunnen te allen tijde worden uitgewisseld. Beelden zorgen voor identificatie

Promotie website Bron: Web marketing KPI's, www.i-marketeers.com Twee vormen van promotie: Offline promotie: Bv. Drukwerk, klassieke media, mond aan mond Online promotie Bv. Search engine registratie, links uitwisselen, banner ruimte huren

Testscreen

Vragen en discussie