Gamedevelopment, een blik in de keuken en in de toekomst
Belangrijke mededelingen: 1.Niet alles wat ik zeg is waar 2.Als je iets van mij kopieert, vermeldt dan de bron EN (Dit laatste in verband met de Google Pageranking van mijn website)
Statistiek ZWie is er een gamer? ZWie denkt erover om gameprogrammeur te worden? ZWie denkt erover om gamedesigner te worden? ZWil wil een eigen game-idee gaan ontwikkelen? ZWie denkt er dat hij of zij gegarandeerd werk vindt in de gameindustrie?
Gouden toekomst....
Werken aan een game Bron:
Werken in de gameindustrie
Of.... on initScore(me) pScore = mySprite._movie.sprite(1) bgSprite = mySprite._movie.sprite(2) if pFraming = #crop then bgSprite.width = mySprite.width bgSprite.height = mySprite.height end if bgSprite.bgColor = pBGcolor bgSprite.color = pBorderColor pSong = (the globals)[pSongID] if voidP(pSong) then str = "" str = str & "SequenceXtra Score Viewer Error in sprite " & me.spriteNum & " " & return str = str & "Global ''" & pSongID & "'' is void." alert str else gXtraSongs[pSongID] = pSong if objectP(gSeqXtra) then gSeqXtra.songs[pSongID] = pSong pScore.svInitScore(pSong, me) (the globals)[pSongID] = pScore.getSong() pUpdateFlag = true end if pInit = 2 end on initMember(me) myMem = mySprite.member if myMem.loaded then pInit = 1 myMem.crop = (pFraming = #crop) myMem.scriptsenabled = false myMem.loop = true myMem.center = false end if end
Game play design
Prototyping
Gameplay designer worden? ZGeschiedenis ZPsychologie ZWiskunde ZProgrammeren ZEconomie ZBiologie ZOnderwijskunde & didactiek Z....
Veel spelen !
Statistiek 1 gamedesigner (gameplay) Staat tot grafische designers Staat tot programmeurs
Indie Gamedeveloper? Z15 % < 3 maanden Z43 % 3-6 maanden Z19 % 7-12 maanden Z10%1-2 jaar Z13%>jaren Bron: The Indie Game Development Survival GuideThe Indie Game Development Survival Guide
Casual Games tools 1.C++ + librairies 2.Adobe Director 3.Adobe Flash 4.PopCap Games framework 5.Torque Gamebuilder Bron: Creating Casual Games for profit and funCreating Casual Games for profit and fun
Indie Gamers inkomsten? Z43 % < $1.000 per jaar Z14% $ p.j. Z8%$ p.j Z6%$ p.j Z2% > $ ,- Z27% “zeg ik niet” Bron: The Indie Game Development Survival GuideThe Indie Game Development Survival Guide
Ontwikkelingen
Ontwikkelingen: emancipatie van de vrouwelijke gamers? ZImage van Ontwerp: Ricardo Makosi
Game Ontwikkeling
Ontwikkelingen: Gameplay of Graphics?
De gameplay is niet veel veranderd
Interactive storytelling ipv games!
Enhanced interfaces for Games Wii controlerEyetoy Kinetic
Ontwikkelingen: Serious GamesSerious Games
Educatieve Game!...?
Advergaming
Uren gamen
Virtuele Economie
Gouden toekomst...?
Virtuele Economie of echte economie? Bron:
Varkenscyclus Bron: varkenscylus, wikipedia
Tips en tricks • Haal alles uit je opleiding • Haal nog meer buiten je opleiding • Specialiseer jezelf • Zorg voor een dik portfolio • Begin NU!
Meer info: Zwww.gamesmaken.startpagina.nlwww.gamesmaken.startpagina.nl Zwww.seriousgames.startpagina.nl