Tom De Bruyne 1 HELP! Mijn website kost geld Tom De Bruyne Memori,CommunicatiebureauKHMechelen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Procenten Als je deze uitleg stap voor stap volgt, kun je na afloop prima rekenen met procenten Elke keer als je klaar bent met lezen, klik je op een toets.
Advertisements

Mijn Inburgering Hoe werkt dat?.
Uit liefde voor het vak… Onderwijs slim organiseren!!!
WELKOM BIJ DIT SPEL VOOR HET EERSTE!!! DIT GAAT OVER: + en – tot 20 KLIK OP DE MUIS OM DE SPELREGELS TE LEZEN!!!
Ga naar > Wegwijzer. 2 HOMEPAGE gemeenteraad Delft.
verenigings- communicatie
2 Wat was toen het grootste het grootste probleem van de van de FOD?
Hoe ontstond dit initiatief ?
Evaluatie van MS Exchange 2000 en opzetten van een server voor wereldwijde uitwisseling van projectinformatie Bertels David 3ICT1 Stageplaats: Acros Organics.
1 Deze presentatie geeft u duidelijkheid.. Waarom een website? Door wie laten maken? Welke websitevorm? Hoeveel kost een website? Voorbeelden. 2.
Navigatiebalk met vakken met foto’s voor home, huur airco, ventilatie, verwarming, droging bevochtiging/ontvochtiging, aanbiedingen, webshop Breadcrumbs.
De Drie Ballonnen Opvang van 0 – 12 jaar
Kerndata Informatie aan het werk in uw bestuur 2 december 2010 Peter Hautekiet
JLC BVBA Uw partner op de Informatiesnelweg. JLC BVBA Voorne ZOERSEL Tel : +32 (0) Fax : +32 (0)
Rekenen Cito M5 oefenen.
Rekenen Cito M6 oefenen.
Inkomen les 17 Begrippen & 81 t/ 84
Sponsordossier op de VVOG-website. Deze demo toont Een intro over het aantal bezoekers op onze website en verder 1 Hoe uw bedrijf opgenomen kan worden.
Communicatie_plannen Collegawerkgroep Communicatieambtenaren Provincie Antwerpen Eric Goubin.
Onderwerpen Oude situatie Eerste aanpak en problemen
Sportmarketing vs.Internet Resultaten onderzoek Resultaten onderzoek Sportmarketing vs. Internet PauwR Internetmarketing wie wat.
Discipelschap.
01 van 06 Portal4U Loe Hameleers Twan Saleming Klanten: Wat kost dat artikel? Wanneer wordt geleverd? Die werkt hier niet meer.. Die factuur ken ik niet.
Omzet.
Zorg-op-Afstand: co-creatie centraal in aanpak Congres GGZ Centraal 2 oktober 2012 Tom Bos.
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
Andere Tijden? Informatie over een continurooster met gelijke schooldagen voor alle kinderen van de Twirre.
Leer de namen van de noten 2
Intranet Lieven Gils. Inhoud Wat is intranet? Voor wie is intranet? Het invoeren van intranet. Wat zijn de systeemvereisten? Wat is de kostprijs? Voordelen?Nadelen?
Vrienden zijn er om je te steunen
Marketing Werkgroep 6.
UPGRADE PROGRAMMA WINDOWS 7 OFFICE 2010 OFFICE 365.
In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen. Uit de volgende drie vakjes kan je dan kiezen. Er is er telkens maar eentje juist. Ken je het juiste antwoord,
eGovernment in Vlaamse gemeenten
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Deze presentatie mag noch geheel, noch gedeeltelijk worden gebruikt of gekopieerd zonder de schriftelijke toestemming van Seniornet Vlaanderen VZW Mijn.
1 Bedrijven zouden geen gegevensbanken mogen aanleggen.
Dia 1 Productencatalogus: technische sessie Samen beter informeren.
Rapportering door ontvangers Toelichting van de bevindingen uit het survey- onderzoek ‘Management & Innovatie in Lokale Besturen’ Prof. dr. Geert Bouckaert.
Van Valckenborgh Dirk Februari Definitie “optie op aandelen” : Recht / Verplichting om een standaardhoeveelheid aandelen te kopen (call-optie –
Aan de slag met weblogs Pierre Gorissen 14 juni 2005.
Hands-on sessie; Weblog aanmaken Gerard Bierens Fontys Mediatheek webcoördinator Persoonlijke blog: weblogzonderhaast.nl Professionele blog: fontysmediatheek.nl.
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap
Enquête.
Voorrangsregels bij rekenen (1)
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing CRM contentmanagement Website applicaties marketing.
Nieuwe Meesters Delft Erfgoed = saai! 1. Nieuwe Meesters Delft Erfgoed = overal! 2.
6,50 euro In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen.
Marketingproject-communicatieplan
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Rekenen groep 4.
Challenging the World…10 lbs. at a time!.  STAP 1: STEL EEN DOEL  STAP 2: KIES EEN KIT  STAP 3: DOE MEE OM TE WINNEN THE CHALLENGE.
Realworld Analytics, Return on Investment Kennisdag Realworld Systems 18 september 2014 Tiny Nuiten CEO Realworld Software Products B.V.
Hoe en waar wordt de keuze voor de nieuwe auto bepaald? AutoRai 2005 Amsterdam, 10 februari 2005 Anne Hoff Research Director Interview-NSS.
" Russisch hulpkonvooi weer in Rusland" 1 DE ADVIEZEN VAN BEURSMAKELAAR BERNARD BUSSCHAERT Week / /white-house-accuses-russia-painting-military-vehicles-
Uw financiële gezondheid vandaag en in de toekomst Ingrid De Muynck Steve Wagemans.
Algemene Ondernemersvaardigheden
Algemene Ondernemersvaardigheden
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
KRACHT VAN AANBEVELING DOOR VRIENDEN 1. 2 het bereiken van héle specifieke doelgroepen anonieme organisatie toegankelijk en ‘menselijk’ maken verspreiden.
Een overzicht van de hedendaagse mogelijkheden voor het bouwen van websites.
Budget Challenge Workshop 2015
Collect Betalingsverkeer 2 Vrijwilligers 3 Verantwoorde kerk 4.
Kennismanagement & Sociale media
Kan een offline winkel als aanvulling op uw e-shop een meerwaarde bieden? Kenny Van Paesschen Zaakvoerder.
Het is een noodzaak voor het bedrijfsleven om online aanwezig te zijn Maar veel kleine bedrijven zijn terughoudend om dit te doen, als gevolg van de tijd.
Opfrisbeurt nodig – waarom ? Basis plan Nu verder …
Transcript van de presentatie:

Tom De Bruyne 1 HELP! Mijn website kost geld Tom De Bruyne Memori,CommunicatiebureauKHMechelen

2 Structuur van de presentatie Hoeveel kost een website? ANTWOORD 1: Alles is relatief ANTWOORD 2: Niets, integendeel ANTWOORD 3: 5000 EUR om te beginnen

Tom De Bruyne 3 Antwoord 1: Alles is relatief!

Tom De Bruyne 4 Noodzakelijke stappen voor een doordachte website  Deskresearch, conceptontwikkeling  Opstellen lastenboek/draaiboek  Grafisch design (moeit u nie!)  Authoring: technisch design, finetuning, debugging – Aanbrengen van de INHOUD – Technisch opzetten (databanken, servers)  Projectmanagement – Vergaderingen, DC overtuigen, website bouwer beteugelen...  Hosting van de site  Updaten en onderhouden van de site

Tom De Bruyne 5 The real deal  “maak mij een keer een website”  “geen tijd voor teksten”  “geef mij een folderke of een brochure”  “kan dat tegen gisteren klaar zijn?”  “ik betaal niet voor iets wat mijn neefke ook kan maken”

Tom De Bruyne 6 Optie 1: Zelf ontwikkelen  Kostenplaatjes: uur werk aan EUR per dag  P(social suicide) ≥.95  Inhoudelijke expertise ≠ (info)grafische expertise  Rampzalige afstraling op merkbeleving: amateurisme  Kosten officieel Authoring pakket!  BESLUIT: Alléén doen mits conceptuele, grafische en technische bagage

Tom De Bruyne 7 Optie 2: Statische SITE STATISCHE WEBSITE  800 tot 3000 EURO – Voornaamste kost: grafisch design – LT kost: enkel hosting, al vanaf 8 EUR per maand  Digitale folder tot Flash site  Voordeel: geen werk achteraf  Nadelen: – Moeilijk zelf aanpasbaar – Bedriegelijk goedkoop! – Communicatief heel mager

Tom De Bruyne 8 Optie 3: DYNAMISCH CMS  Modulair opgebouwd, Databasegestuurd  Gemakkelijk updatebaar, CMS doet de rest  Ontwikkelingskost + Onderhoudskost + Licentiekost + Hogere hostingkost... Máár – Geen website bouwer meer nodig (!) – Werkbaar communicatieinstrument  Van tot EUR, afhankelijk van: – Transactie-gehalte, Beveiliging, koppelingen,...

Tom De Bruyne 9 Optie 4: Open Source CMS: goedkoper?  Techie nodig voor installatie en ombouwen  Kant en klare systemen (phpnuke) zijn grafisch moeilijk aan te passen (klik) klik  Het product is primair, niet het concept  Niemand kent broncode bij fouten  Minsten even duur dan traditionele CMS  BESLUIT: Open Source schakelt alle andere kosten niet uit... integendeel

Tom De Bruyne 10 PHPNUKE-sites zijn heel erg PHPNUKE

Tom De Bruyne 11 Optie 5: Maak zelf uw site - tools  Positief: heel goedkoop  Negatief: – Amateuristisch design – Beperkt tot paginabeheer – Communicatief concept vaak mager: inhoudelijke expert is geen expert online communicatie (liever zelfs crappy design met sterke boodschap) crappy design met sterke boodschapcrappy design met sterke boodschap – Adder onder het gras: • Licentiekost • Eigendomsrechten  BESLUIT: goedkoop = geen koop (© bobon)

Tom De Bruyne 12 Crappy design – Sterke communicatie (terug) terug

Tom De Bruyne 13 Optie 6: Sites van derden  Potentieel zeer kost- efficient  Bvb. weekup.be, fuif.be, resto.be,... weekup.be fuif.beresto.beweekup.be fuif.beresto.be  Aanwezig zijn waar de juiste doelgroep zit  Werken per commissie  BESLUIT: creatief met website budget

Tom De Bruyne 14 Besluit Antwoord 1  Prijs hangt af van communicatiedoelstelling: – Presentatie site: • Kostenplaatsen: 1. Grafisch Design • Kosten: 800 tot 3000 EUR – Presentatie + Communicatie: • Kostenplaatsen: 1. Technisch design 2. Grafisch design 3. Licentiekosten 4. Hosting • Techie required • Kosten: tot EUR

Tom De Bruyne 15 Besluit antwoord 1: vervolg – Presentatie + Communicatie + Transactie: • Kostenplaatsen: Technisch design, Grafisch design, licentiekosten, integratiekosten, hosting • High level techies vereist • Kosten: tot EUR

Tom De Bruyne 16 Hoeveel kost een website? Antwoord 2: niets, integendeel

Tom De Bruyne 17 RETURN ON INVESTMENT  Besparing op traditionele communicatie  Versterking bestaande communicatie  Centraliseren + exporteren van communicatie  Vergroten van doelgroepbereik  Internettechnologie maakt  Online bevragen van de doelgroep  Case:

Tom De Bruyne 18 Case:  Online + personeel op zelfde reservatietoepassing  Thuiswerken mogelijk  20% reservaties online  Alleen al besparing op telefoonkosten betaalt investering terug  Site velicht het pure administratieve werk

Tom De Bruyne 19 Hoeveel kost een website? Antwoord 3: 5000 EUR om te beginnen

Tom De Bruyne 20 Tijdsinvestering  Doelgroep onderzoek: behoeften, gedrag?  Boodschap: wat willen we vertellen over ons?  Doelstelling: wat willen we met de site bereiken?  Ontwikkeling van inhoud  Intern overleg (aarrrggghh)  Online strategie bepaling (concurrentieonderzoek) - DOE ZIT ZELF, LAAT DIT NIET AAN DE ONTWIKKELAAR - NOODZAKELIJK: ZONDER DIT, WEGGEGOOID GELD

Tom De Bruyne 21 Contact en info Tom De Bruyne Memori Communicatieonderzoeks- bureau KHMechelen Tel: Fax: Mail: Home: Log: