Kerndata Informatie aan het werk in uw bestuur 2 december 2010 Peter Hautekiet
Weet u hoeveel serviceflats er over 10 jaar in uw gemeente zullen nodig zijn? Even opwarmen… Weet u hoeveel personeels- leden uw organisatie telt? Weet u hoeveel bouwaanvragen in uw gemeentebestuur momenteel in behandeling heeft? Weet u hoeveel mensen met OMNIO-statuut in uw gemeente wonen? Kent u de gemiddelde doorlooptijd van een bouwvergunning in uw gemeente? Weet u hoeveel bedrijven zich in uw gemeentebestuur af- gelopen maand hebben gevestigd? Kent u de gemiddelde restfractie in uw gemeente? 2
3 Is dit spam? Is dit voor mij? Door te sturen aan diensthoofd X Copie aan burgemeester? Begin van een serieus probleem
4
Voor de burger? 5
Voor de medewerker? 6
Voor het beleid 7
Waarom MidOffice? 8
Wat zijn de huidige hinderpalen? Klant 9
Wat zijn de huidige hinderpalen? Medewerker 10
Wat zijn de huidige hinderpalen? Beleid 11
Wat hebben we dus nodig? 12
13
Midoffice en architectuur 14
Relatie MidOffice en Organisatie OF 15
Organisatiemodel Zoersel Managementteam Secretarissen – ontvangers 6 afdelingshoofden Persoons- gebonden dienstver- lening Vrije tijd & Vorming Grond- gebonden dienstver- lening Openbare Werken Kwalitatieve dienstverlening Onder- steunende diensten K L A N T 16
+ product/dienst (flow & status) Rijksregister Lokaal Bevolkingsbestand Burgerlijke Stand Ondernemingsloket Technische dienst Sportdienst SportevenementenOndernemingenMeldingssysteem Verrijkte Kruispuntbank Ondernemingen Lokale Authentieke Bron + dossier Burger (klant) Organisatiemodel Lokeren CRAB (GIS) 17
Wat hebben we nodig? 18
Applicatiearchitectuur 19
Sorteercentrum Centraal Magazijn • Personen • Bedrijven • Adressen CRM, workflow, … Wie, wat, status,… 20
Groeipad(en) 21
Dus… Liever bescheiden beginnen met een goed fundament Dan ongefundeerd grote gebouwen willen neerzetten 22