GSP1 2008-2009 Labo 02 Mesh and World Matrix Operaties.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
KINN 2010 •OOP •O Object •O Georiënteerd •P Programmeren.
Advertisements

Titel poster; 1 regel-blauwe balk 5 cm hoog, 2 regels-blauwe balk 9 cm hoog, 3 regels-hoogte 12 Eerste onderzoeker, Mede Onderzoeker A, Mede Onderzoeker,
De Stuwadoor Special Maasvlakte 2
GSP Labo 01 Direct3D Foundations. Vooraf • Software: – Visual studio 2005 of/en 2008 met MSDN – DirectX SDK aug 2008 release (verschillende.
3D-interactie en virtuele omgevingen Project bomontmanteling Pieter De DeckerSeppe Magiels Dimitri ScarlinoRoy Vandeven.
Deze presentatie mag noch geheel, noch gedeeltelijk worden gebruikt of gekopieerd zonder de schriftelijke toestemming van Seniornet Vlaanderen VZW Voorjaar.
Licht Voor het beste resultaat: start de diavoorstelling.
Vergroting.
Olympische Spelen.  Vraag 1 Vraag 1  Vraag 2 Vraag 2  Vraag 3 Vraag 3  Vraag 4 Vraag 4  Vraag 5 Vraag 5.
Labo 03 Tree: Parent Child Mesh
Blockcad VSG.
Workshop2: Technisch communiceren. Extra blok Workshop2: Technisch communiceren Stap 1: Hoe creëren ?
Proefkonijnen.
Kleuren van het spectrum. 2. van voorwerpen. 3. Einde.
College 22 Interaction College MCI-2 Jacobijn Sandberg 18 januari 2001.
De bedradingslijst.
Kleuren Kleuren.
Hoofdstuk 8 Objecten en klassen.
ruimte object beleving
GSP Labo 02 Mesh and World Matrix Operaties.
1 Datastructuren Introductie tot de programmeeropgaven in C++ Jan van Rijn
Visual Basic 2005/2008 OOP in praktijk André Obelink - MCSD, MVP Web: Web: -
KINN 2010 OOP O Object O Georiënteerd P Programmeren.
Visual Basic.NET voor studenten De VB- ontwikkelomgeving Hoofdstuk 2.
Welkom bij de cursus SketchUp 2014
Klikdemo: CRM maken en wijzigen van afspraken in de agenda Versie: Academie Werkbedrijf Doel klikdemo In deze klikdemo leer je hoe je afspraken.
Return to Sender.
User Experience Design
Overerving: It’s a kind of magic…. Principes van OO: 1) Overerving 2) Encapsulatie 3) Polymorphisme = (deel van het) OO. paradigma.
Een kerstverrassing maken
VPEMSY1, D3ECPT2 : ARM Assembler 1 Hogeschool Utrecht / Electrical Engineering & Design 1  Herhaling: CMP, CMN,
Hoofdstuk 10.3 Tekst-editor: MDI-interface Dialogen Files lezen Abstracte klassen.
Corneille Guillaume Beverloo
Hoe bouw je auto’s? Een gids voor dummies..
Representatie van informatie over twee opstellingen van Boezem in een virtuele ruimte.
 2 Fases ◦ Data van CPU overbrengen naar GPU  Mesh data, Render State, Blend State... ◦ GPU rendert scene  Programeerbare shaders verwerken input 
Embedded systemen Programmeren op de Arduino Les 7 kleuren festijn.
Hoofdstuk 6 ‘Licht’ Paragraaf 6.1 antwoorden.
IFA Opdracht maart 2015 IFA Opdracht maart 2015.
C++ Les 1: introductie. Programmeren Programma’s scripts Websites libraries (Sound, GUI, netwerking…)
Trimester 2. Hfdst 1: e-Presentatie, master! e-Presentatie Met de hulp van Powerpoint gaan we leren hoe we een elektronische presentatie kan maken.
De definitie van een object. Een object is een verzameling van eigenschappen en bewerkingen. Veel voorkomende objecten zijn: D (display) Gui (user interface)
GUI Graphical User Inferface. Window Definieer object(en) create voeg toe aan Gui update Gui draw Gui.
BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les
Windows applicatieontwikkeling
BEGINNER EV3 PROGRAMMEER Les
BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les
Hoofdstuk 2 Licht en kleur.
Paragraaf 2 – Van infrarood tot ultraviolet
Gameprogrammeren: Game Assets
Gameprogrammeren: Lists en interfaces
Gameprogrammeren: Introductie
Faculty of Health, Medicine and Life Sciences
Opdracht samenvatting
In het spoor van de Geest
Luister goed… Opdracht: Maak een luister-team en een vertel-team.
KEUZE OPDRACHT Kies een van de afbeeldingen uit en teken ze volgens de opdrachten op het werkblad die je van de docent hebt gekregen.
Kikker kleuren
De tempel 2 Kronieken 34:8 "Toen Josia achttien jaar koning was, wat hij nog steeds bezig om het land en de tempel van de Heer, zijn God, rein te maken.
Small Basic Console deel 2
Hoe wordt geluid gemaakt?
Tool WD-2: Verbinden van opdrachten aan de beroepscontext
TALENTENQUIZ.
Startopdracht! Ga direct voor jezelf aan de slag met de volgende twee opgaven: Los op: x2 - 4x = 5 Los op: x(x + 3) + 2 = 0.
Hoofdstuk 8 Water Wat gaan we doen vandaag? Opening
“Knuffels” kleuren digibordpeuters.
Hoofdstuk Hoofdstuk 8 Licht Wat gaan we vandaag doen? Opening
Software Development fundamentals
De gehele getallen op een getallenas en in een assenstelsel
Kom maar op…. Ik zal je laten zien hoe slim ik ben…
Transcript van de presentatie:

GSP Labo 02 Mesh and World Matrix Operaties

Doelstelling • Kennismaking met enkele nieuwe klassen uit het framework. • Leren orienteren in de virtuele 3D ruimte • Begrijpen wat de WorldMatrix is. • Belang van de volgorde van WorldMatrix operaties inzien. • Leren werken met de ID3DXMesh interface.

8.5 D3DX Geometric Objects • D3DXCreateBox • D3DXCreateSphere • D3DXCreateCylinder • D3DXCreateTorus • D3DXCreateTeapot • D3DXCreatePolygon ID3DXMesh

14 Meshes (pag 351) • ID3DXMesh interface ID3DXBaseMesh ID3DXMeshID3DXSPMeshID3DXPMesh

Uitbreiding Framework • D3DObject: – Is basisklasse voor alle 3D- voorwerpen die moeten worden gerenderd. – Een World matrix geeft elk voorwerp een: • Positie ->SetPosition(…) • Rotatie -> SetRotation(…) • Scale -> SetScale(…) – Enkele methods: • Tick(…), Draw(…) • Init(…), CleanUp(…) • OnResetDevice(), OnLostDevice() D3DObject D3DObjectNode MeshShape

Uitbreiding Framework • D3DObjectNode: – Heeft D3DObject als basisklasse. – Extra’s: • Boomstructuur met parent en children • Zie volgende week D3DObject D3DObjectNode MeshShape

Uitbreiding Framework • MeshShape: – Heeft D3DObjectNode als basisklasse. – Maakt een ID3DXMesh object aan: • Is verzameling van vertices • Box, Sphere, Teapot, Cylinder, Torus – Geeft de Mesh een Material (kleur) • SetMaterialColor(r,g,b,a); – De Draw method, tekent de mesh op het scherm D3DObject D3DObjectNode MeshShape

Opdracht • Op dokeos kun je de World-Mesh Solution downloaden.(f=fullscreen,esc=windowed, w=wireframe) • Zie demo docent • World-Mesh.rar bevat een exe file. • Maak een gelijkaardig project met roterende MeshShapes, bouw verder op de voorbeeldsolution. – Zie afbeelding volgende slide en exe file – Aanrader: Begin met de gele roterende Cilinder, daarna de blauwe BOX en SPHERE. Dan de theepot met groene schijf. Tenslotte de twee blauwe ringen en assenstelsel.