Over en verandering in de bouw Kock volhoudbaar advies Over en verandering in de bouw Charlie Kock
Over kaas, veranderen, innoveren en creativiteit
Alles draait om kaas Geen kaas, geen werk, geen inkomen Met kaas ben je sexy Met kaas heb je fun Zonder kaas geen leven Als je kaas hebt ben je blij Als je geen kaas wilt ben je niet in orde Met kaas hoor je erbij Kortom kaas is alles
Wat hebben kaas en veranderen met elkaar te maken VEEL!
Eet ‘t en je weet ‘t!
Hoe kom je aan nieuwe, andere, betere of meer kaas?
Demo hoe je hersens wel/niet werken! Vlgones een oznrdeeok op een Eglnese uvinretsiet mkaat het neit uit in wlkee vloogdre de ltteers in een wrood saatn, het einge wat blegnaijrk is is dat de eretse en de ltaatse ltteer op de jiutse patals saatn. De rset van de ltteers mgoen wllikueirg gpletaast wdoren en je knut vrelvogens gwoeon lzeen wat er saatt. Dit kmot odmat we neit ekle ltteer op zcih lzeen maar het wrood als gheeel. DIT is de reden dat je DAT niet (snel) ziet!
We hebben al genoeg veranderd!?
Veranderen is simpel, maar simpel veranderen is moeilijk
Geen nieuwe kaas, geen leven! Innovate or Die!!! Geen nieuwe kaas, geen leven! 11
Veranderen is lastig! ≠ Onmogelijk! + X-FACTOR + TIJD + LEF + CREATIVITEIT INNOVEREN = IDEE ! cultuur
Insist on Excellence as the Norm! Alleen de beste kaas is goed genoeg! 13
Leer op tijd andere kaas te eten! “It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent, but the one most responsive to change.” — Charles Darwin Leer op tijd andere kaas te eten!
Twee willekeurige gevalletjes van laterale denkschade "Who the hell wants to hear actors talk?“ --H.M. Warner, Warner Brothers, 1927. "Everything that can be invented has been invented.“ --Charles H. Duell, Commissioner, U.S. Office of Patents, 1899.
Hoe kom je op (goede) ideeën? Leer (je hersens) anders te denken! Leer (je hersens) creatief te denken! "The significant problems we have cannot be solved at the same level of thinking with which we created them." "If you do what you always did, you get what you always got."
Anders denken en anders doen Klantgericht Klantvriendelijk Inspelen op beleving van de klant Maatwerk In concepten denken Kosten gedreven Energieneutraal
Stijg boven de massa uit