Gespreksvoorbereiding

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
H20:Voorraadwaardering
Advertisements

Strijd mee tegen digibetisme! In 15 vragen weet u waar u staat! Gebaseerd op studies van M. Prensky, CEO Games2train Uitgewerkt door prof. Dr. Knoikl,
Hoofdstuk 2 Verkooptraject
A5 Management & Organisatie
Hoofdstuk 5 Verkooptraject
H 22: Kosten van een duurzaam produktiemiddel (dpm)
MEXX Presentatie MIX Nationale DHZ Sessie NOOS
Jan van Goch. Waarom loyalty? Hoe… • Loyalty moet leuk en simpel zijn • Deelnemers willen iets krijgen • Het moet iets opleveren • Gratis is belangrijk.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Wat moet je leren: Heel hoofdstuk 3, behalve paragraaf 5
Omzet.
voor de zomervakantie tot
Onderzoek Online Readiness Boekhandels
Marketing 2.4 Marktonderzoek.
1 © GfK 2013 | Supermarktkengetallen | februari 2013 GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Wat is de omzet van de supermarkten op weekniveau?’ ‘Hoe ontwikkelt het.
Business Marketing Sabine Vermuyten
Economie H3b 26 maart  Bespreken SO  Vragen over stof?  Laatste kans op vakhulp.
Curry-Analyse (Jay Curry)
H3: Koopgedrag van organisaties
Bedrijfseconomie Uitwerking opgave (pagina 396)
Hoofdstuk 13 Financiering van de Buitenlandse Handel
Enterprise Resource Planning (ERP)
Peter Schwartz The art of the long view stappenplan
Business Marketing Management
Febelfin – Studiedag “De beurs vandaag” Leen Van Wambeke Retail Marketing Services Euronext Brussels.
A5 Management & Organisatie
Boekje: Kopen en Werken Hoofdstuk 1:
Prestatiemeting en coachen van commerciële medewerkers.
Commercieel jaarplan Commercie:
Wat moet je leren: Heel hoofdstuk 3 Uitgedeelde stencil Rekentrainer!
Lesplanning 6.5 blz. 174 t/m 177 Binnenkomst. Intro. Uitleg docent.
Afschrijving aanschafprijs : levensduur kapitaalgoedlevensduuraanschafprijsjaarlijkse afschrijvingen oven8 jaar € 8000 A ijskast6 jaar B € 300 frituur.
Wat moet je leren: Heel hoofdstuk 3, behalve paragraaf 5
Lesplanning 3.2 blz Binnenkomst Intro Nakijken 3.1, klaar? Dan alvast 3.2 maken Uitleg 3.2 Gezamenlijk lezen blz Zelfstandig werken,
Economische kringloop
Coachingsessie week
4. Verantwoordelijkheden en voorbereiding Verantwoordelijkheden van de verkoper  = verkopen = vaststellen behoefte, presenteren, demonstreren,
Service Apotheek Farmaceutische zorg
Hoofdstuk 9 Werkkapitaalbeheer.
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
Get 5 Get Rich Get 5 Rich. © 2001 Goovaerts & Menick Wat Zou u Doen of Kopen Als u Zoveel Geld Zou Hebben en Niet Op De Prijzen Zou Hoeven Letten?
Groep Colruyt en ‘participatie’
Hoofdstuk 2.
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
Projectwijzer 1 H2. Acquisitie en Verkoop Middenkader Engineering.
Sales H2 Acquisitie en verkoop
H6 – Business-to-businessmarkten
Joep Lobée 31 oktober 2013 De 7 principes en mijn ervaring.
Game till you shop Team 2 Joep Voorn Mike van Rossum
Accountmanagement H3 Kengetallen Commercieel medewerker buitendienst.
Bedrijfseconomie H4 De functie van begrotingen Junior accountmanager.
INHOUD VoorlichtingDemonstratieOpleveringVragen INHOUD VoorlichtingDemonstratieOpleveringVragen.
DE KRACHTOM JEZELF TE ZIJN ONTDEK. ... en is op zoek naar manieren om er langer jonger uit te zien. De helft van de Europese bevolking is 40 jaar of ouder.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 9 Prijs.
Ondernemen moet je doen
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 6 Hoe ziet jouw product eruit?
FAALANGST DE BAAS.  Mijn naam:Annet Nelisse-Verlare  Werkzaam: O.b.s. OllieBBommel  Opleiding:Training “Faalangst de Baas” via Ortho Consult.
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen Duurzaamheid 2014 – 2015.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
H3 Financiering van een bedrijf
Beste ath 4..
De brutowinstmethode  .
Negatieve getallen Klas 1 | Hoofdstuk 4
Financieel 2.
Goederenstroom en voorraadbeheer
Verwerken goederenstroom 2
Goederenstroom en voorraadbeheer
Goederenstroom en voorraadbeheer
Ontvangt en verwerkt goederen
Transcript van de presentatie:

Gespreksvoorbereiding Hoofdstuk 4 Gespreksvoorbereiding

Behalen van jaartarget Omzet behalen door: klantdoelstellingen omzetdoelstellingen

Klantdoelstellingen Voorbeelden van klantdoelstellingen: In het jaar 2013 200 prospects vinden. Van de prospects worden 100 nieuwe klant. Van de kleine klanten worden er 20 middelgroot. Van de middelgrote klanten worden er 10 groot. Uit de groep verloren klanten komen er 10 terug.

Omzetdoelstelling Voorbeelden van omzetdoelstellingen: In 2013 halen we een omzet van € 300.000. De omzet zal in 2013 met 10% stijgen. De gemiddelde order gaat per klant met 10% omhoog. De uitbreiding van het assortiment zorgt voor 25% omzetverhoging.

Verschillende doelen voor een bezoek Klantdoelstelling: bedrijf introduceren, hernieuwd contact met verloren klant. Omzetdoelstelling: je hoopt op een effectief bezoek (= succesvol door verkoop.)

Met wie voor je het gesprek? DMU= Decision Making Unit (de personen die samen beslissen of het product gekocht gaat worden. Iedere persoon kan op een andere manier naar het product kijken: gebruiker, betaler. Bij een verkooppresentatie kun je meerdere betrokken personen (DMU) tegelijk voorlichten over het product.

Datum afspreken voor het bezoek. Houdt rekening met: Eventuele bezoekfrequentie die er voor deze klant is bepaald. Dag en tijdstip die de klant het best uitkomt. De benodigde reistijd tussen klanten.