14 april 2008Symposium reisagenten You gotta move!

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

Ondernemen in de fysiotherapie is oorlog
IMPIAN ANAK in 12 vragen…veel meer informatie en foto’s vind je op www
Waartoe zijn wij op aarde?
“Hoe kom ik aan klanten?”
Opbrengstgericht werken, communicatie en besluitvorming Masterclass 1 april 2011 Monique Rosens Consultancy 1.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
1. Introductie 2. Voor wie? 3. Productomschrijving 4. Wat levert het op? 5. Wat kunt u verwachten? 6. Voordelen Waarvoor Werken aan vindbaarheid Doelgroep.
Gebeurtenissen. Je staat rustig samen te babbelen Zonder dat je weet Dat er iets boven je hoofd hangt.
Proefpresentatie CV206b Britt Koning Marielle Amahorseja Katja Pravnik
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Introductie tot het boekenvak : een bedrijfseconomische benadering
Jeugddienst CJV 9 maart 2014 Thema: Keuzes maken.
De strategie - deel 2 Goudsmidatelier Jaasma. Wat hebben we vorige week besproken? Waar wordt je gelukkig van? Voor wie doe je de dingen? Wat gebeurt.
Kent u ze ook? Die eigenlijk passé vinden ? Via de PC? Houd toch op! Die zich niet kunnen wegrukken van hun mobiel..... De generatie.
Werkvormen als vanzelf
Seth Godin: If its broken its broken ! Dennis de Vroet Peter van Gerwen Michel Janse.
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
NOA 2010 de Stentor. 2 NOA in vogelvlucht Het Nationaal Onderzoek Arbeidsmarkt (NOA) geeft antwoord op onder andere de volgende vragen: - hoe oriënteert.
Het creëren van een succesvolle praktijk in relatie tot je boodschap
Modulewijzer marketing.
Waar ben jij deze zomer? Klik om te zoeken.
CIJFERS EN MEER… Wat leren we uit onderzoek en hoe vertalen we dit naar onze eigen communicatie en publiekswerking ? Hoever moet je hierin gaan ? HOKJESDENKEN…
Marco Leeuwerink Politie Hollands Midden Openbaar of gesloten?
Belevingswerelden dagrecreatie
Welkom bij workshop IV Hoe zorg ik voor voldoende opdrachtgevers?
Interpreteren van data
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
De generatie Y De nieuwe generatie, nu tussen de 20 en de 30 99% is online… Kent u ze ook?
Seksuele ontwikkeling bij jonge kinderen: hoe verder? Paulien van Haastrecht 13 november 2008.
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Verhaal 1“Hallo ik ben nieuwe juf”
Get 5 Get Rich Get 5 Rich. © 2001 Goovaerts & Menick Wat Zou u Doen of Kopen Als u Zoveel Geld Zou Hebben en Niet Op De Prijzen Zou Hoeven Letten?
Jeugd Pastoraat Westerkerk.
Inleiding in de Module R. Hoijtink. Met welke gevoelens associeer je deze beelden? Vrijheid, vakantie, succes, natuur, avontuur, rust. Kortom alles wat.
Het vlugge leven Wat zijn de mensen toch gehaast, er wordt wat heen en weer geraasd. Men is amper vertrokken, per auto of trein, en men zou al op de.
Voor U? Nee voor ONS! " Ons vlugge leven ".
Incentive days the perfect key value to return-on-message.
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
Cultuurforum Herent Donderdag 26/3 Tim Guily Tikke1.
Thema 2: Hoe geld verdienen?
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 1994 Mercy Publishing 1/4 DRAW ME CLOSE TO YOU (Kelly Carpenter) Draw me close to You Trek.
Koningin Beatrixschool Schoolkrant enquête 2014
THE FOLLOWING IS A CHINESE GOOD LUCK TANTRA TOTEM. U zal er wellicht niets van geloven, maar toch…! Lees dit alles een keer, misschien kan u er nog iets.
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Deltion College Engels A1 Lezen [Edu/003] thema: simple stories can-do : kan specifieke informatie vinden en begrijpen in eenvoudig, alledaags materiaal.
Groepsdynamica & Interactief communiceren
In samenspraak. Het gesprek tussen musea en gemeenten  Landelijk Contact van Museumconsulenten  Museumvereniging  Vereniging van Nederlandse Gemeenten.
Marketing voor de IPRO: wat brengt de toekomst?. 10 STELLINGEN.
Experiment 2: Museumbezoek in schoolverband. Vooraf Dit receptenboek is bedoeld voor musea die de resultaten van de experimenten willen toepassen in de.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Exclusive Sneakerstore SYMEN DODEMONT 1MEBC. marktanalyse  Concurrenten vaak niet al hun schoenen in alle maten  Er zijn veel concurrenten op de markt.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
 Actief lid zijn van de KBO Nu en in de toekomst In gesprek met de leden Ellen van Troost van Moveo Training & Advies.
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Economische verkenning van ‘s-Hertogenbosch en binnenstad Louis van Vals Economische verkenning van ‘s-Hertogenbosch en binnenstad Louis van Vals.
Resultaten van de Monitor de Bibliotheek op school 2015 School X.
Aanwijzingen voor een bezinning in kleine of grote kring.
“ Denk er eens over...” Klik op je muis.... Vandaag hebben we hogere gebouwen en bredere sneflwegen, maar minder temperament en smallere denkbeelden.
GROEIEN MET JE IDENTITEIT. EVEN VOORSTELLEN… WAT IS EEN KLANT?
Daarvoor moet je opvallen! MEER OMZET?.  Waarom heb ik een reclame bureau nodig / schoenmaker blijf bij je leest  Wie zijn Reclamebureau Lansingerland.
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Ken je doelgroep: Persona’s
Kantoorboekhandel Van Atten
What will you do to change the
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Transcript van de presentatie:

14 april 2008Symposium reisagenten You gotta move!

You gotta move dus! Want wie stil zit wordt ingehaald! 14 april 2008Symposium reisagenten

14 april 2008Symposium reisagenten Even voorstellen! André van Straten Oprichter House of Retail

Lokale marketing: marketing zoals marketing bedoeld is! Wie de klant kent, mag het zeggen! 14 april 2008Symposium reisagenten Stelling

Klant en trouw? Trouw is de afwezigheid van iets beters…. 14 april 2008Symposium reisagenten Feit

14 april 2008Symposium reisagenten Wat wilt u? meer klantenmeer omzetmeer winst

14 april 2008Symposium reisagenten You gotta move!

14 april 2008Symposium reisagenten

14 april 2008Symposium reisagenten

14 april 2008Symposium reisagenten

Stella McCartney bij H&M 14 april 2008Symposium reisagenten

14 april 2008Symposium reisagenten

14 april 2008Symposium reisagenten

Laatste Harry Potter boek 14 april 2008Symposium reisagenten

14 april 2008Symposium reisagenten

Introductie i-phone 14 april 2008Symposium reisagenten

14 april 2008Symposium reisagenten Klanten zijn on the move! Op jacht naar de klant!

14 april 2008Symposium reisagenten De klant?

Maar wat wil een klant? 14 april 2008Symposium reisagenten

De drijfveren van een klant •Gemak •Genieten •Gewin 14 april 2008Symposium reisagenten

14 april 2008Symposium reisagenten Gemak •one stop shopping •online shopping •online oriënteren

Genieten 14 april 2008Symposium reisagenten

14 april 2008Symposium reisagenten Gemak & Genieten

14 april 2008Symposium reisagenten Gewin

14 april 2008Symposium reisagenten G+G+G=G!

Van DE klant naar UW klant 14 april 2008Symposium reisagenten

Ken uw (potentiële) klanten! •Leeftijdsopbouw •Gezinssamenstelling •Allochtonen •Gemiddeld inkomen 14 april 2008Symposium reisagenten

Zijn dit uw klanten? 14 april 2008Symposium reisagenten Populatie binnen 5 min

Klantprofiel •Totaal aantal inwoners: •Afwijkingspercentage t.o.v. landelijk: –Gemiddeld inkomen: +5% –Totaal allochtonen: +5% –Eénpersoonshuishoudens: +3% –Meerpersoonshuishoudens zonder kinderen: +1% –Meerpersoonshuishoudens met kinderen: -1% 14 april 2008Symposium reisagenten

Wat kunt u hier mee? •Aanbiedingen op doelgroep •Communicatie op maat •Selecteren van bestemmingen passend bij uw klantprofiel •Openingstijden •Randassortiment op maat •… 14 april 2008Symposium reisagenten

14 april 2008Symposium reisagenten

We kennen nu •de drijfveren van de klant •het profiel van uw klant Missen we nog iets? 14 april 2008Symposium reisagenten

14 april 2008Symposium reisagenten Alles communiceert!

14 april 2008Symposium reisagenten 3 reisbureaus… •Hebben nagedacht over hun positionering; hun karaktereigenschappen en de doelgroep die ze willen aanspreken •Zijn op zoek naar een onderscheidende promotie die meer klanten naar de winkel trekt en de omzet gaat verhogen •Passend bij hun eigen waarden en relevant voor de doelgroep

Promotie checklist •Waar staan we voor? •Wie willen we bereiken? •Waar gaat deze doelgroep voor? •Welke mechaniek kiezen we dus? •Welk communicatie-thema kiezen we? •Waar vertellen we ons verhaal (media)? 14 april 2008Symposium reisagenten

i-travel “travel to exist” •Kernwaarden: individueel, hip, anders, avontuurlijk •Doelgroep: jong volwassen met voldoende budget voor unieke reizen. Geen kinderen en huisdier-vakanties. Op zoek naar iets waar je over kunt vertellen. 14 april 2008Symposium reisagenten

Go Green “go everywhere, leave no trace” •Kernwaarden: eco, avontuurlijk, eerlijk, verantwoord, back-to-basic •Doelgroep: bewuste consumenten, ouders met kinderen, hoger opgeleid 14 april 2008Symposium reisagenten

ComfortZone “reizen is genieten” •Kernwaarden: gemak, luxe, ontspanning, vrijheid •Doelgroep: all inclusive publiek, ouderen, zekerheidszoekers 14 april 2008Symposium reisagenten

Overzicht •i-travel: “travel to exist” •Go Green: “go everywhere, leave no trace” •ComfortZone: “reizen is genieten” 14 april 2008Symposium reisagenten

i-travel “travel to exist” •Mechaniek: •Communicatie: thema: •Media keus 14 april 2008Symposium reisagenten

Go Green “go everywhere, leave no trace” •Mechaniek: •Communicatie thema: •Media keus: 14 april 2008Symposium reisagenten

ComfortZone “reizen is genieten” •Mechaniek: •Communicatie thema: •Media keus: 14 april 2008Symposium reisagenten

14 april 2008Symposium reisagenten