14 april 2008Symposium reisagenten You gotta move!
You gotta move dus! Want wie stil zit wordt ingehaald! 14 april 2008Symposium reisagenten
14 april 2008Symposium reisagenten Even voorstellen! André van Straten Oprichter House of Retail
Lokale marketing: marketing zoals marketing bedoeld is! Wie de klant kent, mag het zeggen! 14 april 2008Symposium reisagenten Stelling
Klant en trouw? Trouw is de afwezigheid van iets beters…. 14 april 2008Symposium reisagenten Feit
14 april 2008Symposium reisagenten Wat wilt u? meer klantenmeer omzetmeer winst
14 april 2008Symposium reisagenten You gotta move!
14 april 2008Symposium reisagenten
14 april 2008Symposium reisagenten
14 april 2008Symposium reisagenten
Stella McCartney bij H&M 14 april 2008Symposium reisagenten
14 april 2008Symposium reisagenten
14 april 2008Symposium reisagenten
Laatste Harry Potter boek 14 april 2008Symposium reisagenten
14 april 2008Symposium reisagenten
Introductie i-phone 14 april 2008Symposium reisagenten
14 april 2008Symposium reisagenten Klanten zijn on the move! Op jacht naar de klant!
14 april 2008Symposium reisagenten De klant?
Maar wat wil een klant? 14 april 2008Symposium reisagenten
De drijfveren van een klant •Gemak •Genieten •Gewin 14 april 2008Symposium reisagenten
14 april 2008Symposium reisagenten Gemak •one stop shopping •online shopping •online oriënteren
Genieten 14 april 2008Symposium reisagenten
14 april 2008Symposium reisagenten Gemak & Genieten
14 april 2008Symposium reisagenten Gewin
14 april 2008Symposium reisagenten G+G+G=G!
Van DE klant naar UW klant 14 april 2008Symposium reisagenten
Ken uw (potentiële) klanten! •Leeftijdsopbouw •Gezinssamenstelling •Allochtonen •Gemiddeld inkomen 14 april 2008Symposium reisagenten
Zijn dit uw klanten? 14 april 2008Symposium reisagenten Populatie binnen 5 min
Klantprofiel •Totaal aantal inwoners: •Afwijkingspercentage t.o.v. landelijk: –Gemiddeld inkomen: +5% –Totaal allochtonen: +5% –Eénpersoonshuishoudens: +3% –Meerpersoonshuishoudens zonder kinderen: +1% –Meerpersoonshuishoudens met kinderen: -1% 14 april 2008Symposium reisagenten
Wat kunt u hier mee? •Aanbiedingen op doelgroep •Communicatie op maat •Selecteren van bestemmingen passend bij uw klantprofiel •Openingstijden •Randassortiment op maat •… 14 april 2008Symposium reisagenten
14 april 2008Symposium reisagenten
We kennen nu •de drijfveren van de klant •het profiel van uw klant Missen we nog iets? 14 april 2008Symposium reisagenten
14 april 2008Symposium reisagenten Alles communiceert!
14 april 2008Symposium reisagenten 3 reisbureaus… •Hebben nagedacht over hun positionering; hun karaktereigenschappen en de doelgroep die ze willen aanspreken •Zijn op zoek naar een onderscheidende promotie die meer klanten naar de winkel trekt en de omzet gaat verhogen •Passend bij hun eigen waarden en relevant voor de doelgroep
Promotie checklist •Waar staan we voor? •Wie willen we bereiken? •Waar gaat deze doelgroep voor? •Welke mechaniek kiezen we dus? •Welk communicatie-thema kiezen we? •Waar vertellen we ons verhaal (media)? 14 april 2008Symposium reisagenten
i-travel “travel to exist” •Kernwaarden: individueel, hip, anders, avontuurlijk •Doelgroep: jong volwassen met voldoende budget voor unieke reizen. Geen kinderen en huisdier-vakanties. Op zoek naar iets waar je over kunt vertellen. 14 april 2008Symposium reisagenten
Go Green “go everywhere, leave no trace” •Kernwaarden: eco, avontuurlijk, eerlijk, verantwoord, back-to-basic •Doelgroep: bewuste consumenten, ouders met kinderen, hoger opgeleid 14 april 2008Symposium reisagenten
ComfortZone “reizen is genieten” •Kernwaarden: gemak, luxe, ontspanning, vrijheid •Doelgroep: all inclusive publiek, ouderen, zekerheidszoekers 14 april 2008Symposium reisagenten
Overzicht •i-travel: “travel to exist” •Go Green: “go everywhere, leave no trace” •ComfortZone: “reizen is genieten” 14 april 2008Symposium reisagenten
i-travel “travel to exist” •Mechaniek: •Communicatie: thema: •Media keus 14 april 2008Symposium reisagenten
Go Green “go everywhere, leave no trace” •Mechaniek: •Communicatie thema: •Media keus: 14 april 2008Symposium reisagenten
ComfortZone “reizen is genieten” •Mechaniek: •Communicatie thema: •Media keus: 14 april 2008Symposium reisagenten
14 april 2008Symposium reisagenten