Het Nieuwe Werken Jeroen Jansen Partner Technology Advisor

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“Die verzuimdossiers kosten mij teveel tijd”
Advertisements

De kracht van mensen 16 februari 2011.
2 Wat was toen het grootste het grootste probleem van de van de FOD?
Het Nieuwe Werken De optimale werkplek Olivier van Noort Product Manager – Windows Microsoft B.V. Bastiaan de Wilde Solution.
BEROEPSTROTS EN PROFESSIONALS
 Evolutie • Familiebedrijf °1948, derde generatie • 50 winkels • Omzetgroei van 294% (63.500/21.600); • Marge + 3%, EBITDA X 5, tewerkstelling.
DeNieuweArbeidsrelatie “World is changing” Leon Vincken MKB-Arbeidsvoorwaarden 1 juni 2011.
Tauw naar het nieuwe werken
Voorstellen: Eric van Schagen Alumnus TU/e 1981 CEO Simac Techniek NV Veldhoven Voorzitter FHI, Incubator 3+, RvC Technostars Investeerder in technologie-bedrijven.
LEADERS ONLINE Presentatie VRC zomer 2013 War for talent Verandering arbeids- relaties Baby- boomer vertrekt Generatie Z komt eraan Arbeidsmarkt Andere.
Het. Het Nieuwe Werken De optimale werkplek.
ENGAGE 4 RESULTS CAFE 23 JANUARI 2014 MEDIAHUIS. ICT NEEDS BUSINESS ■ BELANGRIJK OM VOELING TE HEBBEN MET BUSINESS ☐ ‘Start with the end in mind’ ■ SUCCESS.
Cultuurveranderingen
welkom Philips Nijmegen QAS Value Day Marc Jetten
Het Nieuwe Werken Samenspel tussen IT en business.
CRM in Nederland Trends en Vooruitzichten Utrecht 23 januari 2008.
Nieuwe media: instrumenten in de kenniseconomie Van vinken naar vonken Hans Mestrum Trendwatcher
Onze missie is leidend. Deze legitimeert ons bestaansrecht in de regio
Microsoft Nederland: lokaal new hire programma
Rob Elsinga Business Group Lead Information Worker Microsoft Nederland Samenwerken op Afstand.
27 januari Slimmer Communiceren Met medewerkers die plaatsonafhankelijk werken toch een hogere productiviteit bereiken? U kunt al uw communicatie.
Hoe krijg ik de business mee? 11 februari 2009 Paul Ruijgrok Partner ECM en het Nieuwe Werken KBenP.
27 januari 2011.
Oude en nieuwe uitdagingen in personeelsmanagement.
Welkom !!! Bs Meuleveld SBO Peelhorst
Leren en doceren in de 21e eeuw
Het nieuwe werken Effectiever werken in een stimulerende omgeving.
Implementatie van Netwerk Outsourcing in Vodafone NL
Voeg hier het organisatie onderdeel in
© de vries business consultancy, 2008
Reorganisatie = (tijd)verspilling
Welkom in de Human Age. De Human Age, een nieuw tijdperk waarin talent….  een schaars middel wordt  de motor wordt voor economische groei ..benutten,
Innovatie-gunstig Johnson & Johnson
Heeft leren Zin? Marcel Knotter | IPOM Seminar| Den Dolder | 22 mei | Bright & Company | HR Strategy.
Kansrijk Ondernemen 2 september 2010 Er is niets verkeerd aan verandering, zolang het maar in de goede richting is. - Winston Churchill.
Sjiera de Vries Lector Sociale Innovatie en Verscheidenheid Sociale Innovatie.
Uitdagingen in de 21-ste eeuw
Workshop TMs Mijn veranderende rol Het Nieuwe Werken
Ontwikkelingen arbeidsmarkt en houding en gedrag essentieel onderdeel van personeelsplanning Business strategy Business results Talent strategy Talent.
Digitalisering en flexwerken bij de gemeente Emmen
Procesbetrouwbaarheid, efficiency, kwaliteit en veiligheid
MVO- maatschappelijk verantwoord ondernemen
©2010 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice 1 Dick van Gaalen Program Manager.
Innoveren. Wat is innovatief organiseren Innovatief organiseren is leren het vertrouwde los te laten.
APP Platform Rivium, 5 maart 2013 Rik Vietsch.
Connected Company & The Digital WorkSpace Roland Hameeteman 29 april 2015.
b2b & b2c ‘hoger opgeleid’ 645 en 380 mark/ sales/ serv ‘realize potential’ Microsoft in Nederland 37,7.
Naar een optimaal HR - beleid
Het Nieuwe Werken eWerkplek Caroline Hovenkamp, Programma manager HNW September 2015.
Het Nieuwe Werken Jeoffrey van Zijp Jeoffrey van Zijp.
Op weg naar een Samenlevingsgerichte School De [naam school] wil ………………………
NorthgateArinso Nederland. Kernwaarden NGA "Onze opdrachtgevers worden ondersteund door mensen die niet alleen weten wat het is om in een bepaalde regio.
Business en IT Consulting
De inzet van BPM en SOA in een organisatie
HR Advies & Interim Werving & Selectie Assessment Rick Brugts, directeur & managing consultant.
HNW Workshop Ambtenaar 2.0, 19/10/ HET NIEUWE WERKEN BIJ DUO.
Middel Management Martin Doolaard Praat mee via #seminarISBW.
Het “Nieuwe Werken” Ties Arts Oude wijn in nieuwe zakken? Of onontkoombaar……..
Amsterdam Airport Schiphol 1 Anne Helsdingen Saskia Brand-Gruwel CELSTEC, OUNL Jeroen van Merriënboer Universiteit Maastricht 26 juni 2009 Project Outreach.
I TRUST U, WERKEN VANUIT VERTROUWEN Lezing 19 april 2010 SMT, Tica Peeman.
E MPLOYER BRANDING Katrien Put. O VERZICHT Wat is employer branding? Waarom employer branding invoeren? Hoe employer branding invoeren?
Hoezo Great Place To Work ® bij Vanboeijen? © Great Place To Work ® Institute Nederland, 2009 VGN 30 september 2009 Erik van Riet VGN 30 september 2009.
De Betekeniseconomie.
the digital workspace Connected Company & The Digital WorkSpace
Grip & Controle op digitalisering
DSM FIT | Worklife center Werkgeluk of Duurzame Inzetbaarheid?
WORKING TOGETHER FOR LIVING AND WORKING HAPPINESS!!
Jannes Huisman Senior coach
Middel Management Martin Doolaard Praat mee via #seminarISBW.
Het huis, de school van morgen
Transcript van de presentatie:

Het Nieuwe Werken Jeroen Jansen Partner Technology Advisor BPIO TDM Customer Deck 4/3/2017 Het Nieuwe Werken Jeroen Jansen Partner Technology Advisor Microsoft SMS&P

Jeroen Jansen Partner Technology Advisor Microsoft Evert van de Beekstraat 354 1118 CZ Schiphol Netherlands Main: +31 (0) 20 5001500 Direct: +31W(0) 205002164 Fax: +31 (0) 205422164 Email: jjansen@microsoft.com Main: +31 (0) 20 5001500 Direct: +31 (0) 20 5002164 Mobile: +31 (0) 611332947 Home office: +31 (0) 20 6104045 Assistant: +31 (0) 20 5001766 Fax: +31 (20) 5422164 Business e-mail: jjansen@microsoft.com Personal e-mail: J_jansen99@hotmail.com Business IM: jjansen@microsoft.com Personal IM: J_jansen99@hotmail.com http://www.microsoft.com Twitter: Jeejee99 Facebook: jjansen.facebook.com jjansen@microsoft.com +31 (0)20 5002165 jjansen@microsoft.com Let me introduce meself by handing over my business card. In the beginning it was simple and than I started to you technology!

BPIO TDM Customer Deck 4/3/2017 Wat is werken?

Dit is werken …

En dit ook …

Maar dit …?

Of dit …?

Dit toch zeker niet … ?

Of toch… ? Als we onze business unit omvormen in een meer klantgerichte front office en de back office functies outsourcen naar externe specialisten, dan kunnen we….

BPIO TDM Customer Deck 4/3/2017 De evolutie van werk

De evolutie van werk

De evolutie van werk

De evolutie van werk

De evolutie van werk

De evolutie van werk

De evolutie van werk Waar zijn de arbeiders gebleven? BPIO TDM Customer Deck 4/3/2017 De evolutie van werk Waar zijn de arbeiders gebleven?

De evolutie van werk Van handwerk naar hoofdwerk: Hoe kun je zien of iemand werkt?

BPIO TDM Customer Deck 4/3/2017 De Nieuwe Context

De nieuwe context: technologie “Technologische ontwikkeling lijkt een autonoom proces”

De nieuwe context: kenniseconomie McKinsey: in de VS waren 70% van alle nieuw gecreëerde banen in de periode 1998-2004 als ‘stilzwijgend’ kenniswerk te omschrijven  Op weg naar de kenniseconomie

De nieuwe context: Globalisering & duurzaamheid Spitsuur in Bejing

De nieuwe context: NextGen & ‘PrevGen’ In 2020: actieven : inactieven = 1: 2  Pensioenleeftijd naar 67 of hoger?

Trend: Changing Workforce 4/3/2017 Trend: Changing Workforce Veterans (b. 1922 to 1945) Company loyalty Baby Boomers (b. 1946 to 1964) Financial success Generation X (b. 1965 to 1979) Strongly independent Millennials (b. 1980 to 2000) Personalized work Source: “Get Ready: The Millennials Are Coming!”, Forrester Research, Inc., September 2005

De visie op het nieuwe werken BPIO TDM Customer Deck 4/3/2017 De visie op het nieuwe werken

Visie op het Huidige Werken BPIO TDM Customer Deck 4/3/2017 Visie op het Huidige Werken Ons lichaam leeft in het informatie/kennis tijdperk, maar ons ‘hoofd’ zit nog in het industriele tijdperk Je gaat naar je werk Fysiek aanwezig zijn: zien en gezien worden Manager stuurt aan; medewerker voert uit Strikte scheiding werk en prive Hard werken belangrijker dan resultaat

Visie op het Nieuwe Werken BPIO TDM Customer Deck 4/3/2017 Visie op het Nieuwe Werken Effectiever/productiever werken door beter inspelen op de aard van het werk: Altijd en overal Fysieke werkplek Organisatie ‘Mindset’ van medewerker en manager

Informatie & communicatie technologie (ICT) BPIO TDM Customer Deck 4/3/2017 Informatie & communicatie technologie (ICT) Altijd en overal kunnen werken

Fysieke werkplek Activiteit gebaseerde werkplek COMmunicatie BPIO TDM Customer Deck 4/3/2017 Fysieke werkplek COMmunicatie CONcentratie Activiteit gebaseerde werkplek

Organisatie Leiderschap Cultuur Processen (binnen en buiten) BPIO TDM Customer Deck 4/3/2017 Organisatie Leiderschap Our Values As A Company, And As Individuals, We Value: Integrity And Honesty Passion For Customers, For Our Partners, And For Technology Openness And Respectfulness Taking On Big Challenges Seeing Them Through Constructive Self-Criticism, Self-Improvement, And Personal Excellence Accountability To Customers, Shareholders, Partners, And Employees For Commitments, Results, And Quality Cultuur Processen (binnen en buiten)

Mindset Uitvoergestuurd werken Loslaten en vertrouwen BPIO TDM Customer Deck 4/3/2017 Mindset Medewerker wordt ondernemer Manager wordt ondersteuner Uitvoergestuurd werken Loslaten en vertrouwen

Samenvattend Altijd en overal kunnen werken ICT maakt dit mogelijk BPIO TDM Customer Deck 4/3/2017 Samenvattend Altijd en overal kunnen werken ICT maakt dit mogelijk Activiteit gebaseerd werken Communiceren (informeel en formeel) of concentreren Organisatie processen (in- en extern) ipv hierarchie, cultuur: open, vertrouwen, stimulerend, ‘empowerment’ leiderschap: visie uitdragen en overdragen Mentaliteit medewerker = ondernemer Manager = ondersteuner (+ loslaten en vertrouwen) resultaatgericht werken

Uitdagingen Mentaliteitsverandering stop het “industrieel denken” BPIO TDM Customer Deck 4/3/2017 Uitdagingen Mentaliteitsverandering stop het “industrieel denken” Productiviteit kenniswerker slimmer (samen)werken ipv harder en langer Afstemmen, loslaten en vertrouwen ipv ‘command and control’ Benutten kwaliteiten NextGen wat kunnen ze? wat willen ze? Benutten kwaliteiten ‘PrevGen’ kennis? wijsheid?

Klaar voor het nieuwe werken? Lakmoestest… Vraag 1: “Wie heeft er geen moeite mee om ’s avonds of in het weekend voor uw bedrijf of organisatie aan het werk te zijn?” Vraag 2: “Wie heeft er geen moeite mee om doordeweeks ’s ochtends of ‘s middags te gaan winkelen of sporten?”

Microsoft Nederland 2BPR BPIO TDM Customer Deck 2BPR - To Be People Ready Onze interne reis 4/3/2017 Microsoft Nederland 2BPR

Wat is 2bPR? “een intern veranderingstraject gericht op het implementeren van het “het nieuwe werken” en daarmee zelf een “People Ready’ organisatie te zijn

Drie Dimensies Mentaal Mensen Fysiek Werkplek Virtueel Technologie

Mentaal - Mensen Vitaliteit Productiviteit Groei

De feiten achter ons nieuwe huis Fysiek - Werkomgeving De feiten achter ons nieuwe huis

Virtueel - Technologie Slimmer ontmoeten Slimmer vergaderen Slimmer communiceren

Identity And Presence At The Core Conferencing Telephony Application Integration Identity Presence Instant Messaging Across Networks Team Workspaces Across Devices Key Message: Microsoft’s UC vision gives users a single identity and presence across all of their communications to improve communications effectiveness because. Information workers on average get >90 messages per day in as many as 7 different places (Harris Survey 2007) Half of large enterprises currently have technologies and policies for travel cost reduction (e.g. audio/video conferencing, UC) and another quarter planning to adopt them in the next 12 months (Harris Survey 2008) Our research indicates that the average information worker spends 37 minutes per week in voice mail jail or playing phone tag. That ads up to more than 30 hours of productivity per year. By using UC technologies, people are back in control of how they communicate; miss fewer conversations/calls, reach people faster; make decisions faster; get business done. Email & Calendar

DEMO Tijd

Vragen?!