Marketing voor ZZP-ers

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoe word je de beste verssupermarkt van Nederland?
Advertisements

Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
“Hoe kom ik aan klanten?”
Ondernemen in de praktijk
Marketing voor verkeerskunde
Bedrijfspresentatie Promavise
Rien Boskeljon.
Aanzet tot strategisch denken
Marktonderzoek Wat is een marktonderzoek? Waarom een marktonderzoek?
Bedrijfskleding Bedrukken in Enschede: full color instrijk emblemen uit Enschede geeft een veel mooier en beter resultaat dan het borduren van emblemen.
Kamer van Koophandel Haaglanden
Hoofdstuk 2 - Strategy Wat is een strategie?
Economische organisatiecultuur
Bedrijfskleding logo: op kunt u met een paar muisklikken stoffen logo's of emblemen van foto kwaliteit ontwerpen, door ons laten produceren.
Ondernemen na je studie!
Kennismaking NCOI Wie ben je, wat doe je, wat wil je leren?
PRESENTATIE: IRIS KUSTER EN MARTE TRA DATUM: 22 OKTOBER 2009 Wat Zou Google Doen?
Hoofdstuk 12 Productontwikkeling en levenscyclusstrategieën
Marketing voor verkeerskunde Ir Adriaan Walraad MBA.
GVTK Les 6. Vandaag Presentaties Feedback Presentaties week 7 Eindrapport.
Emblemen Borduren: mooier, beter én goedkoper dan geborduurde emblemen! Op emblemenborduren.com kunt u met een paar muisklikken stoffen logo's of emblemen.
Meer informatie? Ga naar:
Emblemen borduren: mooier, beter én goedkoper met onze geborduurde emblemen! Op emblemenborduren.com kunt u met een paar muisklikken zelf stoffen emblemen.
Social media Gemaakt door: Hassie en Sanne. 1.De rol van social media in marketing & internetstrategie De rol van social media in marketing & internetstrategie.
Bedrijfskleding Bedrukken: mooier, beter én goedkoper dan geborduurde emblemen! Op bedrijfs-kleding-bedrukken.nl kunt u met een paar muisklikken stoffen.
Bedrijfskleding Bedrukken Deventer: full color instrijk emblemen zijn de beste oplossing voor het laten bedrukken van bedrijfskleding, werkkleding, sportkleding.
Bedrijfskleding Bedrukken Amersfoort: full color instrijk emblemen is de beste oplossing voor het laten bedrukken van bedrijfskleding, werkkleding, sportkleding.
Bedrijfskleding Bedrukken in Hengelo: full color instrijk emblemen zijn de beste oplossing voor het laten bedrukken van bedrijfskleding, het betere alternatief.
Meer informatie? Ga naar:
Bedrijfskleding Bedrukken Almelo: full color instrijk emblemen zijn de beste oplossing voor het laten bedrukken van bedrijfskleding, het betere alternatief.
Starten voor het onderwijs Juni 2014, info beperkt geldig tot
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Dwaande met je bedrijf Spreker: Auke Algra.
H6 – Business-to-businessmarkten
Rabobank …… en AOC-plaatsnaam
Verkopen en kassa H2 Verkoopgesprekken Ondernemer detailhandel.
Detailhandelsmarketing
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
HS 4 Aandachtspunten bij een verkoopgesprek
Logo Borduren: mooier, beter én goedkoper dan geborduurde logo's! Op logoborduren.org kunt u met een paar muisklikken stoffen logo's van foto kwaliteit.
AIDA model.
OMAR EZZAT SHALAAN & SALAHEddine aithakki
Rabobank ….. en AOC-plaatsnaam
Hoe stel ik een ondernemingsplan op? Joost Verbeest 11u15 – 12u.
Iedereen gebruikt social media.
Ramòn Janssen –H4B Niels Killaars –H4B © RJNK. 1: Wat is Social Media? 2: De rol van social media in marketing & internetstrategie 3: De sterke punten.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Gemaakt door Thiadney Jordan, Amir Hasani EXPORTADVIES amir.
Workshop Verkiezing student-ondernemer maart 2013 Albert Kraaij Kamer ST 3.77 Tel. 070 – (ma en do)
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Hoofdstuk 4 Ontwikkeling van het internationale concurrentievermogen.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
De competitieve markt Vraag- en aanbodschema StartSein pagina
De optimale productiegrootte (bij een markt van volkomen concurrentie)
Titel van uw ondernemingsplan Qui volore imagnihillit que la nimolora vellorendemporaecab imperit harum que dolor mint faccabori inveles et fugitibus dioris.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Commercie en recht Hoofdstuk 5 Concurrentie?. Inhoud 1 Idee: Droom of illusie? 2 Voor wie doet een ondernemer wat hij doet? 3 Waarom ondernemen? 4 Wat.
Alle inspanningen die het bedrijf doet, noem je ook wel marketing
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
What will you do to change the
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Hoofdstuk 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
De onderneming Hoofdstuk 7 1, 2, 3… GO!.
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Transcript van de presentatie:

Marketing voor ZZP-ers Co Bliekendaal Da Vinci College

Marketing gaat uit van de behoeften van uw klanten. Wat is marketing?

Consumenten Bedrijven: Verkopers Gebruikers Wie zijn uw klanten?

Wat willen uw klanten? Lage prijs? Betrouwbaarheid? Gemak? Aandacht? Kwaliteit? Zelf beter verkopen? Wat willen uw klanten?

Philips Philips verkoopt al snel geen consumentenelektronica meer Philips speelt in op de verschuivende interesse van consumenten. Die willen online entertainment, niet zozeer elektronica. Philips

Geen boren maar gaten

Zie filmpje: Waar worden uw klanten gelukkig van?

DMU’s Verschillende rollen en belangen: Koper Beslisser Gebruiker Beïnvloeder Gatekeeper DMU’s

Wat Heb Ik Daar Aan WHIDA

Wie zijn uw concurrenten? Merkconcurrenten Generieke concurrenten Behoefteconcurrenten Je kunt elke euro maar één keer uitgeven. Wie zijn uw concurrenten?

Laagste kosten en dus laagste prijs (Cost leadership) Voor elke klant een ander product (Differentiatie) Van alles wat (Stuck in the middle) Voor beperkt aantal klanten het beste (Focusstrategie) Hoe kun je concurreren?

Promotie Beste promotie: Mond tot mond reclame Meer doen dan beloofd: minimaal 8,5 Promotie

Nieuws: Actueel, Belangrijk, Afwijkend, Belangstelling, Autoriteit Het woord persbericht Datum verzending Tegenwoordige tijd, actief geschreven Neutrale tekst Lead: Wie, wat, waar, wanneer Verder: Waarom Oprolbaarheid Beeld Afzender Juiste medium Free publicity

Internet

Zie filmpje: Vijf slimme manieren om uw bedrijf online te promoten

Circa 75% van de consumenten gebruiken zoekmachines ter oriëntatie Sneller en gerichter adverteren dan bij traditionele offline advertentiecampagnes Leer op: http://www.google.com/ads/learn Adverteren

Hoe werkt Adwords?

Zie filmpje: Wat is AdWords

Persoonlijke verkoop Par: Primaire affectieve reactie Vocatio: verkenning, omschrijving, confrontatie, argumentatie, tegenwerpingen, instemming en order Presentatie- en bewijsmap Persoonlijke verkoop

Monetaire prijs Non monetaire prijs: inspanning Prijs

Intern: financiën, personeel, organisatie, marketing, producten Extern: concurrentie, klanten, leveranciers, demografie, economie, politiek, ecologie, sociaal, juridisch (de pest) Marketingplan

Marketingplan INHOUDSOPGAVE 1 Inleiding 2 De ondernemer 2.1 Persoonlijke gegevens 2.2 Kwaliteiten 2.3 Motivatie 3 Bedrijfsgegevens 3.1 De onderneming 3.2 Bedrijfsidee 3.3 De markt 3.4 Klantenbenadering 4 Financiën 4.1 Investeringsplan 4.2 Financieringsplan 4.3 Exploitatiebegroting 5 Bijlagen Marketingplan

Waar vind ik de tijd?

Timemanagement Stel een heldere to-do list op. Maak onderscheid tussen urgentie en belangrijkheid. Doe belangrijke zaken ’s ochtends, dan heb je meer energie. Zorg voor een prettige en opgeruimde werkomgeving. Doe minder belangrijke zaken later of delegeer ze. Stel geen zaken uit, dat kost meer tijd. Sluit de dag af met minstens één afgesloten belangrijke zaak. Neem met regelmaat een ontspannen pauze. Bereid aan het einde van de dag kort de volgende dag voor. Vergeet nooit te lachen. Timemanagement