de TOPPRESTATIE van de TOEKOMST TOON GERBRANDS

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

•Groei in smartphone gebruik •Smartphone altijd bij de hand •Steeds sneller mobiel internet •Eenvoudige en snelle communicatie.
Een balletje voor Oranje-Zwart Extra inkomsten voor nog betere training en trainingsmaterialen.
Sta stil... Maak contact... Voel... Kies... 4 avonden voor jou.
Voorbeelden van innoverende toekomstige techniek bij C-Leren?
DE SPELER VAN DE 21 e EEUW •langer, sneller, sterker •hoger niveau van vaardigheden •respecteert slechts de beste coaches •minder stabiele gezinssituatie.
THE TONE OF VOICE IN SOCIAL MEDIA. Kort over mijzelf: Claudia van der Laan.
Workshop Social Media Laat jij jouw bedrijf op z’n kop zetten door Social Media ?
FNV SAMEN IN BEWEGING VOOR KOOPKRACHT EN ECHTE BANEN! 30 NOVEMBER IN DE JAARBEURS, UTRECHT 1.
Hulp in de aanpak bij CyberPesten.
BEWONERSVERENIGING GARSTKAMP Toekomst bestendig wonen
Aanpassing Direct lid worden Toevoegen extra invoerveld Aanmelden SMS service Als u op de hoogte gehouden wilt worden via SMS dan kunt u hieronder u mobiele.
Topic 1: Social Media Innovative Generations © Innovative Generations.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Team-Psych Online steun bij uw werk. Visie Wij geven persoonlijk advies via de mail zodat de klant zelfstandig verder kan om een oplossing te vinden.
BEWONERSVERENIGING GARSTKAMP Gezond oud worden KLANKBORDGROEP Donderdag 6 juni 2013 AANVANG 13:30 UUR RECREATIERUIMTE.
Sta stil... Maak contact... Voel... Kies... 4 avonden voor jou.
Beeldvorming (inleiding)
Beeldvorming (inleiding)
The art of game design Hoofdstuk 20 en 21.
Kennis - Intelligentie
Lagoonia.
Social media.
Conflicten! Lastig of een kans op ontwikkeling?
Auteur: Dirk Geldof Door: Delphine Vantomme, 1 ste jaarsstudente in Bachelor Sociaal Werk. NOOD AAN INTERCULTURALISERING Steden verkleuren sneller dan.
Voorbereiden … voor het Vormsel.
De transparante organisatie Lezing voor Alliander 2 februari 2012 Lezing voor Alliander 2 februari 2012.
Het nieuwe solliciteren:
Tenniskids Jeugdtennis verslavend leuk maken!
0 CNV Publieke Zaak Patrick Fey ALV Senioren 24 maart 2011 Het Seniorenbelang in en bij de bond + actualiteit pensioen.
IPC Nederland.
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
Hoofdstuk 8. Veroorzaken van verandering Over essentie raken en over alert in plaats van perfect organiseren… Strange | Strategy and Change.
Het schrijven van een verhaal
Presentatie Buutvrij Nikki van Outheusden Ruud Leuverink Kaz Paul.
Wat weten jullie allemaal? …. ……….. ………….. …………… ……………..
ThemaTeam Bijeenkomst?
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
Ouderavond havo 4/vwo Sociale media  jong geleerd, oud gedaan? jong geleerd, oud gedaan?
Voorlopig plan trends Waar zijn we achter?  Resultaten desk  Mening van experts Wat hebben we bedacht?  Het idee Vragen?
Ramòn Janssen –H4B Niels Killaars –H4B © RJNK. 1: Wat is Social Media? 2: De rol van social media in marketing & internetstrategie 3: De sterke punten.
1 Phone Challenge Workshop 2015 Niveau 1+2 mbo. Introductie.
“Google+ en Linkedin” Doeworkshop voor arbeidsconsulenten Sara, communicatieverantwoordelijke Sophie, arbeidsbemiddelaar.
BOMBERBOT Programmeerlessen in het PO
Kennismaking M&O “Een eerste indruk”. Onderwerpen.  Persoonlijke ervaringen.  Motivatie  Beweegredenen.  Verwachtingen  Leervraag.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Erfgoed connectie Utrecht Verjonging vrijwilligers.
Keuze voor één prestatie-elftal senioren. Keuze voor één prestatie-elftal senioren. De agenda bij dit onderwerp: Informeren over de argumenten over de.
DAPPR Samenspel 1. DAPPR Samenspel: doelen & resultaten > Doelen  Vergroten inzicht in eigen rol  Vergroten inzicht in elkaars rol en handelingsmogelijkheden.
Wat is een Theory of Change? ‘Iedere interventie is gebaseerd op veronderstellingen over wat die interventie teweeg zal brengen’ Het plaatje: welke interventie.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Muzieklandschap Doel van deze module Een schets van het werkveld creëren aan de hand van relevante voorbeelden en veranderingen in de muziekindustrie.
Nieuwe opzet onderwijs. Huidige situatie onderwijs op Commanderij College: Methode bepaalt grotendeels: Welke onderwerpen worden behandeld Op welke wijze.
Ogo op de Achthoek Klik bij elke dia om verder te gaan!
Wat gaan we doen? 20.00u: Inloop 20.10u: Opening 20.15u: Start presentatie 21.00u: In groepjes uit elkaar 21.30u: Terugkoppeling 21.40u: Afsluiting 22.00u:
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Fides-methode Sociale weerbaarheid Zelfvertrouwen
Het schrijven van een verhaal
Draagvlak vergroten bij collega’s
Presentatie EduCheck SOML
Doel Brede oriëntatie op de doelgroep ouderen
Hoe wegen op het lokaal beleid?
Beeldschermverslaving Compulsief internetgebruik
NAAM DOCENT | CURSUSNUMMER
Studie vaardigheden Thema 8 : Ups & downs.
Aanpak van laaggeletterdheid
NHL 31 maart 2016 Motivatie en MVT.

Globalisering als kans en als dreiging
Transcript van de presentatie:

de TOPPRESTATIE van de TOEKOMST TOON GERBRANDS

TENDENZEN Gigantische VERGROTING VAN DE OMGEVING VERSNELLING VAN DE ONTWIKKELINGEN TOENAME VAN DE COMPLEXITEIT TOENAME VAN DE TURBULENTIE

stelling: “IEDEREEN KRIJGT ZO VEEL INFORMATIE VIA INTERNET, DAT BIJBLIJVEN NIET MEER MOGELIJK IS”

INFOBESITAS verslaafd raken aan de toenemende informatiestromen bombardement van mails, telefoon, sms => IQ: - 10 punten gebruik marihuana => IQ: - 5 punten

BIJBLIJVEN IS KANSLOOS onderzoek RUG: 1999: 2 miljoen medische artikelen verschenen bijblijven = 6000 artikelen per dag oplossing Wegman: kies voor een T-profiel: diep leren en breed leren kies een specifiek onderwerp waarin je je echt wilt verdiepen en blijf daarnaast genoeg op de hoogte van de andere disciplines om je vakgenoten te begrijpen

HET GAT GROEIT knapste professor weet: 0,00000000001% van alles (10 nullen) gemiddelde consument: 0,00000000000000000001% (19 nullen) gevoel en intuïtie worden belangrijker (dat behoedt je voor stress en spanning) EQ inzetten om IQ te managen focus: hoofdzaken i.p.v. volledigheid

stelling: “WIJ MOETEN ONS AANPASSEN AAN DE KERNMERKEN VAN DE NIEUWE GENERATIE JONGE MENSEN”

- coaches: 0 - 15 minuten per dag hoezo een generatieverschil SOCIAL MEDIA Onderzoek: social media op de Olympische Spelen in Londen: - sporters: 3 - 4 uur per dag - coaches: 0 - 15 minuten per dag hoezo een generatieverschil

DE SPELER VAN DE 21e EEUW hoger niveau van vaardigheden: langer, sneller, sterker minder stabiele gezinssituatie meer lifestyle problemen gevoeliger voor conflicten motivatie minder sterk en variabeler onafhankelijker , minder volgzaam loyaliteit: zaken eruit pikken

HET MANAGEN VAN DE SPELER VAN DE 21e EEUW & DE Y-GENERATIE (<35) DE BELANGRIJKSTE INNOVATIE: HET MANAGEN VAN DE SPELER VAN DE 21e EEUW & DE Y-GENERATIE (<35)

Y-GENERATIE (<35) veel zelfvertrouwen (games geven positieve feedback): level 1 => level 2 hang naar heroïsme gericht op prestatie (prestatiebeloning) wel veel delen, maar geen offers brengen (iedereen heeft zelf alles)

Y-GENERATIE (<35) niet links of rechts, maar issue-driven war for talent breekt uit trouw aan persoonlijke ambities (minder trouw aan bedrijf) antipathie voor: hard werken, doen wat de baas zegt, zelf je mond houden

Y-GENERATIE (<35) mentaliteit: gaat om wie je bent, eigenzinnig, uniek wil zijn (tattoo) leiden: authentiek leiderschap

Y-GENERATIE (< 35) kortlopende projecten herkenbare bijdrage afwisseling imago werkgever > 40 uur = niet zo slim vroeger: > 40 uur = betrokken

Y-GENERATIE (<35) conflicthantering: leven en laten leven soms geen oplossing

KWETSBARE KANTEN te druk met alles: agendaproblemen en keuzestress kunnen niet zonder een veilige omgeving met structuur, waar ze zich thuis voelen en zichzelf kunnen zijn anderen moeten duidelijk en eerlijk zijn en de grenzen aangeven

SPELER van de TOEKOMST belangrijk is: kansen krijgen wil zich prettig voelen wil behulpzaam zijn (foundations) niet belangrijk is: spaarzaam zijn macht uitoefenen gewoon zijn

AANPAK structuur en richting blijven nodig gemeenschappelijke waarden zijn belangrijker dan planning en controle werknemers willen een geloofwaardige missie en visie van de organisatie korte lijnen in de organisatie snelle feedback geef ruimte (voor ondernemerschap)

MANAGEN VAN DEZE GENERATIE begrijp, accepteer en omarm de generatieverschillen een talentmagneet word je door: de motieven en ambities te begrijpen overleven en meegroeien door: aan te passen, zaken te veranderen, anders te gaan denken