De toolkit van NLP:Neuro Linguïstisch Programmeren

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Grammar Chapter 4 – G3 Aangeplakte vragen = Question tags.
Advertisements

Grammar Chapter 4 – G1 What en Which.
Wil jij ‘je ongekende vermogens’ leren kennen?
Grammar Chapter 1-G3 Vragen.
Effectieve communicatie voor de BHV-er
Zie jij ook grijze stippen tussen de vierkantjes?
Zijn de parallelle lijnen recht of schuin? Hoeveel poten heeft deze olifant?
Tel de zwarte stippen!. Tel de zwarte stippen!
In het Nederlands antwoord je vaak heel kort:
Aanvankelijk lezen Hoe lezen wij?
Oorzaak: Signalen worden ‘bewerkt’ door het oog.
Iedereen coach naar Jef Clement.
Grammar Chapter 4 – G2 If + past simple. Je wist al dat je voor het woordje als in het Engels if kunt gebuiken. We gaan hier even mee verder. Het kan.
Vragen stellen Vormen van ‘to be’ kunnen de enige werkwoorden in de vraagzin zijn. Ben ik je beste vriend? Am I your best friend?
Het oog.
Lesson 10. Today’s class  Check homework  Passive  Punctuation  Homework.
Training Risicovol middelengebruik signaleren bij jongeren
Tel de zwarte stippen. Tel de zwarte stippen Lopen de horizontale lijnen evenwijdig of niet?
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
‘WAIT FOR ME’ Lees met elkaar de songtekst Klik door naar volgende scherm.
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
English Class 2G 1st of December 2010 It’s nice to be important, but it’s more important to be nice.
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
CT scan = computertomografie met röntgenstraling
Volksuniversiteit Zwolle, 5 Januari 2015
Volksuniversiteit Zwolle
Nothing Is As It Seems Introduction Lesson. What are we going to do? - We gaan deze periode spreek, luister, lees en schrijflessen in een thema oefenen.
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Nothing Is As It Seems Lesson 4 Romeo and Juliet.
Sunday, 19 April 2015 zondag 19 april 2015 Click Klik.
THE FOLLOWING IS A CHINESE GOOD LUCK TANTRA TOTEM. U zal er wellicht niets van geloven, maar toch…! Lees dit alles een keer, misschien kan u er nog iets.
English 2E 10 November Programme for today Check homework Last class Some /any Have to Can I? Funny blonde woman at the library.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
Allesvoorengels.nl. 1. Hoe maak je vragen in de Past Simple? 2. Oefeningen 3. Samenvatting allesvoorengels.nl.
Time management Howdoyouset priorities?. Priorities:thingsthatyouthinkare important.
Mapping the field. ALEX KLAASEN Eigen website Beginpagina is stijlvol en nodigt uit om verder te kijken op de site. Helaas is de inhoud.
Zin-tuig-lijke scherp-zinnig-heid
REKENEN T.E.M. 5. IK BEN TIP! TEL MET ME MEE... MET 1 DRUK OP DE KNOP WEET JE OF JOUW ANTWOORD JUIST IS! VEEL SUCCES...
Lamb to the Slaughter Who or what is ‘the Lamb to the Slaughter’ in this story?
Wat reist er met je mee !? Over reflecteren op jouw professionele identiteit.
Workshop ‘s Heerenloo Zorggroep Ontwikkeling veerkracht.
Mindset DE ROL VAN OVERTUIGINGEN OP GEDRAG EN FUNCTIONEREN JAN VAN ZUTPHEN.
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’ Volksuniversiteit voorjaar e avond.
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’ Volksuniversiteit voorjaar e week.
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’ Volksuniversiteit voorjaar 2016.
1. 2 Hoe gaan leerlingen om met (les over) evolutie in relatie tot hun levensbeschouwing? Interviews  visies op evolutie (+eigen). Lessen: Wat is evolutie.
Allesvoorengels.nl. 1. Wat betekenen de werkwoorden (to) be en can? 2. Hoe maak je korte antwoorden met (to) be en can? 3. Oefeningen allesvoorengels.nl.
Woordenschat Letterlijk en figuurlijk taalgebruik.
Grammar – period 2.
Volksuniversiteit Zwolle
bij de NLP-basiscursus “Je ongekende vermogens”
Basiscursus ´Je ongekende vermogens’
Salt & Light Zout & Licht
The past simple Grammar.
Module 2 : You’re beautiful
bij de NLP-basiscursus “Je ongekende vermogens”
Today: Chapter 2 Discuss SO 2 What to study for your test?
Volksuniversiteit Zwolle
Volksuniversiteit Zwolle
Tel de zwarte stippen!. Tel de zwarte stippen!
NEW INTERFACE UNIT 2 : GRAMMAR
Geluids diagrammen Aan het einde kun je:
bij de NLP-basiscursus “Je ongekende vermogens”
bij de NLP-basiscursus “Je ongekende vermogens”
bij de NLP-workshop “Vind je missie”
bij de NLP-basiscursus “Je ongekende vermogens”
bij de NLP-basiscursus “Je ongekende vermogens”
Tel de zwarte stippen!. Tel de zwarte stippen!
Transcript van de presentatie:

De toolkit van NLP:Neuro Linguïstisch Programmeren Ankeren Focussen Loslaten Betekenis geven Wijzer worden Doen Accepteren Interne voorstelling Respecteren Kiezen voor de hoogste neurologische niveaus Herkaderen Uitgaan van voor-onderstellingen Versterkende overtuigingen opbouwen Hulpbronnen aanboren

Welke NLP-gereedschappen ? Je ongekende vermogens Welke NLP-gereedschappen ? De drie levensvragen Het NLP-communicatiemodel Weglaten Generaliseren Vervormen De kaart is niet het gebied Hulpbronnen ankeren Vooronderstelling: Respect voor het model van de wereld van de ander Ouder worden, een topervaring

Hoe Communiceer je? FILTERS Interne Voorstelling Weglaten Vervormen Externe Prikkel Vervormen Generaliseren Stemming Fysiologie Gedrag

Zin-tuig-lijke scherp-zinnig-heid Oefening: Wat laten onze zintuigen weg? Opdracht 1 Lees de volgende tekst één keer zorgvuldig door en tel hoe vaak de letter F er in voorkomt.  

Weglaten, vervormen, generaliseren Hoeveel keer staat de letter F in de volgende tekst? FINISHED FILES ARE THE RESULTS OF YEARS OF SCIENTIFIC STUDY COMBINED WITH EXPERIENCE OF YEARS OF TRUTHFULL WORK AND OF INTENSIVE REFLECTION IF THEY ARE FILLED WITH FAITHFUL FACTS ABOUT EFFECTIVE SAFETY PERSONS OR FALSE OFFENDERS OF FOUR BEAUTIFUL PEOPLE.

De Hoofdenboom

Hoe Zintuiglijk Scherpzinnig ben je? Nog beter observeren!

Focussen met Zintuiglijke Scherpzinnigheid! Wat heb je gezien? Hoeveel? Merk op hoeveel verschillende waarnemingen er gedaan worden!

Heel Zintuiglijk Scherpzinnig! Het antwoord is 10 hoofden Wil je nog even checken? Heb je ook gezien dat het allemaal staatslieden uit India waren?

MahatmaGandhi Indira Gandhi Nehru Rajiv Gandhi

Wat hebben we nodig om een compleet beeld te krijgen? Aandacht Letten op detail Letten op overzicht Kennis van wat te verwachten valt Interesse ………

Soms werkt het anders …….. Wat hebben we echt nodig?

Misleiding? Welke emoties meen je te zien bij deze persoon? Wat zie je als je deze foto rechtopzet (180odraait)?

Zo was de oorspronkelijke foto

Wat valt je op? Wat is het verschil?

En als je het onderste deel bedekt? Hoeveel poten heeft deze olifant? En als je het onderste deel bedekt?

En als je het bovenste deel bedekt? Hoeveel poten heeft deze olifant? En als je het bovenste deel bedekt?

Detail of……..

Detail of overzicht?

Kleine details die belangrijk worden als je er op let. Where do you want to be in your ‘life bus’, at the back or at the steering wheel?

Kleine details in het veranderen van de gezichtsspieren …………..