Google, vriend of vijand?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Deel 1: Waarom meet je? – Doel
Advertisements

Waarom Edu-gaming? Presentatie over Edu-gaming door MAD multimedia.
Historische informatie op internet Peter Becker 17 april 2007
Summerschool Social Media WEB 2.0 Serious & Educational games Social Netwerksites.
Kennismakingsvergadering Standbeelden.be vzw Statua.
Analyse klantgerichte websites
Requirements -People are able to make their own memorial page, called a memori -The website will be build first in Dutch for extension.nl, then copied.
Nut en noodzaak van het Patiënten Portal Drs. J.J. Baardman, teammanager NPCF Utrecht, 19 november 2007.
Internet en gezondheid.  Wie heeft internet thuis?  Wie heeft een smartphone of tablet?  Wie zoekt medische informatie op het internet?  Wie neemt.
6e Nationaal Platform E-Health Chaos voorbij; structuur begint?
Internettoepassingen waarmee we niet (zo) bekend zijn
Mr. Guide Zoek, vind en vergelijk je avond uit… Human Technology – Hanzehogeschool Groningen.
Generatie Y Een presentatie door: Wirjo Hardjono.
ASCC clubmiddag 20 december 2011 Ruud Vloeimans 2011 © R.P.Vloeimans, Amstelveen, Netherlands.
Welkom bij de cursus Handig met Internet! Handig met Internet -Wat doet u al met internet? -Wat wilt u nog meer met internet doen? -Hoe kunt u beter.
Rechtspraak.nl zoekresultaten inperken Verder = klikken.
HOMCOM LEDEN VERGADERING 18/05/2009. Nieuws  Google doet het goed en minder goed Er is winst maar minder dan 10 % Er is winst maar minder dan 10 % Omzet.
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
.. QSL The Final Courtesy Papier Elektronisch of beide.
IFontys 2.0 Workshop 14: How 2 make ePubs?. Inleiders Henk Lingers Francois Lier.
Maarten Maeseele (1BaOb)
Feebe Leclercq 1 BaSW B Alleen in de klas
Webpagina ’ s maken ITV 10 maart Onderwerpen Ontwerp en inhoud Navigatie HTML: de basis Webpagina’s in Word.
User Centred Development UCD Werkcollege blok 1 week 5.
Informatievaardig bij Trendanalyse: M eer dan Google Jaroen Kuijper, informatiespecialist
ATLA Religion Database + ATLAS Bewaren van resultaten: mailen, printen, opslaan Klikken = verder gaan.
… een nieuwe zoekmachine! “Dear finance support desk customers, The search facility within the knowledge base will be improved to help you find information.
Media en creativiteit 6* Privacy, reputation and control (*voorheen identiteit, kwartaal 2) Elske Revelman de Vries
Ignace Martens – Competentiegebaseerde evaluatie van de masterproef 1 Competentiegebaseerde evaluatie van de masterproef Ir. Ignace Martens KaHo Sint-Lieven.
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
Web 2.0 Social Software Toolkit 1/21 Introductie tot Social Software Patrick Klaassen RU
Stefan Kolgen – C.H.I.P.S. vzw 1. “ Web 2.0 is the business revolution in the computer industry caused by the move to the internet as platform, and an.
Hom Com Ledenvergadering Privacy Zoeken op internet in alle privacy ◦Startpage.com.Startpage.com ◦
Workshop Informatievaardigheden Propedeuse FHSS Mediatheek TF.
SEO Tools.
Hoe wordt de ranking bepaald?. 3 factoren die de Google Ranking bepalen 1. Pagerank 3 hoofdfactoren die de Ranking bepalen 2. Duur op website + social.
E-bibliotheken Full text, e-artikels, e-tijdschriften en e-boeken Dag- en weekbladen: Mediargus : Vlaams Mediargus LexisNexis: Internationaal LexisNexis.
'Employer Branding vanuit HR perspectief' e-recruitment seminar 29 november 2007 Henri Verlinden.
Maakjijstraksnaam.nl Annemiek Kraaijvanger Manager Corporate Communicatie Reed Business
Aan de slag met weblogs Pierre Gorissen 14 juni 2005.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/004]/ subvaardigheid lezen thema: reporting a theft can-do : kan formulieren waarin meer informatie gevraagd wordt,
ASTEROIDEN.
Welkom De techniek van websites
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Meer bekendheid via je Website
Bronnenonderzoek PWS-seminar V5 13 juli 2014
mei 2008 Jonna Lind Marianne Mantel Jan Lauwen
Wat gaan we doen?  Iets over mij  Iets over leren van tools binnen IAM  Iets over gamemaker.
MEDIAVERANTWOORDING DE GROENE AMSTERDAMMER OMROEP FLEVOLAND.
Op stap met m’n diploma! Bron:
Effectief informatie verwerven Kees Vernooy. Waarom van belang? De kwaliteit van ons werk: up to date presentaties; Weten wat in onze omgeving speelt:
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
Deltion College Engels A2 Schrijven [Edu/002] thema: Let’s chat can-do : kan aan een eenvoudige chatsessie deelnemen.
DICK RIJKEN 30/03/01 DE WAAG AMSTERDAM. OMROEPEN? WAT? WAAROM?
Tine Vandevijvere Ge-Ned. Bronnen Artikels Websites Publicaties.
Kom hoger #1. Jozua Terwijl zij nu voor Israel vluchtten en zij juist op de helling van Bet- choron waren, wierp de HERE uit de hemel grote stenen.
Informatievaardigheden Bedrijfs- en Consumentenwetenschappen
Practicum Medische Biochemie Invoer resultaten via het web Lab. Medische Biochemie & Klinische Analyse.
OMAR EZZAT SHALAAN & SALAHEddine aithakki
Informatievaardigheden Introductie BPE-10806
Informatievaardigheden Een eerste uitleg over het belang van informatievaardig zijn……..
Iedereen gebruikt social media.
Het Digitaal Educatief Produkt Waar haal je dat vandaan?
Basics SERP = Search Engine Results Page Betaalde resultaten = SEA Natuurlijke resultaten = SEO Search Engine Optimization SEO is een lange termijn verhaal.
Kritische internet- en onderzoeksvaardigheden: 4 modellen vergeleken Hanneke Banine-de Smit.
SEO en SEA Uw website bovenaan in Google! 24 april 2008.
Uw website bovenaan in Google!
De taaltaak
Filter bubble Mediabegrip week 6-7
Filter bubble Mediabegrip week 6-7
Transcript van de presentatie:

Google, vriend of vijand?

Google bekend van ...

maar ook van ...

en vanaf 2008 (?) ... http://blogoscoped.com/archive/2007- 08-14-n43.html "Google is not a doctor, but people come to us with a lot of health information searches. There is a big user information need, which we should ultimately fill". http://www.martijnhulst.nl/weblog/pivo t/entry.php?id=368

Google Mission Statement Google als vijand? Google Mission Statement Do no evil!

Relevante informatie? slechts 2 relevante links

Betrouwbare informatie?

Buitenlandse zoekmachines Verticale zoekmachines: belangrijk voor medische zorg, zorgverleners en patiëntenverenigingen

Nu in Nederland: MediGO.nl Websites door artsen gecontroleerd Geen farmaceutische industrie Duidelijk wie de bron van informatie is (filter) Bezoekers kunnen websites beoordelen Gratis en vrij toegankelijke informatie Pre-beta fase

Zoekresultaat MediGO.nl

Conclusie en vragen Vragen? Nu? of later per e-mail: jan@medblog.nl Google is een leuk startpunt om op zoek te gaan naar informatie, maar voor specifieke gezondheidsinformatie schiet Google tekort! Daar zijn onder andere verticale zoekmachines voor nodig. Vragen? Nu? of later per e-mail: jan@medblog.nl of per mobiele telefoon: 06-41223422