Kwaliteit door Informatie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
KWALITEITSZORG november 2012
Advertisements

• Onderzoek uitgevoerd in opdracht van Erasmus Universiteit en Berenschot B.V. in het eerste kwartaal van • Commissie Jorritsma creëert de visie.
14 juni 2011 Infomoment georganiseerd door het Toelichting bij het aanvragen en afrekenen van creatie- en spreidingsdossiers door Machteld De Smedt (Vlaamse.
Presentatie cliëntenonderzoek. Algemeen Gehouden in december 2013 (doorlopend tot eind januari) DoelgroepVerzondenOntvangen% LG wonen en dagbesteding.
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
UWV Klanten Contact Centrum
Presentatie Montesquieu Instituut | 1 september 2011 Presentatie DPC Montesquieu Instituut.
1 Wat is microfinanciering ? 2 1. De financiële behoefte.
Zaakgericht Werken.
Presentatie commissie bestuur en werk van 22 mei Stand van zaken vormen klantcontactcentrum.
Toekomstige ontwikkelingen ten aanzien van de dienstverlening naar onze inwoners; Antwoord© en een klantcontactcentrum Jan Westen (afdelingsmanager) Annemarieke.
Zaakgericht werken in samenhang
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
© 2006 Consilience B.V.1. 2 E-Dienstverlening in de praktijk Noordwijk, 5 september 2006 K.P.Majoor Adviseur Consilience B.V.
Informatiebeheer centraal Stadsarchief Jan Verhoeven.
Mode1. Cijfers  Onvoldoende 5  Matig 6  Voldoende 7  Goed 8  Uitstekend 9  Excellent 10.
Gemeentelijke implementatie GFO Zaken
Klantgericht werken, Kanalen in balans
“Samen met lokale besturen werken aan een divers personeelsbeleid” Tempus Fugit, Leeftijdspiramide lokale besturen Aalter, 21 mei 2010 Pol Despeghel, Sectorconsulent.
WISKUNDIGE FORMULES.
eHerkenning Richard Blad Werksessie eHerkenning, 17 januari 2012
de werkgever van de toekomst
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
Elke 7 seconden een nieuw getal
Regelmaat in getallen … … …
Regelmaat in getallen (1).
Oefeningen F-toetsen ANOVA.
Agenda  Lessen (6)  tot  hs 30
AAN DE SLAG !!! Klik telkens op het juiste blokje ©
Presentatie gemeente Veere Rob van der Zwaag
5.1 Definitie van vermogen
In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen. Uit de volgende drie vakjes kan je dan kiezen. Er is er telkens maar eentje juist. Ken je het juiste antwoord,
Foto 65 – wegenis + parking + rechts G01 Foto 66 – G01.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Inkomen les t/m 75 plus Zelftest Kennisvragen.
Inkomen les 14 Begrippen & 65 t/m Begrippen Primaire sector Bedrijven die zaken aan de natuur onttrekken (landbouw, jacht, bosbouw, visserij)
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
Landelijke Monitor VVE 2011 LEA-conferentie Sabine Peterink Sardes.
Programma Contactcenter Overheid (CCO) werkt aan Antwoord©: één loket voor alle vragen aan de overheid 7 februari 2007.
Benchmark september 2006 Michal Kleinhans Christel Koman
Overheid heeft Antwoord © 1 Antwoord © Presentatie Antwoord © : stand van zaken en vooruitblik Congres Benchmark Publiekszaken 20 november 2008 Art Klijn.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken 2006 Derde jaargang variant Burgerzaken ‘G3’ Eerste kringbijeenkomst Rotterdam 7 juni 2006.
Help! ‘Niet vorderende ontsluiting’
EFS Seminar Discriminatie van pensioen- en beleggingsfondsen
Eerst even wat uitleg. Klik op het juiste antwoord als je het weet.
Ito Congres ITO 13 november 2008 Jan van der Weijden.
UDEN geeft excellent Antwoord© met kanaalsturing door te Verbreden Professionaliseren Coördineren.
Op reis naar een dierentuin
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Presentatie Woonservicepunt (WSP)
Stanines z Stanines
Klantbeeld en open source (een idee voor G4) 5 februari 2010 Rotterdam.
Enterprise Document Management Fase
Lessen 17 / 40 De mensen die recent lessen hebben gevolgd hebben deze beoordeeld op 4 aspecten. In de getoonde grafiek steekt 1 aspect negatief af t.o.v.
De stadsrandzone centraal Ruimteconferentie 3 november 2009 Bart van Bleek.
STIMULANS KWALITEITSZORG juni 2014.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Compter en français (tellen in het Frans)
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
‘zaaksgewijs’ Gerry de Vaan 11 November Programma -De route van Waalwijk naar zaaksgewijs werken -Tijdsduur -Vragen of opmerkingen?
Gemeente Culemborg > Keurmerk Veilig Ondernemen Pavijen Huub van Oorschot Wethouder Economische Zaken.
Cv = F u  F = Cvu  F = Cv(el - bl) u = (el - bl)
Programma 26 januari 2015 in Zoetermeer 14:00Start bijeenkomst onder leiding van Renske Keur 14:05Welkom door regionaal ambassadeur Marc Rosier 14:10Beter.
ICTAL programma 2003 –2005 in samenhang naar voorzieningen voor administratieve lastenverlichting architectuur en migratieplanning 28 oktober 2003 BBR.
Evaluatie Huis van de Mechelaar. Cijfers Huis van de Mechelaar Totaal # bezoekers sinds start nieuwe werking: Totaal # afspraken afgehandeld sinds.
Dienstverlening 2010 – Agenda Ontwikkelingen en de opgaven voor (5 beloften aan de burger) De stand van zaken in Dordrecht.
Een kwestie van kiezen 1Zaakgericht Werken - een kwestie van kiezen.
Themamiddag RGBZ en archivering Utrecht, 7 februari 2017
Transcript van de presentatie:

Kwaliteit door Informatie 22-11-11 Zaakgericht werken een must voor Goede Dienstverlening J.Becu programma Dienstverlening en Vermindering Regeldruk Kwaliteit door Informatie 22-11-11

Dienstverlening Gemeente Rotterdam KlantenContactCentrum 2.100.000 contacten met burgers, bedrijven per jaar

Verdeling contacten over 3 kanalen

Kwaliteitsbewaking kanaal telefonie Prestatie indicator Norm Oktober November December Totaal 2011 Aantal gesprekken aangeboden bij 14-010 Norm per 1-6-2011 49.911   592.588 Direct beantwoord 75% 65% 66% Doorverbonden gelukt 20% 21% 26% Doorverbonden mislukt geen TBN 10% Doorverbonden mislukt wel TBN 5% First Call Resolution Rate 95% 86% Doorverwezen (buiten scope) 2% 1% Op tijd afgehandelde terugbelnotities 49% Bereikbaarheid backoffices 59% Gemiddelde afhandeltijd (AHT) 14-010 280 262 273 Kwaliteit - Kritiek 96% 94% Kwaliteit - Niet Kritiek Rapportcijfer klanttevredenheid 7,5 7,1 7,2 Servicelevel 80% in 20 sec nvt 83% 70% in 30 sec 91% 85% Forecastnauwkeurigheid +4% +7%

Van KCC naar de specialisten Werken in samenhang

Niet meer zo ……………..

Als Concern in samenhang

Zaak start vanuit de burger/ondernemer Zaken staan centraal Zaak start vanuit de burger/ondernemer 14010 heeft alle informatie over Internetaanvragen Aanvrager krijgt statusinformatie en tijdige updates Per burger/ondernemer: alle zaken raadpleegbaar Bijbehorende (aangeleverde) documenten raadpleegbaar Stuurinformatie over tijdige en juiste leveringen Het Rotterdamse Zakenmagazijn

Opgave voor Informatiemanagers? Naar een standaard voor het zaakgericht werken edocs docloods Zaak aanmaken archiveren zakenmagazijn Corsa zaaktypen Documenten opslaan

Informatie geven aan burger/bedrijf Tenslotte Informatie geven aan burger/bedrijf Door zorgen voor kwaliteit