Media en creativiteit module 8 Engagement

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 6 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
Advertisements

Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 5 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Les 4 Identiteit
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Medmec04 les 3 Engagement.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 3.
Medmec04 Engagement Les 2. agenda Teams vormen Maatschappelijk thema bepalen Ontwerpprocedure opstellen Dummie Procesverslag.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
Media & Creativiteit Jaar 1 les 8 Het creatieve proces.
Jaar 1 les 8 Het creatieve proces
Medmec03 les 1 Co-creatie.
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 8
THEMA: Het creatieve proces
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 7.
Medmec04 les 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 6 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 8.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 1.
Media en creativiteit 6* Privacy, reputation and control (*voorheen identiteit, kwartaal 2) Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit medmed07 Privacy, reputation and control (voorheen identiteit, kwartaal 2) Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit medmed02-7 Privacy, reputation and control Elske Revelman de Vries
Trends Research Medmc3 les 1 Thema: Cognitieve dissonantie
Trends Research Medmec01-5 les 2 Thema: Rubriceren
Media en creativiteit medmed02-7 Privacy, reputation and control Elske Revelman de Vries
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 les 3 Week 4.
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit les 1. Onderwerpen in de lesHuiswerk voor komende les 1 o Toelichting op de module en de werkwijze. o Toelichting.
Welkom het is Lente. Jippie Medmec03
Identiteit MedMec02 les 1 (3) Mail: Wiki: vakgroep:
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 les 1 Thema: Cognitieve dissonantie.
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 Week 5 Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH
Media en creativiteit Identiteit les 1
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Wiki: Medmec04 les 6 (lesweek 7) Engagement The game called life
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Medmec04 les 4 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
Voor CMI-MEDIA Engagement MEDMEC 08 Les 7 Engagement MEDMEC 08 Les 7.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR /2010 THEMA: Het creatieve proces.
THEMA: Het creatieve proces
Media en creativiteit Identiteit
Media en creativiteit module 2 Identiteit Jaar 1.
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER Mediaencreativiteit.pbwiki.com VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT.
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Media en creativiteit module 6 Identiteit
Medmec04 les 1 Engagement.
Media & Creativiteit Pia Terstroet
Media & Creativiteit Jaar 1 les 2 Het creatieve proces.
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 3.
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 1.
Medmec04 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen modulewijzer.
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
MEDMEC2 - Identiteit Media en Creativiteit 2 Jaar 1 – Periode 2 Identiteit.
Medmec04 les 1 Engagement.
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 3.
Media en creativiteit medmed02-7 Privacy, reputation and control Elske Revelman de Vries
Medmec04 Engagement.
Presenteren en communiceren
Betogende spreekbeurt
Overtuigende tekst/betoog
Betoog.
Schrijven 2.7 en 2.8 Formuleren en stijl 3.1
Transcript van de presentatie:

Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 2 Zanger teachers

Weekoverzicht Les 1 Startcollege Noor Bongers Les 2 Betoog Les 3 Debatteren, argumenteren en discussie leiden Les 4 Debat 1 groep 4 verwerkt Les 5 Debat 2 groep 1 verwerkt Les 6 Debat 3 groep 2 verwerkt Les 7 Debat 4 groep 3 verwerkt Les 8 Presentatie van de verwerkingen/statements Les 9 Inleveren bronnenmap, 3 statements, reflectie: betoog van begin en eindpositie Les 10 Beoordeling

Agenda Terugblik college Modulewijzer Groepen Betoog Aan de slag Huiswerk

Modulewijzer Waar gaat het over? Wat zijn de leerdoelen? Wat zijn de opdrachten? Wat zijn de beoordelingscriteria

Waar gaat het over? Verdiepen in actuele thema’s over engagement Voortkomend uit jezelf of de groep Thema’s zoals bijvoorbeeld: Privacy Digitale Criminaliteit Big brother vs Big sister Green technology & Cradle to cradle Politieke groeperingen op het internet

Leerdoelen Verkennen van het domein van engagement en betrokkenheid binnen het nieuwe media vakgebied Op de hoogte zijn en deelnemen aan het actuele debat binnen het thema engagement in het vakgebied

Opdrachten Opdracht 1: Betoog Opdracht 2: Debat en notulen Opdracht 3: Visueel statement Opdracht 4: Reflectie

Modulewijzer opdracht 1 Schrijf een betoog van 750 tot 1000 over jouw passie, jouw betrokkenheid bij de wereld, je omgeving. Wat zou jij, als je de baas van de wereld was, veranderen, en waarom vindt je het belangrijk dat dit anders wordt. Ga hierbij echt uit van je eigen betrokkenheid.

Goed betoog is het halve werk Lees http://mediaencreativiteit.pbworks.com/MEDMEC08%3A-Engagement Een betoog is een overtuigende tekst Inleiding Middenstuk Slot http://mediatheek.thinkquest.nl/~lla039/schrijven/betoog.html

Modulewijzer opdracht 2 De klas wordt in groepen verdeeld. Bereid met je groep een debat voor. Een onderwerp kiezen doe je vandaag. onderzoek het onderwerp door minstens 10 hoogwaardige artikelen over het onderwerp te verzamelen, schrijf samenvattingen. verzamel deze in een bronnenmap. Kies een debatvorm die bij het onderwerp past. (Ga na welke debatvormen er zijn, en welke past bij jullie onderwerp. Zie de links). Bereid voor beide kanten een betoog van tussen de 5 en de 7 minuten voor waarin jullie je standpunten uiteenzetten.

Opdracht 3 Verwerk het debat van een andere groep (zie weekschema) in een visueel statement. Dit kan een strip, film of animatie zijn, dat is aan jullie. Denk hierbij aan satire, scherts, dagblad of actualiteitenprogramma.

Opdracht 4 Beschrijf je uitgangspositie aan het begin van het debat, verwoord of -en hoe- deze uitgangspositie in de loop van het kwartaal is veranderd.

Beoordeling

Groepen Vorm 4 groepen Op basis van onderwerpen? Op basis van kwaliteiten? Op basis van achtergrond? …

Aan de slag Werk met je groep Lees elkaars verhaal voor Kom tot een onderwerp waarover jullie een debat gaan organiseren

Huiswerk Bestudeer de links over debatteren (zie modulewijzer) Begin met het voorbereiden van je debat Groep 1 verzorgt in week 4 het debat

Informatie over debatvormen http://www.utwente.nl/vop/nieuwsbrief 9/debat_als_onderwijsvorm.doc/ over debatvormen: http://www.utrechtdebatingsociety.nl/debatteren.php#np en voorbeelden http://www.leidendebating.nl/node/33 bijvoorbeeld een lagerhuis vorm http://taalkr8.kennisnet.nl/workshops/lagerhuisdebat meer vormen: http://stuwww.uvt.nl/cicero/?q=node/1#algemeen http://www.publiek-politiek.nl/Producten-en-diensten/Debatten/Zelf-debat-organiseren

Modulewijzer beoordeling bronnenmap 1. Kwaliteit van de bronnenmap (individuele beoordeling; 50% van het eindcijfer) a. Bestaat uit 10 zelf gemaakte samenvattingen van relevante artikelen. Hierbij geef je aan wat de essentie van het artikel is en waarom het artikel relevant is. Gebruik +/- 50 woorden. b. Bestaat uit een inleiding met een goed inhoudelijk argument waarin je duidelijk maakt waarom je tot deze selectie van 10 artikelen bent gekomen. Kortom de eerste 10 gevonden artikelen is geen goed argument.