Mobile Advertising looking forward to hit the consumer’s 3G-spot TechWatch, 30 mei 2006 Maarten De Cuyper

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kaibi app Arie den Boon Melanie van Hagen Jan den Boon.
Advertisements

Mobile Apps Hartelijk welkom en dank voor de uitnodiging om te komen vertellen over sociale media en digitale/mobiele media.
BUREAU VOOR i-COMMERCE
1 Music by Elton John Candle in the wind (England's rose)
Mag ik voor u het zoetste lied uit de geschiedenis zingen?
Downloaden: Ad-aware. Downloaden bestaat uit 3 delen: •1. Zoeken naar de plek waar je het bestand kan vinden op het internet •2. Het nemen van een kopie.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Social Technographics Hoe ontwikkel je een succesvolle social media strategie? Reineke Reitsma Director, Consumer Technographics Forrester Research 11.
Digitale TV platforms op een rij Masterclass BrVA Dick van Smirren TNO ICT september 2005.
ADOBE PRESENTER Willem vanden Berg Dienst Onderwijsondersteuning en –ontwikkeling KaHo Sint-Lieven 1.
Bewegend beeld versturen vanaf de mobiele telefoon.
 QI&feature=related QI&feature=related.
Gent, 4 mei 2010 Wat denken de Belgische vakantiegangers vandaag van sociale media? Anne Verhaeghe.
Mars, known as the Red Planet, it’s about to appear in spectacular fashion! So mark your calender (August 27, 2006 )to watch throughout the month of August,
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
Finance & Business Control
1 Presenting Borealis 2006 © 2005 Borealis A/S Presenting Borealis A leading, innovative provider of plastics solutions February 2007.
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
Naar het Jaareinde toe
Corporate Communications February 2011 Succesvol met Outsourcing Gerben Edelijn, CEO Thales Nederland.
AGENDA Het programma start om uur en eindigt om uur met aansluitend een dinerbuffet tot uur. Er is voldoende ruimte om met uw collega.
Sinterklaas.
Beyond Big Grid – Amsterdam 26 september 2012 Enquette 77 ingevulde enquettes, waarvan 60 met gebruikservaring = Mainly Computer Science.
WISKUNDIGE FORMULES.
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 1991 Heart Piercing Music / Maranatha! Music/CopyCare 1/16 THERE'S A RIVER (Malcolm duPlessis)
Instructie grammatica Word order II A comparison.
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 2001 Marty Sampson / Hillsong Publishing 1/4 KING OF MAJESTY (Marty Sampson) 1. You know that.
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 1996 Mercy/Vineyard Publishing 1/5 I could sing of Your love forever (Martin Smith) Over the.
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 1999 City Bible Music 1/10 BELIEVE (Donna Lasit) I say on sunday how much I want revival Op.
27 juli 2014hier komt de naam van de presentatie in P 1 Web 2.0 Het "nieuwe" interactieve internet.
Atos, Atos and fish symbol, Atos Origin and fish symbol, Atos Consulting, and the fish symbol itself are registered trademarks of Atos Origin SA. © 2006.
De Pelsmacker,Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 OHT 1.1 Geïntegreerde communicatie In dit hoofdstuk.
In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen. Uit de volgende drie vakjes kan je dan kiezen. Er is er telkens maar eentje juist. Ken je het juiste antwoord,
Dia 1 Politiewerk in de Toekomst Kan technologie “ons” helpen om het veiliger te maken?
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Copyright met toestemming gebruikt van Stichting Licentie © 1994 Shepherd's Heart Music 1/12 JOY! JOY TO THE WORLD (Dennis L. Jernigan) 1. And this is.
Sunday, 03 August 2014 zondag 3 augustus 2014 Click Klik.
CLICK THE END EINDE THE END May peace be with you EINDE Moge de vrede met jou zijn Next time I’ll present you the alphabet Volgende keer bied ik je het.
Marketing: Veranderingen in Belang en Rol
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
1 Van Harvard naar MIPS. 2 3 Van Harvard naar MIPS Microprocessor without Interlocked Pipeline Stages Verschillen met de Harvard machine: - 32 Registers.
PLAYBOY Kalender 2006 Dit is wat mannen boeit!.
From computer power and human reason. Joseph Weizenbaum.
Computertechniek 2 – ARM assembler Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology 1  D3EEMS1  programmed I/O: de.
Computertechniek Hogeschool van Utrecht / Institute for Computer, Communication and Media Technology ; PIC assember programeren 1 Les 3 - onderwerpen Het.
Geheugen, distributie en netwerken Netwerken: de basis voor distributie van gegevens en taken (processen) –bestaan zo’n 40 jaar, zeer snelle ontwikkeling.
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap
Deltion College Engels C1 Luisteren [Edu/001] thema: It’s on tv can-do : kan zonder al te veel inspanning tv-programma’s begrijpen.
1 GfK Retail and TechnologyThe Netherlands20 September 2014 Judith Manenschijn Consultant Media & Leisure GfK Retail and Technology Judiths Weather Forecast.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)
Future (toekomst) Je krijgt 2 verschillende vormen van Future.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Banalisering van technologie "I [will] argue that it is when technologies such as the telephone and the computer cease to be sublime icons of mythology.
All right 1thv unit 7 gr 2.1 en 2.2.
1 De ontdekking van Web 2.0 Presentatie Team Ordina type hier de datum 19 april 2007.
Benjamin Boerebach, Esther Helmich NVMO workshop 12 juni 2014.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
Link Popularity Het principe van linkpopulariteit kun je als volgt samenvatten: hoe meer webpagina's er naar een bepaalde webpagina linken, des te belangrijker.
Nieuwste ontwikkelingen op HRM terrein   Inleiding voor het Gezelschap Senioren VU en VUmc Yolande van der Linden, directeur P&O VUmc 7 oktober 2014.
Ondernemer in de btw René N.G. van der Paardt. Met Fuchs is de grens van het ondernemerschap wel bereikt? De vaste inrichting in de btw zou hetzelfde.
25 Ways To Be Healthier. 25 Manieren om Gezonder te leven. click.
Inbound Marketing Plan
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
ZijActief Koningslust
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
Het Digitaal Educatief Produkt Waar haal je dat vandaan?
Het Digitaal Educatief Produkt Waar haal je dat vandaan?
Transcript van de presentatie:

Mobile Advertising looking forward to hit the consumer’s 3G-spot TechWatch, 30 mei 2006 Maarten De Cuyper

Slide 2 Over i-merge •Wat? Interactive brandbreeding agency •Wie? schrijvers, grafici, marketing- en communicatiestrategen, mediaplanners, technici, ontwikkelaars en TV-mensen •Voor wie? •Hoe? –Altijd uitgaan van de interactieve consument –Focus op nieuwe mediamix –Trendwatching

Slide 3 Adverteerder: « What’s in it for me? » •Is 3G de zoveelste hype? podcasting, blogging, vodcasting, iDTV, RFID, … •Besef groeit dat consumenten op een andere manier met advertising omgaan : « Passief consumeren » wordt « actief op zoek gaan naar » •Druk op ROI stijgt –Fragmentatie budgetten over alle media –Globalisering –Meetbaarheid

Slide 4 Welke mobile advertising werkt nu al? •Succesvol –SMS •Sociale functie •Subscriber services (nieuws, weer, …) •Brands : commerciële info, mobile couponing –Ringtones •Sociale functie •Artists •Brands •Maar wat met MMS, videotones, en … 3G ?

Slide 5 3G keys to success : 3C ! •Content –« Generation C » with C for content •Core –Advertising overload : relevantie ! –Ken uw doelgroep •Creativity –Originaliteit helpt –Humor – Shocking – Touching – Sex CCC

Slide 6 3G keys to success : 3C ! •Content –« Generation C » with C for content •Core –Advertising overload : relevantie ! –Ken uw doelgroep •Creativity –Originaliteit helpt –Humor – Shocking – Touching – Sex

Slide 7 Generation C •Het GENERATION C fenomeen Consumer Generated Content die “full speed” het web verovert, met dagelijks terabytes nieuwe tekst, foto’s, audio en video. •Drivers: 1)We're all artists 2)Unleash that creativity ! In plaats van consumenten te verplichten te kijken, luisteren, spelen: passief consumeren; is het nu de kunst om hen te laten creëren, produceren: participeren 3)Breedband •Niet onbelangrijk in deze context: Google goes mobile

Slide 8 3G keys to success : 3C ! •Content –« Generation C » with C for content •Core –Advertising overload : relevantie ! –Ken uw doelgroep •Creativity –Originaliteit helpt –Humor – Shocking – Touching – Sex

Slide 9 Advertising overload

Slide 10 Advertising overload : niet mobiel! •GSM is een hoogstpersoonlijk item! •Wireless advertising is GEEN “gemobiliseerde” versie van traditionele advertising maar aangepast aan locatie, voorkeuren, tijdstip … met toestemming van de gebruiker •Operators en brands: dunne lijn tussen maximum advertising revenue en relevante targeting!

Slide 11 3G telefoon: gadget voor een niche ? HOMO CONNECTUS HOMO MOBILUS HOMO INTERACTIVO HOMO HYPERMOBILUS

Slide 12 Homo HyperMobilus : wie? •Social gatekeepers Steunpilaren van sociale netwerken die contacten onderhouden en zelf up-to-date blijven via 3G telefoons •High Street hedonisten Fervente shoppers die willen uitpakken met nieuwe of bijna- aankopen, of bijvoorbeeld een vriend(in) om hun mening vragen vanuit het pashokje. •Piratopians Doe-het-zelf creatievelingen die zich uitleven met kortfilmpjes en andere 3G-uitzendingen (bv LifeBlogging) Source: Future Laboratory

Slide 13 •« There will be a big battle among advertisers to own the [3G] handset » (Pamir Gelenbe, FlyTXT) •« The technology is most popular among the more affluent age group, not the age group often targeted by advertisers » (The Future Laboratory) •Nieuwste influentials ? –Google video –Youtube goes mobile –LifeBlogging (Nokia N-series) Homo HyperMobilus : wie?

Slide 14 •Wanneer wordt de kritische massa bereikt? •VisionGain Intelligence : –2006 will be a year of experimentation for the emerging mobile advertising market. –By 2007, brands will know what works, and mobile advertising will become mainstream by –mobile marketing and advertising in EU and USA will grow to exceed $1 billion in 2009 •Forrester : –In 2010 zal drie op de vijf mobiele bellers in Nederland gebruik maken van een 3G-toestel. –“Bezitters van zo'n toestel zullen ook dan nog niet massaal gaan internetten. Het gebruik van mobiel internet is nú in ieder geval nog veel te ingewikkeld." Homo HyperMobilus : wanneer?

Slide 15 •Gartner Hype Cycle © voor telecommunicatie Homo HyperMobilus : wanneer?

Slide 16 •Gartner Hype Cycle © voor telecommunicatie Homo HyperMobilus : wanneer?

Slide 17 3G keys to success : 3C ! •Content –« Generation C » with C for content •Core –Advertising overload : relevantie ! –Ken uw doelgroep •Creativity –Originaliteit helpt –Humor – Shocking – Touching – Sex

Slide 18 Mobiel geïntegreerd

Slide 19 Mobiel origineel •Hamstercam

Slide 20 Killer combinatie: sexy humor

Slide 21 3G TV? •Mobisodes –US : 1 minute afleveringen van « 24 », « Love & Hate », … –Gratis mits enkele seconden « commercial break » •Svisj (Noorwegen) –TV programma voor en door jongeren –Samengesteld met zelfgemaakte en instant doorgestuurde gsm-beelden •WK 2006 : 3G voetbalshow (UK) –4 minuten hoogtepunten –5 minuten nabeschouwing

Slide 22 Kameleon Technologies (Frankrijk) 123 4

Slide 23 Spice up the 3G-experience

Slide 24 Vragen ?