boodschap (mediacontent): object, middel, toepassing (medium):

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Frederik Dhaenens Sofie Van Bauwel
Advertisements

Ieder jaar komt de Sint met de boot uit Spanje weer aan.
Ond.vsko.be/pastoraal. Vasten Verlangzamen stilvallen wikken en wegen. Zorgvuldig uitkiezen: de vruchten van de aarde puur en eerlijk in hun eenvoud ingrediënten.
Welkom op de website van groep 1-2a
 Cultuur- en kunsteducatie Cursus D.H.O.S
De psychologie van communicatie
Communiceren Leidinggeven Blz. 53.
Mediaopvoeding.
De Digitale Week 2013 Infomomenten De Digitale Week is een initiatief van LINC vzw.
Alles draait om geld. Tv = internet = films = youtube=
Een impressie van de werkwijze in groep 3 en 4
Dankdag 2013 “Denk je aan danken?”.
Het jaaroverzicht van 2013 Openingsdia (titel, slogan, beeld,…) Hoe zie ik de wereld in 2013? –Economie: werkloosheid, landen in crisis, bedrijven naar.
Audiovisueel materiaal in de klas BOA 4 februari.
 Hoekenwerk. Discussie  Leergebied overschrijdende eindtermen  Leren leren (Van In)  Coöperatief leren  Keuzes maken  Eigen leerstijl hanteren en.
een grote kromme lijn, twee kleine schuine streepjes, een verticaal lijnstuk, een licht gebogen lijn, een blauwe driehoek, twee cirkels, twee blauwe bolletjes,
Jullie zijn ‘dag in dag uit’ bezig kleuters te stimuleren in hun ontwikkeling, hen uit te dagen nieuwe horizonten te verkennen, ze op te voeden tot creatieve,
CinekidStudio: zelf doen geeft inzicht!. Introductie Games (serious games / cots games) Virtuele werelden Playful digital tools Onderzoek naar het gebruik.
Persoonlijke en sociale vaardigheden van de commerciële professional
Herfst Kleuren-& Vruchten
Welkom in groep 5!.
Welkom op deze informatieavond
Hoofdstuk 2: Opgroeien in een gemedialiseerde wereld
Consumer insights. Wie doet wat?  Opening: David Reclame 1: Rick Reclame 2: David Reclame 3:Matthijs Reclame 4: Rick Reclame 5: Esther Opdracht minidiscussie:
Zingen Vers 1 Dank U voor deze nieuwe morgen,
Om even bij stil te staan.
The medium is the message
Media en de massa.
Kijk wat de Australische fotograaf , Bill Gekas , heeft verwezenlijkt
Media en creativiteit Herfst les 3.
Pittige antwoorden van assertieve vrouwen  
Mediawijs.be Stuurgroep Plan Geletterdheid. Definitie Mediawijsheid ‘Het geheel van kennis, vaardigheden en attitudes waarmee burgers zich bewust en kritisch.
Iemand die alles van je weet en toch van je houdt.
Schatkist Ouderavond.
Training digitale didactiek Effectieve inzet laptop.
 Website Sint Liborius vormgeven en vullen  Pagina beheren  Foto’s plaatsen Website over mediawijsheid op Sint Liborius  Theorie mediawijsheid  Leerlijn.
Oriëntatie op Communicatiekunde Hoorcollege 6. Definitie: Medium Een medium is een technisch of fysisch middel om een boodschap om te zetten in signalen.
I wanna be the very goed. No wang snee wang
voor familie en vrienden van
Coach’s Eye: sometimes all it takes is looking at a specific moment to improve your performance.
17 september MedMec01 les 3 Mail: Wiki: vakgroep: Media.
Hocus Pocus met Alfons Alfrink Regisseur Torill Kove Land Noorwegen Jaartal 2013 Tijd 72 minuten Taal Nederlands gesproken Groep 3/4.
Felix Regisseur Roberta Durrant Land Zuid-Afrika Jaartal 2013 Tijd 97 minuten Ondertiteling Nederlands Ondertiteld Film VO Klas 1/2.
de gedichten het weer de kunst het voedsel
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
Geloof in je eigen kunnen
MEDIAOPVOEDING. 1. EEN NIEUW LEERPLAN zie blz. 5 Mediamaatschappij Beleidsdiscours rond mediawijsheid/ geletterdheid/digitale kloof Mediageneratie van.
Pollepelsessie 16 september 2014 Tijdens het heerlijke koken bij Koksgasten in Driebergen hebben we input ontvangen voor het programma Bijgevoegd.
In deze dienst wordt wordt Linde Aben Aben gedoopt.
EEN KIJK OP ICT IN HET BASISONDERWIJS “Zij wilde de wereld zien, hij installeerde Google Earth”
EEN KIJK OP ICT IN HET BASISONDERWIJS “Zij wilde de wereld zien, hij installeerde Google Earth”
2 Welke media kies je? Groep 3 en 4 3 Je wilt een film kijken Welke media kies je?
Onderwijs met Rap: Hip-Hop Headlines. ‘We starten de Week in Rap september vorig jaar te helpen studenten krijgen aangesloten op actuele gebeurtenissen’
Workshop website bouwen Les 4. Wat heb je geleerd?
Welkom. Waarom ben je naar de Meervouddag gekomen? 1.Lijkt me een interessant programma 2.Het is toch verplicht? 3.Gezellig met mijn collega’s een dagje.
Zang Inzingen – Neuriën Tekst uit je hoofd leren Toonladders en Oefeningen Repertoir Omvang / bereik van je stem Jezelf begeleiden op een instrument.
MEDIAWIJSHEID IS MEER DAN MEDIAGEBRUIK
Handboek Mediawijsheid & Social Media
Mediawijsheid competentie:
Handboek Mediawijsheid & Social Media
MEDIAWIJSHEID IS MEER DAN MEDIAGEBRUIK
Zelfvertrouwen en eigen verantwoordelijkheid?
Mediawijsheid competentie:
Zelfvertrouwen en eigen verantwoordelijkheid?
Computer / Tablet / touch-screen
Welkom in L5! infoavond.
Onderscheid maken tussen typen films
MEDIAOPVOEDING Leerplan media tonen Inspirerende gedachte
Handboek Mediawijsheid & Social Media
Transcript van de presentatie:

boodschap (mediacontent): object, middel, toepassing (medium): kleurling anders zijn object, middel, toepassing (medium): podium micro stem tekst / gedicht film T-shirt taal ondertiteling YouTube mail Powerpointpresentatie website (Worldservants) We maken onderscheid tussen content en middel.

leerplan mediaopvoeding Het nieuwe leerplan: - we leven in een mediamaatschappij er is beleidsdiscours rond mediawijsheid/ geletterdheid / digitale kloof mediageneratie van vandaag ICT als sluitsteen van innovatieproces Sint-Franciscus 27 september 2013

Oude en nieuwe media… we leven in een wereld vol crossovers Oude en nieuwe media… we leven in een wereld vol crossovers. Mensen willen soms retro, terugkeren, maar we kunnen niet blind zijn voor de evolutie. Wie niet mee-evolueert, zal moeten springen, maar soms wordt de kloof te groot om te overbruggen. Het nieuwe leerplan media wil ons ook daarover inlichten: het is een opdracht om mediatalen te leren, te begrijpen en te spreken. Speerpunt in het schoolbeleid is: mediaparticipatie.

As warm as the sun, as silly as fun As cool as a tree, as scary as the sea As hot as fire, Cold as ice Sweet as sugar, and everything nice As old as time, as straight as a line As royal as a queen, as buzzed as a bee As stealth as a tiger, smooth as a glider As pure as a melody, pure as I wanna be All, I wanna be Oh, Oh, oh All, I wanna be Oh-ooh All, I wanna be Is everything Everything at once Welke media gebruiken we bij deze content? lenka 0: tekst + melodisch geheugen + visueel geheugen + de groepsdynamiek lenka 1: + audio + beeld + dans + lichaamstaal + muziek + choreografie + mimiek + kledij + decor + pictogrammen + montage lenka 2: + andere content + advertising lenka 3: + karaoke

boodschap (mediacontent): object, middel, toepassing (medium): kleurling anders zijn dromen over ‘alles zijn’ reclame herfst in de ruimte op stap als fotograaf kok voor een week België moederdag op expeditie door weer en wind welkom bij de bakker op de boerderij een winkelkar vol beroepen dieren passen zich aan proeven van kunst mensenrechten de wereld, mijn thuis …. object, middel, toepassing (medium): podium micro stem tekst / gedicht film T-shirt taal ondertiteling YouTube mail Powerpointpresentatie website melodisch geheugen visueel geheugen groepsdynamiek dans lichaamstaal muziek zang choreografie mimiek kledij decor pictogram, symbool montage karaoke TV-commercial … Veel van de media kennen we allang. Toch enkele van de laatste decennia. En dan zijn er die niet hier vernoemd worden, maar zeer sterk aanwezig zijn.

karaoke voor kinderen

welke media deze morgen? Is het werkelijk oude wijn in nieuwe zakken?

-zet een kruisje bij de media die je deze morgen al zelf gebruikte -kleur de media die je in je klas al hebt gebruikt met je kinderen -kleur de media die je in je klas nog niet hebt gebruikt met je kinderen, maar zou kunnen/willen gebruiken -zet een kring rond de items uit de laatste groep welke digitaal zijn -zet een kruisje bij de media die je deze morgen al zelf gebruikte / raadpleegde -kleur de media die je in je klas al hebt gebruikt met je kinderen -kleur de media die je in je klas nog niet hebt gebruikt met je kinderen, maar zou kunnen/willen gebruiken -zet een kring rond de items uit de laatste groep welke digitaal zijn

symbool (conventie over de betekenis) index of symptoom (teken met causaal verband) icoon (gelijkenis tussen teken en werkelijkheid)

blijdschap,boosheid,verdriet,minachting,walging,neutraal,angst en verbazing

Homo Ludens … de spelende mens MEDIAPOLY editie ICT-platform

mediapolys Algemeen streefdoel : De kinderen kunnen op een behendige, zelfredzame en kritische manier participeren aan de complexe, veranderlijke wereld waarin ze leven en dat zowel in de rol van zender als ontvanger van mediacontent. mediapolys Mediageletterdheid ME 1 Mediawijsheid ME 2 Technische en instrumentele competentie ME 3 door het ontwikkelen van 15 doelen mediataal (leren) 15 doelen waardenbewust (begrijpen) 7 doelen gebruiken (spreken) 8 ICT-eindtermen = 7 op het ICT-platform

Maaike Ouboter