De Grand Narrative Bestaat Niet?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Lezing n.a.v podiaproject 9 februari 2013 over een participatieve gemeente Over het hoe en waarom van lokale participatie: iedereen mee?
Advertisements

Hoe hard ‘zacht’ kan zijn
Ontwikkeling Intercultureel Onderwijsnetwerk Spiritualiteit Spiritualiteitsonderwijs in een multiculturele setting Jos Huls.
Nederlands Curriculum ? Samen bouwen aan een Nederlands curriculum voor de kinderopvang (okt 2005)
INTERNE AUDIT : uw partner ? MBA-dinnercauserie 7 februari 2002 Rudi Hex, cia Hoofdauditor kredieten KBC.
LES 8 EN 9: HET GEZIN Levensbeschouwing en Maatschappijleer.
Carolina Gelok, psychiater
Klaas van Egmond Beschaafd bestuur.
Mediawijsheid - Cultuureducatie een happy match John Leek –
Experimenteel bij mensen: zinnig verder
Mienke Schinkel – Human Resources 9 oktober 2007 DateDepartment_v2.
Positieve psychologie
Moderne Kunst.
ORTHOPEDAGOGIEK Eric Broekaert
Van Gennep bijt ….
Integratieve handelingsorthopedagogiek
De Grand Narrative Bestaat Niet?
De neuzen dezelfde kant op richten is ook een vorm van maatschappelijke betrokkenheid. Dat doen we nog niet zo goed. De functie van de HvA is goede professionals.
Hans Grietens Centrum voor Gezins- en Orthopedagogiek
Hans Grietens Centrum voor Gezins- en Orthopedagogiek
De bijbel: een (g)oude(n) gids Studienamiddag Faculty Club Leuven 22 februari 2006 Een brug te ver… ? Mogelijke reacties Afwijzing Kinderlijke naïviteit.
It’s not you, it’s the didactics that matter, stupid…
De geesteswetenschappelijke carrousel Een nieuwe ronde in het debat over wetenschap, politiek en cultuur.
MANAGEMENT IN DE ORTHOPEDAGOGIEK VAN GEDRAGSSTOORNISSEN Inleiding Eric Broekaert.
VRIENDSCHAP SOCRATISCH GESPREK WAT IS VRIENDSCHAP?
Co-Green Dit is een sheet met tekst. Dit is de kop. Dit is bullit 1. Deze bullits kunnen over de gehele lengte van de sheet doorlopen Dit is bullit.
Nieuwe start, nieuwe verbinding, nieuw begin. Zondag 14 September 2008 Exodus 32 vers De Here zei tegen Mozes: het volk misdraagt zich, Ik zal hen.
VAN DIGITALE GRIFFIE NAAR OPEN RAADSPORTAL De Digitale Griffie ii
De sociale werking van het recht
Algemene Sociologie PA – B1
Orthopedagogiek Wetenschap Wetenschap Methodish Methodish Zinvol Zinvol Handelen Handelen Moeilijke Opvoedingssituaties Moeilijke Opvoedingssituaties.
Ondernemingsplanning in de praktijk Inleiding. Definitie van ondernemingsplanning De voorziening in, en de verdeling van de middelen van de onderneming.
Modellen en Stromingen
Levensbeschouwing Christendom (Icbo). ICBO Introductie Christendom voor het Basisonderwijs Kinderen nemen hun religie mee Deel van de lesstof (geestelijke.
Levensbeschouwing Christendom (Ikos).
Levensbeschouwing Christendom (Icbo). Module 1 Introductie Informatie op 5 lessen: 21 februari, 7, 21, 28 maart,
Levensbeschouwing Christendom (Icbo). ICBO Introductie Christendom voor het Basisonderwijs Kinderen nemen hun religie mee Deel van de lesstof (geestelijke.
Regelgeving over continuïteit! NBA Standaard 570: over “Verantwoordelijkheden van de accountantStandaard Het is de verantwoordelijkheid van de accountant.
Levensbeschouwing Christendom (Icbo). ICBO Introductie Christendom voor het Basisonderwijs Kinderen nemen hun religie mee Deel van de lesstof (geestelijke.
Het Burgerschapsmodel leidt tot een inclusieve maatschappij
H2.1 De Griekse Democratie
Research in action eerste introductie Leni Beukema 26 maart 2015.
Wat is inclusief speelpleinwerk? Een toegankelijk speelplein stap voor stap Wat kan VDS voor je doen? Vlaamse Dienst Speelpleinwerk Spelen met kinderen.
JAG user co-operative, Sweden Studiedag: Coöperaties en Zorg 18 november 2010 Peter Lambreghts
Duurzaam HRM methodologische uitgangspunten 8 mei 2014 Dr. Leni Beukema.
Management of Organisations II New organizing. Het creëren van de blog O Waar hebben we voor gekozen? O Waar liepen we tegenaan bij het maken van de blog?
Handelingsonderzoek onderzoek als wederzijds leerproces 24 januari 2014 Dr. Leni Beukema.
Jeelo van harte welkom. De wereld-oriënterende vakken in projecten Voor kinderen bestaat de wereld niet uit aardrijkskunde, geschiedenis en natuur. Zij.
NTL-module ‘Proeven van Vroeger’ Daan Wegener
Gezondheid en gezond gedrag
Kantelperiode in onderwijs en zorg?
De Heilige Geest.
V-DEMO Simon Comazuipen. Welk beleid?
Paspoort griekse goden
Kinderen kunnen veilig leren en spelen in de kindercentra in vluchtelingenkampen.
Thema Leven Les 2 Wat is ethiek?.
Collectiviteit van ambities Consensus- en conflict-bereidheid
THEORETISCHE ORTHOPEDAGOGIEK
1 - Wie zit er aan de keukentafel?
Introductie Laparoscopie Ronald Schulte.
Het belang van wetenschapsarchieven voor wetenschapshistorisch onderzoek, en vice versa Geert Vanpaemel Brains in Boxes. Onderzoeksarchieven bewaard.
Geschiedenis 3de jaar.
Lenigheid Module 3 Basisstof 4.
“Lighting a fire” in het onderwijs
Leerfase 1 Periode 1 BOL Docent 1 Bouke Cuperus Les 1
BEELD “ DE VOORSTELLING VAN HET GEHEEL, VOOR ZOVER HET IN HET GEHEEL VAN HET AANSHOUWBARE IS GEBRACHT”
Visie op leren Ontwikkelen en werken liggen in elkaars verlengde
Working in Europe to Connect Talent Development in Higher Education
Al doende leren we! Hans de Bruin Margot Tempelman 16 mei 2017
Transcript van de presentatie:

De Grand Narrative Bestaat Niet? Fragmentaire Beeldvorming. Wereldbeeld en Mensbeschouwing. Geschiedenis vol Bewijzen. Gebroken Geheel.

De « Moderne » Orthopedagogiek Een Goede « Oude » Definitie. Goede « Oude » Orthopedagogen. Van Belemmerd Kind naar Opvoedingssituatie Van Beeldvorming naar Handelingsplanning.

De « Postmoderne » Orthopedagogiek Irrationalteit en Relativisme. Van Chaos naar Orde. Nieuwe Spiritualiteit en Inclusie. Het Integratieve en Holistische Pespectief. Impliciete Orde Expliciete Orde Manifest Impliciete Orde De Nieuwe Verbinding

Een Instelling te Ver? Desinstitutionalisatie. Hierachie –Democratie – New Management. Efficiency and Efficacy. Circuit- Functie- Module. Emancipatie - Selfadvocacy –Empowerment.

Een Wetenschap te Dicht? Empirisch Analytisch. Hypotese toetsend en Nomotetisch. Fenomenologisch en regulatief. Interpretatief en Ideografisch. Maatschappelijk en Betrokken Subjectief en Co-operatief.