Hoofdstuk 22 Omgaan met troef UITWERKING TOETS

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Les 4 Hoofdstuk 6: Speeltechnieken Hoofdstuk 7: Speeltechnieken troef.
Advertisements

Les 10 Hoofdstuk 15: Het speelplan.
Het speelplan In Sans Atout: In Troef: Tel je vaste slagen
DEEL 2 LES 6 De verdieping Les 6 Speelfiguren versie
DEEL 1 LES 5 De basis Les 5 Spelen met troef versie
DEEL 2 LES 5 De verdieping Les 5 Communicatie versie
Les 3 De gevaarlijke tegenspeler
Les 2 Spelen zonder troef
Hoofdstuk 24 Veilig spelen
Les 4 Het spelen van troefcontracten
DEEL 2 LES 20 De verdieping Les 20 Signaleren Versie
Hoofdstuk 9 Het volgbod Hoofdstuk 15 Oefenspellen 11501D-11508D
Les 6 Uitkomen tegen troefcontracten Inleiding tot het bieden
Hoofdstuk 23 Eliminatie en ingooi
Flits 1 Spel 2. Les 5 UITKOMEN /STRATEGIE.
DEEL 2 LES 22a De verdieping Les 22a De tweede hand versie
DEEL 1 LES 5 De basis Les 5 Spelen met troef versie
X Hoofdstuk 13 Staymanconventie  Oefenspellen 11301D-11308D Hoofdstuk 7.
Hoofdstuk 10 Informatiedoublet Hoofdstuk 16 Oefenspellen 11601D-11608D
DEEL 1 LES 16 x Staymanconventie Hoofdstuk 14 Hoofdstuk 7 Oefenspellen 11401D-11408D gekoppeld aan les 16.
Etappe 8 Meer slagen voor de leider Etappe 8 Meer slagen voor de leider.
Verder met Bridge Hoofdstuk 15 Het redbod UITWERKING TOETS DEEL 3 H 15 versie
De verdieping Les 2 Het spelen van SA -contracten DEEL 2 LES 2 versie
Verder met Bridge Hoofdstuk 11 Muiderberg UITWERKING TOETS DEEL 3 H 11 versie
Verder met Bridge Hoofdstuk 3 Distributiepunten UITWERKING TOETS DEEL 3 H 3 versie V.
De basis Les 3 Uitkomen tegen SA-contracten DEEL 1 LES 3 versie
Les 5 Het spelen van troefcontracten Versie Bridge onder begeleiding BOB1 LES 5.
AFSPELTECHNIEK 1.1 ontbrekende kaarten 3-2 verdeeld en
SPEELPLAN IN TROEFCONTRACTEN
Bridge onder begeleiding
leider en tegenspelers
Verliezers weg werken en speel volgorde bij een troefcontract
Veilig spelen versie
HET SPEELPLAN IN TROEFCONTRACTEN
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 4
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 4
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 4
Sterke openingen Hoofdstuk 17 (2♣) Oefenspellen 11709D D
Meer slagen voor de leider
Hoofdstuk 25 De beste kans
Les 2 Het spelen van SA-contracten
wie het eerst slagen ontwikkelt?
Les 1 (alternatief) Herhaling BmB 1 aan de hand van oefenspellen
Les 4 De kunst van het troeftrekken N W O Z leider 4
Les 9 Tegenspel troef N W O Z leider kansen en valkuilen.
Etappe 19 Speelfiguren 2e19.
DEEL 2 LES 19 De verdieping Les 19 Uitkomen versie
Hoofdstuk 28 Distributiesignalen
Hoofdstuk 22 Omgaan met troef
Bridge onder begeleiding
Bridge onder begeleiding
DEEL 2 LES 20 De verdieping Les 20 Signaleren Versie A.
Bridge onder begeleiding
DEEL 2 LES 18 De verdieping Les 18 Tegenspelen versie
Onderwerp: Het Speelplan
Bridge onder begeleiding
Les 16 De Staymanconventie
Meer slagen voor de leider
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 4
HET SPEELPLAN IN EEN TROEFCONTRACT
Staymanconventie Hoofdstuk 14 Oefenspellen 11401D-11408D
HET SPEELPLAN IN TROEFCONTRACTEN
Informatiedoublet Hoofdstuk 16 Oefenspellen 11601D D
Hoofdstuk 27 Signaleren Kleurpreferentie
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 4
Transferbiedingen Hoofdstuk 13 Oefenspellen 11301D-11308D
Sterke openingen Hoofdstuk 17 (2SA) Oefenspellen 11701D D
Hoofdstuk 3 Distributiepunten
Hoofdstuk 28 Distrubutiesignalen UITWERKING TOETS
Hoofdstuk 29 Tegenspelen UITWERKING TOETS
Transcript van de presentatie:

Hoofdstuk 22 Omgaan met troef UITWERKING TOETS DEEL 3 H 22 Verder met Bridge Hoofdstuk 22 Omgaan met troef UITWERKING TOETS versie 08-08-2015 V 1

DEEL 3 H 22 TOETS VmB-22.91 OMGAAN MET TROEF UITWERKING 2

B DEEL 3 H 22  A H  V B 10 5 4  A H 7 6  B 5  V 2  9 3 2  5 4  A 8 7 6 3 2 W 4 N W O Z verliezers  0  2  2  1 extra slag?  0  0  2: troeven  0 eerst troeftrekken?  TAFELBLAD VmB-22.91 1 3

-verliezers in oost worden getroefd. B DEEL 3 H 22  A H  V B 10 5 4  A H 7 6  B 5  V 2  9 3 2  5 4  A 8 7 6 3 2 W 4 N W O Z verliezers  0  2  2  1 extra slag?  0  0  2: troeven  0 analyse er moeten twee -verliezers in oost worden getroefd. het troeftrekken moet dus wachten! speelplan?  TAFELBLAD VmB-22.91 1 4

B DEEL 3 H 22  A H  V B 10 5 4  A H 7 6  B 5  V 2  9 3 2  5 4  A 8 7 6 3 2 W 4 N W O Z verliezers  0  2  2  1 extra slag?  0  0  2: troeven  0 slag 1  A slag 2, 3  AH slag 4: 5  2 slag 5  H slag 6: 7  9 (niet 3) stand van zaken?  TAFELBLAD VmB-22.91 1 5

hierna troef spelen, etc. B DEEL 3 H 22  A H  V B 10 5 4  A H 7 6  B 5  V 2  9 3 2  5 4  A 8 7 6 3 2 W 4 N W O Z verliezers  0  2  2  1 extra slag?  0  0  2: troeven  0 hierna troef spelen, etc. TAFELBLAD VmB-22.91 1 6

DEEL 3 H 22 TOETS VmB-22.91 OMGAAN MET TROEF OPGAVE 2 7

B B DEEL 3 H 22  A H V 7 2  A H 6 5  A 6  8 5  5 4 3  V 7 2  8 4  A H 9 6 3 W 6 N W O Z verliezers  0  1  1  0 extra slag?  0  1: bij 3-3  0  2: bij 4-2 analyse?  TAFELBLAD VmB-22.91 2 8

niet gokken op harten 3-3, maar de klaveren van oost gebruiken om DEEL 3 H 22  A H V 7 2  A H 6 5  A 6  8 5  5 4 3  V 7 2  8 4  A H 9 6 3 W 6 N W O Z verliezers  0  1  1  0 extra slag?  0  1: bij 3-3  0  2: bij 4-2 analyse niet gokken op harten 3-3, maar de klaveren van oost gebruiken om verliezers weg te doen speelplan?  TAFELBLAD VmB-22.91 2 9

slag 5: een -slag afgeven slag 6  weer aan slag hierna AH (6 weg) B DEEL 3 H 22  A H V 7 2  A H 6 5  A 6  8 5  5 4 3  V 7 2  8 4  A H 9 6 3 W 6 N W O Z verliezers  0  1  1  0 extra slag?  0  1: bij 3-3  0  2: bij 4-2 slag 1  A slag 2, 3, 4  AHV slag 5: een -slag afgeven slag 6  weer aan slag hierna AH (6 weg) a)  3-3 dan kan meteen de 4e harten weg b)  4-2 dan een klaveren troeven, oversteken naar V en dan de 4e harten weg TAFELBLAD VmB-22.91 2 10

DEEL 3 H 22 TOETS VmB-22.91 OMGAAN MET TROEF OPGAVE 3 11

10 DEEL 3 H 22  A H B 5 3  4  9 7 6  A 7 6 5  V 7 2  A 9 3 2  A H 4  9 8 3 W 4 N W O Z verliezers  0  0  1  3 extra slag?  0  3: troeven  0  1: bij 3-3 analyse?  TAFELBLAD VmB-22.91 3 12

niet gokken op klaveren 3-3, maar de hartens van oost troeven in west 10 DEEL 3 H 22  A H B 5 3  4  9 7 6  A 7 6 5  V 7 2  A 9 3 2  A H 4  9 8 3 W 4 N W O Z verliezers  0  0  1  3 extra slag?  0  3: troeven  0  1: bij 3-3 analyse niet gokken op klaveren 3-3, maar de hartens van oost troeven in west dummy reversal speelplan?  TAFELBLAD VmB-22.91 3 13

10 DEEL 3 H 22  A H B 5 3  4  9 7 6  A 7 6 5  V 7 2  A 9 3 2  A H 4  9 8 3 W 4 N W O Z verliezers  0  0  1  3 extra slag?  0  3: troeven  0  1: bij 3-3 slag 1  B slag 2  A slag 3  A slag 4: 2  3 slag 5  A slag 6: 2  5 slag 7  H slag 8: 2  H stand van zaken  TAFELBLAD VmB-22.91 3 14

nu verliezers tellen in oost  0  0  1  2 10 DEEL 3 H 22  A H B 5 3  4  9 7 6  A 7 6 5  V 7 2  A 9 3 2  A H 4  9 8 3 W 4 N W O Z nu verliezers tellen in oost  0  0  1  2 3 verliezers  4 C TAFELBLAD VmB-22.91 3 15

DEEL 3 H 22 TOETS VmB-22.91 OMGAAN MET TROEF OPGAVE 4 16

V DEEL 3 H 22  9 4 3 2  A 5 4 2  H 9 5  7 4  A H  B 8 7 6  A 7 4  A H 5 2 W 4 N W O Z verliezers  2  3  1  0 extra slag?  2: troeven  1: bij 3-2  0  0 analyse?  TAFELBLAD VmB-22.91 4 17

V DEEL 3 H 22  9 4 3 2  A 5 4 2  H 9 5  7 4  A H  B 8 7 6  A 7 4  A H 5 2 W 4 N W O Z verliezers  2  3  1  0 extra slag?  2: troeven  1: bij 3-2  0  0 analyse als twee schoppens in oost worden getroefd en twee klaveren in west, dan zijn er twee extra slagen cross ruff speelplan?  TAFELBLAD VmB-22.91 4 18

slag 2 een harten afgeven slag 3 weer aan slag slag 4  A DEEL 3 H 22  9 4 3 2  A 5 4 2  H 9 5  7 4  A H  B 8 7 6  A 7 4  A H 5 2 W 4 N W O Z verliezers  2  3  1  0 extra slag?  2: troeven  1: bij 3-2  0  0 slag 1  A slag 2 een harten afgeven slag 3 weer aan slag slag 4  A er zijn nu 8 hartens uit AH oprapen vervolgens schoppen en klaveren troeven stand van zaken  TAFELBLAD VmB-22.91 4 19

er is nog één -verliezer DEEL 3 H 22  9 4 3 2  A 5 4 2  H 9 5  7 4  A H  B 8 7 6  A 7 4  A H 5 2 W 4 N W O Z ‘onderweg’ kan één van de introevers zijn overtroefd door NZ met de 13e harten er is nog één -verliezer in totaal dus 3 verliezers de 1e hartenslag, de 13e harten en één ruitenslag  4 C TAFELBLAD VmB-22.91 4 20