Paragraaf 3.3 Rivieren van ijs

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
500 – 1000 na Christus RIDDERS en KASTELEN.
Advertisements

Exogene krachten = krachten die van buitenaf het aardoppervlak vormen
Landschappen.
Les voor groep 7 Pak je stoel en kom aan de instructietafel
Les 2 blok 3 Tijdvak ) Nakijken les 1
Paragraaf 7 over Criminaliteit: gevolgen, oorzaken en bestrijding
Landbouw in Europa §2.2 Middellandse Zeegebied
Hoofdstuk 3 Natuurgeweld deel 3
Lesplanning 6.4, blz Binnenkomst. Ging dit goed? Intro. Bespreken proefwerk hoofdstuk 5 Uitleg docent paragraaf 6.4, blz Zelfstandig.
Hoofdstuk 7 Wat een landschap!
Les maatschappijleer Donderdag 20 oktober 2011.
De actieve aarde Blok 3.
In de kustvlakte… De lagen sediment waaruit de
Deze les: Korte terugblik Doel van de les Roos van Leary Doe de test!
2 T/H Hoofdstuk 2 Landschappen §2-4
FICTIE 1.1 VERHAALPERSONEN. AAN HET EINDE VAN DEZE LES WEET JE Wat een verhaalprobleem/thema is en hoe dit verwoord wordt. Hoe spanning ontstaat en welke.
Geschiedenis Thema 1 Les 4 Je leert over hunebedden.
De actieve aarde. Leerdoelen van actieve aarde De student kan landschapsvormende werking van endogene krachten beschrijven en verklaren De student.
BURGERSCHAP SOCIAAL MAATSCHAPPELIJKE DIMENSIE Les 3.
BB - Theorie Donderdag 15-september.
Cursus 1.2 Werken met een Atlas Klas 1 BK Lesweek 5
Cursus 1.3 Waarvoor zorgt de natuur? Klas 2 BK Lesweek 3
ADL Les 3 31 mei 2016 Berthe/Mirjam.
Cursus 1.2 Werken met een Atlas Klas 1 KGT Lesweek 5
Goed voorbereid naar de PABO
De invloed van water Taak 4.
Cursus 1.3 Waarvoor zorgt de natuur? Klas 2 KGT Lesweek 3
Cursus 1.4 Hoe veranderen mensen Nederland? Klas 2 BB Lesweek 4
Cursus 2.2 Het Leven van de Eerste Mensen Klas 1 KGT Lesweek 2
§ 3 Gesteente wordt verplaatst
6.6 De aardkorst wordt aangevallen
Aardrijkskunde 6.7 Het land van vuur en ijs.
Deze les: Herhalen 4.3 Uitleg 4.4 Maken 4.4
Toedienen meststoffen
Hoofdstuk 3 Water Wat gaan we doen vandaag? Opening
De cultuur van Zuidoost-Azië
Duitsland “Made in Germany’’
Grenzen en identiteit: Rusland
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Je eigen omgeving in beeld
Hoofdstuk 2: Landschappen op aarde
Migratie en Grensverkeer
Hoofdstuk 2: Herhaling Bladzijde
Paragraaf 3 Rivieren van ijs
Paragraaf 2: Toerisme & verkeer
Hoofdstuk 2 Paragraaf 2 Mali: een droog gebied Bladzijde 26 / 27.
Erosie en Sedimentatie
Hoofdstuk 3 Water Wat gaan we doen vandaag? Opening Terugblik
België: samenwerking met Nederland
Hoofdstuk 3 Water Wat gaan we doen vandaag? Opening
Grenzen en identiteit: Rusland
Hoofdstuk 3 Paragraaf 1: De Alpen.
Hoofdstuk 2 Paragraaf 3 Blz. 28 / 29.
Hoofdstuk 2: Landschappen op aarde
Hoofdstuk 2: Wat vind jij en wat weet jij?
Landschappen en klimaten
Hoofdstuk 3 Paragraaf 1: De Alpen.
Hoofdstuk 2 Paragraaf 4 Bladzijde
Eigen omgeving: Inrichting & bewoners
Hoofdstuk 2 Paragraaf 3 Blz. 28 / 29.
Hoofdstuk 3 Paragraaf 2: Toerisme.
De Geo 2 – Vmbo-T/Havo Hoofdstuk 3 – §3: Rivieren van ijs Eline Lems
Hoofdstuk 2: wat weet jij?
Hoofdstuk 2 Paragraaf 2 Blz. 26 / 27 Overleven in de Woestijn.
Hoofdstuk 3.4 Een reisje langs de Rijn
Pak je boeken! Paragraaf 2.1
Ruzies om gebieden Rusland
Vandaag Aantekening verwering en erosie
Vandaag Herhalen endogene en exogene krachten Nakijken huiswerk
Kunstmeststoffen Les 3 test.
Transcript van de presentatie:

Paragraaf 3.3 Rivieren van ijs Pak je boeken! Bladzijde 56 - 57

Wat gaan we doen? Blz. 56 - 57 Herhaling: ijstijden en gletsjers Opdracht: Breaking News ! Bespreken; wat heb je gemaakt? Afsluiten: hoe ging de les?

Aan het einde van de les kan je… Blz. 56 - 57 Aan het einde van de les kan je… De gevolgen van erosie (en verwering) voor de bevolking beschrijven Uitleggen waarom het smelten van gletsjers nadelig is. Beschrijven op welke manier toeristen het Alpenlandschap beïnvloeden.

Herhaling Blz. 56 - 57 Gletsjers: groot, zwaar en landschapsvormend. Niet alleen in koude gebieden, vroeger ook in NL! Gevolg: Hunebedden, heuvels, zand en grind een cool filmpje

Opdracht: Breaking News! Blz. 56 - 57 Opdracht: Breaking News! Kies een nieuwsbericht Voorspel het vervolg of de inhoud van het artikel Gebruik je boek en de begrippen! Klaar? Vinger!

Bespreken: Breaking News! Blz. 56 - 57 Bespreken: Breaking News! Wie heeft wat gemaakt? De nieuwsuitzending? De Tweet? De krantenkop?

Blz. 52 / 53 Reflectie De komende periode zullen we vaak terugblikken op de les en hoe de les verliep. Wat heb je geleerd? Hoe heb je geleerd? Wat ging goed? Wat ging minder goed?

Blz. 56 - 57 Wat kan je… De gevolgen van erosie (en verwering) voor de bevolking beschrijven Uitleggen waarom het smelten van gletsjers nadelig is. Beschrijven op welke manier toeristen het Alpenlandschap beïnvloeden.