Eens / oneens HET EERSTE IDEE IS VAAK HET BESTE IDEE

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

Geef een tip, krijg een tip
Pragmatische vaardigheden: debatteren met kinderen
Ho 8: Portfolio.
Module 1 – Dag 1 Hallo.
Waaruit bestaat jouw eigen glazen plafond? Waaruit bestaat jouw glazen ondernemersplafond? 1.
Presentatie Bijeenkomst 3
Help Selina’s eerste les
Hoe leert de ruiter NHB DEURNE.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Happy new year Goede voornemens.... Waardenlijst Neem de waardenlijst door. Omcirkel de vijf voor jou belangrijkste waarden van de groep waarop je werkt.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 6 Hoe ziet jouw product eruit?
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
Les 1 zgk kwaliteitszorg.
Eerste bijeenkomst (!) Jaar november 2016.
Mini-onderneming.
Loopbaan en burgerschap les 2
Studie vaardigheden Thema 8 : Ups & downs.
Didactiek Lesformulier.
Didactiek Lesformulier.
De bedenkers.
Onderzoekend leren in de natuurwetenschappen
Inleiding beoordelen.
BOM-model PV 25/03/2014.
Loopbaan en burgerschap les 3
ONTWERPEN LES: DE WERELD IN 1 DAG!.
HOE MAAK JE KLANTEN NIEUWSGIERIG?
ONDERNEMEND LEREN LES: DE WERELDBOL.
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
HOE KOMT EEN IDEE IN JE HOOFD?
WAT ZIT ER ONDER EEN IJSBERG?
SEL Les 2: normen en waarden.
DE ANDERE KANT VAN DE WERELD ERUIT?
BOUWEN LES: ORKAANHUIS.
IS EEN WALVIS WEL EENS BANG IN HET DONKER? LES 7 : DIEPSTE PLEK.
FILOSOFEREN LES: LEEFT AARDE?.
LES: NIEUW DIEPZEEDIER
SHOWTIME EARTH ROCKS.
IS ER VOOR ELK PROBLEEM EEN OPLOSSING?
WANNEER IS IETS VAN JOU? LES 4: DAT IS MIJN STOEL.
waar / niet waar HET IS BELANGRIJK OM VEEL GELD TE VERDIENEN
KUN JE BOOSHEID ALTIJD ZIEN?
ETEN ZE IN HET KOUDSTE DORPJE TER WERELD OOK WEL EENS IJSJES?
waar / niet waar DE WAARDE VAN IETS IS VOOR IEDEREEN HETZELFDE
Een rietje moet verboden worden.
waar / niet waar ALLES WAT IK DOE MOET IN 1 KEER GOED GAAN
waar / niet waar: VROEGER HAD JE OOK ZTRINGZ IN REGENBOOG-KLEUREN
Eens / oneens IK DENK NA VOORDAT IK BEGIN
ONDERNEMEND LEREN LES: OUD SPEELGOED.
ONTWERPEN LES: HELP! TEVEEL WATER!.
Eens / oneens ALS VERKOPER MOET JE GOED KUNNEN REKENEN
LES: NIEUW DIEPZEEDIER
waar / niet waar EEN GOED VERKOOPPRAATJE IS HET HALVE WERK
KUN JE EEN PRODUCT ALTIJD VERKOPEN?
WELKE BRUG IS BESTAND TEGEN VERSCHUIVINGEN VAN AARDPLATEN?
HOE BLIJF JE IN BALANS? LES 6: KLEVEND IN BALANS.
KAN WATER OVERAL NAARTOE STROMEN?
KAN ER EEN FOSSIEL IN DE ACHTERTUIN LIGGEN?
Eens / oneens EEN PRODUCT IS GOED ALS HET DUUR IS
WANNEER IS IETS VAN JOU? LES 5: DAT IS MIJN STOEL.
RIJDEN WE OVER 100 JAAR OOK NOG IN
IS ER IN DUCKSTAD OOK WEL EENS IEMAND WATERDAMP?
waar / niet waar EEN PRODUCT IS VOOR JE KLANT EEN CADEAUTJE
WANNEER VERANDERT WATER IN WATERDAMP?
Taallab 3.0 Online geletterdheid
Eens / oneens ALS VERKOPER MOET JE GOED KUNNEN REKENEN
<Geef de titel van het probleem op>
Transcript van de presentatie:

Eens / oneens HET EERSTE IDEE IS VAAK HET BESTE IDEE LES 4: STILSTAAN BIJ JOUW IDEE

LES 4: STILSTAAN BIJ JOUW IDEE Cirkel Ondernemen Wat vindt een klant van mijn idee? OPDRACHT: Geef tips en tops over de producten van andere kinderen. Luister ook naar de tips en tops van jouw product. Bedenk wat je nog kan en wil aanpassen aan je product. LES 4: STILSTAAN BIJ JOUW IDEE

1 VOOR DE LEERKRACHT – LES 4: STILSTAAN BIJ JOUW IDEE PLUSJEKLAS.NL LEERDOEL: Reflectie op het product kan de kwaliteit verbeteren. Kinderen geven tips en tops over elkaars producten, reflecteren op hun product en kunnen zo eventueel hun product verbeteren. LESOPBOUW: Gebruik deze les in de BOUW-fase om even stil te staan bij de producten. Gebruik toneel als werkvorm. Gebruik een tafel als marktkraam en stal de producten uit en doe alsof dit in een etalage staat. Speel zelf de verkoper. Kinderen zitten in U-vorm om het toneelspel. Laat steeds twee kinderen langs de etalage lopen. Vraag als verkoper de kinderen te vertellen wat ze al goed vinden en wat ze vinden dat beter kan. Herhaal dit toneelspel een aantal keer met verschillende producten. Model als verkoper een groei-mindset bij het ontvangen van de tips. Geef de kinderen tijd om verder te bouwen aan producten. 1 VOOR DE LEERKRACHT – LES 4: STILSTAAN BIJ JOUW IDEE PLUSJEKLAS.NL

2 VOOR DE LEERKRACHT – LES 4: STILSTAAN BIJ JOUW IDEE PLUSJEKLAS.NL PLUS JE LES: Maak kinderen ervan bewust dat ze een product maken voor een klant en dat ze dus moeten nadenken over de waarde van hun product voor de klant. De klant koopt immers het product. Stel hierbij vragen als: Wat heeft die klant aan het product? Waar kan het voor gebruikt worden? Wat zou hij/zij mooi vinden? Bespreek met de kinderen welke mogelijkheden voor aanpassingen van het product ze naar aanleiding van de reflectie zien. UITBREIDINGSKANSEN: Laat kinderen zelf een klein marktonderzoek doen door aan een aantal andere leerkrachten/ouders/andere leerlingen te vragen om tops en tips voor hun product. 2 VOOR DE LEERKRACHT – LES 4: STILSTAAN BIJ JOUW IDEE PLUSJEKLAS.NL

ZOEKTERMEN: startup cycle Voorbeeld van gemaakte kerstversiering voor restaurant 3 VOOR DE LEERKRACHT – LES 4: STILSTAAN BIJ JOUW IDEE PLUSJEKLAS.NL