KAN WATER OVERAL NAARTOE STROMEN?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Spelend leren, leren spelen Een training in sociale vaardigheden
Advertisements

Mijn stage bij kiffen Naam: eddy Klas: 5b Jaar: 2005 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit Typ het jaar.
Mijn stage bij De Scheg Naam: Ricardo Kraag Klas: 6A Jaar: 2005 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit Typ.
mijn stage bij SWEET & CANDY Naam: Ergun Salmangil Klas: 6A Jaar:
Mijn stage bij * Naam: * Klas: * Jaar: * Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit Typ het jaar waarin je stage.
Mijn stage bij het flierefluit Naam: chantal kobus Klas: 4a Jaar: 2008 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu.
Mijn stage bij het grotehuis het is een bejaardentehuis Naam: Elke Klas:4a Jaar: Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ.
Naam: tammy schreuder Klas:4a Jaar:2010/2011
Naam:Elroy prins Klas:6a Jaar: 2007/2008 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit Typ het jaar waarin je stage.
Mijn stage bij euro master Naam: aytac Klas: 4c Jaar: 2009 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit Typ het.
Mijn stage bij; humanitas Naam: nancy Klas: 4b Jaar: 2009/2010 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit Typ.
Mijn stage bij Naam: Angelique Klas: 4b Jaar: 2009 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit Typ het jaar waarin.
TRAINING SOCIALE VAARDIG-HEDEN
PAD Mindfulness en Yoga
Aardrijkskunde h6 Overal anders
Communicatie met ouders
Communicatie en dementie
De leerlingenraa d Laat je stem horen!.
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Groep 3 Begrijpend luisteren Begrijpend lezen
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Help, mijn kind gaat naar de brugklas
Introductie Jaar 2 Dag 1: Kennismaken.
EXAMEN 2015 “ANDERS” + DE GOUDEN TIPS.
Introductie Jaar 2 Dag 1: Kennismaken.

BOM-model PV 25/03/2014.
Rechtstaat les 4 Expertgroepen.
De praktijk: kinderen van 0 tot 4 jaar
ONTWERPEN LES: DE WERELD IN 1 DAG!.
HOE MAAK JE KLANTEN NIEUWSGIERIG?
ONDERNEMEND LEREN LES: DE WERELDBOL.
HOE KOMT EEN IDEE IN JE HOOFD?
WAT ZIT ER ONDER EEN IJSBERG?
DE ANDERE KANT VAN DE WERELD ERUIT?
BOUWEN LES: ORKAANHUIS.
IS EEN WALVIS WEL EENS BANG IN HET DONKER? LES 7 : DIEPSTE PLEK.
FILOSOFEREN LES: LEEFT AARDE?.
LES: NIEUW DIEPZEEDIER
SHOWTIME EARTH ROCKS.
IS ER VOOR ELK PROBLEEM EEN OPLOSSING?
WANNEER IS IETS VAN JOU? LES 4: DAT IS MIJN STOEL.
waar / niet waar HET IS BELANGRIJK OM VEEL GELD TE VERDIENEN
KUN JE BOOSHEID ALTIJD ZIEN?
ETEN ZE IN HET KOUDSTE DORPJE TER WERELD OOK WEL EENS IJSJES?
waar / niet waar DE WAARDE VAN IETS IS VOOR IEDEREEN HETZELFDE
Een rietje moet verboden worden.
waar / niet waar ALLES WAT IK DOE MOET IN 1 KEER GOED GAAN
waar / niet waar: VROEGER HAD JE OOK ZTRINGZ IN REGENBOOG-KLEUREN
Eens / oneens IK DENK NA VOORDAT IK BEGIN
ONDERNEMEND LEREN LES: OUD SPEELGOED.
ONTWERPEN LES: HELP! TEVEEL WATER!.
Eens / oneens ALS VERKOPER MOET JE GOED KUNNEN REKENEN
LES: NIEUW DIEPZEEDIER
waar / niet waar EEN GOED VERKOOPPRAATJE IS HET HALVE WERK
KUN JE EEN PRODUCT ALTIJD VERKOPEN?
WELKE BRUG IS BESTAND TEGEN VERSCHUIVINGEN VAN AARDPLATEN?
HOE BLIJF JE IN BALANS? LES 6: KLEVEND IN BALANS.
KAN ER EEN FOSSIEL IN DE ACHTERTUIN LIGGEN?
Eens / oneens EEN PRODUCT IS GOED ALS HET DUUR IS
Eens / oneens HET EERSTE IDEE IS VAAK HET BESTE IDEE
WANNEER IS IETS VAN JOU? LES 5: DAT IS MIJN STOEL.
Heet iedereen welkom en geef aan dat de bijeenkomst erg belangrijk is
Klantgericht werken StudyEvent Mobiliteit in Beweging
RIJDEN WE OVER 100 JAAR OOK NOG IN
IS ER IN DUCKSTAD OOK WEL EENS IEMAND WATERDAMP?
waar / niet waar EEN PRODUCT IS VOOR JE KLANT EEN CADEAUTJE
WANNEER VERANDERT WATER IN WATERDAMP?
Eens / oneens ALS VERKOPER MOET JE GOED KUNNEN REKENEN
Denken en doen.
Transcript van de presentatie:

KAN WATER OVERAL NAARTOE STROMEN? LES 3: EIGENSCHAPPEN ROTS EN WATER

Wat hoort waar bij? Ik denk vooral aan mezelf en een beetje aan een ander. We kiezen samen. Wat ik wil, is net zo belangrijk als wat de ander wil. Rots Water Ik weet wat ik wil en ben benieuwd wat de ander wil. Ik ben ontspannen en soepel. Ik maak contact met ander. Ik hou vast aan mijn eigen idee. Ik ben krachtig en rustig. Ik vertel duidelijk wat ik wil. OPDRACHT: Luister naar een kenmerk. Kies: rots of water. Loop naar die kant van het lokaal. LES 3: EIGENSCHAPPEN ROTS EN WATER

LEERDOEL: Zelfverzekerd en duidelijk als een rots. Luisterend en meelevend als water. Beiden zijn een manier waarop je je kunt gedragen. Kinderen leren welk gedrag hoort bij rots en water. LESOPBOUW: In deze les leren kinderen de verschillende kenmerken van rots en water. Verdeel het lokaal in twee vlakken: rots en water. Noem een kenmerk, laat de kinderen zelf kiezen waar dit bij hoort en laat ze daar naartoe lopen. Bespreek hun keuze. Herhaal dit voor alle kenmerken. 1 VOOR DE LEERKRACHT – LES 3: EIGENSCHAPPEN ROTS EN WATER PLUSJEKLAS.NL

PLUS JE LES: UITBREIDINGSKANSEN: Geef ruimte aan verschillen tussen kinderen bij het kiezen van rots of water bij een bepaald kenmerk. Het is goed mogelijk dat een kind een hele andere gedachte heeft bij een bepaald kenmerk. Er is niet één antwoord goed. UITBREIDINGSKANSEN: Laat kinderen in spelvorm zich aan elkaar voorstellen als rots en/of water: naam, leeftijd en hobby. Lukt het om de verschillen te zien of te herkennen bij de ander? 2 VOOR DE LEERKRACHT – LES 3: EIGENSCHAPPEN ROTS EN WATER PLUSJEKLAS.NL

ZOEKTERMEN: Rots en Water weerbaarheidstraining 3 VOOR DE LEERKRACHT – LES 3: EIGENSCHAPPEN ROTS EN WATER PLUSJEKLAS.NL