Erosie en Sedimentatie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Maak een powerpointpresentatie voor Havo-3.
Advertisements

Taal en woordenschat Landbouw woorden en Contaminaties
Lesplanning 6.4, blz Binnenkomst. Ging dit goed? Intro. Bespreken proefwerk hoofdstuk 5 Uitleg docent paragraaf 6.4, blz Zelfstandig.
Lesplanning Binnenkomst Intro Vragen huiswerk Uitleg docent 2.4 Zelfstandig werken, met radio?? Afsluiting van de les. Lokaal verlaten.
Nieuwsbegrip Doel van deze les:
1. Levensbeschouwing en communicatie
Afkomst, zoeken en vinden
Afkomst en Afkomst Waar kom ik vandaan?.
1. Levensbeschouwing en communicatie
Het bos van Nieuw Wulven
Hoofdstuk 7 Wat een landschap!
Aardrijkskunde 1.5 Hoe vind je de weg?.
Hoe leer je lange teksten
Rabobank Zoetermeer Sponsor v/h SeniorWeb 1 Welkom les 3 Overzicht vorige les Terugblik op wat we geleerd hebben Uitwisselen van ervaringen Behandelen.
Vorige week Menukaart/woordweb Verzorgingsstaat
De indeling van een tekst
Rabobank Zoetermeer Sponsor v/h SeniorWeb Welkom les 4 Overzicht vorige les  Terugblik op wat we geleerd hebben  Uitwisselen van ervaringen  Behandelen.
Rabobank Zoetermeer Sponsor v/h SeniorWeb Welkom les 3 Overzicht vorige les  Terugblik op wat we geleerd hebben  Uitwisselen van ervaringen  Behandelen.
Hoofdstuk 2 par 1 Schrijfdoelen.
Rabobank Zoetermeer Sponsor v/h SeniorWeb Welkom les 4 Overzicht vorige les  Terugblik op wat we geleerd hebben  Uitwisselen van ervaringen  Behandelen.
H3.6, Nieuwe kansen 1 Boek blz. 40 t/m 69, ca. 8 weken 4. Geboorte- verhalen Gaat over geboorteverhal en die iets laten zien van het nieuwe begin dat hun.
Kennen en kunnen Wat je moet kennen en kunnen voor de SO Woordenschat H1 t/m H4 1. Woordraadstrategieën: -zoek een synoniem; -zoek een omschrijving of.
FICTIE 1.1 VERHAALPERSONEN. AAN HET EINDE VAN DEZE LES WEET JE Wat een verhaalprobleem/thema is en hoe dit verwoord wordt. Hoe spanning ontstaat en welke.
SVP op dezelfde plaats zitten als vorige keer s.v.p. Wat gaan wij doen? -De vorige les (ca. 5 min.) -Huiswerk bespreken (ca. 5 min.) -Meegebracht voorwerp.
1. Wat gaan we vandaag doen ?
De invloed van water Taak 4.
Anatomie en Fysiologie
Omschrijvingen en definities
Hoofdstuk 1 Meningen en argumenten
Les 1 Hoofdstuk Ecologie
EEN PLAATJE VAN Het wat, hoe en waarom van je les als startpunt voor het onderzoeken van je eigen lespraktijk 31 jan ROSA Conferentie Hanna Westbroek.
6.6 De aardkorst wordt aangevallen
Aardrijkskunde 6.7 Het land van vuur en ijs.
Les 2 Lezen 3.3 en 4.1.
Vergelijkingen oplossen
Deze les: Herhalen 4.3 Uitleg 4.4 Maken 4.4
Inleiding, middenstuk, slot
Betrouwbaarheid van teksten: kritisch lezen
Budgetlijn.
Deze les: Huiswerk nakijken Lezen 4.2 Maken 4.2
10.2 Hoe ontstaan conflicten?
Vandaag De Alpen: wat, waar, waarom daar?
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Rekenen Mevr. Koçak 13 november 2018.
Les 4: iedereen is anders
Hoofdstuk 2: Landschappen op aarde
Paragraaf 3 Rivieren van ijs
Paragraaf 2: Toerisme & verkeer
Hoofdstuk 2 Paragraaf 2 Mali: een droog gebied Bladzijde 26 / 27.
Grenzen en identiteit: Rusland
Hoofdstuk 3 Paragraaf 1: De Alpen.
Hoofdstuk 2 Paragraaf 3 Blz. 28 / 29.
Hoofdstuk 2: Landschappen op aarde
Hoofdstuk 2: Wat vind jij en wat weet jij?
Landschappen en klimaten
Hoofdstuk 3 Paragraaf 1: De Alpen.
Hoofdstuk 2 Paragraaf 4 Bladzijde
Eigen omgeving: Inrichting & bewoners
Hoofdstuk 2 Paragraaf 3 Blz. 28 / 29.
Hoofdstuk 3 Paragraaf 2: Toerisme.
De Geo 2 – Vmbo-T/Havo Hoofdstuk 3 – §3: Rivieren van ijs Eline Lems
Leerjaar 3 Nask H4 §Test jezelf.
Paragraaf 3.3 Rivieren van ijs
Hoofdstuk 2 Paragraaf 2 Blz. 26 / 27 Overleven in de Woestijn.
Voorkennis Wiskunde Les 12 Hoofdstuk 5: §5.5 en §5.8.
Hoofdstuk 3.4 Een reisje langs de Rijn
Pak je boeken! Paragraaf 2.1
Ruzies om gebieden Rusland
Voorkennis Wiskunde Les 11 Hoofdstuk 5: §5.3 en §5.4.
SO bespreken: wat was moeilijk?
Transcript van de presentatie:

Erosie en Sedimentatie Hoofdstuk 3 paragraaf 5 Erosie en Sedimentatie

Wat gaan we doen? Blz. 60 - 61 Actueel: ruimte voor de rivier! Lezen: paragraaf 3.5 Bespreken: filmpje over meanderen Zelfstandig werken: bijwerken huiswerk Afsluiten: hoe ging het?

Blz. 60 - 61 Wat moet je kunnen? Uitleggen waarom het belangrijk is om op een goede manier om te gaan met rivieren. In je eigen woorden uitleggen hoe rivieren meanderen. De behandelde begrippen kunnen gebruiken.

Actueel: Rivieren in Bangladesh Blz. 60 - 61 Actueel: Rivieren in Bangladesh Bangladesh bestaat voor een groot deel uit rivieren. Dit brengt soms problemen met zich mee 1) Hoe is het probleem ontstaan? 2) Wat voor oplossingen zijn er? http://nos.nl/op3/artikel/2132128-rivieren-van-bloed-in-bangladesh.html

Blz. 60 - 61 Lezen: paragraaf 3.5 Lees in stilte de paragraaf door (blz. 60 – 61) Zoek op wat elk begrip betekent (blz. 70-71) Bekijk goed de plaatjes!

Bespreken: filmpje Blz. 60 - 61 Bekijk het filmpje en beantwoord de vragen; 1) Welke begrippen uit je boek kom je tegen? 2) Hoe ontstaat een hoefijzermeer? 3) Wat gebeurt er in de binnen- en buitenbochten van een rivier? http://www.schooltv.nl/video/meanders-bochten-in-de-rivier/#q=meanderen

Zelfstandig werken Blz. 60 - 61 Werk in stilte je huiswerk bij tot en met par. 3.5. Muziek mag, maar wel twee oortjes in! Klaar? Lezen paragraaf 3.6 en lees de begrippen!

Blz. 60 - 61 Je kan nu… Uitleggen waarom het belangrijk is om op een goede manier om te gaan met rivieren. In je eigen woorden uitleggen hoe rivieren meanderen. De behandelde begrippen kunnen gebruiken.

Afsluiten: hoe ging het? Blz. 60 - 61 Afsluiten: hoe ging het? Wat heb je geleerd? Wat is nog moeilijk? Een tip en een top voor je klasgenoten?