Paragraaf 2: Toerisme & verkeer

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Voorbereidende les Praat je Plaatje
Advertisements

Lesplanning 6.4, blz Binnenkomst. Ging dit goed? Intro. Bespreken proefwerk hoofdstuk 5 Uitleg docent paragraaf 6.4, blz Zelfstandig.
Lesplanning Binnenkomst Intro Vragen huiswerk Uitleg docent 2.4 Zelfstandig werken, met radio?? Afsluiting van de les. Lokaal verlaten.
Les 2: Het verleden van het Apeldoorns Kanaal. Wat gaan we doen: Terugblik vorige les Filmpje bekijken Foto’s van vroeger bekijken Verder met de presentaties.
Monniken en Ridders Hoofdstuk 3.
Les 1: Armoedeval D2G, D2F.
Welkom bij het mooiste vak van de wereld
Hoe leer je geschiedenis?
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Communicatie 2 – kw 2 Les 2. Wat gaan we doen? Korte herhaling van vorige week. Het kennismakingsgesprek Casussen uit je stage Afsluiting van de les:
HOOFDSTUK 3 Dorp  spookdorp. WEET JE NOG? Wat de voordelen zijn van mechanisatie voor de landbouw? Wat de nadelen zijn van mechanisatie voor de landbouw?
Hoofdstuk 8 Over de grens? PARAGRAAF 4 ONTWIKKELINGSLANDEN HELPEN.
Creatief schrijven. Programma -Inkomopdracht: elektriciteit -Opdracht 1: jouw ideale vakantiedag -Opdracht 2: verplaats je in een ander Wat gaan we leren?
BURGERSCHAP SOCIAAL MAATSCHAPPELIJKE DIMENSIE Les 3.
Een beoordeling schrijven
ADL Les 3 31 mei 2016 Berthe/Mirjam.
Opdracht Nederlands Je doet in een groepje van vijf personen een klein literatuuronderzoek. De uitkomsten van dit onderzoek beschrijf je in een verslag.
Tweede bijeenkomst Jaar januari 2017.
Pluriforme samenleving
Overtuigende tekst/betoog
VWO 6 Wiskunde C – les 1 Meneer Ypma.
Feedback H3, blz 115 Is informatie van iemand over de effecten van het gedrag van een andere persoon op hem of haar Beschrijf waarneming Geef geen oordeel.
Sociaal Maatschappelijke Dimensie – 1.1 Jezelf zijn
Loopbaan oriëntatie en begeleiding (SLB)
Omschrijvingen en definities
Hoofdstuk De aarde en het heelal.
Jesse, Marieke, Nette, Pieter-jan
Cursus 2.4 Ontwikkelingen gaan door Klas 2 KGT Lesweek 6
Cursus 2.4 Ontwikkelingen gaan door Klas 2 BB Lesweek 6
Hoofdstuk 10 Paragraaf 10.6.
Maatschappijleer Nadya Karim
Vergelijkingen oplossen
Interview verslag schrijven
NASK leerjaar 3 H6 Schakelingen §4 Transistor.
Schrijven Zakelijke brief.
Het vak maatschappijleer
S.O. H7 MATERIE §Test jezelf
10.2 Hoe ontstaan conflicten?
Vandaag De Alpen: wat, waar, waarom daar?
5.1 a + b.
Stappenplan werkwoordspelling
Duitsland “Made in Germany’’
Je eigen omgeving in beeld
Persoonlijke doelen maken
Les 3: regels en afspraken met de klas
Les 4: iedereen is anders
Hoofdstuk 2 Wat gaan we doen? Terugblik Doel van vandaag Nieuwe stof
Les 8: Samenwerkingsvaardigheden 2
Hoofdstuk 2: Landschappen op aarde
Hoofdstuk 2: Herhaling Bladzijde
Paragraaf 3 Rivieren van ijs
Hoofdstuk 2 Paragraaf 2 Mali: een droog gebied Bladzijde 26 / 27.
Erosie en Sedimentatie
Hoofdstuk 3 Paragraaf 1: De Alpen.
Hoofdstuk 2 Paragraaf 3 Blz. 28 / 29.
Hoofdstuk 2: Landschappen op aarde
Hoofdstuk 2: Wat vind jij en wat weet jij?
Landschappen en klimaten
Hoofdstuk 3 Paragraaf 1: De Alpen.
Hoofdstuk 2 Paragraaf 4 Bladzijde
Hoofdstuk 2 Paragraaf 3 Blz. 28 / 29.
Hoofdstuk 3 Paragraaf 2: Toerisme.
Kritiek geven en krijgen
Hoofdstuk 2: wat weet jij?
Paragraaf 3.3 Rivieren van ijs
Hoofdstuk 2 Paragraaf 2 Blz. 26 / 27 Overleven in de Woestijn.
Hoofdstuk 3.4 Een reisje langs de Rijn
Laatste les van Mr. Spakman
Thema 4: gedrag 4.1 Geprikkeld
Tijd Expert domein A Expert domein B
Transcript van de presentatie:

Paragraaf 2: Toerisme & verkeer Hoofdstuk 3 Paragraaf 2: Toerisme & verkeer

Blz. 54 & 55 Wat gaan we doen? Korte herhaling: voor/nadelen van toerisme (bespreken vd. opdracht. ) Uitleg: toerisme en verkeer Keuzetijd: bijwerken / toelichten Afsluiten: hoe ging het?

Aan het einde van de les kan je… Blz. 54 & 55 Aan het einde van de les kan je… Twee voordelen en twee nadelen opnoemen van Alpentoerisme. De geschiedenis van het verkeer in de Alpen kort beschrijven. De voor-en nadelen van tunnels in de Alpen opnoemen.

Herhaling: Alpenboer Blz. 54 & 55 Jij bent nu de Alpenboer(in)! Denk na en noteer: hoe verdien jij je geld in de zomer? En in de winter? Beschrijf jouw gemiddelde werkdag! Klaar? Schrijf op hoe jij als boer omgaat met de nadelen van toerisme (ontbossing, drukke hotels, etc.)

Geschiedenis van Alpenverkeer Blz. 54 & 55 Geschiedenis van Alpenverkeer Vroeger: Alpen zijn een groot obstakel; bergen vormen een muur. Verkeer? Nauwelijks. Na ’60: meer verkeer, meer files. Vervuiling! Oplossing: ???

Blz. 54 & 55 Tunnels: de gevolgen Voordelen? Nadelen?

Keuzetijd Blz. 54 & 55 Optie A: zelfstandig werken Optie B: herhaling Herhaling van de stof. Extra uitleg. Overige vragen. Zelfstandig werken aan opdrachten. Gebruik je werkboek In stilte!

Blz. 54 & 55 Je kan nu… Twee voordelen en twee nadelen opnoemen van Alpentoerisme. De geschiedenis van het verkeer in de Alpen kort beschrijven. De voor-en nadelen van tunnels in de Alpen opnoemen.

Blz. 52 / 53 Reflectie De komende periode zullen we vaak terugblikken op de les en hoe de les verliep. Wat heb je geleerd? Hoe heb je geleerd? Wat ging goed? Wat ging minder goed?