Bridge onder begeleiding

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Voorbereiding Clubbridge
Advertisements

Het speelplan In Sans Atout: In Troef: Tel je vaste slagen
Voorbereiding Clubbridge
De basis Les 15 Jacoby transfers versie DEEL 1 LES 15.
De basis Les 18 Het volgbod DEEL 1 LES 18 versie
De verdieping Les 2 Het spelen van SA -contracten DEEL 2 LES 2 versie
DEEL 2 LES 23 De verdieping Les 23 5-kaart hoog versie
De basis Les 21 Sterke openingen De 2♣-opening DEEL 1 LES 21 versie
De basis Les 3 Uitkomen tegen SA-contracten DEEL 1 LES 3 versie
Les 5 Het spelen van troefcontracten Versie Bridge onder begeleiding BOB1 LES 5.
AFSPELTECHNIEK 1.1 ontbrekende kaarten 3-2 verdeeld en
Les 9 Overige antwoorden op 1 in een kleur
DIRECTE FIT HOGE KLEUREN
Bridge onder begeleiding
Jacoby transfers voor de hoge kleuren NF1H1 v2.7f 1.
Bridge onder begeleiding
Bridge onder begeleiding
OP WEG NAAR HET CONTRACT
JACOBY TRANSFERS NA WELK BIEDVERLOOP? NA BOD OF BIEDING PUNTEN 1SA
UITKOMEN SERIE HONNEURS DE HOOGSTE KLEINTJE BELOOFT PLAATJE
Les 16 De Staymanconventie
DE PREËMPTIEVE OPENING
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 3
Bridge onder begeleiding
ANTWOORDEN OP DE 1SA OPENING
DE ZOEKTOCHT NAAR EEN FIT
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 2
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 1
LESMATERIAAL BIJ LEER BRIDGE MET BERRY DEEL 4
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 4
DIE LASTIGE TEGENPARTIJ
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 1
Hoofdstuk 1 Vijfkaart hoog
UITKOMEN EN SIGNALEREN
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 2
Les 2 Het spelen van SA-contracten
Les 1 (alternatief) Herhaling BmB 1 aan de hand van oefenspellen
Hoofdstuk 6 De Multi 2-opening
Les 13: Herhaling 1) Spelen en tegenspelen 2) Het bieden
DEEL 2 LES 19 De verdieping Les 19 Uitkomen versie
DEEL 3 H 8 Verder met Bridge Hoofdstuk 8 Forcing versie
Hoofdstuk 16 Informatieve doubletten
Hoofdstuk 20 Multi 2 en Muiderberg bestrijden
Hoofdstuk 17 Het negatief doublet
DEEL 2 LES 1 De verdieping Les 1 Herhaling BmB 1 versie
Les 10 De herbieding van de openaar
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 3
Bridge onder begeleiding
Les 13 De herbieding van de bijbieder (1)
Les 8 Het openingsbod van 1 in een kleur
DEEL 2 LES 16 De verdieping Les 16 Slembiedingen versie
Les 20 Sterke openingen: de 2SA-opening
Bridge onder begeleiding
Bridge onder begeleiding 2
Les 14 De herbieding van de bijbieder (2)
DIE LASTIGE TEGENPARTIJ
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 2
Les 21 Sterke openingen: de 2-opening
Bridge onder begeleiding
Les 16 De Staymanconventie
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 3
DEEL 1 LES 15 De basis Les 15 Jacoby transfers versie
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 4
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 2
DE PREËMPTIEVE OPENING
DE ZOEKTOCHT NAAR EEN FIT
OP WEG NAAR HET CONTRACT
Hoofdstuk 3 Distributiepunten
Les 15 Semi-forcing handen
REAGEREN OP TUSSENBIEDEN
Transcript van de presentatie:

Bridge onder begeleiding BOB extra module 5 Bridge onder begeleiding EXTRA - module 5 Bieden met 5-4 hoog versie 28-08-2018 T

We laten zien welke fit in principe de voorkeur verdient. BOB extra module 5 WAT WORDT BEHANDELD: 1) In deze module onderzoeken we de eerst kracht van de 4-4 fit ten opzichte van de 5-3 fit. We laten zien welke fit in principe de voorkeur verdient. Dat is vooral relevant als de openaar 5-4 hoog bezit en er in beide kleuren samen 8 kaarten zijn.

Je wilt immers graag in het best scorende contract terecht komen. BOB extra module 5 WAT WORDT BEHANDELD: 2) Vervolgens bekijken we of dit consequenties heeft voor de keuze van het biedsysteem. Je wilt immers graag in het best scorende contract terecht komen. Maakt het dan wat uit of je vanaf 4-kaarten opent (ACOL) dan wel voor 5-hoog kiest?

Je hebt dan immers vaak de keuze tussen Jacoby en Stayman. BOB extra module 5 WAT WORDT BEHANDELD: 3) Tenslotte bekijken we het bijbieden met 5-4 hoog als partner met 1SA opent. Je hebt dan immers vaak de keuze tussen Jacoby en Stayman. In dat geval kies je uiteraard de conventie die het je best scorende contract zal opleveren.

BOB extra module 5 EEN VOORBEELD UITWERKING

we beschouwen twee biedsystemen openen vanaf 4-kaart (ACOL) BOB extra module 5  A H V 2  A H V 3 2  3 2  3 2  B 5 4 3  B 5 4  A 5 4  A 5 4 N W O Z wat wordt het contract? we beschouwen twee biedsystemen openen vanaf 4-kaart (ACOL) 5-kaart hoog  voorbeeld 1a  voorbeeld 1b voorbeeld 1a  tafelblad BOBextra-5.41 voorbeeld 1

O 4 Z H ACOL biedsysteem: alles vanaf 4-kaart  A H V 2  A H V 3 2 BOB extra module 5  A H V 2  A H V 3 2  3 2  3 2  B 5 4 3  B 5 4  A 5 4  A 5 4 N W O Z H W N O Z 1 p 1 3 4 a.p. uitkomst H speelplan  tafelblad BOBextra-5.41 voorbeeld 1a

12 slagen lukt altijd met  3-2 verdeeld (68% kans) O 4 Z H ACOL biedsysteem: alles vanaf 4-kaart BOB extra module 5  A H V 2  A H V 3 2  3 2  3 2  B 5 4 3  B 5 4  A 5 4  A 5 4 N W O Z H speelplan: A trek 3x troef speel 5x  en ruim 4 en 5 op troef 3 in oost  12 slagen, dus 4+2 12 slagen lukt altijd met  3-2 verdeeld (68% kans) voorbeeld 1b  tafelblad BOBextra-5.41 voorbeeld 1a

W 4 N H biedsysteem 5-kaart hoog H  A H V 2  A H V 3 2  3 2 BOB extra module 5 H  A H V 2  A H V 3 2  3 2  3 2  B 5 4 3  B 5 4  A 5 4  A 5 4 N W O Z W N O Z 1 p 3 4 a.p. uitkomst H speelplan  tafelblad BOBextra-5.41 voorbeeld 1b

west heeft 2 verliezers in  en  oost heeft geen werkkleur N H biedsysteem 5-kaart hoog BOB extra module 5 H  A H V 2  A H V 3 2  3 2  3 2  B 5 4 3  B 5 4  A 5 4  A 5 4 N W O Z speelplan: west heeft 2 verliezers in  en  oost heeft geen werkkleur geen introevers in oost mogelijk  altijd 11 topslagen, dus 4+1 conclusie  tafelblad BOBextra-5.41 voorbeeld 1b

bij keuze tussen 5-3 fit en 4-4 fit (bij / , incidenteel /) BOB extra module 5 bij keuze tussen 5-3 fit en 4-4 fit (bij / , incidenteel /) kies je in principe voor de 4-4 fit DE 4-4 FIT LEVERT VAAK EEN EXTRA SLAG OP dit is geen reden om 5-hoog af te schaffen, maar er moet dan wel economischer worden geboden! voorbeeld 1c 

O 4 Z H biedsysteem 5-kaart hoog  A H V 2  A H V 3 2  3 2  3 2 BOB extra module 5  A H V 2  A H V 3 2  3 2  3 2  B 5 4 3  B 5 4  A 5 4  A 5 4 N W O Z H W N O Z 1 p 1 3 4 a.p. zo wordt het betere 4-contract bereikt (12 slagen immers) er is een -fit, maar eerst onderzoeken we of er een 4-4 fit is in de andere hoge kleur tafelblad BOBextra-5.41 voorbeeld 1c

BOB extra module 5 4-KAART HOOG NIET OVERSLAAN

BIEDEN MET 5-4 HOOG TAFELBLAD BOBextra-5.41 VOORBEELD 2 BOB extra module 5 BIEDEN MET 5-4 HOOG TAFELBLAD BOBextra-5.41 VOORBEELD 2

biedsysteem 5-kaart hoog  A H 4 3 2  A H 3 2  3 2  3 2  V B 5 BOB extra module 5  A H 4 3 2  A H 3 2  3 2  3 2  V B 5  V B 5 4  A 4  A 6 5 4 N W O Z W N O Z 1 p ? tafelblad BOBextra-5.41 voorbeeld 2

biedsysteem 5-kaart hoog  A H 4 3 2  A H 3 2  3 2  3 2  V B 5 BOB extra module 5  A H 4 3 2  A H 3 2  3 2  3 2  V B 5  V B 5 4  A 4  A 6 5 4 N W O Z W N O Z 1 p 2 economisch ondanks -fit tafelblad BOBextra-5.41 voorbeeld 2

W 4 BOB extra module 5  A H 4 3 2  A H 3 2  3 2  3 2  V B 5  V B 5 4  A 4  A 6 5 4 N W O Z W N O Z 1 p 2 2 4 a.p. tafelblad BOBextra-5.41 voorbeeld 2

BIJBIEDEN MET 5-4 HOOG (PARTNER OPENT MET 1SA) TAFELBLAD BOBextra-5.41 module 5 BIJBIEDEN MET 5-4 HOOG (PARTNER OPENT MET 1SA) TAFELBLAD BOBextra-5.41 VOORBEELD 3

BOB extra module 5 3a 3b  B 8 6 4  V 9 7 5 3  7 4  6 3  H B 7 6 5  A 6 4 2  8 5  7 2 N W O Z N W O Z W N O Z 1SA p 2 W N O Z 1SA p ? W N O Z 1SA p 2 W N O Z 1SA p ? punten = 0-7  Jacoby punten = 8+  Stayman tafelblad BOBextra-5.41 voorbeeld 3

BIEDEN MET 5-4 HOOG (PARTNER OPENT MET 1SA) TAFELBLAD BOBextra-5.41 module 5 BIEDEN MET 5-4 HOOG (PARTNER OPENT MET 1SA) TAFELBLAD BOBextra-5.41 VOORBEELD 4

W 3 BOB extra module 5  A H 2  A H 6 2  5 4 3 2  B 2  V B 6 5 4  V B 4 3  V 6  4 3 N W O Z W N O Z 1SA p 2 punten = 8+  Stayman tafelblad BOBextra-5.41 voorbeeld 4

W 3 BOB extra module 5  A H 2  A H 6 2  5 4 3 2  B 2  V B 6 5 4  V B 4 3  V 6  4 3 N W O Z W N O Z 1SA p 2 2 ? tafelblad BOBextra-5.41 voorbeeld 4

W 3 BOB extra module 5  A H 2  A H 6 2  5 4 3 2  B 2  V B 6 5 4  V B 4 3  V 6  4 3 N W O Z W N O Z 1SA p 2 2 3 a.p. punten samen = 8 = 23-25  3 tafelblad BOBextra-5.41 voorbeeld 4

BIEDEN MET 5-4 HOOG (PARTNER OPENT MET 1SA) TAFELBLAD BOBextra-5.41 module 5 BIEDEN MET 5-4 HOOG (PARTNER OPENT MET 1SA) TAFELBLAD BOBextra-5.41 VOORBEELD 4 STEL MET TRANSFER

BOB extra module 5  A H 2  A H 6 2  5 4 3 2  B 2  V B 6 5 4  V B 4 3  V 6  4 3 N W O Z W N O Z 1SA p 2 2 3 ? 3 is een nieuwe kleur op 3-niveau en dus forcing tafelblad BOBextra-5.41 voorbeeld 4

voor een transfer met 5-4 hoog zijn 10+ punten nodig W 4 BOB extra module 5  A H 2  A H 6 2  5 4 3 2  B 2  V B 6 5 4  V B 4 3  V 6  4 3 N W O Z W N O Z 1SA p 2 2 3 4 a.p. 4 is één slag te hoog voor een transfer met 5-4 hoog zijn 10+ punten nodig tafelblad BOBextra-5.41 voorbeeld 4

BIEDEN MET 5-4 HOOG (PARTNER OPENT MET 1SA) TAFELBLAD BOBextra-5.41 module 5 BIEDEN MET 5-4 HOOG (PARTNER OPENT MET 1SA) TAFELBLAD BOBextra-5.41 VOORBEELD 5

 A H 2  A 5 2  H B 10 2  B 3 2  V B 6 5 4  V B 4 3  V 6 5  4 W BOB extra module 5  A H 2  A 5 2  H B 10 2  B 3 2  V B 6 5 4  V B 4 3  V 6 5  4 N W O Z W N O Z 1SA p 2 2 ? met 5-4 / nu de 5-kaart bieden geen 4-kaart / tafelblad BOBextra-5.41 voorbeeld 5

 A H 2  A 5 2  H B 10 2  B 3 2  V B 6 5 4  V B 4 3  V 6 5  4 W BOB extra module 5  A H 2  A 5 2  H B 10 2  B 3 2  V B 6 5 4  V B 4 3  V 6 5  4 N W O Z W N O Z 1SA p 2 2 2 ? punten 5-4 / 5-kaart  = 8 = Ja  2 tafelblad BOBextra-5.41 voorbeeld 5

O 4  A H 2  A 5 2  H B 10 2  B 3 2  V B 6 5 4  V B 4 3  V 6 5 BOB extra module 5  A H 2  A 5 2  H B 10 2  B 3 2  V B 6 5 4  V B 4 3  V 6 5  4 N W O Z W N O Z 1SA p 2 2 2 4 a.p. 5-4 / 5-kaart  8+ punten tafelblad BOBextra-5.41 voorbeeld 5

BOB extra module 5 OEFENINGEN TAFELBLAD BOB-extra 5.71 UITWERKING

W 3SA BOB extra module 5  A H 4 3 2  A H 2  4 3 2  3 2  V 5  V B 4 3  A 6 5  A 6 5 4 N W O Z W N O Z 1 p 2 2SA 3SA a.p. tafelblad BOBextra-5.71 oefening 1

BOB extra module 5 OEFENINGEN TAFELBLAD BOB-extra 5.71 OEFENING 2

O 4 BOB extra module 5  A H 4 3 2  A H 3 2  3 2  3 2  V 5  V 6 5 4  A 6 5 4  A 5 4 N W O Z W N O Z 1 p 2 2 4 a.p. tafelblad BOBextra-5.71 oefening 2

BOB extra module 5 OEFENINGEN TAFELBLAD BOB-extra 5.71 OEFENING 3

W 4 BOB extra module 5  A B 3 2  A H  B 4 3 2  H 3 2  H V 5 4  V B 5 4 3  6 5  V 4 N W O Z W N O Z 1SA p 2 2 4 a.p. tafelblad BOBextra-5.71 oefening 3

OEFENINGEN TAFELBLAD BOB-extra 5.71 OEFENING 3 NU MET TRANSFER BOB module 5 OEFENINGEN TAFELBLAD BOB-extra 5.71 OEFENING 3 NU MET TRANSFER

er is nu een alternatief om een transfer te doen BOB extra module 5  A B 3 2  A H  B 4 3 2  H 3 2  H V 5 4  V B 5 4 3  6 5  V 4 N W O Z W N O Z 1SA p 2 2 2 3 4 a.p. oost heeft 10+ punten er is nu een alternatief om een transfer te doen nu is oost de leider, helaas dus de zwakke hand tafelblad BOBextra-5.71 oefening 3

BOB extra module 5 OEFENINGEN TAFELBLAD BOB-extra 5.71 OEFENING 4

O 4 BOB extra module 5  A H 2  A H 2  4 3 2  H 4 3 2  V 5 4 3  V B 5 4 3  A 6  6 5 N W O Z W N O Z 1SA p 2 2 2 a.p. 4 tafelblad BOBextra-5.71 oefening 4

BOB extra module 5 OEFENINGEN TAFELBLAD BOB-extra 5.71 OEFENING 5

O 3 BOB extra module 5  A H 2  A H 2  4 3 2  B 10 3 2  V B 5 4 3  V B 4 3  6 5  V 4 N W O Z W N O Z 1SA p 2 2 2 3 a.p. tafelblad BOBextra-5.71 oefening 5