Hoofdstuk 20 Multi 2 en Muiderberg bestrijden

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Les 13 De herbieding van de bijbieder (1)
Advertisements

Hoofdstuk 19 Het redoublet
Hoofdstuk 24 Veilig spelen
Verder met Bridge Hoofdstuk 13 Het Volgbod versie DEEL 3
Voorbereiding Clubbridge
Hoofdstuk 23 Eliminatie en ingooi
Verder met Bridge Hoofdstuk 15 Het redbod versie DEEL 3
De basis Les 15 Jacoby transfers versie DEEL 1 LES 15.
Verder met Bridge Hoofdstuk 26 Uitkomen versie DEEL 3
De basis Les 18 Het volgbod DEEL 1 LES 18 versie
Hoofdstuk 12 De regel van 2 en 3
DEEL 2 LES 23 De verdieping Les 23 5-kaart hoog versie
Verder met Bridge Hoofdstuk 11 Muiderberg UITWERKING TOETS DEEL 3 H 11 versie
De basis Les 21 Sterke openingen De 2♣-opening DEEL 1 LES 21 versie
Verder met Bridge Hoofdstuk 18 Het strafdoublet DEEL 3 H 18 versie
De basis Les 23 Herhaling meebieden Herhaling 2-openingen en hoger DEEL 1 LES 23 versie
Les 9 Overige antwoorden op 1 in een kleur
WELKOM IN DE WONDERE WERELD
Multi Sterke variant Inleiding Sterke varianten van de Multi
Les 16 De Staymanconventie
DIE LASTIGE TEGENPARTIJ LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 4
Les 23 Herhaling van volgbod, doublet, 2-openingen en 3-openingen
REAGEREN OP TUSSENBIEDEN
DIE LASTIGE TEGENPARTIJ
Hoofdstuk 1 Vijfkaart hoog
Hoofdstuk 9 Slembiedingen
Hoofdstuk 25 De beste kans
Les 2 Het spelen van SA-contracten
Les 1 (alternatief) Herhaling BmB 1 aan de hand van oefenspellen
Hoofdstuk 6 De Multi 2-opening
Les 13: Herhaling 1) Spelen en tegenspelen 2) Het bieden
Het redoublet versie V 1.
DEEL 2 LES 19 De verdieping Les 19 Uitkomen versie
Les 19 Het informatiedoublet
Verder met Bridge Hoofdstuk 26 Uitkomen versie DEEL 3
Hoofdstuk 28 Distributiesignalen
DEEL 3 H 8 Verder met Bridge Hoofdstuk 8 Forcing versie
Hoofdstuk 18 Het strafdoublet
Hoofdstuk 16 Informatieve doubletten
Verder met Bridge Hoofdstuk 13 Het Volgbod versie V 1
Hoofdstuk 30 Wedstrijdbridge
Hoofdstuk 17 Het negatief doublet
Verdediging tegen Multi en Muiderberg
Hoofdstuk 10 Controlebiedingen
DEEL 2 LES 1 De verdieping Les 1 Herhaling BmB 1 versie
Hoofdstuk 22 Omgaan met troef
Les 10 De herbieding van de openaar
DEEL 2 LES 17 De verdieping Les 17 Tegenbieden versie
Hoofdstuk 12 De regel van 2 en 3
Bridge onder begeleiding
Les 13 De herbieding van de bijbieder (1)
Les 8 Het openingsbod van 1 in een kleur
DEEL 2 LES 20 De verdieping Les 20 Signaleren Versie A.
DEEL 2 LES 16 De verdieping Les 16 Slembiedingen versie
Les 20 Sterke openingen: de 2SA-opening
Bridge onder begeleiding
DEEL 2 LES 18 De verdieping Les 18 Tegenspelen versie
Les 14 De herbieding van de bijbieder (2)
DIE LASTIGE TEGENPARTIJ
Les 11 De herbieding van de openaar (2)
De basis Les 11 1) Herhaling bieden: de tweede biedronde
Les 21 Sterke openingen: de 2-opening
Les 16 De Staymanconventie
DEEL 1 LES 15 De basis Les 15 Jacoby transfers versie
Les 14 1SA en de limietantwoorden
Les 10 De tweede biedronde
Hoofdstuk 27 Signaleren Kleurpreferentie
Hoofdstuk 3 Distributiepunten
Les 15 Semi-forcing handen
REAGEREN OP TUSSENBIEDEN
Transcript van de presentatie:

Hoofdstuk 20 Multi 2 en Muiderberg bestrijden DEEL 3 H 20 Verder met Bridge Hoofdstuk 20 Multi 2 en Muiderberg bestrijden versie 22-02-2014 V 1

x Vijfkaart hoog Handwaardering Distributiepunten De 2e kleur bij troefcontracten De Niemeijerconventie De Multi 2-opening Transferbiedingen Forcing Slembiedingen Controlebiedingen Muiderberg De regel van 2 en 3 Het volgbod De deelscore bevechten Het redbod DEEL 3 H 20 x

x Informatieve doubletten Het negatief doublet Het strafdoublet Het redoublet Het juiste tempo Omgaan met troef Eliminatie en ingooi Veilig spelen De beste kans Uitkomsten Signaleren: Kleurpreferentie Distributiesignalen Tegenspelen DEEL 3 H 20 20. Multi en Muiderberg bestrijden Wedstrijdbridge x

DE MULTI 2 EN MUIDERBERG DEEL 3 H 20 HET BESTRIJDEN VAN DE MULTI 2 EN MUIDERBERG De Multi 2 en de Muiderberg zijn ‘bedacht’ om het de tegenstander moeilijk te maken. In deze les wordt uitgewerkt hoe je als tegenstander op deze openingen kunt reageren. Maar ook reacties daarop komen aan bod. EERST EEN HERHALING

DE MULTI 2♦-OPENING SA MET 23-24 PUNTEN SOMS SEMI-FORCING IN ♣/ DEEL 3 H 20 SA MET 23-24 PUNTEN SOMS SEMI-FORCING IN ♣/ ZELDEN DE ZWAKKE TWEE IN ♥/♠ BIJNA ALTIJD 5

DE MULTI 2♦-OPENING DE ANTWOORDEN 2 ZWAK, NON FORCING RELAY DEEL 3 H 20 DE ANTWOORDEN 2 ZWAK, NON FORCING RELAY OPENAAR PAST MET ZWAKKE TWEE IN  2SA STERK, FORCING RELAY OPENAAR OMSCHRIJFT ZIJN HAND 2 INTERESSE IN -MANCHE MET ZWAKKE TWEE IN  6

ALLEEN SOLIDE VOLGBIEDINGEN DE MULTI 2-OPENING DEEL 3 H 6 MEEBIEDEN OP DE 2E HAND W N O Z 2 ? WAT HEEFT DE 2-OPENAAR? 3E HAND ZAL NOG BIEDEN DAARNA KAN 2E HAND ALTIJD NOG BIEDEN CONCLUSIE ALLEEN SOLIDE VOLGBIEDINGEN 7

DE MULTI 2-OPENING MEEBIEDEN OP DE 2E HAND W N O Z 2 ? DEEL 3 H 20 MEEBIEDEN OP DE 2E HAND W N O Z 2 ? DE GANGBARE THEORIE: HET 2SA-VOLGBOD BELOOFT 16-18 HONNEURPUNTEN EEN TAMELIJK REGELMATIGE VERDELING 8

DE MULTI 2-OPENING W N O Z 2 2SA 16-18 HONNEURPUNTEN DEEL 3 H 20 W N O Z 2 2SA 16-18 HONNEURPUNTEN  STRIKT TOEPASSEN EEN TAMELIJK REGELMATIGE VERDELING  FLEXIBEL MEE OMGAAN /-DEKKING  NUTTIG 9

DEEL 3 H 20 VOORBEELDEN TAFELBLADEN VmB-20.41 EN VmB-20.42 UITWERKING

DE MULTI 2-OPENING W N O Z 2 2SA DRIE VOORBEELDEN  V B 2  A V B DEEL 3 H 20 W N O Z 2 2SA DRIE VOORBEELDEN  V B 2  A V B  9 4  H V B 10 3  A B 7 4 2  V 10 2  H V 7  A 5  V B 7  A 5  A H 9 3  H 9 5 3 punten = 16 verdeling = Ja  2SA punten = 16 verdeling = Ja  2SA punten = 17 verdeling = Ja  2SA TAFELBLAD VmB-20.41 VOORBEELDEN 1 11

DE MULTI 2-OPENING W N O Z 2 VB VOLGBOD IN EEN KLEUR DEEL 3 H 20 W N O Z 2 VB VOLGBOD IN EEN KLEUR TOONT EEN GOEDE 5-KAART 2SA-BOD NIET ZO GESCHIKT AANSLUITING BIJ 16-18 RANGE 12

DE MULTI 2-OPENING W N O Z 2 VB VOLGBOD IN EEN KLEUR DEEL 3 H 20 W N O Z 2 VB VOLGBOD IN EEN KLEUR DE CONSEQUENTIES VOLGBOD OP 2-NIVEAU (2/2)  5-KAART  12-15 PUNTEN VOLGBOD OP 3-NIVEAU (3-3)  6-KAART  16-18 PUNTEN 13

DE MULTI 2-OPENING W N O Z 2 VB DRIE VOORBEELDEN  8 6  H V 10 6 2 DEEL 3 H 20 W N O Z 2 VB DRIE VOORBEELDEN  8 6  H V 10 6 2  A H 7 ♣ 10 9 4  2  H B 7  H V B 9 6 2 ♣ A H 5  A 4  7 6  A H B 7 4 2 ♣ V 10 4 punten = 12 5-kaart = Ja  2 punten = 17 6-kaart  = Ja  3 punten = 14 6-kaart  = Ja maar < 16 ptn  pas TAFELBLAD VmB-20.41 VOORBEELDEN 2 14

DE BESCHIKBARE BIEDING: DE MULTI 2-OPENING DEEL 3 H 20 W N O Z 2 ? WELKE HANDEN RESTEREN? 12-15 PUNTEN TAMELIJK VERDEELD 19+ WILLEKEURIGE VERDELING DE BESCHIKBARE BIEDING: DOUBLET 15

DE MULTI 2-OPENING W N O Z 2 D DRIE VOORBEELDEN  H B 6  B 10 6 5 DEEL 3 H 20 W N O Z 2 D DRIE VOORBEELDEN  H B 6  B 10 6 5  H B 9 7  A 8  2  H V B  H V B 9 6 2  A H 5  A H 4  H 7 6  A H B 7  V 10 4 punten = 13 verdeeld = Ja  D punten = 19 (verdeeld = N)  D punten = 20 (verdeeld = Ja)  D TAFELBLAD VmB-20.41 VOORBEELDEN 3 16

DE MULTI 2-OPENING W N O Z 2 ? SAMENVATTING 2E HAND DEEL 3 H 20 W N O Z 2 ? SAMENVATTING 2E HAND 2/2 12-15, 5-KAART 2SA 16-18, TAMELIJK VERDEELD 3-3 16-18, 6-KAART D 12-15, TAMELIJK VERDEELD 19+, WILLEKEURIG VERDEELD 17

DE MULTI 2-OPENING DEEL 3 H 20 W N O Z 2 D ? VERDER NA 2 - D 18

DE MULTI 2-OPENING W N O Z 2 D ? 3E HAND BIEDT NORMAAL: 2 zwak DEEL 3 H 20 W N O Z 2 D ? 3E HAND BIEDT NORMAAL: 2 zwak 2SA forcing EXTRA MOGELIJKHEDEN: RD geeft kracht aan pas 6-kaart  19

DE MULTI 2-OPENING W N O Z 2 D ? DRIE VOORBEELDEN  8 6 2  H 7 DEEL 3 H 20 W N O Z 2 D ? DRIE VOORBEELDEN  8 6 2  H 7  8 6 5 2  V 7 6 2  H V 5  H V 5  8 7  A H 7 6 2  B 8 3  9 4  H B 8 7 6 2  5 4 punten = 5 zwak = Ja  2 punten = 17 forcing = Ja  2SA/RD punten = 5 6-kaart  = Ja  pas TAFELBLAD VmB-20.41 VOORBEELDEN 4 20

DE MULTI 2-OPENING W N O Z 2 VB ? VERDER NA 2 - VOLGBOD 21 DEEL 3 H 20 W N O Z 2 VB ? VERDER NA 2 - VOLGBOD 21

DE MULTI 2-OPENING W N O Z 2 2 D DEEL 3 H 20 W N O Z 2 2 D een doublet geeft openingskracht aan W N O Z 2 2 D p ? wat biedt west na het doublet van oost? 22

DE MULTI 2-OPENING W N O Z 2 2 D p ? DRIE VOORBEELDEN  5 DEEL 3 H 20 W N O Z 2 2 D p ? DRIE VOORBEELDEN  5  H B 10 9 6 3  A 7 4  9 4 2  A B 9 8 4 2  8 5  7 6 2  V B 3  8 7  5  H V B 2  A H V 9 8 6 punten = 8 zwak  = Ja  3 punten = 8 zwak  = Ja  pas punten = 15 SF in  = Ja  3 TAFELBLAD VmB-20.42 VOORBEELDEN 1 23

DE MULTI 2-OPENING W N O Z 2 2SA p ? VERDER NA 2 - 2SA - p 24 DEEL 3 H 20 W N O Z 2 2SA p ? VERDER NA 2 - 2SA - p 24

DE MULTI 2-OPENING HOE VERDER NA 2 - 2SA - p W N O Z 2 2SA p ? DEEL 3 H 20 HOE VERDER NA 2 - 2SA - p W N O Z 2 2SA p ? 2SA geeft aan: 16-18 punten tamelijk regelmatige verdeling  kan een 5-kaart / bevatten  dan is Niemeijer nodig 25

DE MULTI 2-OPENING W N O Z 2♦ 2SA p ? DRIE VOORBEELDEN  A 7 2 DEEL 3 H 20 W N O Z 2♦ 2SA p ? DRIE VOORBEELDEN  A 7 2  9 8 3  10 7 3  B 9 7 6  8 6 5  H V 7 6 4 2  A 8 3  2  V 8 7  V 8 7  A B 9 5 2  6 4 punten = 5 samen = 21-23 manche = Nee  pas punten = 9 samen = 25-27 6-kaart  = Ja  3 punten = 9 samen = 25-27 Niemeijer = Ja  3 TAFELBLAD VmB-20.42 VOORBEELDEN 2 26

DE MULTI 2-OPENING DE BIEDING STERFT UIT W N O Z 2 p 2 ? zwakke 2 DEEL 3 H 20 DE BIEDING STERFT UIT W N O Z 2 p 2 ? zwakke 2 PAS HET CONTRACT IS DAN  2 EEN DEELSCORE VOOR OW  DEELSCORE VOOR NZ? ? NU DE VERDEDIGING VOOR NZ 27

DE BIEDING STERFT UIT W N O Z 2 p 2 ? zwakke 2 DRIE VOORBEELDEN DEEL 3 H 20 W N O Z 2 p 2 ? zwakke 2 DRIE VOORBEELDEN  V B 9 7 3  7 4 3  A H 2  8 5  H B 7 4  5  H 8 3  A 9 7 3 2  6 2  H B 8 6 3  B 8 4  A V 5 punten = 10 5-kaart  = Ja  2 punten = 11 3 kleuren = Ja  D punten = 11 vooral  = Ja  pas TAFELBLAD VmB-20.42 VOORBEELDEN 3 28

DE MULTI 2 EN MUIDERBERG DEEL 3 H 20 HET BESTRIJDEN VAN DE MULTI 2 EN MUIDERBERG NA HET BESTRIJDEN VAN DE MULTI 2 DAN NU HET BESTRIJDEN VAN DE MUIDERBERG

MUIDERBERGSE 2-OPENING DEEL 3 H 20 IS 2- OF 2-opening BELOOFT EEN 5-KAART IN DIE KLEUR TOONT EEN 4+-KAART IN  OF  GEEFT 6-10 PUNTEN AAN NU DE VERDEDIGING 30

MUIDERBERGSE 2-OPENING DEEL 3 H 20 W N O Z 2/ ? Doublet 12-18 én informatief 19+ Volgbod in kleur 12-18, goede 6-kaart 2SA 16-18, dekking in / met de partner kan worden afgesproken dat dit ook kan met  een 5-kaart DEZE VERDEDIGING SLUIT AAN BIJ DE VERDEDIGING TEGEN DE MULTI

DE MUIDERBERG-OPENING DEEL 3 H 20 W N O Z 2 ? zwak (6-10)  + / DRIE VOORBEELDEN  A B 2  V 8 3  H V B 7 2  A 2  5  A V 5  H B 7  H B 10 9 5 3  8 7  A V 6 5  H V 9 5  H B 9 punten verdeeld -dekking = 17 = Ja  2SA punten = 14 6-kaart  = Ja  3 punten = 15 3 kleuren = Ja  D TAFELBLAD VmB-20.42 VOORBEELDEN 4 32

DEEL 3 H 20 OEFENEN MET TAFELBLAD VmB-20.71 UITWERKING

W N O Z D W N O Z 2 ?  A B 6 4  V 9 5  V B 7 5  A 6 DEEL 3 H 20 W N O Z D W N O Z 2 ?  A B 6 4  V 9 5  V B 7 5  A 6 N W O Z TAFELBLAD VmB-20.71 hand 1a 34

W N O Z 2SA W N O Z 2 ?  H V B 9 2  A V 5  H V 7  7 5 DEEL 3 H 20 W N O Z 2SA W N O Z 2 ?  H V B 9 2  A V 5  H V 7  7 5 N W O Z TAFELBLAD VmB-20.71 hand 1b 35

W N O Z p W N O Z 2 ? W N O Z 2 2SA alternatief  H 8 6 3  H B 9 6 DEEL 3 H 20 W N O Z p W N O Z 2 ? W N O Z 2 2SA alternatief  H 8 6 3  H B 9 6  A  A V 8 5 N W O Z TAFELBLAD VmB-20.71 hand 1c 36

DEEL 3 H 20 OEFENEN MET TAFELBLAD VmB-20.71 HANDEN 2a, b en c

W N O Z 3 W N O Z 2 2SA p ? Niemeijer  H 10 9 2  8 6 2  A 7 5 2 DEEL 3 H 20 W N O Z 3 W N O Z 2 2SA p ? Niemeijer N W O Z  H 10 9 2  8 6 2  A 7 5 2  V 4 TAFELBLAD VmB-20.71 hand 2a 38

W N O Z 3 W N O Z 2 2SA p ?  V B 8 6 4 3  9 ♦ 7 4 2  B 6 4 DEEL 3 H 20 W N O Z 3 W N O Z 2 2SA p ? N W O Z  V B 8 6 4 3  9 ♦ 7 4 2  B 6 4 TAFELBLAD VmB-20.71 hand 2b 39

W N O Z 3 W N O Z 2 2SA p ? Niemeijer  V 8 6  H 5 2  A B 10 9 3 DEEL 3 H 20 W N O Z 3 W N O Z 2 2SA p ? Niemeijer N W O Z  V 8 6  H 5 2  A B 10 9 3  9 2 TAFELBLAD VmB-20.71 hand 2c 40

DEEL 3 H 20 OEFENEN MET TAFELBLAD VmB-20.71 HANDEN 3a, b en c

DEEL 3 H 20 W N O Z p W N O Z 2 D 2 ? N W O Z  B 7  10 9 4  V 8 5  V 9 7 5 4 TAFELBLAD VmB-20.71 hand 3a 42

W N O Z 4 W N O Z 2 D 2 ? D is te overwegen  7 2  H B 7 4 2  B 2 DEEL 3 H 20 W N O Z 4 W N O Z 2 D 2 ? D is te overwegen N W O Z  7 2  H B 7 4 2  B 2  A V 6 3 TAFELBLAD VmB-20.71 hand 3b 43

W N O Z 2SA W N O Z 2 D 2 ?  H 7 3  B 6 2  H 6  V B 10 6 4 DEEL 3 H 20 W N O Z 2SA W N O Z 2 D 2 ? N W O Z  H 7 3  B 6 2  H 6  V B 10 6 4 TAFELBLAD VmB-20.71 hand 3c 44

DEEL 3 H 20 OEFENEN MET TAFELBLAD VmB-20.71 HANDEN 4a, b en c

W N O Z 2SA W N O Z 2 ?  H 7 2  A 10 3  H V B 8 4  A 9 DEEL 3 H 20 W N O Z 2SA W N O Z 2 ?  H 7 2  A 10 3  H V B 8 4  A 9 N W O Z TAFELBLAD VmB-20.71 hand 4a 46

W N O Z 3 W N O Z 2 ?  5 3  A H B  7 4  A H V 8 6 2 DEEL 3 H 20 W N O Z 3 W N O Z 2 ?  5 3  A H B  7 4  A H V 8 6 2 N W O Z TAFELBLAD VmB-20.71 hand 4b 47

W N O Z D W N O Z 2 ?  H V 8 3  6 3  H B 9 3  A B 3 DEEL 3 H 20 W N O Z D W N O Z 2 ?  H V 8 3  6 3  H B 9 3  A B 3 N W O Z TAFELBLAD VmB-20.71 hand 4c 48

THUIS OEFENEN Oefenspellen downloaden van www.beginmetbridge.nl DEEL 3 H 20 Oefenspellen downloaden van www.beginmetbridge.nl  cursisten  oefenspellen  deel 3 – hoofdstuk 20 ‘Test je kennis’ van hoofdstuk 20

OEFENSPELLEN DEEL 3 – HOOFDSTUK 20 OEFENSPELLEN 32001D – 32008D DEEL 3