Mens & Maatschappij D-Toets

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wat is Blits? • Complete methode voor het nieuwe vak Studievaardigheden. Doorlopende leerlijn van groep 5 t/m 8.
Advertisements

Van uitleggen leer je het meest
hoe gaan we om met verschillen in leercapaciteit
Lesprogramma: 1. Tekst overnemen in schrift. 2. Filmfragment met vragen, 3. Boek: zelfstandig in stilte maken 1, 7, 8, 22, 32, 42, 45, 46 en 47 Beoordeling:
Hoe ga je te werk bij aardrijkskunde?
Leren Leren & Samenwerkend leren.
Leren Leren & Samenwerkend leren.
H7: Wat is ethiek? 1. Wat is ethiek? 2. Wat zijn ethische problemen?
De afdeling VOERTUIGENTECHNIEK
Freemind Eelco Jurjens, Edwin Haak, Annet Kops en Frank van Polen.
Werken op de Muiswerkmanier. Onderzoek toont aan Didactische mode.
Nuborgh-onderwijs… …omdat elk kind verschillend leert!
Samenvatten.
Vorige week Menukaart/woordweb Verzorgingsstaat
Freemind.
Hoe leer je geschiedenis?
Welkom bij de Raketten en de Ruimtevaarders.
BÈTAVAKSTEUNPUNTEN. Docent-activiteiten Meestal vakgericht, soms vakoverstijgend (Beta) Netwerkbijeenkomsten – ca. 4 maal per jaar Cursussen en workshops.
Welkom bij Aardrijkskunde. Indeling van de les Kennismaken met elkaar, Kennismaken met het vak, Filmpje, Opdrachten, Afsluiting.
Trinitas Gymnasium Programma bètapartners 24 november 2015 Trinitas Gymnasium (zeker ook) voor bètaleerlingen.
Bijeenkomst September 2015
+ Kind in ontwikkeling deel A Thema 1 Baby. + Welkom! Programma Expertgroep aan zet, hoe? Praktijkopdracht Inleiding in de module/studiehandleiding Opdrachten.
Opvoedrelaties onder spanning Bijeenkomst 4. Debat passend onderwijs Lees §1.1 Sipman goed door. In de maatschappij lijkt het aantal kinderen met gedragsproblemen.
PROJECT ORIËNTATIE OP HET BEROEP Kwartaal 1, week 7 Martine Bink Med.hro.nl/binmd.
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
Communicatie 2 – kw 2 Les 2. Wat gaan we doen? Korte herhaling van vorige week. Het kennismakingsgesprek Casussen uit je stage Afsluiting van de les:
Week 5.  Plenair oefenen  Laatste uur zelfstandig werken.
Inhoudsopgave Hoe ziet ons ritmisch weekplan eruit? Instructie en werk Project Blokperiode Spel Kring Viering Goed voor mekaar Vragen?
VAD bijeenkomst 1.2. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom 2.Huishoudelijke mededelingen 3.Test kwalificatie dossier 4.Terugblik en bespreken thuisopdrachten.
Cursus 1.2 Werken met een Atlas Klas 1 BK Lesweek 5
Les 2 – Hfst 1 – wat zijn drugs en hoe werken ze?
Cursus 1.2 Werken met een Atlas Klas 1 KGT Lesweek 5
Griekse leenwoorden samenstelling en afleiding
Module Evalueren Moduleweekend Regio Scouting Zeeland | Versie 1.0.
Vragen, wat voor vragen?.
Toetsen? Doe het zelf!.
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Hond & Kat Les 7 (Afsluitende les)
Cursus 1.1 Werken met Kaarten Klas 1 KGT Lesweek 4
Cursus 1.1 Werken met Kaarten Klas 1 BK Lesweek 2
Week 1, les 5.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding (SLB)
Mens en Maatschappij leren
Week 1, les 8 Ga zitten in de kring.
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Les 5 Hoofdstuk Ecologie
Didactiek Lesformulier.
Mens & Maatschappij D-Toets
Vergelijkingen oplossen
Interview verslag schrijven
Les 1 7 Mei Werkveldoriëntatie Les 1 7 Mei 2018
Leren leren.
Les 4: Observeren Les 4:
Het vak maatschappijleer
B04 – Communicatie (cohort 2018)
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
E-health en Domotica Les 5.
Persoonlijke doelen maken
Les 5: Verbale communicatie
Les 4: iedereen is anders
Hoofdstuk 2: Landschappen op aarde
Module 1: Verkennen Basisstof 1: Kijken naar jezelf
Hoofdstuk 3 Paragraaf 1: De Alpen.
Hoofdstuk 2: Wat vind jij en wat weet jij?
Landschappen en klimaten
Hoofdstuk 3 Paragraaf 1: De Alpen.
Hoofdstuk 2 Paragraaf 4 Bladzijde
Hoe gaat het met jouw stad?
Het Keuzevak maatschappijkunde
Transcript van de presentatie:

Mens & Maatschappij D-Toets

D-Toets Je maakt de D-toets van thema 10 op WinToets Na het afsluiten analyseer je de resultaten als volgt: Je bekijkt je fouten Je noteert de scores per blok op blz. 49 in je werkboek Je noteert de scores per vraagsoort op blz. 49 Je gaat de rest van de les zelfstandig leren a.d.h.v. je analyse. In welk blok scoor ik het laagst? Welke soort vragen scoor ik niet goed? Kennis-, toepassings- of inzichtsvragen? Docenten lopen rond om te coachen en tips te geven.

Iedereen leert op zijn eigen manier!

Hoe kan je de lesstof eigen maken? https://www.youtube.com/watch?v=PaurRXs7hS4

Onderdeel ‘Kennis’ verbeteren? Samenvatten https://www.youtube.com/watch?v=y6n3uOwWsrQ (samenvattingstips per vak) 2. Begrippenlijst maken (staat op WikiWijs)

Onderdeel ‘Toepassen’ verbeteren? Foute opdrachten uit het werkboek nogmaals maken 2. Onthouden door te tekenen 3. Mindmappen https://www.youtube.com/watch?v=twbHCOQkspY (Hoe maak je een mindmap?) 4. Ontwikkel een spel (bijv. Memory, Kahoot, een bordspel, ect.)

Onderdeel ‘Inzicht’ verbeteren? Uitleg voorbereiden voor een klasgenoot

Iedereen leert op zijn eigen manier! Succes!