Ordening Hoofdstuk 4.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Indeling van het dierenrijk.
Advertisements

CLASSIFICEREN VAN DIEREN
HET RIJK VAN DE DIEREN.
Dieren Door ELIAS EN CASPER.
Ordening samenvatting.
Kennis maken met biologie
Gewervelde.
Bacteriën Schimmels Planten Dieren
ORDENING THEMA 2.
Bacteriën Schimmels Planten Dieren
Indeling van het dierenrijk
T4. Ordening B1. Het ordenen van organismen
Allemaal beestjes Wereldoriëntatie les 1.
Thema 1 Stofwisseling Basisstof 4 K4
Examentraining Biologie
Evolutie van ééncelligen tot zoogdieren
Ordening.
Classificeren van dieren
Dieren met een wervelkolom
Indeling van het dierenrijk
CLASSIFICEREN VAN DIEREN
De chordadieren Michelle borghers.
Hoofdstuk 7 Paragraaf 7.5.
Thema 5: Evolutie (en ordening) = biodiversiteit B
13.3 Soorten veranderen Evolutie.
1B thema 4: ordening.
Geleedpotigen en gewervelden
Bacteriën Schimmels Planten Dieren
PP Thema 2 ZW klas 3. §1 Organismen ordenen Een organisme is een levend wezen. Ordenen is organismen in groepen indelen. Je doet dit door naar de kenmerken.
Gewervelde dieren Tweezijdig symmetrisch. Gewervelde dieren Inwendig skelet.
Thema 4. Ordening B1. Het ordenen van organismen
Planten Dieren Bacteriën Schimmels
Thema 4: Ordening Het dierenrijk (1).
Thema 4 Ordening.
1HA2 Ordening.
Gewervelde dieren.
Blokboek - Natuur 7 Les 1 - Zoogdieren.
Bacteriën Schimmels Planten Dieren
Thema 4 ordening vmbo-kgt.
Erfelijkheid en evolutie
Verbranding en ademhaling
Ecologie Hoofdstuk 6.
Verbranding en ademhaling
Verbranding en ademhaling
Gaswisseling 4 VMBO - BK.
Verbranding en ademhaling
Bloemen, vruchten, zaden
Ordening Hoofdstuk 4.
Ordening Hoofdstuk 4.
Ordening Hoofdstuk 4.
Indeling van het dierenrijk
De bloedsomloop Hoofdstuk 3.
Ecologie Hoofdstuk 6.
Ecologie Hoofdstuk 6.
Botten, gewrichten en spieren
Bloemen, vruchten, zaden
Ordening Hoofdstuk 4.
2.5 skelet en leefwijze 1 H/V.
De bloedsomloop Hoofdstuk 3.
Planten Hoofdstuk 2.
Ordening Hoofdstuk 4.
Verbranding en ademhaling
Ordening Hoofdstuk 4.
Vandaag Les 6: Dieren Wat Tijd Start 5 Schimmelbrood : opdracht
Verbranding en ademhaling
Paragraaf 4: Dieren bewegen
Transcript van de presentatie:

Ordening Hoofdstuk 4

4.8 Gewervelden Leerdoelen Je kunt de afdeling van de gewervelden indelen in vijf groepen Je kunt van elke groep kenmerken en voorbeelden noemen.

4.8 Gewervelden Afdeling gewervelden te verdelen in vijf klassen Kenmerken: Huid Temperatuur Ademhaling Voortplanting Milieu

4.8 Gewervelden Vissen Huid Temperatuur Ademhaling Voortplanting Milieu Schubben met slijm Koudbloedig Kieuwen Ei zonder schaal Water

4.8 Gewervelden Amfibieën Huid Temperatuur Ademhaling Voortplanting Milieu Slijm Koudbloedig Longen, huid Jong: kieuwen Ei zonder schaal Water en land

4.8 Gewervelden Reptielen Huid Temperatuur Ademhaling Voortplanting Milieu Droge schubben Koudbloedig Longen Ei met leerachtige schaal Land en water

4.8 Gewervelden Vogels Huid Temperatuur Ademhaling Voortplanting Milieu Veren Warmbloedig Longen Ei met kalkschaal Lucht

4.8 Gewervelden Zoogdieren Huid Temperatuur Ademhaling Voortplanting Milieu Haren Warmbloedig Longen Levendbarend Land

4.9 Het indelen van organismen Leerdoelen Je kunt een vertakkingsschema van de organismen invullen Je kunt een determinatietabel van organismen gebruiken

4.9 Het indelen van organismen Vertakkingsschema

4.9 Het indelen van organismen Determineren

4.9 Het indelen van organismen Welk organisme is dit en welke stappen heb je gezet in het determinatietabel?

4.9 Het indelen van organismen Welk organisme is dit en welke stappen heb je gezet in het determinatietabel?

Woordenlijst maken 4.8 Gewervelden Inwendig skelet Wervelkolom Wervels Amfibieën Reptielen Vogels Vissen Zoogdieren Huid Lichaamstemperatuur Warmbloedige dieren Koudbloedige dieren Ademhalingsorganen Manier van voortplanten Levendbarend Milieu 4.9 Het indelen van organismen Vertakkingsschema Determineren Determineertabel

Opdrachten maken Maken opdracht 24 t/m 27 Maken opdracht 28 t/m 30 Blz. 103 t/m 105 WB Blz. 103 t/m 106 TB Maken opdracht 28 t/m 30 Blz. 106 t/m 108 WB Blz. 107 en 109 TB Heb je de leerdoelen behaald? Je kunt de afdeling van de gewervelden indelen in vijf groepen Je kunt van elke groep kenmerken en voorbeelden noemen. Je kunt een vertakkingsschema van de organismen invullen Je kunt een determinatietabel van organismen gebruiken