Wat is Plaza Challenge? Oorsprong: Plaza = winkelcentrum

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Advertisements

Definitiestudie.
Sinds 2004 biedt ALS Holland dé software voor al uw logistieke, inkoop- en verkoopadministratie. Het programma is ontwikkeld vanuit de tapijthandel en.
Kader waarbinnen scholen eigen invulling kunnen geven en eigen accenten kunnen leggen. Netwerk waar uitwisselen en samenwerken centraal staan. Al 17 scholen!
Exploitatiebegroting
Vakwedstrijden en onderwijs VECON Businessschool.
Omzet.
Vlajo Challenge Speel en onderneem. Kom proeven op onze provinciale workshops: 29 februari 2012 St Paulusinstituut Herzele 9u – 11u 1 maart 2012 St Lutgardisschool.
LEARNING BY DOING Leren ondernemen op VMBO, HAVO en VWO Presentatie VECON 18 maart 2010 Martine van Schaik.
Verkoopresultaat Niveau 3 Kerntaak 5 Blz. 63.
Commercialisatie Fietsen
H11 – De prijs van het product bepalen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN
§4.3 Wat ik koop beslis ik zelf?
Curry-Analyse (Jay Curry)
Paragraaf 3+4. Hoe kan het dat je besluit een nieuwe telefoon te kopen?  De mening van vrienden en familie  De eigen smaak en leeftijd  De financiële.
Doelen Soorten vormgeving.
PROJECT KEUZEPROCESSEN
Fase 1 Ken de (detail)handel
Overeenkomst.
Abel Malschaert. PARTICIPATIESAMENLEVING DECENTRALISATIES Meer taken komen bij gemeente te liggen op gebied van sociale zekerheid, werk en maatschappelijke.
8.1 Waarom handel met het buitenland?
Marketing College 8 Hoe zat het ook al weer?. Deze week Herhaling stof tot nu toe Aanvullen “Test je kennis” Vragen Antwoorden “Test je kennis”
Detailhandelsmarketing
Opstellen begroting Openingsbalans.
Goederen H5 Derving Verkoper.
Goederen H4 Derving Eerste verkoper.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Joke Trappel, MEd docent economie en ondernemen, technologie.
Hoger Onderwijs Wolters Noordhoff
J. de Lange ECONOMIE HOE KUN JE DAT NOU MAKEN?. Inventarisatie: Productiefactoren Afschrijving Winstberekening Belangrijk PROGRAMMA:
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
Keuzemodule Groen Ondernemen Coen van Wetering
Assortiment dat wat er te koop is.
Hoofdstuk 4 Distributie (plaats)
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Van idee naar onderneming Wat brengt het idee op? FEBRUARI 2016JAN PAUL TER KEURST.
Wat is Plaza Challenge? ● Een economisch georiënteerd interactief spel ( deelnemers). ● Spelenderwijs kennis maken met het runnen van een onderneming.
Administratie ‘Wat is administratie?’. Wat is administratie? “Administreren is vastleggen, op papier of elektronisch, wat er in jouw onderneming gebeurd.
JONG ONDERNEMEN op de afdeling handel & administratie.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Management en Organisatie een nieuw vak in de tweede fase.
© Copyright Finovion Risico’s van ondernemen.
Vernieuwing in het VMBO
Praktisch vormgeven van ondernemen op school Gerrald van Beek
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Marketing Alle inspanningen die we doen om tegemoet te komen aan wensen en behoeften van een klant.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 6 Retailmix. samengevat 1 ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Het presenteren van artikelen.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Welkom bij ZomerOndernemer
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
LOB Presenteer je stagebedrijf
Jaarvergadering Florian Stiller.
LOB Presenteer je stagebedrijf
Bedrijfseconomie (en die andere 2) komt als vak niet voor in de onderbouw. In deze presentatie willen wij je een idee geven over:
Bedrijfseconomie (en die andere 2) komt als vak niet voor in de onderbouw. In deze presentatie willen wij je een idee geven over:
Vmbo 2 economie Goede producten?
Bedrijfseconomie, Ondernemerschap en Financiële Zelfredzaamheid
Marketing Week 7 les 2 Extra: Omzetberekening ‘Kledingwinkel’
Economie en ondernemen
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Goederenstroom en voorraadbeheer
Goederenstroom en voorraadbeheer
Bedrijfseconomie (en die andere 2) komt als vak niet voor in de onderbouw. In deze presentatie willen wij je een idee geven over:
Leerbedrijfjes.
Bedrijfseconomie (en die andere 2) komt als vak niet voor in de onderbouw. In deze presentatie willen wij je een idee geven over:
HOE MAAK JE KLANTEN NIEUWSGIERIG?
Eens / oneens EEN PRODUCT IS GOED ALS HET DUUR IS
Hoofdstuk 3 Je verkoopkanalen
Hoofdstuk 1 Idee: Droom of illusie?
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Wat is Plaza Challenge? Oorsprong: Plaza = winkelcentrum ● Een economisch georiënteerd interactief spel (15.000 deelnemers). ● Spelenderwijs kennis maken met het runnen van een onderneming. Plaza = winkelcentrum Deelnemer = ondernemer Oorsprong: In opdracht van ABN-AMRO ontwikkeld ter stimulering van ondernemend gedrag bij jongeren.

Doelen van het spel ● Grootste marktaandeel verkrijgen. ● Meest succesvolle ondernemer worden. ● Samen zorgen voor een goed bezochte plaza, middels projecten.

Stap 1 Leen een startkapitaal bij de bank Spelverloop Stap 1 Leen een startkapitaal bij de bank

Stap 2 Huur één of meerdere winkels Spelverloop Stap 2 Huur één of meerdere winkels ● Dure of goedkopere winkel ● Verschillende winkeltypes

Stap 3 Producten inkopen ● Bij de groothandel ● Bij leveranciers Spelverloop Stap 3 Producten inkopen ● Bij de groothandel ● Bij leveranciers

Stap 4 Producten in de winkel(s) leggen Spelverloop Stap 4 Producten in de winkel(s) leggen ● Prijs bepalen ● Hoeveelheden bepalen

Stap 5 Run je bedrijf Spelverloop ● Producten in- en verkopen. ● Maak reclame. ● Huur personeel (administratie, marketeers en verkopers). ● Personeelscursussen. ● Upgrade je winkel(s). ● Meer winkels huren. ● Samenwerken om meer klanten te trekken.

Terugkoppeling naar de deelnemers Door middel van: ● Ranglijsten ● competentieprofiel.

Speciaal voor docenten Een Plaza inrichten naar eigen wensen: ● Aantal deelnemers ● De duur van een Plaza ● Keuze uit: de stad, soorten winkels en producttypes ● De mogelijkheid om bepaalde spelelementen (tijdelijk) uit te zetten. ● Tempo bepalen ● Overzicht van de vorderingen en prestaties van de leerlingen (een activiteitenrapport)

Waarom Plaza Challenge School Editie? ● Brengt economie dichterbij de belevingswereld van de leerlingen. ● Spelend leren. ● Bevat kennis over economie en marktwerking. ● Het kan door de docent worden ingericht naar eigen wensen.

Bedankt voor uw aandacht, Voor meer informatie: