Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kopen is kiezen.
Advertisements

Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Marketing voor ZZP-ers
Hoe presenteer ik mij in de markt Mijn website als visitekaartje
Wat is interactieve marketing?
Marketingmix & Concept
4 P´s en 3 R-en MK01.
§4.3 Wat ik koop beslis ik zelf?
Ondernemen na je studie!
Dwaande met je bedrijf Spreker: Auke Algra.
Marketing H3 Marketingmix Commercieel medewerker.
Commercieel beleid 1 H1 Marketing voor de winkelformule en retailmix
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Marketing H2 Marketingmix Junior Accountmanager.
Verkoop en marketingplan
Commercieel beleid 1 Filiaalmanager
MARKETINGMIX.
Commercieel beleid en recht
Marketing H2 Marketing Commercieel medewerker. Alle activiteiten van een bedrijf die tot doel hebben de (huidige en verwachtbare) wensen en behoeften.
Commercieel beleid en recht
Marketing 5 havo.
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 4 Handel.
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
Hoofdstuk 4 Distributie (plaats)
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 6 Hoe ziet jouw product eruit?
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 4 Waar is het gat in de markt?
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 5 Het ondernemersplan.
Een start van jouw groene idee In de duurzaamheidsweek klas 11 Een start van jouw groene idee In de duurzaamheidsweek klas 11 Februari 2016Jan Paul ter.
Wat is Plaza Challenge? ● Een economisch georiënteerd interactief spel ( deelnemers). ● Spelenderwijs kennis maken met het runnen van een onderneming.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
Nova College Haarlem - Ron Weijens - Sales 2 Promotie- en Plaats mix 1e jaars.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Vernieuwing in het VMBO
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 2 Mijn idee!
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 2 Verkoop. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 3 Omgaan met geld in een bedrijf.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 6 Retailmix. samengevat 1 ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Het presenteren van artikelen.
Commercie en recht Hoofdstuk 5 Concurrentie?. Inhoud 1 Idee: Droom of illusie? 2 Voor wie doet een ondernemer wat hij doet? 3 Waarom ondernemen? 4 Wat.
Commercie en recht Hoofdstuk 10 Recht(en). Inhoud 1 Idee: Droom of illusie? 2 Voor wie doet een ondernemer wat hij doet? 3 Waarom ondernemen? 4 Wat heeft.
Alle inspanningen die het bedrijf doet, noem je ook wel marketing
Zelfstandig vanuit Werkloosheid
LOB Presenteer je stagebedrijf
LOB Presenteer je stagebedrijf
What will you do to change the
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Les 1: Introductie Marketing
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Presentatie en marketing
Hoofdstuk 5 Het marketingplan
Hoofdstuk 4 Hoe presenteer ik me in de markt?
Hoofdstuk Wat heeft een onderneming nodig
Hoofdstuk 9 Marketingdoelstellingen
Jesaya Groenfelt 4KEew.
Hoofdstuk 7 Onderhandelen
Hoofdstuk 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten
De onderneming Hoofdstuk 7 1, 2, 3… GO!.
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Hoofdstuk 1 Idee: Droom of illusie?
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix Commercie en recht Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix

1 Idee: Droom of illusie. 2 Voor wie doet een ondernemer wat hij doet 1 Idee: Droom of illusie? 2 Voor wie doet een ondernemer wat hij doet? 3 Waarom ondernemen? 4 Wat heeft een onderneming nodig om succesvol te zijn? 5 Concurrentie? 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten 7 Onderhandelen 8 De juiste marketingmix 9 Marketingdoelstellingen 10 Recht(en)

Soorten marketing: Actiemarketing Direct Marketing Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix Soorten marketing: Actiemarketing Direct Marketing Een-op-een-marketing Loyaliteitsmarketing Instore marketing (narrowcasting) Experience marketing Social marketing Virale marketing Neuromarketing Relatiemarketing Inbound marketing

De 6 P’s van de marketingmix Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix De 6 P’s van de marketingmix

Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix De 6 P’s: Plaats: waar is jouw bedrijf gevestigd en waar kopen klanten (fysieke winkel en/of webwinkel). Product: wat verkoop je? Prijs: wat betaalt de klant voor jouw product en hoe is deze prijs tot stand gekomen? Presentatie: hoe ziet jouw winkel/website eruit én hoe ziet jouw product eruit? Promotie: reclame van jouw product en/of de winkel. Personeel: wie verkoopt jouw product.

Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix De 4 C’s in social media