Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix Commercie en recht Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
1 Idee: Droom of illusie. 2 Voor wie doet een ondernemer wat hij doet 1 Idee: Droom of illusie? 2 Voor wie doet een ondernemer wat hij doet? 3 Waarom ondernemen? 4 Wat heeft een onderneming nodig om succesvol te zijn? 5 Concurrentie? 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten 7 Onderhandelen 8 De juiste marketingmix 9 Marketingdoelstellingen 10 Recht(en)
Soorten marketing: Actiemarketing Direct Marketing Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix Soorten marketing: Actiemarketing Direct Marketing Een-op-een-marketing Loyaliteitsmarketing Instore marketing (narrowcasting) Experience marketing Social marketing Virale marketing Neuromarketing Relatiemarketing Inbound marketing
De 6 P’s van de marketingmix Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix De 6 P’s van de marketingmix
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix De 6 P’s: Plaats: waar is jouw bedrijf gevestigd en waar kopen klanten (fysieke winkel en/of webwinkel). Product: wat verkoop je? Prijs: wat betaalt de klant voor jouw product en hoe is deze prijs tot stand gekomen? Presentatie: hoe ziet jouw winkel/website eruit én hoe ziet jouw product eruit? Promotie: reclame van jouw product en/of de winkel. Personeel: wie verkoopt jouw product.
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix De 4 C’s in social media