Dit project wordt mede mogelijk gemaakt door:
Disclosure belangen spreker (Potentiële) belangenverstrengeling Zie hieronder Voor bijeenkomst mogelijk relevante relaties met bedrijven Niet van toepassing Sponsoring of onderzoeksgeld Honorarium of andere (financiële) vergoeding Aandeelhouder Andere relatie, namelijk … Geen
Voorstellen: Tabitha Mudde-Schepen Crisiskaartconsulente Ervaringsdeskundige GGZ Trainer consulenten Zorgbelang Zuid-Holland afd. Basisberaad
Wat wil ik met jullie bespreken: Wat is een crisiskaart? Hoe komt een crisiskaart tot stand? Wat is de meerwaarde van een crisiskaart? Hoe kom ik aan een crisiskaart? Na de presentatie beantwoord ik graag eventuele vragen.
Wat is een crisiskaart? Een crisiskaart is een persoonlijk, klein opvouwbaar kaartje, bedoeld voor mensen die weten dat ze in een crisis kunnen komen. Op de kaart staat: Hoe anderen kunnen handelen in een crisissituatie. Welke afspraken daarvoor zijn gemaakt. Wie de contactpersonen zijn die geïnformeerd moeten worden.
Wat is een crisiskaart?
Hoe komt een crisiskaart tot stand? Kaarthouder neemt zelf initiatief: Hij/zij meldt zichzelf aan bij de consulent. Opstellen crisiskaart/plan: De kaarthouder werkt samen met de consulent aan het plan. Handtekeningen verzamelen: Iedereen waarmee de kaarthouder afspraken heeft gemaakt, ondertekent het plan. Crisiskaart maken: De consulent maakt van het crisisplan een samenvatting op de crisiskaart. Crisiskaart wordt opgeslagen: Betrokkenen ontvangen een kopie van het crisiskaartplan.
Wat is de meerwaarde van een crisiskaart? De aanpak bij een (dreigende) crisis te sturen. Meer inzicht in de eigen crisis en herstel te geven. Meer duidelijkheid en rust te bieden. De mate van betrokkenheid en inzet van familie en naastbetrokkenen te regelen. Preventie: het voorkomen van (gedwongen) opnames.
Hoe kom ik aan een crisiskaart? Je kunt een afspraak maken met een consulent. Website: www.crisiskaart.nl Voor de regio Rotterdam Rijnmond: crisiskaart@zorgbelang-zuidholland.nl www.crisiskaart-rijnmond.nl
Bedankt voor jullie aandacht! Graag beantwoord ik nu alle vragen.