Dit project wordt mede mogelijk gemaakt door:

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Disclosure belangen spreker
Advertisements

Presentatie Maastricht
Korte presentaties 7 Berkeley (1.03) – Broederplein
Disclosure belangen S.M. Grol
Disclosure belangen NHG spreker
Verschil in telefonische triage bij mannen en vrouwen verdacht voor acuut coronair syndroom
Kansen voor nu en in de toekomst Den Bosch, 17 maart 2016
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Kennis- en netwerkdag ABR Zorgnetwerk Zuidwest-Nederland
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
September 2018 Yvonne Wijnands Zicht op Gezondheid
Disclosure belangen spreker
Disclosure belangen Carine Peutz-Kootstra
Workshop 4 Audits en toezicht Over het hoe en waarom
Disclosure belangen NHG spreker
Komen chronisch zieken jaarlijks voor hun ziekte bij de huisarts?
Samenwerking eerste/tweede lijn
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Film op recept? Ton Oomen, (RIVM-CIb-LCI)
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen Charlotte Poot
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen (Potentiële) belangenverstrengeling Geen
Zorggroepdeelname leidt tot betere monitoring bij DM2-patiënten
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen Pim Brandenbarg
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Perspectieven op kwaliteit van de overdracht van zorg bij ontslag uit het ziekenhuis voor kwetsbare ouderen L.S. van Tol, S. Kuipers, prof.dr. J. Gussekloo,
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Disclosure belangen NHG spreker
Sneak Preview voor CV&V Yvonne de Boer
Protocol los: iedere patiënt z’n eigen plan! in de huisartsenpraktijk
Een introductie van de nieuwe online plek
Afdelingsvergadering
Transcript van de presentatie:

Dit project wordt mede mogelijk gemaakt door:

Disclosure belangen spreker (Potentiële) belangenverstrengeling Zie hieronder  Voor bijeenkomst mogelijk relevante relaties met bedrijven Niet van toepassing Sponsoring of onderzoeksgeld Honorarium of andere (financiële) vergoeding Aandeelhouder Andere relatie, namelijk … Geen  

Voorstellen: Tabitha Mudde-Schepen Crisiskaartconsulente Ervaringsdeskundige GGZ Trainer consulenten Zorgbelang Zuid-Holland afd. Basisberaad

Wat wil ik met jullie bespreken: Wat is een crisiskaart? Hoe komt een crisiskaart tot stand? Wat is de meerwaarde van een crisiskaart? Hoe kom ik aan een crisiskaart? Na de presentatie beantwoord ik graag eventuele vragen.

Wat is een crisiskaart? Een crisiskaart is een persoonlijk, klein opvouwbaar kaartje, bedoeld voor mensen die weten dat ze in een crisis kunnen komen. Op de kaart staat: Hoe anderen kunnen handelen in een crisissituatie. Welke afspraken daarvoor zijn gemaakt. Wie de contactpersonen zijn die geïnformeerd moeten worden.

Wat is een crisiskaart?

Hoe komt een crisiskaart tot stand? Kaarthouder neemt zelf initiatief: Hij/zij meldt zichzelf aan bij de consulent. Opstellen crisiskaart/plan: De kaarthouder werkt samen met de consulent aan het plan. Handtekeningen verzamelen: Iedereen waarmee de kaarthouder afspraken heeft gemaakt, ondertekent het plan. Crisiskaart maken: De consulent maakt van het crisisplan een samenvatting op de crisiskaart. Crisiskaart wordt opgeslagen: Betrokkenen ontvangen een kopie van het crisiskaartplan.

Wat is de meerwaarde van een crisiskaart? De aanpak bij een (dreigende) crisis te sturen. Meer inzicht in de eigen crisis en herstel te geven. Meer duidelijkheid en rust te bieden. De mate van betrokkenheid en inzet van familie en naastbetrokkenen te regelen. Preventie: het voorkomen van (gedwongen) opnames.

Hoe kom ik aan een crisiskaart? Je kunt een afspraak maken met een consulent. Website: www.crisiskaart.nl Voor de regio Rotterdam Rijnmond: crisiskaart@zorgbelang-zuidholland.nl www.crisiskaart-rijnmond.nl

Bedankt voor jullie aandacht! Graag beantwoord ik nu alle vragen.