Rainforest Alliance: Op Weg Naar Duurzaamheid

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
TYPE HIER DE SUBTITEL OVER 1 REGEL •Plaats voor de subtitel altijd een tab, om de regel op de juiste afstand te laten beginnen. •De eerste regel na de.
Advertisements

Hoe werkt UNICEF?.
Séminarie van de Foundation Séminaire de la Fondation Rotary is a volunteer organization with 33,000 clubs in over 200 countries and geographical areas.
10 juli 2014 Een gezonde bodem, voorwaarde voor Intensivering Geert Westenbrink Europees Landbouwbeleid en Voedselzekerheid.
BlueBook, Sharing a world of Business Travel Expertise Annemieke Bossen Head of B2B Marketing Juni 2013.
AberdeenGroup surveyed 125 companies to understand their product innovation goals. Top challenges reported by these companies were: Cost pressure from.
Omgevingsanalyse Beleid Uitgangspunten Doelstellingen
Labels Hoe kan ik eenvoudig duurzame producten aankopen?
Strategie Algemeen Porter.
Learn4Work Strategieën voor de toekomst van Learn4work Regina Engels, L4W Coördinator Amersfoort, 20 September 2011.
7 Mei 2007© Copyright Rainforest Alliance Rainforest Alliance: Op Weg Naar Duurzaamheid.
Sustainable employability in Tourism The human factor October 24, 2014 Where Europe Meets the Americas.
Inspectie beleid GDP Guideline
EUROCITIES-NLAO is supported under the European Community Programme for Employment and Social Solidarity (PROGRESS ). The information contained.
MUSHROOMS Training–Advies–Projecten voor de Paddenstoelenteelt 1 Realisatie Projecten Champignonkwekerij ‘t Voske Stimuleringsmaatregelen Cees Oele Klimaatneutraal.
Weesziekten en weesgeneesmiddelen
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/007] thema: ‘With this mobile you can…’ can-do : kan op betrouwbare wijze gedetailleerde informatie doorgeven.
Rainforestation in the Philippines Redd The Philippines experience Sjaak de Ligt/Aart van den Berg Trees for Travel.
HOFAM vak Organisatie & Management les 2
HOFAM vak Organisatie & Management les 10. Motivation 2 One secret for success in organizations is motivated and enthusiastic employees The challenge.
PASSIE VOOR GEZONDHEID
Creating local Europeana related networks Europeana taskforce Hans van der Linden 17/4/15.
2 december 2015, Privacy en de Digital Enterprise Vertrouwen in data.
Framing for Success Theory of Change within Plan : what should Agents of Change do differently to achieve it? Sandra Galbusera, Plan België 15 oktober,
Coming home Brand & hospitality by KLM W.E. Kooijman EVP Human Resources Air France KLM CSU Hospitality congres 24 september 2015.
Sandra Jellema Het opleiden van de duurzame professional.
ASL BiSL Foundation ASL BiSL Foundation themasessie Waarden van de wendbare FB-er Mark Smalley, The IT Paradigmologist ABN AMRO, Amsterdam,
5 jaar Vlaams Partnerschap Water voor Ontwikkeling SITUERING IN EEN EUROPESE EN MONDIALE CONTEXT 28 oktober 2009.
De compliance functie en beloningsbeleid VCO, 6 maart 2012 Janet Visbeen
Referentievlakken in de Noordzee zowel een nationaal als internationaal verhaal.
NINE TRUTHS ABOUT EATING DISORDERS Truth #1: Many people with eating disorders look healthy, yet may be extremely ill. Truth #2: Families are not to blame,
Adaptatie in de wereld Johan Bogaert. Adaptatie in de wereldJohan Bogaert 28 juni 2010 Wat is klimaatverandering?
1 functie Presentation TEEB-stad tool The value of green infrastructure in cities Lian Merkx Platform31.
Transaction Banking Infrastructure Manager EMEA
Duurzame impact van duurzame bedrijven Sociale impact.
De Betekeniseconomie.
Potentiele voordelen en risico’s van REDD+,
Key Process Indicator Sonja de Bruin
SDG'S – THE WORLD WE WANT Making Global Goals Local Business
Enterprise Europe Network - Groen Gas BBQ
QA-CER Polymer Recycling.
The Energy Infrastructure of the 21st century
Productiviteit en Innovatie
Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling
Lokale Voedseldag Duurzaam aankopen: Fair Trade.
EnTranCe: Centre of Expertise Energy “If we want things to stay as they are, things will have to change.” Dr. Ir. Jan-jaap Aue Hanze University of Applied.
ECOLAB; GEDREVEN DOOR ONZE MENSEN
الدليل التدريبي للتقييم البيئي المتكامل للمنطقة العربية
KLM’s Corporate Biofuel Program
From Food Aid to Food & Nutrition Security The Dutch Policy
De veevoederindustrie en duurzame soja
FAIRTRADE een inspiratie voor verandering
Internationale beurs voor excellente leerlingen
Utrecht Attractive and Accessible: Focus on the User
Labels Hoe kan ik eenvoudig duurzame producten aankopen?
A cooperation between PBL, WUR and UBC
Leefbaar loon en investeerders
Rob Heyman and Ilse Mariën
Agendapunt 3 1 juli januari 2019 Gerben Klein Lebbink.
Who knows something about scenarioplanning?
A National Strategy for Public Libraries in the Netherlands
Inspiratiesessie mobiliteit en logistiek in de zorg
Jannes Huisman Senior coach
Date: Royal Lemkes Plastics AIPH conference.
Towards and Africa Europe Partnership
DE NAYER INSTITUUT Hogeschool voor Wetenschap & Kunst
Fred Langeweg Deputy Director MNP
Waarde van duurzame energiesystemen
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
Moving Minds DNA.
Transcript van de presentatie:

Rainforest Alliance: Op Weg Naar Duurzaamheid © Copyright 2007. Rainforest Alliance 7 Mei 2007

Het doel van Rainforest Alliance is om biodiversiteit te beschermen en duurzame levensonderhoudmogelijkheden te verzorgen, door het verbeteren van: Land Gebruik Consumenten Gedrag It’s mission to protect ecosystems and the people and wildlife that depend on them by transforming land-use practices, business practices and consumer behavior Handel/Bedrijven 7 Mei 2007

Zet zich in voor natuur bescherming en duurzame ontwikkeling Onafhankelijke, wereldwijd opererende algemene natuurbeschermings organisatie Opgericht in 1987  Zet zich in voor natuur bescherming en duurzame ontwikkeling Natuurbescherming door middel van “Best Management Practices” 235 Medewerkers ( +  100 in Partnerorganisaties) 35.000 Leden Kantoren in 12 Landen Budget (16 Mio. Euro) (April 2008) 3

Focus op kwetsbare natuur en key industries Ons werk: Implementeren van globale duurzaamheids standarden op veldniveau Monitoren & Evalueren van vooruitgang en ´compliance´ door middel van on-site onderzoek en certificatie Creëren van markten voor duurzame producten PHIL, PLEASE FIND NEW PHOTOS THAT REPRESENT THESE POINTS. NEED TO BE LOW RES. Thursday, November 15, 2018Thursday, November 15, 2018

Bereik van ons werk: In 2007 Verkoop van Rainforest Alliance Certified duurzame koffie, bananen, en chocola > $1 miljard in 2006 plus > $2 miljard verkoop van FSC gecertificeerd hout Momenteel 33,000 landbouworganisaties gecertificeerd in 22 landen op, 591,000 hectare, wat meer dan een miljoen boeren en hun families helpt. Meer dan 45 million hectare bos gecertificeerd. Rainforest Alliance Certified koffie aankoop ieder jaar verdubbeld sinds 2003 (van 3180 MT tot  41,494 in 2007). Rainforest Alliance plant op 5 percent gecertificeerde bonen van de wereldkoffieaanbod binnen 5 jaar, en zo veel als 10 percent van de markt in 7 jaar. 15% van het wereldaanbod van bananen gecertificeerd 3% van het wereldaanbod in thee 7 Mei 2007

SmartWood Eerste duurzaame bosbeheer certificatie: nu geaccrediteerd door FSC Meer dan 45 miljoen hectare gecertificieerd: de helft van het FSC portfolio 1,675 gecertifieerde operaties in 58 landen rond de wereld

Duurzaam toerisme 70 bestaande initiatieven in duurzaam toerisme wereldwijd Rainforest Alliance steunt lokale programma's door: Verhogen van Internationale herkenning Het vestigen van regionale netwerken Het delen van informatie Creëeren van standaarden rond het certificeren van duurzaam toerisme Marketing support Training en ondersteuning 7 Mei 2007

Wildlife Conservation Conservationists Scientists Duurzame Landbouw Wildlife Conservation Ecosystem Conservation Soil Conservation Conservation of Water Resources Integrated Management of Wastes Integrated Pest Management Fair Treatment and Good Conditions for Workers Community Relations Conservationists Scientists Industry Communities

Certificerings proces Pre-Assessment Annual Audit Continual Improvement Assessment Surprise Audit Certification Committee © Copyright 2007. Rainforest Alliance Thursday, November 15, 2018Thursday, November 15, 2018

Rainforest Alliance Certification is een lokale organizatie. De Sustainable Agriculture Network is opgemaakt uit lokale NGOs, die auditors trainen, stakeholder outreach doen, en partnerships aangaan met lokale overheden, en lokale ontwikkelings organizaties. Inspecteurs zijn lokale, Rainforest Alliance-getrainde biologen, agronomen, bosexperts, sociologen, en economisten die een focus hebben op duurzaamheid. © Copyright 2007. Rainforest AllianceCopyright Rainforest Alliance 2006 7 Mei 2007

Rainforest Alliance Certification betekent: Minder water vervuiling: pesticiden, meststoffen, sediment, afvalwater, afval, brandstoffen zijn gecontroleerd. Minder grond erosie: planten van dekkend groen en handhaven grond deksel. Betere milieu & menselijke gezondheid: meest gevaarlijke pesticiden verboden, agrochemicals streng gereguleerd, aanhoudende reducties in het gebruik van pesticides & agrochemicals, met het doel om ze helemaal te elimineeren. Meer habitat voor dieren & planten: geen ontbossing, rivieroevers zijn beschermd met buffer zones, kritische ecosystemen (bv moeraslanden) beschermd, lapjes bos op boerderijen bewaard. Minder afval: boerderij nevenproducten (banaan planten, koffiepulp, sinaasappel schillen) worden bemest en teruggekeerd als natuurlijke meststof. Meer samenwerking tussen boeren en natuurbeschermers. 7 Mei 2007

Rainforest Alliance Certification betekent: Waterconservatie; in was en verpak stations, woon gebieden, en irrigatie. Efficiënte boerderij management: helpt boeren zichzelf te organiseren, plannen, verbeteringen waar te maken, “best management practices” te implementeren, problemen te identificeren, en vooruitgang te meten. Verbeterde moreel: arbeiders krijgen een rechtvaardig loon, fatsoenlijke huisvesting, proper drink water, hygiënische faciliteiten, en gezonde werkomstandigheden. Arbeiders en hun families hebben toegang tot scholen, gezondheidszorg en werk training. Meer winst voor landbouwers vanwege een hogere productie, betere kwaliteit, toegenomen arbeids efficiency. Meer invloed in de verkoop, een uniek produkt, betere prijzen (premie tussen 10 en 20%) en betere toegang tot krediet.

Chiquita kosten en produktie Productivity increase of 27%, Costs down by 12%.

Umwandlung des globalen Marktes Forstwirtschaftliche Erzeugnisse: Wir haben 3 % der Forstbetriebe (100 million acres= XX ha) in über 50 Ländern zertifiziert. Kooperationen mit z. B.: IKEA, Gibson, B&Q, Domtar, Klabin, Tembec, Grupo Nueva. – would prefer European examples! Verwendung u.a. im Prado Madrid Landwirtschaft: 1,3% des weltweit erzeugten Kaffees, 15% der Bananen tragen unser Siegel; 563,00 Hektar landwirtschaftliche Flächen, nahezu 10.000 (?today 25.000) Farmen. Kooperationen u.a.: Kraft Foods, Chiquita, Tchibo, Whole Foods Markets, United Nations, Citigroup, Nespresso, Drie Mollen Group. Tourismus: Entwicklung des Sustainable Tourism Network of the Americas, über 20 Anbieter gewonnen, mehr als 4000 kleine und mittlere Tourismusgesellschaften in 5 Ländern. Crops see next chart

Added march 08, not in Spanish © Copyright 2007. Rainforest Alliance Thursday, November 15, 2018Thursday, November 15, 2018

Evalueren en Monitoren Added march 08, not in Spanish © Copyright 2007. Rainforest Alliance Thursday, November 15, 2018Thursday, November 15, 2018

Farm Certification: Nu Rainforest Alliance Farm Certification: Nu Bananen Koffie Sinaasappel Cacao Bloemen Ananas Thee 7 Mei 2007

Rainforest Alliance Farm Certification: In de toekomst Duurzaam vee beheer, duurzame productie van soya, palm olie, suiker, en andere biofuels. Klimaatsverandering initiatief om “carbon offsets” te certificieeren en het beschermen van grote stukken bos om carbon dioxide uit de atmosfeer te absorberen. © Copyright 2007. Rainforest AllianceCopyright Rainforest Alliance 2006 7 Mei 2007

Rainforest Alliance partners Multilaterals: UN Environment Programme, UN Development Programme, UN Global Compact, InterAmerican Development Bank, Global Environmental Facility, International Finance Corporation Development Agencies: US Agency of International Development, GTZ Industry (partial): Whole Foods, IKEA, Gibson USA, Citigroup, Goldman Sachs, Kraft, Caribou Coffee, Nespresso, Chiquita, Time Inc., Plantation Chocolate, Natura, Aveda, Unilever, Lavazza, Tchibo, Costco, Costa Coffee, Sam’s Club, Collruyt, Innocent drinks, boabob tours Title revised by Phil Berroll July 2008 Thursday, November 15, 2018Thursday, November 15, 2018

Rainforest Alliance Certified In de markt © Copyright 2007. Rainforest Alliance 7 Mei 2007

© Rainforest Alliance 2008 11/15/2018

Bedrijven 11/15/2018

Retailers

TV spots 25

© Copyright 2007. Rainforest AllianceCopyright Rainforest Alliance 2006 7 Mei 2007

Launching Oct. 2006, in-flight cup for all KLM flights

Chiquita`s Marketing Campagne © Copyright 2007. Rainforest AllianceCopyright Rainforest Alliance 2006 7 Mei 2007

© Copyright 2007. Rainforest AllianceCopyright Rainforest Alliance 2006 7 Mei 2007

Rainforest Alliance Certified™ www.rainforestalliance.org mclement@ra.org The Mission of the Rainforest Alliance Established in 1987, the Rainforest Alliance is an international, independent, non-profit conservation organization that works in the areas of agriculture, forestry and ecotourism. The mission of the Rainforest Alliance is to protect ecosystems and the people and wildlife that depend on them by transforming land-use practices, business practices and consumer behavior. The Rainforest Alliance accomplishes its mission by promoting and implementing global standards for sustainable management practices and monitoring and evaluating progress and compliance through on-site certification. The Rainforest Alliance also concentrates on education and outreach to industry consumers about their opportunities and responsibilities to conserve natural resources. The Sustainable Agriculture Program: Established in response to rampant deforestation and careless agrochemical use in the commercial agriculture industry. Agriculture is the number one cause of ecosystem destruction and species loss worldwide. Agriculture occupies approximately one third of the Earth’s total landscape and uses more land and freshwater than any other human activity in the world. As a major employer, the agriculture industry affects social, economic and cultural conditions as well. Because of agriculture’s widespread influence, the Rainforest Alliance works directly with those who use the land, primarily farmers, to promote economically viable, environmentally sound and socially equitable agriculture. Rainforest Alliance certifies farms growing coffee, cacao, citrus, flowers and ferns. To date, Rainforest Alliance has certified more than 448,000 acres in the production of bananas, oranges, cut flowers and ferns, coffee and cocoa Rainforest Alliance Certification Guarantees that products meet comprehensive standards for sustainability. Standards ensure farming practices are: Environmentally sound, Economically viable, Socially equitable Rainforest Alliance Certification incorporate the Principles of Sustainable Agriculture: Wildlife conservation Ecosystem conservation Soil conservation Conservation of water resources Integrated management of wastes Integrated Pest Management Fair treatment and good conditions for workers Strong community relations Certification is conducted by independent, third party Sustainable Agriculture Network (SAN), a coalition of conservation organizations located in producing countries SAN contributes local expertise, credibility, cultural sensitivity Representatives are accessible to assist farmers and exporters Rainforest Alliance Certification is a Voluntary, non-governmental process Complete Traceability: Producer - to exporter/importer - processor/roaster – retailer - consumer Certification is operates according to a market driven approach: Rainforest Alliance does not buy or sell products or receive revenue from sales of certified product Rainforest Alliance Certified™ Coffee 11 producer countries in Latin America, expanding this year to Africa and Indonesia Consumer countries/regions include: North America, Europe, Australia, Asia, South Africa, Central and South America Program has experienced tremendous growth over past several years due to increased demand: production of 22M lbs of Certified coffee in 2002; over 94M lbs in 2005! 325% growth in 3 years! Coffee can be found in over 20,000 outlets worldwide, including: supermarkets, gourmet groceries, convenience stores, retail shops, institutions, tourist attractions, universities, corporate offices, hotels, restaurants, airlines and more.... Who Benefits?: Producers: Diversified and well-managed farms Improved efficiency Reduced costs Better management practices Improved market access Contract stability Favorable credit options Publicity Technical assistance Reduced dependence on agrochemicals Increased worker productivity Improved worker satisfaction and retention rates - lower turnover Farm Workers/ Families Just wages – local minimum wage or national avg wage (whichever is higher) Cleaner, safer, more dignified workplace Workers’ rights are respected Right to Organize Access to healthcare Accesss to education Improved transportation Dignified housing SAM’S Club Assurance that coffee meets highest standards for sustainability Long-term reliable source Good quality coffee Scaleable Corporate social responsibility and sourcing Corporate reputation and brand impact Reduced risk from health/labor issues, reduced criticism from advocacy groups Comply with and surpass pending goverment regulations Competitive advantage Strengthened public image Consumers Guarantee product comes from sustainable source Opportunity to use their dollar to affect positive global, environmental sustainable change The Environment! Decreased water pollution through control of waste and agrochemicals Decreased soil erosion through conservation practices Reduced threats to the environment and human health as the most dangerous pesticides are prohibited and all chemicals strictly regulated Increased wildlife habitat as deforestation is stopped River banks are protected with buffer zones and critical ecosystems such as wetlands are protected Forest patches on farms are preserved Less waste as farm by-products are composted and returned to the fields as natural fertilizer Less water use as water conservation measures are applied in washing and packing stations, housing areas and irrigation. © Copyright 2007. Rainforest AllianceCopyright Rainforest Alliance 2006 7 Mei 2007